Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Topul normalitatii

Sa incurajam sporturile de contac...

Cum s-au apucat rapperii sa faca ...

Casa construita la o distanta mai...
 Pareri despre eceasuri.ro: cumpar...

Mama Miresii (2024)

Estimare reparatie

Sterilizare UV apa
 Folii heliomate faruri - merita?

Cabina Dus mai mare cu 10cm decat...

Rezultate firma

Facultatea de Medicina - a doua f...
 Fortat sa imi dau demisia

Nivelare placa + Fisuri

Premierul Slovaciei a fost impuscat

RIP imgflip meme generator
 

SKODA OCTAVIA TOUR vs NOUL FORD FOCUS

- - - - -
  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#19
demodestos

demodestos

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 27.12.2007
Si eu sunt interesat de comparatia asta Ford Focus - Octavia.

Unii spun ca Ford e mai buna si mai moderna.
Un sofer de taxi mi-a spus ca are colegi care au facut cu Octavia 200k km si nu au avut probleme majore, au schimbat pivoti sau alte chesti ce tin de gropi, si ca are un amic care are Focus de trei ani, si nu e multumit, vrea sa scape de el.

Ar fi posibil ca Octavia sa fie o masina mai fiabila la tavaleala pe drumuri cu hartoape, si Ford o masina de asfalt?

#20
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,641
  • Înscris: 07.10.2005
Nu e asa. Era bine daca iti zicea si de ce nu e multumit respectivul de Focus.

Indiferent cum ar fi nu poti cataloga masinile din punct de vedere al fiabilitatii dupa parerile a cativa oameni.

#21
aliantasudului

aliantasudului

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 28.01.2006
Ce diferenta de bani este la modelul cu 4 usi (sedan) intre motorizarile de 1.4 (benzina) si 1.6 TDCI (motorina)?
Se merita aceasta diferenta de bani in conditiile in care fac circa 10.000 km pe an?

#22
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,036
  • Înscris: 03.12.2005

 catalinmariescu, on 2nd July 2009, 22:20, said:

Nu e asa. Era bine daca iti zicea si de ce nu e multumit respectivul de Focus.

Tocmai de-aia poti sta linistit, Octavia Tour nu e nimic altceva decat fiabila pana la disperare (a dealerului). Daca era mai prejos de atat nu mai era de mult pe piata, ca-n rest e aproximativ depasita de toata concurenta mai putin Logan si Astra Classic si Aveo.

#23
demodestos

demodestos

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 27.12.2007

 aliantasudului, on 3rd July 2009, 21:47, said:

Ce diferenta de bani este la modelul cu 4 usi (sedan) intre motorizarile de 1.4 (benzina) si 1.6 TDCI (motorina)?
Se merita aceasta diferenta de bani in conditiile in care fac circa 10.000 km pe an?
La un dealer arata 2.000 Euro diferenta
La consum mediu 2l mai putin, sau in oras 3l mai putin, pe motorina la 100km si puterea cu 10 CP mai mult decat pe benzina.

 sebulbus, on 3rd July 2009, 21:51, said:

Tocmai de-aia poti sta linistit, Octavia Tour nu e nimic altceva decat fiabila pana la disperare (a dealerului). Daca era mai prejos de atat nu mai era de mult pe piata, ca-n rest e aproximativ depasita de toata concurenta mai putin Logan si Astra Classic si Aveo.
Fiabilitatea poate fi un punct forte.
Caroseria rezistenta, bine protejata, posibilitatea sa gasesti piese la pret convenabil pe toate drumurile, reduc costul cu intretinere.
Uneori automatizarile pot fi puncte nevralgice si preferi ceva simplu dar fara "bube".

Ilie Serbanescu spunea intr-o emisiune ca are o masina considerata cu mult depasita cu consum destul de mare, dar e multumit de ea.

Edited by demodestos, 03 July 2009 - 22:21.


#24
Rapier

Rapier

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,864
  • Înscris: 07.10.2006
O Tour nu e Octavia 1. O1 a fost fiabila pana la disperarea dealerilor. O Tour are probleme ocazionale cu greierasii :D Spre disperarea soferilor.
Cata vreme pretul unui O Tour se mentinea sensibil sub cel al unui Focus si aveai nevoie de portbagajul imens si de consumul redus al motorului diesel(cazul meu) atunci treceai cu privirea interiorul anost si faptul ca e vorba de un model vechi(urata nu mi s-a parut niciodata :P, are forme curate si linistite, practice si spartane), si luai o masina decenta la un pret acceptabil.

In acest moment marele avantaj al Focusului e ca iei o masina noua dpdv tehnic la cam aceeiasi bani cu care iei tehnologie din 1999 putin adusa la zi.
Eu unul, ca posesor de Octavia Tour ti-as recomanda Fordul.Nu pentru ca e masina "mai buna" ci pentru ca e masina mai noua dpdv tehnic si sansele ca sa iti acopere nevoile tale sunt mai mari. Tour-ul are doua trucuri in maneca: diesel frugal si spatiu imens de carat chestii. Atat. Daca nu ai nevoie de aceste doua avantaje, atunci nu ai nevoie de Tour. Plus ca motorul de 1.4 pe 1.5 tone cat are Tour-ul e crima si pedeapsa.

Si pentru cei care au aruncat cu noroi in Tour: ia puneti voi mana pe plasticul dintr-un Focus :P si apoi pe cel din Tour ;) si ia vedeti cum arata plasticele alea dupa 10k km la ambele masini...s-ar putea sa aveti surprize

Edited by Rapier, 04 July 2009 - 15:05.


#25
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
La mine dupa 33k km si 3 ani jumate arata aproape ca in prima zi, la tine... ?

(am un focus2 pt cine nu stia deja sau nu s-a prins)

Edited by cornel001, 04 July 2009 - 15:48.


#26
demodestos

demodestos

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 27.12.2007

 cornel001, on 4th July 2009, 16:46, said:

La mine dupa 33k km si 3 ani jumate arata aproape ca in prima zi, la tine... ?

(am un focus2 pt cine nu stia deja sau nu s-a prins)
Contreaza si calitatea protectiei, trataemntul tablei de la caroserie.
Ai urme de la pietre sarite in caroserie?
Daca da, a aparut rugina in jurul lor?



 Rapier, on 4th July 2009, 16:03, said:

In acest moment marele avantaj al Focusului e ca iei o masina noua dpdv tehnic la cam aceeiasi bani cu care iei tehnologie din 1999 putin adusa la zi.
Eu unul, ca posesor de Octavia Tour ti-as recomanda Fordul.Nu pentru ca e masina "mai buna" ci pentru ca e masina mai noua dpdv tehnic si sansele ca sa iti acopere nevoile tale sunt mai mari. Tour-ul are doua trucuri in maneca: diesel frugal si spatiu imens de carat chestii. Atat. Daca nu ai nevoie de aceste doua avantaje, atunci nu ai nevoie de Tour. Plus ca motorul de 1.4 pe 1.5 tone cat are Tour-ul e crima si pedeapsa.

Si pentru cei care au aruncat cu noroi in Tour: ia puneti voi mana pe plasticul dintr-un Focus :P si apoi pe cel din Tour ;) si ia vedeti cum arata plasticele alea dupa 10k km la ambele masini...s-ar putea sa aveti surprize
Nou nu inseamna si fiabil.
Vechiul W broasca a avut o fiabilitate de invidiat.
O cunostinta in anii '88 a dus W fabricat prin anii 65-70, in Germania la o reparatie si cand l-a adus, daca nu lasa geamul intredeschis nu putea inchide usa din cauza presiunii aerului din interior, asa etansare avea.
Masinile respective desi au mers pe drumuri la fel ca dacile, nu aveau rugina.
Nu am mers cu Ford, dar cu Octavia am circulat, si era o masina de firma, frecata de cine avea nevoie sa plece in deplasare.
E adevarat ca se simte ca-i grea, dar o simti stabila pe sosea.
Sigur greutatea il poate face si sa derapeze in curbe, in special iarna, din cauza inertiei.

Edited by demodestos, 05 July 2009 - 20:35.


#27
Sima2k

Sima2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.08.2004

 Rapier, on 4th July 2009, 16:03, said:

O Tour nu e Octavia 1. O1 a fost fiabila pana la disperarea dealerilor. O Tour are probleme ocazionale cu greierasii :D Spre disperarea soferilor.


Fiabilitatea nu se masoara in greierasii din interior :P
Orice masina are greierasi dupa un timp. Totul se trage de la drumurile noastre bombardata, plombate, carpite...

#28
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007

 aliantasudului, on 3rd July 2009, 21:47, said:

Ce diferenta de bani este la modelul cu 4 usi (sedan) intre motorizarile de 1.4 (benzina) si 1.6 TDCI (motorina)?
Se merita aceasta diferenta de bani in conditiile in care fac circa 10.000 km pe an?

diferenta la consum ar fi cam de 4L in regim urbam si 2L ex urban,tdci-ul 92cp trage aceptabil pe focus,1.4 submotorizat

dar daca dif este de 2000e,asa cum spunea cineva mai sus nu merita,mai ales ca faci 10k km an

legat de fiabilitatea focus II vs octavia tour,este greu de spus,in primul rand octavia tour nu mai este ca vechea octavie,insa nici focusul nu este ultima masina,eu consider ambele modele fiabile,iar la un rulaj de 10k km an,o poti tine pe oricare dintre ele inca 10 ani de la iesirea din garantie fara costuri  mari

#29
Rapier

Rapier

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,864
  • Înscris: 07.10.2006
@demodestos:

Nu ai specificat care octavie vs care focus :P

Respectand topicul, daca e vroba de Octavia Tour sugerez un test-drive. Masina are cele doua puncte forte pe care le-am mentionat(consum, spatiu de carat) dar are o anumita varsta. Iar pretul este relativ ridicat in acest moment pentru ce ofera masina! O configuratie cat de cat decenta (1.9tdi, clima, geamuri electrice, airbaguri si esp duce pe la 13-14 mii de euro usor).

Povestile cu fiabilitatea VW si Skoda la ora actuala sunt doar atat....povesti. Si ramane valabila aceasta afirmatie pentru toate marcile de masini.

Pt Octavia se recomanda un Pachet Drumuri Grele (scut de metal sub masina si suspensii inaltate) dar acest lucru iti va afecta dinamica masinii in curbe (devine mai "barca").
Iarna daca nu ai cauciucuri de iarna bune vei derapa in toate directiile cu Octavia si va fi destul de greu sa mergi cu ea mai ales pe vreme foarte urata.

#30
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,922
  • Înscris: 25.04.2006
CUm zicea cineva mai sus O1 nu e Tour. Octavia 1 a fost masina cu care Skoda a fost nevoieta sa-si refaca numele si de aceea a fost foarte fiabila. Tour-ul unui prieten e plin de greierasi si omul incetineste la aproape fiecare linie de tramvai, de il claxoneaza toti din spate. A fost de mai multe ori la mesteri si tot are un joc in directie asa ca a intr-un final a vrut sa o vanda dar nu putea sa mai ia pe ea o suma acceptabila, asa ca a pastrat-o pana la urma cu gandul sa tuneze tot ce se putea tuna la ea. Pana acum a bagat vre-o 5000E, si cred ca in curand dubleaza valoarea masinii.

#31
Rapier

Rapier

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,864
  • Înscris: 07.10.2006
Off Topic:
Frate, nuj cum crezi tu ca ar trebui sa treaca tovarasul tau peste liniile de tramvai din Bucuresti, dar daca tii la amortizoare/directie, ar trebui sa fii foarte atent si sa nu treci cu 70 la ora peste ele.
De asemenea, greierasii provin de la usi (putin prea grele pt sistemele lor de prindere).
In ceea ce priveste mersul la "mesteri"...
Partea adevarata e cu valoarea de revanzare... foarte foarte mica pt Skoda Octavia Tour!

#32
rotnic

rotnic

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,796
  • Înscris: 28.11.2005

 Rapier, on 6th July 2009, 14:20, said:

Off Topic:
Frate, nuj cum crezi tu ca ar trebui sa treaca tovarasul tau peste liniile de tramvai din Bucuresti, dar daca tii la amortizoare/directie, ar trebui sa fii foarte atent si sa nu treci cu 70 la ora peste ele.

+1

#33
demodestos

demodestos

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 27.12.2007

 Rapier, on 6th July 2009, 11:21, said:

@demodestos:

Nu ai specificat care octavie vs care focus :P

Povestile cu fiabilitatea VW si Skoda la ora actuala sunt doar atat....povesti. Si ramane valabila aceasta afirmatie pentru toate marcile de masini.

Pt Octavia se recomanda un Pachet Drumuri Grele (scut de metal sub masina si suspensii inaltate) dar acest lucru iti va afecta dinamica masinii in curbe (devine mai "barca").
Iarna daca nu ai cauciucuri de iarna bune vei derapa in toate directiile cu Octavia si va fi destul de greu sa mergi cu ea mai ales pe vreme foarte urata.

Nu stiu daca sunt chiar povesti cu fiabilitatea.  
Nu mai este cuma a fost, s-au apropiat datorita globalizarii si concurentei, unii au crescut-o altii au mai renuntat la ea, dar mai exista diferente.

Politica firmei e destul de constanta in timp.
Intre firmele germane si cele Italiene este o diferenta de abordare.
Cineva care are Fiat e foarte nemultumit de el.
Ma gandesc ca Italieni nu se confrunta cu frigul din nord, si daca merg pe ideea ca nu au piata foarte consistenta in tari cu clima rece nu-si pun problema sa aduca imbunatatiri pentru astfel de probleme.

Ma intereseaza  difrentele dintre cele doua marci la masini echivalente ca putere a motorului de 1,8-1,9 TDI.

Noua Octavia Tour       1,9  101 CP la   11.200 Euro
Noua Octavia Classic    1,9  105 CP la   13.700 Euro

Noul Ford Focus Trend  1,8  115 CP la   14.500 Euro

Intre diverse variante de Octavia, sau variantele de Ford, probabil difera caroseria si dotarile incluse in standard.

Ma intereseaza mai mult robustetea/fiabilitatea, decat eleganta pentru ca pe drumurile noastre care se degradeaza tot mai mult, trebuie tinut cont de aspectul asta.
90% din parcurs ii faci cu viteza de 50-80km/h pentru ca nu-ti permit drumurile, gropile si restrictile de viteza.
Conteaza cati km te tine un motor pana la prima segmentare.
Optez pentru una din cele doua marci pentru ca exista multe masini pe piata romaneasca si atunci si service-ul e mai accesibil si mai prompt.

Edited by demodestos, 06 July 2009 - 17:43.


#34
Rapier

Rapier

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,864
  • Înscris: 07.10.2006
Pai daca bugetul e in zona aceea, Octavia Clasic 1.9tdi 105 CP e alegerea cea mai buna (banuiesc ca e Octavia 2 prefacelift din stoc) e o masina superioara Octaviei Tour, model mult mai nou care pastreaza avantajele acesteia si aduce tehnica moderna in ecuatie.
Partea de mentenanta, la tot ce inseamna VAG mie mi se pare scumpa si f scumpa...
Nu stiu cum e la Ford, dar 1.8 diesel am impresia ca e motor vechi... au scos acum o serie de 1.6 Duratorq care sunt foarte laudate si au consumuri de te miri pe ce merg.

Bafta la alegere!

#35
demodestos

demodestos

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 27.12.2007

 Rapier, on 7th July 2009, 00:33, said:

Bafta la alegere!
Merci pentru opinii la toata lumea.

Edited by demodestos, 07 July 2009 - 08:52.


#36
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
In caz ca nu ti-ai dat seama, raspunsul meu se referea la postarea anterioara, cu referire la plastice din interior. Adica habitaclu, ca in portbagaj s-a zgariat nitel ca urmare a manevrarii unor bagaje...
La exterior e si mai greu s-o pastrezi ca noua.
Am niste urme de pietricele, nu multe, pe capota. N-am vazut vreo urma de rugina.

Edited by cornel001, 07 July 2009 - 09:03.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate