Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cazane atmosferice pe combustibili solizi
#4933
Posted 15 February 2017 - 17:39
Salutare tuturor
Am citit topicul , am vazut ca va confruntati cu diverse probleme si situatii la care asteptati solutii de la cei care va pot ajuta cu propria experienta Am cules si eu informatii de pe acest forum si am postat diverse lucrari efectuate si cu rezultate bune(cu un avantaj fata de inainte) si va propun o instalatie de producerea apei calde pe timp de iarna si nu numai Este postata pe YouTube sub denumirea de Adaptere ACM [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8fi54xm-0Iw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Aceasta adaptare este valabila ptr. cei care au un acumulator deja,fie cumparat fie facut in regim propriu(cum este cazul meu) Dece am recurs la aceasta adaptare? Acumulatoarele din comert cele mai ieftine sunt fara serpentina in interior Urmatoarele ca pret au serpentina in zona de jos al ACM (ptr panouri solare) Cele cu serpentina an zona de sus al ACM ptr apa calda sunt si cele mai scumpe Nu o sa gasiti nici un ACMeu numai cu o serpentina si aceia in zona de sus al ACMeului(respectiv ptr apa calda) Zona de sus este si cea mai calda si rezista pe o durata mai indelungata Un alt motiv si avantaj al acestei adaptari este usurinta cu care se poate curata,din videoclip vedeti ca am avut initial serpentina in interiorul ACMeului dar dupa ~6 ani de utilizare depunerile din interiorul serpentinei sunt mari si randament scazut,greu de curatat si costisitoare operatie si am gasit aceasta solutie cu eficienta f.buna si usor de realizat si ptr cei care nu sunt de meserie si pe care vo recomand cu toata increderea Spor la treaba |
#4934
Posted 18 February 2017 - 18:56
Detin un Atmos dc18s de vreo 8 ani si astazi am constatat ca s-a fisurat peretele interior din spate (in focar) . Dupa o analiza atenta am constatat ca acel perete este din fabrica mult mai subtire decat restul cazanului (nu cred ca are mai mult de 2mm si practic acest perete extrem de subtire ii reduce drastic viata cazanului . Daca era la fel de gros ca restul , sunt sigur ca ducea 30 de ani fara probleme dar asa e doar pentru vremuri consumatoriste. Acel perete are o portiune liniara subtiata de coroziune (la 5 cm deasupra caramizii - pana pe acolo statea cenusa/gudronul din focar) si pe acea linie a aparut prima fisura (sunt sigur ca vor mai aparea si altele ). Intrebarea mea este daca se poate pune un adaos de tabla peste acea portiune sau cum pot remedia problema asta?
Si a doua intrebare ar fi daca exista alt tip de cazan cu intregul focar din tabla groasa ? Urmeaza sa-mi iau un cazan si pentru noua casa in care sper sa ma mut anul asta si Atmos m-a dezamagit rau. Mai bine iau unul din fonta (Viadrus) si-mi permit sa-l schimb cu totul la 10 ani .......dar as fi preferat pe gazeificare. |
#4935
Posted 18 February 2017 - 22:45
johnnydanut, on 18 februarie 2017 - 18:56, said:
... doar pentru vremuri consumatoriste...... Intrebarea mea este daca se poate pune un adaos de tabla peste acea portiune sau cum pot remedia problema asta? Si a doua intrebare ar fi daca exista alt tip de cazan cu intregul focar din tabla groasa ? Mai bine iau unul din fonta (Viadrus) si-mi permit sa-l schimb cu totul la 10 ani .......dar as fi preferat pe gazeificare. Mare dreptate ai cu vremurile... Incercarea este inutila,datorita pozitiei, si cu siguranta la sudare vor aparea mai multe zone la limita tehnica de "supravietuire" Solutia,alt cazan. Da, de fota este sfint,teoretic fara defectare, cu conditia sa nu bagi apa rece in el in conditiile in care se ajunge la avarie prin purjarea apei/supraincalzire.Cu siguranta te va tine mai bine de 10 ani. Ca recomandare, fara gazeificare, clasica este sfinta.Nu detaliez reticienta mea pentru gazeificare |
#4936
Posted 19 February 2017 - 08:07
XTH, on 18 februarie 2017 - 22:45, said:
Mare dreptate ai cu vremurile... XTH, on 18 februarie 2017 - 22:45, said:
Solutia,alt cazan.. XTH, on 18 februarie 2017 - 22:45, said:
Ca recomandare, fara gazeificare, clasica este sfinta. Nu detaliez reticienta mea pentru gazeificare.. Am mai spus-o si in alte parti: ne lipseste acut un standard de vizionare a lucrurilor, noi nu ne vom putea intelege atata timp cat ne incurcam in notiuni.. Ce inseamna '"ardere clasica fara gazeificare'"? johnnydanut, on 18 februarie 2017 - 18:56, said:
.. Acel perete are o portiune liniara subtiata de coroziune (la 5 cm deasupra caramizii - pana pe acolo statea cenusa/gudronul din focar) si pe acea linie a aparut prima fisura (sunt sigur ca vor mai aparea si altele )... johnnydanut, on 18 februarie 2017 - 18:56, said:
Si a doua intrebare ar fi daca exista alt tip de cazan johnnydanut, on 18 februarie 2017 - 18:56, said:
.. Atmos m-a dezamagit rau. Mai bine iau unul din fonta (Viadrus) si-mi permit sa-l schimb cu totul la 10 ani ....... P.S. https://forum.softpe.../#entry20694229 Edited by andreilesan, 19 February 2017 - 08:11. |
#4937
Posted 19 February 2017 - 10:48
andreilesan, on 19 februarie 2017 - 08:07, said:
@johnnydanut - iti amintesti discutia noastra de odinioara cand ti s-a atras atentia ca se utilizeaza incorect cazanul ? Oare a fost intamplatoare? Daca vei schimba doar cazanul, nu si abordarea - te vei invarti in jurul cozii.. De ce focarul ar trebui sa fie '"din tabla groasa'"? Ca sa tina mai mult timp caldura? Ca sa reziste la presiune? Nu, d-ta sustii prin felul cum pui problema ca in focar va continua sa se produca condens, iar grosimea tablei doar ar prelungi perioada pana sa se manance metalul si sa crape.. '"Buna ziua'". Asa repede te-ai conformat si ai preluat gandirea de sclav modern care ni se inoculeaza de ceva timp incoace..? Daca e asa - e mare pacat. Aici ma opresc. P.S. https://forum.softpe.../#entry20694229 Ca urmare am apelat la varianta a doua : foc mic si continuu insa rezultatul este dezastruos . In iarna asta am bagat cele mai uscate lemne posibil (usoare ca fulgul) si parca a facut condens si mai tare cu toate ca crescusem si temp cazanului de la 50 la 70 , fara folos daca vana cu 3 cai a fost la minimum si centrala nu si-a facut tirajul. Acum am vorbit cu un sudor (in argon , parca) sa incerc o remediere iar la noua casa sunt foarte hotarat : cazan fonta 25 kw (Viadrus) + puffer 1000 litri si nu vreau sa mai aud de table goale . Daca exista vreo centrala pe gazeificare cu TOTI peretii grosi nu ezitati sa mi-o recomandati caci atat timp cat voi avea stocator nu voi mai face greseala cu "gatuirea" . PS Sunt convins ca o grosime uniforma a tablei de 0,4-0.5 cm si o utilizare corespunzatoare ar prelungi viata unui astfel de cazan foarte mult (zeci de ani) dar cu tabla aia subtirica in spate era o chestie de cativa ani in plus pana ceda undeva. Cred ca cel mai bine se simt cazanele subdimensionate. Edited by johnnydanut, 19 February 2017 - 10:55. |
#4938
Posted 19 February 2017 - 12:04
johnnydanut, on 19 februarie 2017 - 10:48, said:
PS Sunt convins ca o grosime uniforma a tablei de 0,4-0.5 cm si o utilizare corespunzatoare ar prelungi viata unui astfel de cazan foarte mult (zeci de ani) dar cu tabla aia subtirica in spate era ...... Toate cazanele au o zona mai subtire ,lasat intentionat din fabricare,unde trebuie sa "plesneasca" in caz de avarie majora,sa nu arunce apa fiarta/abur prin zona de circulatie a persoanelor.Acum, ca acolo si cedeaza prima data,este alta problema. Inclusiv sobele de teracota, pe partea de perete se lasa la un rind de cleme,in caz de acumulare de gaze si "explozie" sa se poata darima spre perete,cu toate necazurile de rigoare. Ce ai scris aici" cazan fonta 25 kw (Viadrus) + puffer 1000 litri si nu vreau sa mai aud de table goale" tine minte si pune in practica. Si o mica observatie ,de care nu ai tinut cont,probabil,opreste pompa de circulatie pe instalatie(calorifere) cind apa a scazut in temperatura ,dar nu mai jos de 40gr.(preintimpini aparitia condensului) Spor si succes! Edited by XTH, 19 February 2017 - 12:07. |
#4939
Posted 19 February 2017 - 12:54
XTH, on 19 februarie 2017 - 12:04, said:
Toate cazanele au o zona mai subtire ,lasat intentionat din fabricare,unde trebuie sa "plesneasca" in caz de avarie majora,sa nu arunce apa fiarta/abur prin zona de circulatie a persoanelor.Acum, ca acolo si cedeaza prima data,este alta problema. Inclusiv sobele de teracota, pe partea de perete se lasa la un rind de cleme,in caz de acumulare de gaze si "explozie" sa se poata darima spre perete,cu toate necazurile de rigoare. XTH, on 19 februarie 2017 - 12:04, said:
Ce ai scris aici" cazan fonta 25 kw (Viadrus) + puffer 1000 litri si nu vreau sa mai aud de table goale" tine minte si pune in practica. Si o mica observatie ,de care nu ai tinut cont,probabil,opreste pompa de circulatie pe instalatie(calorifere) cind apa a scazut in temperatura ,dar nu mai jos de 40gr.(preintimpini aparitia condensului).. johnnydanut, on 19 februarie 2017 - 10:48, said:
..la noua casa sunt foarte hotarat : cazan fonta 25 kw (Viadrus) + puffer 1000 litri si nu vreau sa mai aud de table goale . . Edited by andreilesan, 19 February 2017 - 12:44. |
#4940
Posted 19 February 2017 - 14:04
andreilesan, on 19 februarie 2017 - 12:54, said:
Poti oferi vre-o referire la ceva standarde care sa stipuleze asa ceva sau cele afirmate sunt doar niste presupuneri? Tandemul cazan si stocator este indiscutabil unul benefic, dar in privinta combaterii coroziunii eu zic ca nu cautati rezolvarea unde trebuie. Am incercat sa va motivez sa reflectati, insa nu am izbutit.. Din ce considerente ai ales Viadrus de 25 kW? Ai tinut cont de volumul ocupat de lemnele necesare la un foc pentru a tine calda casa d-tale 12 ore? Legat de Viadrus , o vecina are una de o seama cu a mea , anul trecut a schimbat un element fisurat si chiar de ar crapa cu totul la 10 ani (ma indoiesc ca se va intampla asta mai devreme de 15 ani la o exploatare corecta) , costa cat o treime din una pe gazeificare si n-ar fi o tragedie sa o schimbi la 10 ani , la 2500 roni cat e una noua. Sa inteleg ca la 110mp e prea mica una de 25kw ? Si chiar o sudura cu argon la Atmos nu-i mai poate prelungi viata cat sa ies din iarna ? |
#4941
Posted 19 February 2017 - 15:24
#4942
Posted 19 February 2017 - 19:17
Buna tuturor
Are cineva o schema cum se leaga un cazan Viadrus de 35 kw cu puffer de 1500 l boiler pentru apa calda termoelectric de 100 L. Am vazut tot felul de scheme dar nu stiu care sa o aleg. Am gasit aceasta poza dar nu are legat si boilerul Stiu ca trebuie montate doua supape de siguranta de 2.5 bari Acuma unde se leaga boilerul inainte de bypass sau dupa Pompa am vazut ca trebuie si pentru boiler As dori sa nu am termostat pentru calorifere cu radio frecventa (fara termostat) O sa pun robineti cu cap termostatic Poate are cineva o schema mai buna Va multumesc Attached Files |
|
#4943
Posted 20 February 2017 - 13:35
Pentru linistea mea si a centralei Vitoligno 100S mi-am luat un UPS CENTRALE TERMICE SINUS PUR 700W 12V si un ACUMULATOR GEL PLUMB 12V 100AH, pret total cam 1200 lei.
Legat de condens eu nu am avut probleme decat cu gudronul pe cos (am 1.5m din tub inox si 2 m din tabla in pod pana la cosul central din caramida) si am rezolvat problema fara sa mai izolez cosul de tabla din pod. Va pot spune ca am avut necaz vreo doua ierni cu cosul izolat din pod (care merge paralel cu panta acoperisului), curatam ventilatorul saptamanal, imi venea sa arunc centrala cu totul. Cred ca toti crestem alaturi de centrale, parca ar fi mai ceva ca niste copii. Cred ca in fiecare an invat cate ceva nou despre centrala mea. Pentru cei care nu cred inca in centralele termice pe lemne de orice fel nu pot decat sa le spun curaj, veti gasi la un moment dat functionarea optima. |
#4944
Posted 20 February 2017 - 20:52
Ca o ultima solutie , m-am hotarat sa-i schimb tot capacul din spate la focar (de fapt sa-i adaug altul peste cel existent) si sa-l sudez de invelisul lateral al focarului si sa-i dau si gaurile pentru admisie si evacuarea directa. Am oarece indoiala cu comportamentul acelui capac la temperaturi mari (nu stiu daca se dilata la temp mari incat sa cedeze la sudura) dar din disperarea de a salva 7000 lei sunt in stare sa tai cazanul in doua cu flexul si sa-l reconstruiesc de la zero. Parca-mi pare rau ca e din fier masiv pe toate partile si exact zona cea mai expusa coroziunii are tabla cea mai subtire . Asa tare m-am enervat ca as face o fabrica de centrale si sa le fac atat de rezistente (si ieftine) incat sa dea faliment toti producatorii astia mondiali ce-si bat joc de banii clientilor. .Am inteles ca am si eu marea mea parte de vina insa , totusi , sunt cazane din vremea celui de-al doilea razboi mondial ce rezista si acum iar astia dau ca durata medie de utilizare 8 ani pentru tigaile astea moderne .
|
#4945
Posted 20 February 2017 - 21:04
Cred ca etse o mare pierdere de timp, bani, nervi,nesiguranta si cu mic ghinion ajungi tot la una noua,dar dupa ce parcurgi etapele specificate.Dar ,cum zicala are mare adevar: "incercare moarte n"are.,mai ramine sa-ti doresc succes!
Sa spui si rezolvarea, buna/rea. Spor! johnnydanut, on 20 februarie 2017 - 20:52, said:
Asa tare m-am enervat ca as face o fabrica de centrale si sa le fac atat de rezistente (si ieftine) incat sa dea faliment toti producatorii astia mondiali ce-si bat joc.... Traim perioada de consum,sa tina cit este in garantie si inca un pic...,iar daca vrei sa schimbi numai ceva din tot ansamblul o sa constati ca nu mai gasesti pentru ca sunt modificate(cote/parametri/sistemele de montaj...)tot ca sa ajungi sa cumperi nou, deci consum. Edited by XTH, 20 February 2017 - 21:05. |
#4946
Posted 20 February 2017 - 21:16
XTH, on 20 februarie 2017 - 21:04, said:
Mare dreptate ai,pina la un punc,cind o sa constati ca si tu dai faliment din cauza ca nu mai ai consum,le faci asa de bune de nu se mai strica si....evident nu se mai cumpara--teoretic. Traim perioada de consum,sa tina cit este in garantie si inca un pic...,iar daca vrei sa schimbi numai ceva din tot ansamblul o sa constati ca nu mai gasesti pentru ca sunt modificate(cote/parametri/sistemele de montaj...)tot ca sa ajungi sa cumperi nou, deci consum. |
#4947
Posted 20 February 2017 - 23:53
astazi am fost la thermostahl sa vad ecowood si ecowood plus.........prima e cea simpla cu termostat mecanic, cea de-a doua este cea cu tiraj fortat/ventilator la usita de tiraj si placa electronica cu mai multe functii. ambele sunt identice la structura diferentele fiind cele aratate mai sus. am facut cateva poze celei descrise si o sa le atasez as dori niste pareri din partea celor care se pricep.
am intrebat despre grosimea otelului folosit la cazan si mi s-a spus ca este de 5 mm peste tot. pretul uneia cu tiraj fortat este de aprox. 5000 lei la 20kw Attached Files |
|
#4948
Posted 21 February 2017 - 00:18
sincer mi se pare cam scumpa tinand cont ca este fabricata in romania
|
#4950
Posted 21 February 2017 - 07:35
Nu fac nicio reclama.....am nevoie de niste sfaturi.....iar astia nici nu prea vand in romania......mai mult export...romanii cand spun cazan pe lemne se refera la viadrus deci.......
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users