Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Motorul diesel - de ce nu se fac masini sa atinga 6,7mii rpm

- - - - -
  • Please log in to reply
101 replies to this topic

#91
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

View PostEvergreen, on Feb 5 2009, 02:38, said:

In the diesel engine, only air is introduced into the combustion chamber. The air is then compressed with a compression ratio typically between 15 and 22 resulting into a 40 bar (about 600 psi) pressure compared to 14 bar (about 200 psi) in the gasoline engine. This high compression heats the air to 550 °C (about 1000 °F).

Comparatia de mai sus este intre un motor turbo diesel si unul pe benzina natural aspirat.
40 de atm nu este o presiune tipica pentru motoarele diesel, mai degraba 30 atm, iar 30 de atm este destul de obisnuit pentru motoarele turbo pe benzina.

Trebuie mentionat aici ca desi motoarele diesel au raportul de compresie putin mai mare, ele vin cu sisteme soft turbo (presiune mica). La motoarele turbo pe benzina se intampla exact pe dos, raportul de compresie este mai mic, dar presiunea sistemului turbo e mai mare. Presiunea inainte de ardere la motoarele de pe Mitsu EVO sau Subaru STI este mai mare decat la majoritatea motoarelor turbo diesel de pe piata. Chiar si in conditiile astea motoarele de pe EVO si STI se duc usor la 7000 rpm.

#92
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
de acord.
am incercat si eu sa explic asta pe undeva dar am uitat de la ce am plecat (eram vreo 3) si am ajuns la caterinca (carnatul pasteluit pt cunoscatori :D )

#93
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Ok, acum ca am lamurit toate astea, putem sa nu mai alergam in jurul cozii?

Unde-i MAK, sa explice tuturor ce si cum? :(

#94
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,928
  • Înscris: 09.12.2004
IAR VA INVIRTITI in jurul cozii????
ce a fost dat cu c/p de mine nu era pentru motor supraalimentat/aspirat,  diesel/benzina sau ce combinatii vreti voi sa faceti ci doar pentru a clarifica pentru totdeauna modul de functionare si anume care sint timpii si ce fac ei la un motor si bineinteles cind si cum intra carburantul in cilindru.

LE: hahaha...in acelasi timp am scris acelasi lucru =))

Edited by Evergreen, 05 February 2009 - 15:52.


#95
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Mai trebuie sa lamuresc un lucru, se pare necunoscut pentru multi:

Stiu ca popular se spune punct mort superior si punct mort inferior, se spune asa pentru ca la majoritatea motoarelor de automobil cilindrii sunt la verticala !

Termenii sunt incorecti  pentru ca nu pot fi aplicati la motoarele boxer (cilindrii sunt la orizontala, pistonul ramane la aceeasi inaltime pe intreaga cursa) sau la motoarele cu cilindrii  dispusi in stea!

Corect este sum am spus eu, punct mort interior si punct mort exterior!

Cit despre aprecierile lui SPF la adresa cunostintelor mele, avind in vedere ca vin de la cineva cu cunostinte atit de bogate in acest domeniu, chiar ma simt onorat  :P :lol: :lol: :lol:    !

#96
SPF

SPF

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,746
  • Înscris: 21.12.2008
Prietene kodiak, chiar daca era corect puntul mort interior si punctul mort exterior, nu ti se pare cumva ca oricum ai facut varza directiile de deplasare ale pistoanelor?

Adica eu am gresit momentul de injectie al motorinei cu cateva miimi de secunda si imi asum asta. Dar tu habar nu ai cum se deplaseaza pistonul pe evacuare sau pe compresie.

Apropo, PMS si PMI nu sunt in limbaj popular ci in limbaj stiintific. Si tot apropo, aceasta denumire este conventie. Si daca intorci motorul cu fundul in sus, denumirile nu se schimba. PMS si PMI au ca punct de reper pozitia vibrochenului.

Edited by SPF, 06 February 2009 - 07:41.


#97
manciclon

manciclon

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 01.02.2009
kodiac vreau sa te rectific si eu umpic ...ai zis  undeva mai in urma ''PME- punctul mort exterior'' cum adica iese pistonul afara ? ca, km aia inseamna exterior ...eu stiu ca se zice punct mort inferior si superior :)

#98
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Nu iese pistonul inafara!

Fiindca o poza face cit o mie de cuvinte  :)  !

Scuzati calitatea, schita e facuta acum 14 ani iar poza e cu telefonul sotiei acum 10 minute!

Attached Files


Edited by kodiak, 06 February 2009 - 20:44.


#99
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Sunteti culmea.

View Postundercoverbrother, on Feb 5 2009, 13:03, said:

de acord.
am incercat si eu sa explic asta pe undeva dar am uitat de la ce am plecat (eram vreo 3) si am ajuns la caterinca (carnatul pasteluit pt cunoscatori :D )
Pai si n-am lamurit macar punctele esentiale? :)

#100
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,928
  • Înscris: 09.12.2004

View Postkodiak, on Feb 6 2009, 20:42, said:

Scuzati calitatea, schita e facuta acum 14 ani

Unii sint de moda veche, altii adepti ai noului :D ;si acu 20 ani tot de PMI/PME am invatat..... dar nu prea cred ca mai am caietele, in schimb cartile sint la locul lor dar nu am cum sa ajung la ele :D
Punct mort interior (PMI) (învechit: punct mort superior, PMS) este poziția limită interioară cilindrului la care ajunge extremitatea dinspre chiulasă a pistonului când aceasta se găsește - în timpul deplasării sale - la cea mai mare distanță posibilă față de axa arborelui cotit; această poziție coincide cu distnța minimă a pistonului față de chiulasă și este determinată de montajul pistonului în ansamblul mecanismului bielă-manivelă.

Punct mort exterior (PME), (învechit: punct mort inferior, PMI) este poziția-limită interioară cilindrului la care ajunge extremitatea dinspre chiulasă a pistonului când acesta se găsește - în timpul deplasării - la cea mai micî distanță posibilă față de axa arborelui cotit; această poziție coincide cu distanța maxima a pistonului față de chiulasă și este determinată, de asemenea de montajul pistonului în ansamblul mecanismului bielă-manivelă.

aici sint si alti termeni ce au provocat contuzii...aaaa....confuzii :P :D

PME  
Abreviere pentru punctul mort exterior, care reprezinta pozitia de maxima distanta fata de chiulasa a pistonului unui motor cu ardere interna, pozitie considerata spre exteriorul motorului. In limbajul tehnic mai vechi, se numea PMI (punct mort inferior), denumire considerata improrie in cazul motoarelor cu cilindrii dispusi orizontal si, ca atare, a fost reformulata.
PMI
Abreviere pentru punctul mort interior, care reprezinta pozitia de minima distanta fata de chiulasa a pistonului unui motor cu ardere interna, pozitie considerata spre interiorul motorului. In limbajul tehnic mai vechi, se numea PMS (punct mort superior), denumire considerata improprie in cazul motoarelor cu cilindrii dispusi orizontal si, ca atare, a fost reformulata. Intr-o terminologie mai veche, PMI avea, de asemenea, intelesul de punct mort inferior (v. PME).
PMS
Abreviere pentru punctul mort superior, denumirea mai veche a punctului mort interior (v. PMI).


eu sint intelegator pentru ca stiam termenii astia vechi de acasa si la scoala am fost contrariat de noile informatii fiind in acceptiunea mea in totala opozitie; adica PME e PM exterior si el de fapt e la interior in motor spre arborele cotit, partea inferioara  :lol:

Edited by Evergreen, 07 February 2009 - 02:42.


#101
SPF

SPF

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,746
  • Înscris: 21.12.2008
Daca-i asa, imi cer scuze. Nu eram constient si de aceste denumiri in terminologia de specialitate.

#102
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Scuze acceptate SPF!

Va pun la dispozitie un articol din "Australian Journal of Basic and Applied Sciences" ! In introducerea articolului apare urmatoare fraza, citez:

"              In particular, different combustion chamber geometries and fuel injection characteristics are
required to deal effectively with major diesel engine design problem achieving sufficiently rapid fuel-air
mixing rates to complete the fuel-burning process in the time available."

Sublinierea imi apartine!
Lectura placuta!

Attached Files



Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate