Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Cu ambele maini pe volan?
Last Updated: Jan 21 2009 00:06, Started by
C.F.S.
, May 20 2008 14:25
·
0
#37
Posted 21 May 2008 - 10:33
closchkutza, on May 21 2008, 11:21, said: Nu este adevarat Sanddy, si eu tot de pe la 120-130 pun si mana dreapta pe volan, daca drumul este valurit sau sunt gropi ce trebuie ocolite. In rest, doar mana stanga. Asta poate pentru ca al meu are si servo iar la peste 80-90km/h directia se intareste, nefiind nevoie sa tin volanul cu ambele maini. Chiar si cu 4 persoane, prinde 130? Care e tinuta de drum in cazul in care masina e full? |
#38
Posted 21 May 2008 - 10:36
Matizul prinde 130 si full, problema mare cu masinuta aia sunt reprizele de acceleratie la peste 70-80.
|
#40
Posted 21 May 2008 - 10:51
>ficus, on May 21 2008, 10:30, said: inchipuiti-va volanul ca un cadran de ceas: teoretic mainile trebuie tinute la 13:45 pe volan Prefer ambele maini pe volan (mai putin atunci cand trebuie sa se vada ceasurile, bordul...prietenii stiu de ce... ) tot timpul. Doar cand mi-e prea lene pun cotul pe geam si cu stanga stau pe la ora 9 iar cu dreapta stau la ora 14 putin catre 15. |
#41
Posted 21 May 2008 - 10:52
Orice masina prinde viteza maxima incarcata in limitele date de fabricant, singura diferenta este timpul in care ajunge acolo(cu cat e mai incarcata, cu atata dureaza mai mult). Normal ca prinde 130 cu 4 persoane.
Tinuta de drum este mai buna la viteze mari cu o incarcare mai mare decat mai goala(se aseaza mai bine pe sosea, garda coboara, etc). @JJ0ne: Reprizele sunt o problema daca nu schimbi treapta. Eu sub si inclusiv la 80km/h folosesc treapta a treia pentru depasiri. Daca am 85, reduc un pic, dau a treia si accelerez. In treapta a 4 fac depasiri sau accelerari doar de la 100 in sus. In treapta a 5-a doar daca vin lansat si nu am nevoie sa accelerez, doar "ocolesc". @Sanddy: daca nu ai vazut nu inseamna ca nu exista. La ultimul drum lung, Radauti-Bucuresti, ~500km am facut 6 h si 30 min, din care ~30 de minute au fost opriri(tigara, tufis, cafea, etc). In afara localitatilor, 120-130km/h, pe ploaie. |
#42
Posted 21 May 2008 - 10:59
sebulbus, on May 21 2008, 11:31, said: Nu stiu ce demultiplicare are a ta, dar la 3 ture din limitare in limitare daca trag de volan 45 de grade la 30 km/h deja am schimbat o banda si jumatate lejer. E suficient sa virezi si cu 5 grade ca sa schimbi o banda si jumatate. Insa o vei schimba in cateva sute de metri. Fiecare cu opinia lui, insa eu cred ca nu degeaba un pilot de raliu tine ambele maini pe volan. Controlul este mult mai bun. Se poate intampla de exemplu ca la o viteza ceva mai mare sa dai intr-o groapa sau sa treci cu roata peste un bolovan si sa pierzi controlul volanului daca il tii doar cu o mana si esti luat prin surprindere. Probabil in 95% din situatii poti sa invarti colacul cu o singura mana fara probleme, insa celelalte 5% din situatii pot duce la un accident. |
#43
Posted 21 May 2008 - 11:02
Intr-adevar, controlul este mult mai bun cu 2 maini pe volan decat cu una. Acum depide cum s-a obisnuit fiecare si ce timp de reactie are. De aceea eu, in extraurban, chiar daca nu tin ambele maini pe volan regulamentar, una o tin "atarnata" in partea de jos a volanului, ca sa scurtez timpul de reactie in caz ca intervine ceva.
Edited by closchkutza, 21 May 2008 - 11:04. |
#44
Posted 21 May 2008 - 14:42
Visatoru', on May 21 2008, 10:29, said: @sebulbus De asta am subliniat cuvantul brusc. Eu ma refer la un viraj facut din instinct si nu la o intoarcere normala, pe care o poti face si la 180 de grade cu o singura mana. La un viraj brusc nu poti sa duci mana stanga mai mult de ora 7. Si de multe ori este prea putin. Si vorbesc aici de viteze relativ mici, pentru ca un viraj brusc la viteza mare nu este deloc recomandat! Ca sa fiu sigur ca te contrazic intemeiat am incercat sa vad cat de brusc vireaza la 30-40 km/h cu o singura mana pusa cum o tin de obicei. Ei bine... daca era vreo masina imediat in spatele sau in jurul meu s-ar fi c##at serios pe el soferul, pentru c-am ajuns de pe banda 1 pe banda 3 instant. Sub viteza asta de obicei lucrurile se desfasoara destul de incet incat ai chiar la alegere daca sa franezi sau sa eviti, iar dincolo de asta nu mai e cazul sa virezi asa brusc, face fata lejer o mana. |
#45
Posted 21 May 2008 - 15:32
sebulbus, on May 21 2008, 14:42, said: Ca sa fiu sigur ca te contrazic intemeiat am incercat sa vad cat de brusc vireaza la 30-40 km/h cu o singura mana pusa cum o tin de obicei. Ei bine... daca era vreo masina imediat in spatele sau in jurul meu s-ar fi c##at serios pe el soferul, pentru c-am ajuns de pe banda 1 pe banda 3 instant. Sub viteza asta de obicei lucrurile se desfasoara destul de incet incat ai chiar la alegere daca sa franezi sau sa eviti, iar dincolo de asta nu mai e cazul sa virezi asa brusc, face fata lejer o mana. Testul tau se petrecea in conditiile in care erai pregatit sa-l faci. Daca apar situatii neprevazute vei reactiona altfel, iar situatia incepe sa se complice cind apar corecturile de directie repetate, stinga dreapta... Ca pozitia corecta este 10 si 14 cred ca nu are rost sa discutam. Restul sunt povesti mai mult sau mai putin cool, dar departe de ceea ce se numeste corect. Ca tu sau altii stau cu miinile in buzunare, se incheie la sireturi, se masturbeaza...este desigur alta melodie si pina la urma fiecare pasare pe limba ei piere. |
#46
Posted 21 May 2008 - 23:45
Crede-ma, ca in >100k pe sosea si ceva de offroad am trecut prin mult neprevazut, si consider c-am facut fata. Mai ales dupa antrenamentul pe camioneta, care pe langa schimbator are si cutie de transfer si butonul de blocaj diferential pe-acolo.
|
|
#47
Posted 22 May 2008 - 00:16
Eu tin ambele maini pe volan, dar nu cocotate la 10 si 2 ci jos pe la 7 si 5. De ce? pentru ca tinand mainile in sus, amortesc datorita reducerii circulatiei sangelui si se reduce capacitatea lor de miscare si reactie (nervii saracii). Parerea mea este ca este o prostie recomandarea aia din cartile romanesti (de aia nici nu se respecta), este mostenire de pe vremea cand se conduceau Volgi probabil (si aveai nevoie de cuplu la volan serios)... in alte tari se recomanda 4 si 8: http://www.dmv.state...anual/sec-2.pdf
PS: Tinutul unei maini pe schimbator mi se pare o prostie. Edited by SuperDuper, 22 May 2008 - 00:31. |
#48
Posted 22 May 2008 - 00:26
SuperDuper, on May 22 2008, 00:16, said: PS: Tinutul unei maini pe schimbator mi se pare o prostie. Si cand, in plin trafic de Bucuresti, la ora de varf, trebuie sa schimbi viteza din 10 in 10 secunde, tot prostie ti se pare? Crede-ma, nu sunt fan al mersului cu mana pe schimbatorul de viteze, mi se pare mult mai comod sa o tin pe volan, dar dupa ce mi-am "defectat" mana dreapta si piciorul stang repetand "bagat in viteza - schimbat intr-a doua - scos din viteza", prefer sa tin mana pe schimbator pana cand stiu ca pot merge macar 1 minut cu ambele maini pe volan |
#49
Posted 22 May 2008 - 00:28
SuperDuper, on May 21 2008, 18:16, said: Eu tin ambele maini pe volan, dar nu cocotate la 10 si 2 ci jos pe la 7 si 5. De ce? pentru ca tinand mainile in sus, amortesc datorita reducerii circulatiei sangelui si se reduce capacitatea lor de miscare si reactie (nervii saracii). Parerea mea este ca este o prostie recomandarea aia din cartile romanesti (de aiai nici nu se respecta), in alte tari se recomanda 4 si 8: http://www.dmv.state...anual/sec-2.pdf Si eu le tin exact la fel si din acelasi motive, sprijinite de genunchi. Desi nu poti invarti la fel de mult de volan nestingherit, la viteza e mai importanta precizia decat amplitudinea miscarii. Recomandarea cu 10 si 2 vine din racing, dar latimea circuitelor e echivalentul a (cel putin) 3 benzi, miscari de aceeasi amplitudine pe strada iti garanteaza coliziunea cu cineva din lateral. bebelino, on May 21 2008, 18:26, said: Si cand, in plin trafic de Bucuresti, la ora de varf, trebuie sa schimbi viteza din 10 in 10 secunde, tot prostie ti se pare? Crede-ma, nu sunt fan al mersului cu mana pe schimbatorul de viteze, mi se pare mult mai comod sa o tin pe volan, dar dupa ce mi-am "defectat" mana dreapta si piciorul stang repetand "bagat in viteza - schimbat intr-a doua - scos din viteza", prefer sa tin mana pe schimbator pana cand stiu ca pot merge macar 1 minut cu ambele maini pe volan In situatia asta iti recomand o cutie automata. |
#50
Posted 22 May 2008 - 00:40
Huck_, on May 22 2008, 00:28, said: In situatia asta iti recomand o cutie automata. Hehe! Usor de zis greu de facut Am "mostenit" masina de la sot, caruia i se pare mai palpitanta cutia manuala. Intr-un fel, si mie. Si trebuie sa recunosc ca ma impac prea bine cu masina actuala ca sa-mi doresc sa o schimb. Dar, ce-i drept, nici nu am incercat inca o masina cu o cutie automata, ca s-ar putea sa-mi schimb parerea Tin minte ca sora-mii i-a fost tare greu cand a trecut de la cutie automata la cutie manuala. Mai ales in panta |
#52
Posted 22 May 2008 - 11:03
In oras - aratatorul de la mana stanga.
In afara orasului: - pana la 50 km/h, acelasi aratator - peste 50 km/h, policele de la stanga - peste 100 km/h, genunchiul stang; stanga pe portiera, cu dreapta imi aranjez parul - cand ma taie rau, stanga strange p... si dreapta tine volanul. PS: Partial adevarat; incepatorii sunt indemnati sa nu citeasca postarea aceasta. |
#53
Posted 22 May 2008 - 23:15
bebelino, on May 21 2008, 18:26, said: Si cand, in plin trafic de Bucuresti, la ora de varf, trebuie sa schimbi viteza din 10 in 10 secunde, tot prostie ti se pare? Crede-ma, nu sunt fan al mersului cu mana pe schimbatorul de viteze, mi se pare mult mai comod sa o tin pe volan, dar dupa ce mi-am "defectat" mana dreapta si piciorul stang repetand "bagat in viteza - schimbat intr-a doua - scos din viteza", prefer sa tin mana pe schimbator pana cand stiu ca pot merge macar 1 minut cu ambele maini pe volan Cand aveam manuala preferam sa am ambele maini pe volan cand luam curbele si sa ating schimbatorul cand am nevoie, decat sa las o mana bleaga pe schimbator aiurea. Si acolo ma refeream in special la cei care merg pe autostrada cu mana pe schimbator. PS: Acum am automata deci nu mai conteaza... Edited by SuperDuper, 22 May 2008 - 23:18. |
#54
Posted 24 May 2008 - 21:47
Condusul cu doua maini pe volan mi se pare foarte obositoare. Am incercat chiar mai multe combinatii "de ore", dar nu mi s-a parut nici una relaxanta. La drumuri mai lungi 90% din timp numai cu mana dreapta la "ora3". Duc si stanga pe volan doar la schimbatul vitezelor, la peste 120km/h sau la depasirea TIR-urilor (obligatoriu!) .
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users