Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
VW Golf vs Ford Focus
Last Updated: Sep 14 2008 17:58, Started by
DominatoR
, Mar 25 2008 20:48
·
0
#19
Posted 26 March 2008 - 11:50
Intr-un cuvant ... Golf
de ce ?! pt ca ... Am condus ambele masini, eu fiind posesor de Golf 1.6 MPI. La Golf ceea ce tine de calitatea materialelor si tinuta de drum este clar superior; exemplar as putea spune. Designul interior foarte frumos si ergonomic desenat. La exterior si Focus este la fel de frumos (aici poti fi subiectiv). Singurul lucru care nu ma prea incanta este motorul, puterea insuficienta pt pretentiile mele (cel de 122-140 este compromisul cel mai bun), cuplul, consumul (6~ exterior, urban de la 9 la 13~ in functie de trafic, maximul fiind realizat pe trasee scurte, stand la 2-3 semafoare si mergand in treapta 1 si 2). Intamplare face ca o cunostinta sa aiba Focus care conduma mai mult (1.6), aproximativ 7,5 exterior si destul de des 15 constant in oras. Am avut posibilitatea sa schimb Golful meu cu un Focus dar pe motorina, motorul de 115CP, insa nu m-a incantat abs deloc, motiv pt care am si renuntat la schimb. Ce nu mi-a placut la Focus: Interiorul se simte ieftin rau si batranesc, parca taiat din topor cu plastice de pe Logan. Ergonomia nu era chiar aceea cu care ma obisnuisem la Golf (usor in exploatare), servodirectia de pe Focus foarte greoaie (simti ca tragi de ea) fata de Golf (electromecanica - conduc Golful si cu 2 degete la drum intins). Nu sunt cu dare de mana ca sa pot fi numit snob, dar Golful face toti banii si este de referinta. Odata ce te urci in el, greu mai schimbi brandul. Numai cu un bimmer seria 1 poate Per total pt 1.000-1500 EUR diferenta, Golful "care este..." Motorizarea care o recomand este cea de 122 ori 140 CP FSI. Consumul este mai mic (am vazut consum la exterior intre 5 si 6,4% in functie de stilul de mers), performante mai bune (mototrul merge mai rotund, cere sa-l urci la 4.000-5.000 rpm) si la urma urmei dieselul nu mi se mai pare o sfaraiala mai ales pt pretul care il platesti si pe masina si pe motorina si pe taxe. Considerand ca nu faci mai mult de 20.000 km pe an, benzina este mai buna. |
#20
Posted 26 March 2008 - 12:18
Quote subscriu si eu parerii generale cum ca un FF2 e mai ieftin si mai bine dotat decat un Golf 5 in aceiasi bani. Quote se situeaza sub Golf dpdv al conceptiei plansei de bord, etc. Quote Feelingul interior, insa, e mai bun la Golf Inca ceva, fara sa intru in amanunte fata de ce a spus sasha: nu lua asa de bun ce zic cei care spun ca golf este peste focus fara sa aduca argumente. in afara de aspectele practice gen dotari, pret,etc fa test drive. din cei ce au facut test-drive cu ambele unii au ales golf altii focus. deci subiectivism (vezi si cel care afirma ca golful e superior la tinuta de drum, stiu mai multi care l-ar contrazice), asta nu afli pe forum. in plus vei vedea ce si cum cu motorizarea. Daca vrei raport consum/putere bun ia diesel sau TSI, dar o sa scoti la inceput mai multi bani din buzunar. La benzinar aspirat din cate stiu din mai multe surse 1.6 100 focus e mai vanjos decat 1.6 mpi apropiindu-se de 1.6 FSI, dar ceva mai zgomotos, dar mai are la randul lui un 'frate' de 115 CP. La TSI/TD?I e avantaj ca obtii mai mult la remapare daca te gandesti sa-i faci asa ceva ulterior. PS intrebare : daca golful e asa de bun, de ce i-a luat ff2-ul fata la vanzari in europa ? motivatia doar in ce priveste pretul ? Quote Intamplare face ca o cunostinta sa aiba Focus care conduma mai mult (1.6), aproximativ 7,5 exterior si destul de des 15 constant in oras. Edited by cornel001, 26 March 2008 - 12:27. |
#21
Posted 26 March 2008 - 12:26
are si cornel dreptate! acum depinde cel mai mult de tine! ce vrei de fapt de la masina! eu insa ma feresc de motoarele pe benzina 1.6! consum ridicat de combustibil, iar ca putere... sunt pe undeva p-acolo! benzina ar merge pe acel 1.4 tsi de golf! iar in materie de diesel, recomand vw! banuiesc ca stiti cu totii problemele pe care le-au avut cei la Ford cu motoarele comonrail! asta la fel, o spun dintr-o sursa sigura (reprezentanta ford)!
- alegerea va fi a ta! si indiferent de masina pe care o vei alege, vei fi foarte multumit! ambele sunt masini foarte bune! acum urmeaza sa o alegi tu pe cea care ti se potriveste cel mai bine! |
#22
Posted 26 March 2008 - 13:19
Am mers impreuna (G5+FF2) pe un traseu de cca 250 km, spate in spate. Mai evident de atat... As zice ca eu mai sturlubatic i-am mai dat un 120 in cate-o depasire. Evident eram mai temperamental. Diferenta este pe computerul de bord, cu eroarea "care este...".
Golf are frane cu disc pe toate 4 rotile, Focus foloseste tambur. In practica s-a vazut clar, Golful ingheata f. f. bine, Focusu nu mi-a placut, astepti dupa el. Franarea mi se pare poate chiar mai importanta decat acceleratia. Pt bani putini probabil ca FF e o optiune mai buna din punctul de vedere al dotarilor. Motorizarea de 1.6 de la FF2 e mai gurmanda decat cea de la G5. Din experienta altor cunostinte, un Ford Fiesta cu motor de 1.4 consuma mai mult ca al meu de 1.6; e terorizat de consum. Inca o cunostinta apropiata cu un Focus2 1.6 l-a pus la vanzare dupa nici 5.000 km. Cand am achizitionat Golful cineva imi tot spunea, "uite daca iei Octavia2" cu 1000 EUR mai putin ai cam aceleasi dotari (esentiale) si la un FF2 tot cu cel putin 1500 EUR mai putin ai aceleasi dotari. Pe hartie cam asa este, mai ales cu reducerile de la FF2 din ultimele luni, insa cand te-ai urcat in ele mi-e greu sa cred ca poti opta pt FF2 daca nu te uiti strict la 1.000 EUR. ATENTIE ! Motorul 1.6 de G5 merge cu benzina de 95 in standard (eu folosesc EFIX sau MOL, OMV ~3,8-3,9 lei) fata de FF2 care cere de 98 (nu stiu pretul). Nu vorbesc din auzite, ci din propria experienta. Nu regret nici o secunda alegerea facuta. Pt banii care i-am dat, chiar si-i merita cu prisosinta pana la ultimul EUR. Nu fac reclama dar ar fi pacat sa nu te documentezi bine inainte de a da cu banu. LE. Un minus pt motorizarile diesel VW, la noua generatie, papa ulei daca o calci. Nu din putine surse, am aflat-o. Edited by DavidNicole, 26 March 2008 - 13:25. |
#24
Posted 26 March 2008 - 13:34
cornel001, on Mar 26 2008, 12:18, said: subiectivism. atat eu cat si calti posesori de focus consideram ca comenzile sunt plasate destul de ergonomic. Iar unii atunci cand au ales focusul au facut test-drive si cu golful. Daca iti iei Focus iti iei pentru ca este ceva mai ieftin la aceleasi dotari dar nu pune egal intre ele.Golful merita banii si daca nu am bani de Golf nou cu acealsi dotari cu Focusul nou prefer sa-mi iau Golful SH. |
#25
Posted 26 March 2008 - 13:37
Cere 98 o laie. Poate FSI-ul cere (cel putin ala de 1.6).
Cat despre conditiile de consum, tot nu te cred. Daca ar spune mai multi... M-am uitat pe forumurile monomarca, si cam aceleasi consumuri le-am vazut la mai multe marci. Adica m-am uitat pe un esantion mai larg, ca sa mai combat din erorile 'pe unde merge fiecare si cum'. Poate sa fie si eroare de CB. Quote Eu nu am Golf 5 asa ca nu sunt nici subiectiv,finisarea,ergonomia,confortul si multe altele sunt plusuri fata de Focus. Quote dar nu pune egal intre ele Edited by cornel001, 26 March 2008 - 13:41. |
#26
Posted 26 March 2008 - 13:40
FF2 e o masina reusita din pacate comparatia trebuia facuta intre mazda3 si golf5 ca sa fie "corecta". Ambele au o tinuta de drum foarte buna, materiale decente (nu premium) si dotari "similare" la acceasi bani.
|
#27
Posted 26 March 2008 - 13:41
saracul om... a vrut si el sa afle ce masina sa-si ia si noi mai avem un pic si-l luam la bataie daca nu isi cumpara ce i-am spus! bietul om!
|
#28
Posted 26 March 2008 - 13:44
N-are decat sa cumpere ce ii place ! Daca il tin banii sa-is ia un G5 TSI 122 daca nu vrea diesel ! Eu ma iau de aia care cred ca detin adevarul universal valabil.
|
|
#29
Posted 26 March 2008 - 13:44
Eh, sunt plusuri si minusuri la fiecare masina , dar sunt destul de convins sa merg pe mana Golfului . In principiu sunt relativ hotarat asupra motorului de 1.4 TSI la 122 de cai .. cat despre versiune ... ori Comfortline ori SportGT .
Eu va multumesc pt replyuri .. chiar am citit fiecare post si am mai inteles cate ceva Legat de sh, eu doresc o masina noua pt ca nu am de unde sa scot 15.000 cash , de asta si in plus nu prea ma pricep chiar asa la masini si as putea sa iau o teapa .. LE : Hop ca s-a mai postat intre timp .. stai linistit caci mi-a fost utila dezbaterea de pe topic si de aceea zic mersi fain . Edited by DominatoR, 26 March 2008 - 13:49. |
#30
Posted 26 March 2008 - 13:48
Asa doar ca informatie, se fac credite si pt masini SH.
|
#32
Posted 26 March 2008 - 13:53
DominatoR, on Mar 25 2008, 20:48, said: Va salut. Am urmatoarea dilema : doresc achizitionarea unei masini, hatchback si am ajuns la alegerea intre acestea 2 . Astept pareri pro sau contra uneia dintre masini. De asemenea, daca aveti recomandari legate de motorizare, ele sunt bine venite. mentionez ca nu prea ma pricep , dar doresc un motor cu un raport putere/consum bun ( da, stiu ca toata lumea cauta asta ). Mersi fain .. take care Am si eu un Ford Focus TDCI 2001, diesel. NU am avut nicio problema cu el, nici macar o bucsa nu am schimbat in 75.000 km. Merita, singura chestie este sa ii faci reviziile la zi Bafta |
#33
Posted 26 March 2008 - 13:59
Comfortline e bun daca nu vrei sa simti toate gropile in coloana. Sport GT e pt cine vrea sa se simta un pic mai sport. Ti-a sugera comfortline, si la primul schimb de cauciucuri iti cumperi jenti pe 16 sau 17 si pe cele curente le treci pe cauciucuri de iarna.
|
|
#34
Posted 26 March 2008 - 14:22
Eu nu zic care e mai buna, desi am mers cu ambele si detin un Ford, dar am si un VW in familie, asa ca as putea fi subiectiv.
Sfatul meu e sa iei masina care-ti place mai mult ca aspect. Criteriul pretului doar tu poti sa stabilesti cat e de important. La cat de des se schimba in ziua de azi masina, nu trebuie sa stai prea mult pe ganduri. Fiind doua modele destul de comune (in sensul ca se gasesc foarte multe exemplare pe piata) nu cred ca iti este greu sa gasesti cunostinte/prieteni care sa-ti faciliteze un drive-test mai pe-ndelete. Si daca nu gasesti, repeti testele la dealer (eventual in orase diferite). La drive-test poti sa-ti dai seama doar de vivacitatea motorului, de calitatea suspensiei, directiei si franelor. Elementele ce tin de fiabilitate, comportamentul in timp al materialelor folosite la interior sunt prea putin importante, oricum daca iei masina noua in 2-3 ani pana sa o schimbi n-are ce sa se intample. Cat despre "ergonomia" bordului, e o simpla chestiune de obisnuinta. Toti suntem obisnuiti la un moment dat cu comenzile masinii pe care o conducem cel mai frecvent. Daca o schimbam, in maximum 2-3 saptamani de utilizare intensa ni se par cele mai "ergonomice" comenzile noii masini, asa ca, mi se par prostioare povestile cu "comenzi amplasate organic" sau alte clisee de marketing folosite de producatori/vanzatori. Recapitulez: aspect, dinamica, bani. Restul e ham-ham! |
#35
Posted 26 March 2008 - 15:39
@DominatoR : felicitari , consider ca ai facut alegerea corecta.
@Cornel: ziceai ceva de faptul ca multi nu isi argumenteaza alegerea , drept urmare uite parerea mea argumentata scrisa pe un alt topic: " m-am uitat cat se poate de atent si la finisaje si detalii , iar golful cred ca este peste majoritatea masinilor din clasa , iar ca exemplu dau focusul , cel mai apropiat concurent la care : nu imi place cum se inchide deschide usa pt ca o rafala de vant poate f usor sa o dea peste cap (la g sunt 3 puncte fixe de deschidere pe un princiu cu o rotita de forma unui pinion) , nu imi place cum se imbina pragurile se vad niste spatii mari pe la jumatatea usii plus niste suduri ( la g nu exista asa ceva) , nu imi place cum se deschide si stabilizeaza capota pe princiupiul Dacia 1300, nu imi plac duzele pentru spalat geamuri (iti arunca 2 scuipati de apa pe geam plus ca sunt situate pe capota si se infunda foarte usor , la g apa este aruncata sub forma de spray pe geam), nu imi place "eleronul" ala din plastic ieftin sub care se strang mai mereu mizerii , cheia de tip desfacator de bere , indicatoarele de bord ( asemanatoare cu logan) si muulte alte chestii de detaliu pe care golful le are si sunt trecute cu vederea pt ca nu sunt afisate ca dotari ; ca sa nu mai zic ca la golf nu exista frane pe tamburi ; cutia de viteze este mult superioara oricarei alte concurente atat ca etajare cat si ca felul in care schimba ; apoi ar mai fi chestii care tin de conforul direct al soferului cum ar fi pozitia in scaun (la FF2 deasemenea scaunele sunt asemanatoare cu cele de logan) , pedala de acc care pleaca din podea, accesul la instrumentele de bord. " Acum Cornel astept si parerea ta la fel de argumentata in care sa spui de ce iti place focus mai mult ca golf . Salutari. Edited by Vlad_int1, 26 March 2008 - 15:40. |
#36
Posted 26 March 2008 - 16:18
Prefer sa nu dau parere pentru ca nu am mers cu golf (exceptand generatia 3 si asta prea putin).
Dar daca vrei iti dau niste poze cu lufturi in caroserie (la G5), unele chair de pe acest forum, daca le mai gasesc. ca am vazut mai sus ca te pasioneaza aspecte de genu asta In rest, despre ce ai scris, pe langa subiectivismele de care vorbeam, sunt lucruri , mai ales la focus, despre care (si sunt convins ca nici multi posesori de focus) nu stiu ce vorbesti, chiar imi ridica unele semne mari de intrebare, dar nu sunt atat de curios incat sa tin sa dezvolt discutia despre ele. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users