Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Acumulatoare de caldura, rezervoare acumulare, Puffer
Last Updated: Feb 02 2024 21:12, Started by
maulica1
, Jan 15 2010 15:03
·
31
#1045
Posted 22 October 2012 - 16:51
dacianu11, on 22 octombrie 2012 - 16:02, said:
Buna ziua! La casa parintilor am facut instalatia de incalzire (calorifere, tevi) pana la camera cu centrala. Vreau sa fac un puffer de 1000L paralelipiped din tabla de 4mm (de fapt acum lucrez la el), bineinteles cu ranforsarile de rigoare. Izolatia o sa fie din vata bazaltica de 10cm. Acum: unde credeti ca ar trebui sa pun ieririle si intrarile? Instalatia o sa fie cu vas de expansiune deschis, iar intre centrala si puffer, pompa.Eu ma gandeam la ceva de genul asta: Se pare ca nu pot sa pun si o paza. Dar oricum pe partea de 1000mm sau pe partea de 500mm? ============== Daca faci puffer "in casa" probeaza-l bine inainte de al folosi. De obicei, se probeaza la 1.5 presiune maxima de lucru. Exemplu: Presiune maxima de lucru: 3 Bar Presiune de incercare: 3 x 1.5 = 4.5 Bar Iti recomand sa faci testul la x2 presiunea maxima de lucru, tine-l cel putin 4 ore sub presiune! |
#1046
Posted 22 October 2012 - 19:14
Costi, nu poti proba la presiune un vas paralelipipedic sudat la colt ! Se poate proba sa nu curga pe la suduri - poate ii dai o idee ca lichidele penetrante sunt scumpe - dar cam atat .
|
#1047
Posted 22 October 2012 - 19:38
ggelu, on 22 octombrie 2012 - 19:14, said:
Costi, nu poti proba la presiune un vas paralelipipedic sudat la colt ! Se poate proba sa nu curga pe la suduri - poate ii dai o idee ca lichidele penetrante sunt scumpe - dar cam atat . Imagineaza-ti ca nu-l probeaza deloc, il incarca, pune sub presiune, "forjeaza" cu centrala pana la 85 C in varful pufferului.... si apare o fisura undeva. Eu cel mai bun sfat l-am oferit... sa probeze vasul... ba chiar sa-l supuna la tortura cumva, daca cedeaza... macar sa cedeze sub ochii lui si-ai fabricantului, cu masurile de protectie luate cand face proba! E drept, lichidele penetrante sunt scumpe, mai departe nu vreau sa mai scriu! ============== Daciane... inainte sa-l folosesti, sa fii sigur ca vasul poate fi exploatat la parametrii normali. |
#1048
Posted 22 October 2012 - 19:39
Eu ma gandeam sa bag apa in el la 3 bari ca sa il probez. Da, o sa fie in casa dau undeva in spate de tot. Care varianta ar fi mai buna, 1 sau 2? Maine o sa termin de sudat si o sa sudez si tevile de intrare si iesire, si inca sunt in dubiii, nu stiu care varianta ar fi mai buna.
Se pare ca am scris in acelasi timp Attached FilesEdited by dacianu11, 22 October 2012 - 19:41. |
#1049
Posted 22 October 2012 - 19:59
Prietene, baga-i apa pana il umpli , dar nu-l presuriza ! Se umfla ; la coltz si la muche , in sudura , apar forte pe alte directii decat rezista sudura si te poti pomeni cu tablele desfacute si cu un lac pe pardoseala. Daca vrei instalatia cu vas de expansiune deschis de ce nevoia vrei sa-l presurizezi ? Gaseste alta metoda sa verifici sudurile !
|
#1050
Posted 22 October 2012 - 20:13
Quote Daca vrei nstalatia cu vas de expansiune deschis de ce nevoia vrei sa-l presurizezi ? Gaseste alta metoda sa verifici sudurile Edited by dacianu11, 22 October 2012 - 20:15. |
#1051
Posted 22 October 2012 - 20:50
Tu stii mai bine cum si cat de bine faci sudurile. Cu sudori cunoscuti as putea spune daca rezista sau nu dar pe nevazute nu ma incumet . Parerea mea ti-am spus-o .
Intre cele doua variante nu e mare diferenta. Eu as merge pe B poate are o incalzire mai rapida . |
#1052
Posted 22 October 2012 - 21:04
dacianu11, on 22 octombrie 2012 - 20:13, said:
Pai instalatia o sa fie cu vas deschis dar ma gandeam sa bag ceva presiune in cazan sa fiu sigur ca rezista. La 1m cub de apa in partea de jos a pufferului tot o sa fie o anumita presiune, cat, nu stiu. De incercat o sa-l incerc in curte, afara. Dar daca asa sta situatia atunci nu bag presiune mare in el, poate 1 bar, si la aceasta presiune se umfla? Cat despre variante care ar fi mai buna? Edited by tudor32, 22 October 2012 - 21:05. |
#1053
Posted 22 October 2012 - 21:21
Tabla de 4 e mai greu de indoit . Daca nu are o scula de roluit nu prea are cum sa o faca cilindru.
Nici nu-i trebuie sa tina la presiune - ce va avea in instalatie ( 3 m coloana de apa nu se pune la un sudor serios ) ; eventual face o separare hidraulica cu o serpentina din colac de teava de cupru. |
#1054
Posted 22 October 2012 - 21:45
Multumesc de raspunsuri.
Casa nu e de vacanta, e de locuit. Pentru statie de dedurizare chiar nu mai am loc. Nu voi folosi antigel, am inteles ca in trei ani trebuie schimbat agentul. M-am decis pentru apa distilata si voi completa eventual cu apa de la sursa (un put). Nu e scumpa, daca aveti un CET pe aproape e bine. La mine e 10 lei metrul cub. Transportul e mai scump in schimb. Toate bune! |
|
#1055
Posted 22 October 2012 - 22:20
Cum va pot pune aici niste poze cu un puffer facut home made si cu izoltie / in ce format treuie pus atasamentul
Primul strat deii zolatie este facut cu izolatie de fatada de 6 Cm gosime densitate 120 KG/ m3 , ca mai groasa la densitatea asta nu se indoie... colile sunt de 600x1000.. si sunt taiate V uri la fiecare 15 Cm in prealabil pe fiecare coala de vata apoi asezate colile si stranse cu chingi. cu racila din cele de genul de strangere la transporturi.. apoi legate cu sfoara groasa de canepa.. dupa care se scot chingile.maine urmeaza al doilea strat.. dar la asta e mi simplu ca vata are strat de aluminiu si densitate mai mica si este facuta din fabrica cu lamele la fiecare 10 cm ca sa poata fi usor ruluita Attached Files |
#1056
Posted 23 October 2012 - 06:44
Dupa ce am tras un somn bun mi-a mai venit mintea la loc, si acum tind sa iti dau dreptate despre faptul ca, un cub la presiune tinde sa se faca ca o minge. Iar in cazul meu pe langa faptul ca o sa ii sudez de jur imprejur 3 randuri de profil T, o sa mai fac gauri de pe o parte pe cealalta si o sa bag cate o bara de fier de 10 sa 12mm si sa sudez capetii de tabla de 4mm. Am vazut varianta asta la o centrala facuta artizanal. Cred ca o sa ajute si in cazul meu. Cand termin o sa ii fac si proba cu apa,fac cateva poze si vin cu detalii.
|
#1057
Posted 23 October 2012 - 07:07
#1058
Posted 23 October 2012 - 07:29
nik1965, on 23 octombrie 2012 - 07:07, said:
Pentru racorduri eu sugerez sa le pui pe eceeasi parte la max 10cm intre tururi, respectiv retururi. Pleaca foarte repede caldura in casa cind merge cazanul chiar daca puferul e rece. |
#1059
Posted 23 October 2012 - 07:56
ggelu, on 22 octombrie 2012 - 19:59, said:
Prietene, baga-i apa pana il umpli , dar nu-l presuriza ! Se umfla ; la coltz si la muche , in sudura , apar forte pe alte directii decat rezista sudura si te poti pomeni cu tablele desfacute si cu un lac pe pardoseala. Daca vrei instalatia cu vas de expansiune deschis de ce nevoia vrei sa-l presurizezi ? Gaseste alta metoda sa verifici sudurile ! In afara acestor teste, oricum se face testarea hidrauilca la echipamente, functie de procesul in care trebuie sa lucreze. In cazul lui Dacian, NU are alta solutie de testare (din cate am inteles pana acum) decat apa rece de la robinet la presiune de 3 Bar. Pufferul lui, care, apropos, n-ar trebui sa fie de forma paralelipipedica pentru scopul folosit, poate ceda in timpul functionarii, tocmai de aceea am sugerat sa-l testeze inainte. Se umfla la colt si se trezeste cu lac de acumulare in camera centralei??? OK... e bine sa se intample in timpul unui test, decat in functiune, fierbinte, iarna afara, etc! Daca rezista la test... OK. Daca, datorita configuratiei sistemului va lucra la presiune mica... tot trebuie testat. Orice taietura, gaura, sudura facuta in vas va fi un punct slab care poate ceda, cu cat sunt mai multe suduri... cu atat mai multe puncte slabe. Asta e... Parerea mea! =============== OK, problema care o pusese Dacian pe tapet era, de fapt, aranjarea porturilor de intrare/iesire. Eu as alege varianta 2, cu porturile aranjate pe colturi diametral opuse vasului, si ar trebui sa-si puna si macar o teaca sau doua pentru senzori de temperatura, un port pentru aerisitorul automat. P.S. - daca pentru viitor ai de gand sa extinzi sistemul cu panouri solare, ar fi bine sa-ti pui de pe acum doua porturi separate, mai in partea de jos a pufferului (prima 3-ime de jos), porturi care le lasi cu ventilele de izolare inchise. Edited by costicucu, 23 October 2012 - 08:06. |
|
#1060
Posted 23 October 2012 - 08:31
Costi, de acord cu tine intr-o mare parte. O singura rezerva am : testarea la presiune . La un vas de presiune sudurile sunt fie cap la cap , fie cu materialul petrecut ( nu stiu termenul tehnic, cu tablele una peste alta ) . Cand se aplica presiunea apare o forta colineara cu sudura si tabla. Asta la vase cilindrice . In cazul nostru sudura e la coltz (pe muche ) si fortele tind sa desfaca unghiul drept . Daca sudura e buna , din prima incercare la presiune nu va apare nici o scurgere dar insasi incercarea duce la deteriorarea sudurii. Nu zic ca vor apare fisuri in sudura sa curga apa imediat dar in timp asta se poate intampla. Am vazut "experimente " de genul asta si numai norocul a facut sa nu se lase cu altceva decat pagube materiale.
|
#1061
Posted 23 October 2012 - 08:52
ggelu, on 23 octombrie 2012 - 08:31, said:
Costi, de acord cu tine intr-o mare parte. O singura rezerva am : testarea la presiune . La un vas de presiune sudurile sunt fie cap la cap , fie cu materialul petrecut ( nu stiu termenul tehnic, cu tablele una peste alta ) . Cand se aplica presiunea apare o forta colineara cu sudura si tabla. Asta la vase cilindrice . In cazul nostru sudura e la coltz (pe muche ) si fortele tind sa desfaca unghiul drept . Daca sudura e buna , din prima incercare la presiune nu va apare nici o scurgere dar insasi incercarea duce la deteriorarea sudurii. Nu zic ca vor apare fisuri in sudura sa curga apa imediat dar in timp asta se poate intampla. Am vazut "experimente " de genul asta si numai norocul a facut sa nu se lase cu altceva decat pagube materiale. Cred ca ramane la latitudinea lui Dacian cum vrea sa-si pregatesca vasul pentru functionare! El l-a croit, l-a sudat... el il foloseste in sistemul personal! In definitiv, daca vasul este intr-o configuratie care nu este sub presiune (doar presiune hidrostatica, inaltime coloana de apa), nu trebuie sa forteze sudurile cu un test de presiune... Dacian, ai o schema/proiect la toata instalatia asa cum va trebui sa lucreze? Daca da... te rog posteaz-o, daca nu... gandeste-o, ca sa stii la ce parametri va lucra sistemul |
#1062
Posted 23 October 2012 - 12:25
Quote Dacian, ai o schema/proiect la toata instalatia asa cum va trebui sa lucreze? Daca da... te rog posteaz-o, daca nu... gandeste-o, ca sa stii la ce parametri va lucra sistemul Dupa ce termin toate sudurile, si propo ii pun 12 bare fi 10mm de pe o parte pe alta pentru ca sa nu se umfle, atunci o sa ii bag apa de la retea si vad cum se composta pe parcurs si atunci o sa vad exact cam cata presiune o sa ii dau. Bineinteles ca ii pun stuturi pentru termometru, bartometru, aerisire etc, etc... Panouri solare o sa pun home made facute de mine dar doar pentru apa calda mernajera pe timp de vara si eventul cu aportla acm pe timp de primavara toamna. Dar o sa fac o shema si o anlizam |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users