Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dimensionare instalatii, alegere Radiatoare, program calcul
#1477
Posted 03 June 2017 - 20:09
I2O, on 03 iunie 2017 - 18:38, said:
Eu m-am apucat de niste lucrari acasa si vreau sa imi mut centrala termica intr-o camera separat unde nu locuieste nimeni,dar nu asta e problema Am adus un instalator(nu e instalator dinala de 2 lei) pentru a ma consulta cu el si cand a vazut ca instalatia in casa e facuta pe teava de 15 mi-a zis ca cel mai bine ar fi sa schimbam toata instalatia pe dimensiuni mai mari pentru a se incalzi mai rapid calofirele pe timp de iarna si implicit sa imi scada consumul de gaz Daca pana acum nu ai avut probleme cu incalzirea casei iarna eu cred ca instalatia e buna si instalatorul incearca sa faca rost de o lucrare . Edited by PoeOvidiu, 03 June 2017 - 20:14. |
#1478
Posted 03 June 2017 - 20:18
Lenevo, on 03 iunie 2017 - 19:26, said:
Amice i20, ai calorifere dalea noi subtiri albe? Daca da, alea nu ocupa multe apa, o sa te prinzi de treaba asta cand golesti instalatia. Ce incerc sa zic? Caloriferele astea nu sunt ca alea de fonta de tineau multa apa in ele, astea de tabla nu tin apa multa si automat ce a zis instalatorul ala... pai cum ai plati sa iti monteze cineva instalatia de la 0. Cat despre reducerea facturei la gaze? pai termostatul ala oricum nu este la 1 grad, centrala mai merge cateva grade peste si apoi se opreste, asa ca nu o sa ai vreo diferenta la consum, cel putin nu la ce te-ai gandit daca te-ai lua dupa vorbele instalatorului. el zicea ca daca am debit mare de apa spre calorifere se incalzesc foarte rapid(zicea ca in 3 minute trebuie sa fie fierbinti) La mine dureaza vreo 10 kesarion111, on 03 iunie 2017 - 19:59, said:
A prins lucrare nenea instalatorul... acum 3-4 luni un amic imi aduce un Vitopend 100 ca n-are unde s-o tina in apartament. De unde e intreb, "a mea zice, am schimbat-o , are 6 ani, merge perfect". Asa si? "Pai au venit unii la revizie si mi-au zis ca e cascadorie s-a o mai tin". Ba esti prost? "Au avut ei una noua si mi-au schimbat-o, in 2 ore a fost gata". E prietenul meu, am tacut, las-o si tu intr-un colt, data viitoare intreaba si tu stanga-dreapta, nu mai scoate portofelul. unucelalalt, on 03 iunie 2017 - 20:04, said:
Ai cumva instalatia incarcata cu margarina si nu trece prin 15 ? Vezi ca acolo se baga apa . Eu nu prea ma pricep dar am 9 calorifere mult mai mari . Cel mai departe de centrala e cale de 20 ml teava de pexal de 20 . Deci in gaura am 16 , daca mai scot 3 mm stutul de la conector raman cu 12 la intrarea in calorifer . Aprind lemnele in cazan , se incalzeste apa , o porneste singura gravitational fara pompa si in 50-60 min de cand am aprins chibritul toate fiarele clocotesc . Banui ca la tine dureaza 2 minute . Ce nu-i ok ? Economie de gaz ? Ha ! Poate nu esti de meserie dar nu tine nici la un cofetar pastila . |
#1479
Posted 03 June 2017 - 20:21
I2O, on 03 iunie 2017 - 20:18, said:
Da,sunt dinalea noi albe el zicea ca daca am debit mare de apa spre calorifere se incalzesc foarte rapid(zicea ca in 3 minute trebuie sa fie fierbinti) La mine dureaza vreo 10 |
#1480
Posted 03 June 2017 - 20:25
E normal ca in 10 min sa se incalzeasca ; gandeste-te ca pompa lucreaza de la inceput iar in schimbatorul de caldura intra mereu apa rece din radiatoare , deci 10 min e super ok !
Economie la gaz faci doar daca iti pui CT in condensare si radiatoare de puteri mari ( triple fata de ce ai tu la momentul asta ). |
#1481
Posted 03 June 2017 - 20:42
PoeOvidiu, on 03 iunie 2017 - 20:21, said:
Pai depinde si de puterea centralei si de numarul de calorifere. Nu doar de diametrul tevii. Degeaba ai teva groasa daca atat poate centrala. Ti-am explicat mai sus. Nu afecteaza cu nimic consumul. Eventual la confort daca influenteaza desi nu cred. Baxon, on 03 iunie 2017 - 20:25, said:
E normal ca in 10 min sa se incalzeasca ; gandeste-te ca pompa lucreaza de la inceput iar in schimbatorul de caldura intra mereu apa rece din radiatoare , deci 10 min e super ok ! Economie la gaz faci doar daca iti pui CT in condensare si radiatoare de puteri mari ( triple fata de ce ai tu la momentul asta ). Edited by I2O, 03 June 2017 - 20:43. |
#1482
Posted 03 June 2017 - 20:43
PoeOvidiu, on 03 iunie 2017 - 20:09, said:
Asta e soata cu aia la care consuma mai putin centrala cu calorifere de fonta. Centrala consuma in functie de pierderile termice ale casei nu in functie de tipul suprafetei de tranasfer termic sau de grosimea tevii. Daca e subdimensionata teava intradevar se incalzesc mai incet caloriferele dar consumul de gaz e acelasi deoarece cand ajunge apa la o anumita temperatura centrala reduce sau chiar stinge complet flacara si mai functioneaza doar pompa care recircula apa in calorifere. Daca pana acum nu ai avut probleme cu incalzirea casei iarna eu cred ca instalatia e buna si instalatorul incearca sa faca rost de o lucrare . Edited by myshyk, 03 June 2017 - 20:44. |
#1483
Posted 03 June 2017 - 20:45
myshyk, on 03 iunie 2017 - 20:43, said:
Astav depinde si de pompa. Daca are o pompa serioasa, creste viteza deb circulatie a apei si diferenta de timp, devine nesemnificativa. E mult mai important cum sunt reglati robinetii de intrare/iesire a apei in calorifere. Si apropo de diametrul tevii, v-ati uitat la robinetii de 1/2", cat e gaura de trecere? De 22 cumva? |
#1484
Posted 03 June 2017 - 21:00
Pai mai închizi puțin robinetul de retur la caloriferele care se încălzesc primele și mai deschizi puțin la alea care se încălzesc ultimele.
Dar mai important e sa ai aceeași temperatura în toate încăperile. Deci deschizi puțin în camera unde mai frig și închizi puțin în cea în care e mai cald. Aștepți 48de ore minim și verifici. Dacă e cazul mai inchizi/ deschizi iar și iar aștepți 48 de ore. Pana reușești sa ai temperatura egala în toată casa. Edited by PoeOvidiu, 03 June 2017 - 21:20. |
#1485
Posted 03 June 2017 - 21:39
I2O, on 03 iunie 2017 - 18:38, said:
Eu m-am apucat de niste lucrari acasa si vreau sa imi mut centrala termica intr-o camera separat unde nu locuieste nimeni,dar nu asta e problema Am adus un instalator(nu e instalator dinala de 2 lei) pentru a ma consulta cu el si cand a vazut ca instalatia in casa e facuta pe teava de 15 mi-a zis ca cel mai bine ar fi sa schimbam toata instalatia pe dimensiuni mai mari pentru a se incalzi mai rapid calofirele pe timp de iarna si implicit sa imi scada consumul de gaz Consumul de gaz nu este afectat el fiind definit de energie in timp adica cata caldura se radiaza minus randamentul. Edited by andreic, 03 June 2017 - 21:42. |
#1486
Posted 03 June 2017 - 21:49
I2O, on 03 iunie 2017 - 18:38, said:
Eu m-am apucat de niste lucrari acasa si vreau sa imi mut centrala termica intr-o camera separat unde nu locuieste nimeni,dar nu asta e problema Am adus un instalator(nu e instalator dinala de 2 lei) pentru a ma consulta cu el si cand a vazut ca instalatia in casa e facuta pe teava de 15 mi-a zis ca cel mai bine ar fi sa schimbam toata instalatia pe dimensiuni mai mari pentru a se incalzi mai rapid calofirele pe timp de iarna si implicit sa imi scada consumul de gaz Acum vreau sa mai aud si alte pareri de la altii instalatori daca om avea pe aici... Sau macar sa imi spuneti voi pe ce dimensiuni aveti tevile a sa imi fac o idee |
|
#1487
Posted 03 June 2017 - 22:58
Teava se calculeaza in functie de numarul maxim de watti ai caloriferelor de pe aripa respectiva.Aduna watti caloriferelor, daca numarul total nu depaseste grosimea tevii, invata-l pe instalator sau readu-i aminte.Calculele se fac in functie de nr de watti necesari, nu dupa ochi, poate ca nu-i nevoie de 18.
Cauta grosimi si nr de watti suportati de grosimea respectiva, gasesti sigur pe net.Daca e la limita, o sa fue ceva mai greu de echilibrat(se face din robinetul ala de jos cand toate-s pe max, tre sa se incinga toate in mod egal cand sunt pe max din cel de sus, altfel face tur si retur puternic in primul calorifer in restul din ce in ce mai mai putin pt ca e apa care curge ca pe un rau cu maluri sparte), ceva mai grau si atat, nu-i racheta. Edited by ionutz_joe2009, 03 June 2017 - 23:16. |
#1488
Posted 05 June 2017 - 09:35
Amintea un coleg pe aici ca robinetii si alte treceri au sectiune mai mica decat teava.
Este o diferenta destul de mare la pierderi hidrodinamice intre 5m de teava de 12 sau o trecere de 2-4cm. Alt coleg amintea un principiu cu care sunt de acord: 22/18/15. 22 pentru coloane. 18 pentru ramificatii daca sunt mai multe radiatoare pe ramura. 15 racord din ramificatie spre radiator. Edited by radurus, 05 June 2017 - 09:37. |
#1489
Posted 05 June 2017 - 10:46
diabolik213, on 03 iunie 2017 - 10:50, said:
Am facut un modul de instalatii in care am dimensionat o instalatie de apa rece la un S+P+4. diabolik213, on 03 iunie 2017 - 10:50, said:
Am uitat sa o figurez, in spate este o magazie pe toate latura structurii. diabolik213, on 03 iunie 2017 - 10:50, said:
NU am participat la ridicarea structurii. Aceasta casa este a prietenei mele, facuta de tatal ei, "din experienta". Pardoseala contine doar sapa. Planseul este din grinzi de lemn, cu vata minerala intre ele si placate cu gips carton. diabolik213, on 03 iunie 2017 - 10:50, said: Acum am aflat ca planseul este termoizolat, nu stiu de ce aveam in cap ca nu ar fi. Am raspuns mai sus. diabolik213, on 03 iunie 2017 - 10:50, said:
Casa a fost ridicata acum ~10 ani de cineva care a muncit o viata in santiere, un salahor, "bun la toate". diabolik213, on 03 iunie 2017 - 10:50, said:
Am avut un modul si parca "din amintiri" se alegea grosimea stratului de termoizolatie daca ai sau nu condens in perete. Imi aduc aminte ca erau niste desene interminabile la pereti pe fiecare luna in parte si daca aveam condens in vreo luna, trebuia sa adaug termoizolatie si sa reiau calculele. Daca zici ca studiati desene cu formarea condensului in interiorul elementului de inchidere - asta se refera mai mult la Transferul de masa, care trebuie sa decurga in anumite conditii... De prin anii 90 la elementele de inchidere trebuie sa se dimensioneze astfel grosimile straturilor si ordinea alcaturii acestora incat: 1. valorea coeficientului de transfer termic sa nu o depaseasca pe cea normata (in cazul Romaniei: vezi Anexa nr.3 la C107/1 din 2010); 2. valoarea consumului anual specific aferent incalzirii sa nu depaseasca valoarea stabilita de legiuitor (in cazul Romaniei: vezi MC001 la Legea 372/2005). Conditia 1 este obligatorie, insa nu si suficienta.. Stiu, marea majoritatea a ignorantilor au alta parere, dar pe d-ta doar te intereseaza cum este corect, nu cum face '"toata lumea'".. Nu-i asa? Daca vrei sa exercezi o leaca incearca acest site gratuit : https://www.u-wert.n..._e=80&outside=0 Si cauta sa vezi ce ar trebui sa imbunatatesti incat cu valoarea specifica a pierderilor de caldura sa te incadrezi sub 40 W/mp.. Apropo nu ai specificat in ce judet/zona climatica e cladirea. Nu ai raspuns la intrebarea asta: '"de cate ori in 24 de ore vezi d-ta ca ar fi normal sa incarci cu lemne cazanul..'" diabolik213, on 03 iunie 2017 - 10:50, said:
Inca nu m-am gandit la inaltimea utila a cosului dar la un scurt google am gasit "se recomanda ca sectiunea sa fie de 11cm patrati/Kw,inalt. minima de 4m.si sa depaseasca coama casei cu 0.5m". Am crezut ca exista firme mai de incredere. In caz ca, spre exemplu, producatorul cazanului impune un tiraj care s-ar putea obtine cu un cos de minim 12m, d-ta avand coama casei doar la cota de 7m - ce ai face? diabolik213, on 03 iunie 2017 - 10:50, said:
Asta a fost explicatia oferita de un instalator. Mai multe as vrea sa stiu si eu. Aici ma opresc. Spor ! |
#1490
Posted 05 June 2017 - 11:17
@Andrei nu insista prea mult pe modulul ala de instalatii facut in facultate...multi termina civile si nu stiu sa dimensioneze o grinda...
@diabolik213 nu mai bine nu te mai dai tu rotund in fata prietenei (nimeni nu le stie pe toate) si te duci frumos la un inginer instalator? Fiecare cu meseria lui...tu iti bati capul zile intregi pe forum cand un inginer te poate ajuta in cateva ore... |
#1491
Posted 05 June 2017 - 11:27
brawnie, on 05 iunie 2017 - 11:17, said:
@Andrei nu insista prea mult pe modulul ala de instalatii facut in facultate...multi termina civile si nu stiu sa dimensioneze o grinda... brawnie, on 05 iunie 2017 - 11:17, said:
@diabolik213 nu mai bine nu te mai dai tu rotund in fata prietenei (nimeni nu le stie pe toate) si te duci frumos la un inginer instalator? Fiecare cu meseria lui...tu iti bati capul zile intregi pe forum cand un inginer te poate ajuta in cateva ore... Apropo, discutam cu cativa colegi ingineri de instalatii si domniile lor incercau sa ma convinga ca centralele pe combustibil solid (nu ma refer aici la combusibili dozabili, gen peleti, rumegus sau tocatura si nici la aplicatii industriale) se dimensioneaza dupa valoarea puterii termice, in timp ce eu sustineam ca acestea se potrivesc instalatiilor casnice dupa cantitatea de combustibil acceptata la o incarcare. Edited by andreilesan, 05 June 2017 - 11:37. |
|
#1492
Posted 05 June 2017 - 11:38
Oricum un inginer instalator absolvent are cunostinte mai multe decat un nginer civilist absolvent
Pe de alta parter cunoastem persoane care nu au nici o treaba cu domeniul constructiilor si totusi stiu sa faca o dimensionare (vezi dana84)...trebuie doar sa iti dai un pic interesul.... |
#1493
Posted 05 June 2017 - 11:41
Nu vroiam sa par cocos in fata ei (lol).
Doar curiozitatea m-a impins sa aflu mai multe despre instalatii. Pe piata sunt o groaza de "stiitori" si am crezut ca macar aici, pe aria asta, mai gasesc oameni. Dar hei daca ati adus discutia aici succes, trist. Ce se preda in facultati nu (prea) are legatura cu viata reala si se merge pe normative vechi si/sau eurocoduri traduse de traducatori si nu de ingineri. In momentul de fata daca nu apuci sa muncesti din timpul facultatii, odata ce termini sansele tale sa gasesti ceva de munca tind spre 0. Alte alternative ar fi sa te integrezi in grupuri cu oameni care au deja de munca in timpul facultatii sau chiar un master in UK daca stii engleza. O sa raspund cand am timp @andrei. Edited by diabolik213, 05 June 2017 - 11:47. |
#1494
Posted 05 June 2017 - 11:59
brawnie, on 05 iunie 2017 - 11:38, said:
Oricum un inginer instalator absolvent are cunostinte mai multe decat un nginer civilist absolvent brawnie, on 05 iunie 2017 - 11:38, said:
Pe de alta parter cunoastem persoane care nu au nici o treaba cu domeniul constructiilor si totusi stiu sa faca o dimensionare (vezi dana84)...trebuie doar sa iti dai un pic interesul.... diabolik213, on 05 iunie 2017 - 11:41, said:
... Pe piata sunt o groaza de "stiitori" si am crezut ca macar aici, pe aria asta, mai gasesc oameni. Dar hei daca ati adus discutia aici succes, trist... diabolik213, on 05 iunie 2017 - 11:41, said:
Ce se preda in facultati nu (prea) are legatura cu viata reala si se merge pe normative vechi si/sau eurocoduri traduse de traducatori si nu de ingineri. Acum in schimb, se proiecteaza cladirea, se ridica si se constata ca nu a fost prevazuta camera tehnica, iar utilitati in zona doar in vise... diabolik213, on 05 iunie 2017 - 11:41, said:
O sa raspund cand am timp @andrei. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users