Ce drepturi are ăl' cu bicicleta?
Last Updated: Oct 13 2013 12:05, Started by
apolodor_pinguinul
, Nov 03 2008 22:23
·
0
#19
Posted 05 November 2008 - 07:29
xtremdriving, on Nov 4 2008, 09:20, said: Hmm...: 1. Nu cred ca erai intr-un sprint catre castigarea tricoului galben de mergeai cu 30 km/h... poate iti pui un vitezometru ca sa fii sigura de ceea ce spui... Am vitezometru de juma de an, îți dai seama că nu m-am uitat la el în momentul impactului, după o mie de km cu vitezometru "la bord" te înveți și tu care-s vitezele și știi să le apreciezi cum trebuie. Nu? _Smiley_, on Nov 4 2008, 23:07, said: fara suparare, dar te-ai gandit mult pana sa-l gasesti vinovat pe soferul BMW-ului? sau ideea asta ti-a venit instantaneu? avand in vedere ca cel ce a deschis usa era un pasager din spate, ce te faci daca la volan nu era nimeni? pe cine mai dai vina? M-am gândit instant. Când am văzut încă că imbecilii ce coborau din BMW erau 4 țigani am zis că mai bine-mi ling singură rănile.. Edited by apolodor_pinguinul, 05 November 2008 - 07:31. |
#20
Posted 05 November 2008 - 08:22
marius_stp, on Nov 5 2008, 00:38, said: evident ca pasagerul care a deschis usa e vinovat, m-am exprimat gresit. Dar, din cate stiu eu, asigurarea masinii e cea care poate plati bicicleta + Dacia, nu asigurarea de viata a pasagerului, nu crezi? si daca masina nu e asigurata? si chiar daca masina e asigurata, crezi ca e de acord firma la care are soferul RCA cu "reparatia"? in cazul de fatza, cu masina parcata pe trotuar si cu un pasager care a deschis usa, regulamentul de circulatie nu cred ca poate fi folosit. este pur si simplu vina celui care a deschis usa, el trebuie sa suporte cheltuielile de spitalizare si sa plateasca eventualele despagubiri. poate fi acuzat doar de vatamare din culpa. |
#21
Posted 05 November 2008 - 15:14
Ma bag si eu in seama: bineinteles ca ala care a deschis usa e de vina. Daca ai fi fost in masina si ti-ar fi deschis cineva usa in fata nu ala care a deschis usa ar fi fost de vina? Trebuia sa fi chemat politia. Dc chemai politia iar ala cu bmw-ul era plecat, era deja caz penal. Bicicleta ta nu a avut nimic? Dc e rupta cine ti-o plateste? Daca pateai ceva ce se intampla? Acuma a trecut, asta este, vezi sa nu mai existe o "data viitoare". Sfatul meu este sa mergi mai incet totusi prin aglomeratie, ca nu stii cand se trezeste vreunul sa-ti taie calea sau sa-ti deschida usa in fatza. In plus, vezi ca sunt si pe aici multi redusi("soferi" care si-au luat carnetul prin diverse metode dar nu invatand legislatia) si care nu stiu ce e aia sa dai prioritate la biciclete.
Acum cateva lamuriri .... ca tot suntem pe aria auto si poate le citeste cine trebuie: 1. bicicletele au cam acelasi drepturi ca orice alt vehicul care se deplaseaza cu viteza redusa (scutere, mopede, carutze, etc). Adica, in circulatia pe drumurile publice au ACELEASI DREPTURI SI OBLIGATII CA SI MASINILE , cu mentiunea ca trebuie sa mearga cat mai aproape de marginea drumului (santul de pe marginea drumului, NU e parte din drum) 2. in majoritatea oraselor din Romania, biciclistii NU au voie sa circule pe trotuar decat pe langa bicicleta 3. biciclistii au voie sa circule pe MAJORITATEA drumurilor, exceptie facand cazul cand exista indicator care restrictioneaza accesul. Pe drumurile nationale nu este permis accesul biciclistilor daca exista si alta ruta alternativa. Adica de obicei este permis accesul pe drumurile nationale. 4. bicicleta trebuie sa fie echipata pe timp de noapte cu: lumina rosie in spate, alba in fatza si ochi de pisica. Casca, vesta si alte accesorii nu sunt obligatorii, dar sunt recomandate. Genunchere si alte tipuri de aparatori sunt recomandate daca faci downhill (adica in varful muntelui) 5. nu exista limita speciala de viteza pentru biciclete |
#22
Posted 06 November 2008 - 22:04
pingu, felicitari ca mergi pe bicicleta. si eu am facut asta toata vara
vinovatul moral esti tu, pentru ca 30 la ora este o viteza maricica pentru bicicleta pe carosabil (edit: mai ales cand masinile stau pe loc). fa-ti un obicei sa vezi 10-15 masini in fata ta, cine trage pe dreapta, e posibil sa deschida si o usa. daca esti pe bicicleta, chiar nu conteaza cine are dreptate cand iti rupi vreo mana / picior legal, tot tu esti vinovata, din cate stiu eu, pentru ca nu ai pastrat distanta fata de masinile parcate. daca iesea in strada atunci era vina lui ca nu s-a asigurat. teoretic cel putin, tu trebuia sa fii pe mijlocul benzii, ca sa poti evita usi deschise. mai sapa si pe forumul motociclism.ro, ei au foaarte multe probleme de genul asta, din pacate stiu ca sunt "aberatii" ce am zis mai sus, insa ca biciclist intai iti pazesti spatele, si pe urma te intrebi cine are prioritate. Edited by had3z, 06 November 2008 - 22:08. |
#24
Posted 07 November 2008 - 09:17
super tare topicul asta
in bucuresti, unde (din ce stiu eu) biciclistii n-au voie pe carosabil sau trotuar(ci doar pe pistele special amenajate) un pasager dintr-o masina parcata pe trotuar deschide usa, iar biciclista cade. din fericire, fara urmari grave. cine-i vinovat? -pai primul suspect se pare ca e soferul. NOT! -al doilea suspect? biciclista, ca mergea prea repede -al treilea suspect? tot biciclista, mergea prea aproape de trotuar in ritmul asta, o sa dam vine pe biciclista, ca n-avea sapca eu raman la parerea mea ca singurul vinovat e pasagerul care a deschis usa. e vinovat de vatamare, din culpa. |
#25
Posted 07 November 2008 - 09:46
_Smiley_, on Nov 7 2008, 09:17, said: super tare topicul asta in bucuresti, unde (din ce stiu eu) biciclistii n-au voie pe carosabil sau trotuar(ci doar pe pistele special amenajate) un pasager dintr-o masina parcata pe trotuar deschide usa, iar biciclista cade. din fericire, fara urmari grave. cine-i vinovat? -pai primul suspect se pare ca e soferul. NOT! -al doilea suspect? biciclista, ca mergea prea repede -al treilea suspect? tot biciclista, mergea prea aproape de trotuar in ritmul asta, o sa dam vine pe biciclista, ca n-avea sapca eu raman la parerea mea ca singurul vinovat e pasagerul care a deschis usa. e vinovat de vatamare, din culpa. Acum intrebare: intre pistele "special" amenajate (prost facute,prost amplasate,cu nivel sporit de dificultate deoarece s-au gandit ca obstacolele nu strica + idioti si nesimtiti ce si-au parcat masina acolo ...ILEGAL si da stiu ca saracii "nu au unde sa o parcheze" + pietoni total aerieni pe ele" ) biciclistii trebuie sa zboare? Bicicletele intra in categoria vehicule in legislatia romana!Iar vehiculele au dreptul sa mearga pe drumurile publice! Restrictii de viteza la biciclete nu sunt,ci doar trebuie sa respecte restrictiile de viteza ale drumului! cat despre autoare : ghinion,dar daca tu nu te feresti NIMENI nu te fereste!si ps: nimanui nu ii pasa! nu prea mai conteaza cine e vinovatul daca ar fi fost parcata masina si se circula si te arunca pe strada sub o alta masina...nu? Edited by TADY85, 07 November 2008 - 09:47. |
#26
Posted 07 November 2008 - 12:38
poti sa citesti de 10 ori regulamentul, ca tot n-o sa intelegi despre ce e vorba aici
-regulamentul rutier prevede doar ca biciclistii nu au ce cauta pe trotuar. -interzicerea circulatiei biciclistilor pe strazile bucurestene a fost facuta printr-o hotarare a consiliului local, acum 2-3 ani. deci chestia asta nu se gaseste in regulamentul de circulatie. |
#27
Posted 07 November 2008 - 13:48
_Smiley_, on Nov 7 2008, 12:38, said: poti sa citesti de 10 ori regulamentul, ca tot n-o sa intelegi despre ce e vorba aici -regulamentul rutier prevede doar ca biciclistii nu au ce cauta pe trotuar. -interzicerea circulatiei biciclistilor pe strazile bucurestene a fost facuta printr-o hotarare a consiliului local, acum 2-3 ani. deci chestia asta nu se gaseste in regulamentul de circulatie. |
#28
Posted 07 November 2008 - 14:12
apolodor_pinguinul, on Nov 3 2008, 22:23, said: Aglomerație, mașinile stau pe loc aliniate pe două benzi. Eu cu bicicleta mă deplasez în dreapta (la marginea trotuarului), mai exact între spațiul dintre mașina de pe banda dreaptă și trotuar. Pe trotuar este parcată una bucata BMW-ul X5. Trec prin dreptul mașinii de pe trotuar cu vreo 30 km/h, idiotul deschide ușa larg. bicla îmi rămâne înfiptă în ușa lui+ în caroseria mașinii din stânga, O Dacie, iar eu plonjez peste capota Daciei. Am ieșit teafără, nu mi-am rupt nimic, nu mi-am spart capul (noroc că stăteau mașinile pe loc). Doar că aripa Daciei era praf. Ghidonul biclei intre în caroserie și îl șifonasem rău de tot. Șoferul de Dacie a ieșit la mine să mă-njure, că vai, că voi ăștia cu bicicletele (fiar ai dracului să vă f#%). Cine-i de vină pentru pagubele lui? Eu, că în calitatea mea de bicicletă trebuia să merg pe trotuar? Ăl' cu BMW-ul? De menționat că ăl' care mi-a trântit ușa în față era pasager din spate, ci nu șofer. Sa nu crezi ca merg mereu incet, am bicla tunata si ii dau si 45 km/h dar cand permit conditiile de trafic, faza cu viteza adaptata conditiilor se aplica si la bicicleta si la pietoni : nu poti sa fugi cat poti daca e strada aglomerata. Deci vina cred ca e impartita : in lege e clar ca nu poti depasi pe interior, iar daca totusi o faci, e bine sa nu aiba urmari ! pasagerul trebuia sa se asigure dar pana la urma cobora pe dreapta si nu pe stanga... Smiley, las-o balta cu pistele, orice biciclist iti spune ca astea sunt total inutile in multe locuri din Buc, iar din fericire doar cateva strazi au interdictie de circulatia pentru biciclete ! De felul meu eu ma chinui sa respect regulile, dar atata timp cat pe o pista de bicicleta in centru nu poti merge mai mult de 100 m pana la primul obstacol prefer sa aleg strada, chiar daca nu e voie, in fond nu e voie nici sa parchezi pe pista, suntem in Ro si ne descurcam cum putem ! |
|
#29
Posted 07 November 2008 - 14:29
TADY85, on Nov 7 2008, 13:48, said: imi cer scuze daca este adevarata,dar nu au cum sa aprobe circulatia biciclestilor doar pe pistele de biciclisti oricum ar fi hotararea! Te rog sa ne dai si ceva concret daca se poate!cum ar fi numarul hotararii si data aprobarii! http://romania.indym...5/10/1085.shtml de fapt n-a fost consiliul local, a fost Comisia Tehnica de Circulatie din cadrul Primariei. ma cm lasa memoria @rvic77: sunt si eu convins de inutilitatea pistelor de bicicleta din bucuresti. pe langa faptul ca au taiat din trotuare (pasul urmator ar fi sa vedem piste de pietoni pe mijlocul drumului), sunt o gramada de masini parcate pe ele. dar asta nu inseamna ca e normal ca biciclistii sa mearga cum vor si pe unde vor. regulile de circulatie (gen interzicerea depasirilor prin dreapta, prioritate, etc) trebuie respectate si de ei. |
#30
Posted 07 November 2008 - 14:32
Poate că era prea repede, poate că nu era. E ceva mult prea relativ pentru a fi discutat. După estimarea mea era loc suficient cât să pot merge cu viteza aia, pentru un altul poate nu.
Ăla care spune că bicicleta ar trebui să circule pe MIJLOCUL BENZII nu s-a deplasat niciodată pe două roți fără motor prin București. Îi dau bicicleta mea la o tură oricând are timp și îl invit să meargă pe mijlocul benzii de la Piața Unirii până la Romană. Dacă bicicleta pățește ceva îmi dă bani să-mi iau una nouă. Dacă nu, îi fac cinste cu o bere. |
#31
Posted 07 November 2008 - 14:38
_Smiley_, on Nov 7 2008, 14:29, said: http://romania.indym...5/10/1085.shtml de fapt n-a fost consiliul local, a fost Comisia Tehnica de Circulatie din cadrul Primariei. ma cm lasa memoria @rvic77: sunt si eu convins de inutilitatea pistelor de bicicleta din bucuresti. pe langa faptul ca au taiat din trotuare (pasul urmator ar fi sa vedem piste de pietoni pe mijlocul drumului), sunt o gramada de masini parcate pe ele. dar asta nu inseamna ca e normal ca biciclistii sa mearga cum vor si pe unde vor. regulile de circulatie (gen interzicerea depasirilor prin dreapta, prioritate, etc) trebuie respectate si de ei. Art.195, lit. j ) din H.G.R. nr. 85/2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a O.U.G. nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, interzice conducatorilor de biciclete sa circule pe trotuare ori pe aleile din parcuri sau gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor " este vorba de centrul Bucurestiului si de arterele principale!!!NU tot Bucurestiul!Iar pe acolo sunt piste de biciclisti! iar la al doilea articol,este itnerpretabil!adica daca demonstrezi ca nu stanjenesti pietonii ,nu ai decat sa mergi apolodor_pinguinul, on Nov 7 2008, 14:32, said: Poate că era prea repede, poate că nu era. E ceva mult prea relativ pentru a fi discutat. După estimarea mea era loc suficient cât să pot merge cu viteza aia, pentru un altul poate nu. Ăla care spune că bicicleta ar trebui să circule pe MIJLOCUL BENZII nu s-a deplasat niciodată pe două roți fără motor prin București. Îi dau bicicleta mea la o tură oricând are timp și îl invit să meargă pe mijlocul benzii de la Piața Unirii până la Romană. Dacă bicicleta pățește ceva îmi dă bani să-mi iau una nouă. Dacă nu, îi fac cinste cu o bere. de la Piata Unirii la Romana e simplu,ca e linie dreapta! e mai greu sa intri si sa iesi de pe banda aia! Dar sa iei o curba ceva de pe mijlocul benzii,ca acolo e distractie mare PS: conform hotararii mentionate mai sus nu avem voie pe acolo |
#32
Posted 07 November 2008 - 14:45
Trist dacă nu-i glumă ori ceva. Cu adevărat trist. Cum adică n-ai voie să mergi prin oraș cu bicicleta? Și cică primăria capitalei îi încurajează să meargă pe două roți..
|
#33
Posted 07 November 2008 - 15:39
apolodor_pinguinul, on Nov 7 2008, 14:45, said: Trist dacă nu-i glumă ori ceva. Cu adevărat trist. Cum adică n-ai voie să mergi prin oraș cu bicicleta? Și cică primăria capitalei îi încurajează să meargă pe două roți.. e vorba doar de arterele aglomerate din centru,unde oricum sunt piste ...si unde oricum tot pe strada voi merge atata timp cat pietonii merg pe piste si masinile se parcheaza tot acolo! |
|
#34
Posted 07 November 2008 - 15:56
care este pista aia de biciclete de la romana la universitate? Eu nu stiu de niciuna.
Si oricum, ce au facut astia prin Bucuresti pentru biciclisti eu nu le pot numi piste |
#35
Posted 07 November 2008 - 16:13
cosminnuss, on Nov 7 2008, 15:56, said: care este pista aia de biciclete de la romana la universitate? Eu nu stiu de niciuna. Si oricum, ce au facut astia prin Bucuresti pentru biciclisti eu nu le pot numi piste |
#36
Posted 07 November 2008 - 16:18
Sa iti dau si eu un sfat, care la randul meu l-am primit de la cineva mai intelept.
Probabil ca nu te scotea din situatia de fata dar te poate scoate din altele. Foloseste vesta reflectorizanta si far puternic care clipeste si ziua nu doar noaptea. Devi mai vizibil si farul care clipeste lumineaza in oglinzile laterale cand se pregateste soferul sa coboare si il atentioneaza. Din punctul meu de vedere a fost de vina pasagerul din BMW ca nu s-a uitat, daca in locul tau era un camion nu risca sa ii zboare usa sau chiar capatana??? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users