Dimensionare instalatii, alegere Radiatoare, program calcul
Last Updated: Mar 02 2024 16:31, Started by
imgrecu
, Dec 04 2007 09:16
·
17
#1513
Posted 07 June 2017 - 10:00
#1514
Posted 07 June 2017 - 17:18
andreilesan, on 05 iunie 2017 - 10:46, said:
Foarte interesant ! Si la ce s-a rezumat dimensionarea unei instalatii de apa rece? Ati calculat cumva si pierderile de presiune pentru cel mai dezavantajat consumator? S-a facut si echilibrarea hidraulica a instalatiei? • debite consumate/coloană • dimensionarea conductelor • determinarea presiunilor necesare Ca sa te fac fericit am atasat proiectul. Ar fi bine sa o figurezi, dar si sa prezinti o sectiune de unde sa se poata deduce inaltimea si pozitia coamei acoperisului.. Acoperisul provizoriu este la 3.50m in acest moment. Nu raspunzi punctual la intrebarile puse, iar asta duce in dificultate comunicarea noastra. Ma asteptam sa raspunzi: '"Da, am ni s-a predat la o lectie calculul pierderilor de caldura'" sau ""Nu, nu ni s-a predat asa ceva..'" Apoi ma asteptam sa prezinti un detaliu pentru placa de pe sol si un detaliu pentru planseul de peste ultimul nivel incalzit.. ca doar suntem interesati sa iasa ceva corect, si nu ignoranti pentru care nu conteaza cum este anvelopata cladirea.. Asteptam sa oferi si inaltimea utila a parterului.. 2.25 Cu atat mai mult se preta sa se prezinte un detaliu cu acest planseu, si apoi sa raspunzi daca merita sa mai prevezi o termoizolatie suplimentara sau nu.. Nu am timp sa fac detalii in acest moment. Deci, sa inteleg ca grosimea termoizolantului s-a ales dupa ureche.. Corect. Dupa inadmiterea formarii condensului pe suprafata interioara se dimensionau grosimile straturilor elementerlor de inchidere pana in anii 1980.. Daca voi acum tot asta ati invatat - e grav pentru tara asta.. Daca zici ca studiati desene cu formarea condensului in interiorul elementului de inchidere - asta se refera mai mult la Transferul de masa, care trebuie sa decurga in anumite conditii... De prin anii 90 la elementele de inchidere trebuie sa se dimensioneze astfel grosimile straturilor si ordinea alcaturii acestora incat: 1. valorea coeficientului de transfer termic sa nu o depaseasca pe cea normata (in cazul Romaniei: vezi Anexa nr.3 la C107/1 din 2010); 2. valoarea consumului anual specific aferent incalzirii sa nu depaseasca valoarea stabilita de legiuitor (in cazul Romaniei: vezi MC001 la Legea 372/2005). Conditia 1 este obligatorie, insa nu si suficienta.. Stiu, marea majoritatea a ignorantilor au alta parere, dar pe d-ta doar te intereseaza cum este corect, nu cum face '"toata lumea'".. Nu-i asa? Daca vrei sa exercezi o leaca incearca acest site gratuit : https://www.u-wert.n..._e=80&outside=0 Si cauta sa vezi ce ar trebui sa imbunatatesti incat cu valoarea specifica a pierderilor de caldura sa te incadrezi sub 40 W/mp.. Apropo nu ai specificat in ce judet/zona climatica e cladirea. Da, vreau sa stiu cum este corect. Constanta/Navodari. Nu ai raspuns la intrebarea asta: '"de cate ori in 24 de ore vezi d-ta ca ar fi normal sa incarci cu lemne cazanul..'" nu o sa il incarc eu deci nu stiu, dvs ce ziceti? Si in cazul d-tale se intruneste conditia de minim 4m privind inaltimea utila? Asta cu inaltimea utila minima e o recomandare a producatorilor de cosuri.. Dar ce valoare minima a tirajului recomanda producatorii cazanelor ai vazut? In caz ca, spre exemplu, producatorul cazanului impune un tiraj care s-ar putea obtine cu un cos de minim 12m, d-ta avand coama casei doar la cota de 7m - ce ai face? Nu am timp sa caut. Sunt in perioada de examene si sunt presat sa dau raspuns pana vineri. Vei afla doar daca vei raspunde la intrebari punctual.. Cat priveste calculele hidraulice deja vezi cati colegi s-au dat cu parerea.. Dar eu as incepe de la valoarea presiunii disponibile a pompei si apoi as compara-o cu valoarea pierderilor de presiune a retelei de distributie, doar ca ultima trebuie calculata folosind desenul instalatiei divizate in tronsoane, iar fiecare tronson trebuie sa aiba stabilit: debitul de agent termic, lungimea, numarul si tipul de rezistente locale, etc (toate astea introduse in tabelul din Exel..). Debitele sunt in functie de pierderile de caldura, cu cresterea pierderii de caldura creste si debitul necesar.. In consecinta, ca sa rezulte o instalatie termica cu consum mai mic de material in primul rand se incearca sa se reduca valoarea pierderilor de caldura. Aici ma opresc. Spor ! Excel-ul meu este completat bine? Attached FilesEdited by diabolik213, 07 June 2017 - 17:18. |
#1515
Posted 07 June 2017 - 20:03
diabolik213, on 07 iunie 2017 - 17:18, said:
Excel-ul meu este completat bine? Suprafata placa pe sol: cca 100 mp. Suprafata tamplarie: cca 13 mp. Suprafata pereti opaci: cca 90 mp. Suprafata tavan neizolat: cca 100 mp. Volum ventilat: cca 225 mc. Pierderi de caldura prin: Placa pe sol: 3,0 x 100 x (22-11) = 3,3 kW Tamplarie: 1,5x13x(22-(-12)) = 0,663 kW Pereti: 0,7x90x(22-(-12)) = 2,142 kW Tavan: 3x100x(22-(-12)) = 10,2 kW Aerisire: 0,189x225x(22-(-12)) = 1,446 kW Total: 17,751 kW. Asta cand conform legislatiei in vigoare trebuia sa obtinem cel mult 4,0 kW. Deci, mai e multa munca de convingere.. Bun, consumul de energie pe 24 de ore doar pentru incalzire ar fi 17,751 kW x 24 h = 426 kWh/zi. Daca randamentul cazanului pe lemne e de 80% atunci consumul maxim de lemne uscate (maxim 15% umiditate) pe zi s-ar ridica la 426 kWh : 0,8 : 4 kWh/kg = 133 kg/zi . In functie de specia lemnului volumul acestei cantitati va fi de cca 460 litri. Daca respectam normele de bun simt si incarcam cazanul de cel mult 3 ori in 24 ore in cele mai friguroase zile din iarna (adica sa apuci in 8 ore sa si dormi), atunci volumul compartimentului de combustibil al cazanului trebuie sa fie de cel putin 155 litri. In acest caz se potriveste un astfel de model: http://www.calor.ro/...os-dc-50-s-48kw Tirajul necesar acestui cazan este de minim 25 Pa. Daca inaltimea utila a cosului este de doar 5m, ar rezulta ca ar fi necesar un cos de 35cm in diametru interior.. Totodata pentru cazanul acesta este necesar si un stocator de minim 2500 litri. INSA, daca cladirea respectiva s-ar fi construit nu dupa ureche, si s-ar fi anvelopat corect, incat : Placa pe sol: 0,18 x 100 x (22-11) = 0,198 kW Tamplarie: 1,0x13x(22-(-12)) = 0,442 kW Pereti: 0,17 x90x(22-(-12)) = 0,52 kW Tavan: 0,1x100x(22-(-12)) = 0,34 kW Aerisire: 0,189x225x(22-(-12)) = 1,446 kW Total: 2,946 kW. Atunci consumul doar pentru incalzire ajungea a fi cca 22 kg/zi, compartimentul cazanului (deja in aceasta situatie poti face doar 2 focuri in cele mai friguroase zile) ar fi trebuit sa aiba cca 40 litri.. Modelul tot de pe acel site ar putea fi acesta: http://www.calor.ro/...os-dc-18-s-20kw Care necesita un cos, la aceeasi 5m utili, de 25cm in diametru, iar stocatorul ar trebui sa aiba cca 1000 litri.. diabolik213, on 07 iunie 2017 - 17:18, said:
Ca sa te fac fericit am atasat proiectul. Dar am apucat sa vad aberatii gen Viteze Economice conform STAS 1478/80. '"Vitezele economice'" ca notiune este foarte abstracta, iar sa folosesti valori care in 1980 au fost '"economice'", acum in 2017 - e cel putin ridicol.. Dar, stai linistit ca o multime de colegi din proiectare inca folosesc acele valori.. diabolik213, on 07 iunie 2017 - 17:18, said:
Nu am timp sa fac detalii in acest moment. Nu am timp sa caut. Sunt in perioada de examene si sunt presat sa dau raspuns pana vineri. |
#1516
Posted 07 June 2017 - 22:08
"Nu am timp". Textul predilect al mesterilor de astazi. Colegu' se pregateste sa intre in bransa si incepe cu ceea ce e la indemana.
|
#1517
Posted 07 June 2017 - 22:39
sebulbus, on 07 iunie 2017 - 07:53, said:
Taie 2 santuri, cel mai probabil. La fel ca alea 6-10 pe care le taie fara sa clipeasca atunci cand reface instalatia electrica. |
#1518
Posted 07 June 2017 - 23:44
andreilesan, on 07 iunie 2017 - 20:03, said:
Bun, consumul de energie pe 24 de ore doar pentru incalzire ar fi 17,751 kW x 24 h = 426 kWh/zi. andreilesan, on 07 iunie 2017 - 20:03, said:
Uite eu am incercat sa prezint foarte fugitiv un punct de vedere, acum fiecare cum poate asa il va intelege. |
#1519
Posted 08 June 2017 - 07:03
gabitzu_yo89, on 07 iunie 2017 - 22:39, said:
M-am gandit la ce mi ai spus. Situatia sta asa: in toata casa am mozaic , peste acesta folie anticondens, extrudat de 3 cm si parchet de 12. Daca as scoate cele mentionate mai sus, si as face santuri prin mozaic ( nu stiu grosimea, stau la parter), mai trebuie sapa peste tot sau doar aduc la nivel santurile si montez la loc polistirenul si parchetul? Mozaicul ala cu tot cu ceva sapa sub el are vreo minim 4-5 cm din tot ce am vazut eu demolat pana acum, pex de 16 izolat are pe la sub 3cm. Ce ramane ti-ajunge sa repari santul cu un adeziv de gresie, daca nu ai trasee incrucisate peste alte trasee. O sa te distrezi ceva cu mozaicul ala. Ia din prima discuri bune, altfel or sa te iubeasca vecinii. |
#1520
Posted 08 June 2017 - 11:36
sebulbus, on 08 iunie 2017 - 07:03, said: Mozaicul ala cu tot cu ceva sapa sub el are vreo minim 4-5 cm din tot ce am vazut eu demolat pana acum, pex de 16 izolat are pe la sub 3cm. Ce ramane ti-ajunge sa repari santul cu un adeziv de gresie, daca nu ai trasee incrucisate peste alte trasee. O sa te distrezi ceva cu mozaicul ala. Ia din prima discuri bune, altfel or sa te iubeasca vecinii. Multumesc mult pt ajutor |
#1521
Posted 08 June 2017 - 14:39
In principiu, iei ce agreeaza instalatorul tau, te mai uiti si la costuri, mai ales la fittinguri. Dar exista o droaie de tuburi ce se pot ingropa, incepand cu banalul pexal.
Multi sunt fani neconditionati pipe in pipe, eu ca beneficiar iti zic sa te uiti intai cate coturi are traseul ca sa apreciezi daca mai are vreo sansa sa iasa de acolo tubul ala, si apoi deduci daca mai are sens pipe in pipe. Pe partea cealalta, cand e ultima data cand ai facut o gaura in podeaua unui apartament, ca sa ai motive sa te temi pentru teava aia? In conditii normale de utilizare e aparata suficient de sapa/mortarul de reparatie/finisajul podelei ca sa nu ai de ce te teme. La pereti s-o mai justifica, dar in viata mea n-am simtit nevoia sa dau o gaura in podea, inca. Ce-ti recomand, in schimb, e sa nu sari izolatia termica. O data pentru ca vei incalzi gratis planseul de sub, si caldura nu stie cine a platit-o, ca sa mearga doar in directia aia, apoi pentru ca ma gandesc ca nu-ti place sa servesti intai cativa litri de apa rece cand intri sa faci un dus. Sau sa se incalzeasca intai planseul in jurul tubului inainte sa ai calorifere calde la temperatura nominala. |
#1522
Posted 08 June 2017 - 16:45
sebulbus, on 08 iunie 2017 - 14:39, said: [...] Multi sunt fani neconditionati pipe in pipe, eu ca beneficiar iti zic sa te uiti intai cate coturi are traseul ca sa apreciezi daca mai are vreo sansa sa iasa de acolo tubul ala, si apoi deduci daca mai are sens pipe in pipe. [...] sebulbus, on 08 iunie 2017 - 14:39, said: [...] Pe partea cealalta, cand e ultima data cand ai facut o gaura in podeaua unui apartament, ca sa ai motive sa te temi pentru teava aia? In conditii normale de utilizare e aparata suficient de sapa/mortarul de reparatie/finisajul podelei ca sa nu ai de ce te teme. La pereti s-o mai justifica, dar in viata mea n-am simtit nevoia sa dau o gaura in podea, inca. [...] În plus, poate că mîine se inventează conducta care face apă caldă fără o sursă de căldură... de ce să mai fac încă un șantier în casă? |
|
#1523
Posted 08 June 2017 - 19:34
raduk, on 08 iunie 2017 - 16:45, said:
Viața bate filmul... eu așa știu. În plus, poate că mîine se inventează conducta care face apă caldă fără o sursă de căldură... de ce să mai fac încă un șantier în casă? Da, in vreo noapte cand nu e nimic la tv, poate se apuca de foraje exploratorii. La fel de plauzibila ca si cealalta ipoteza din fraza. |
#1524
Posted 18 June 2017 - 00:34
buna seara , doresc sa fac instalatia de incalzire intr-o casa privata , alegerea este traseele din teava de cupru colac si calorifere fonta , puteti sa ma ajutati cu ceva firme de renume care produc cupru colac izolat? si la calorifere de fonta ceva de calitate ? va multumesc mult
|
#1525
Posted 18 June 2017 - 14:54
Dar de ce colac ?? Sa te chinui sa-l indrepti ??
Ala parca este si mai subtire ... Edited by shymano, 18 June 2017 - 15:09. |
#1526
Posted 18 June 2017 - 15:04
Chiar asa, de ce colac?
Doar ca sa nu existe imbinari deoarece e ingropat in zidarie? |
#1528
Posted 19 June 2017 - 21:01
nu stiu daca este mai buna teava colac , exact cum a-ti mentionat avantajul ca nu se fac imbinari , vreau sa aleg ce-a mai buna varianta a tevii de cupru , care este ? colac sau bara ? ma intereseaza si calitatea ( nume de firme serioase care produc teava de cupru ) ? traseele trase prin sapa sau zidarie ? ( va rog sa veniti si cu argumente) , calorifere eu m-am gandit la cele din fonta , ce parere aveti? , daca chiar exista profesionisti , care au facut lucrari serioase la viata lor , dati-mi toate sfaturile posibile , vreau calitate calitate calitate ,
|
#1529
Posted 20 June 2017 - 11:20
Din experienta...
Radiatoarele din fonta se incalzesc mai incet (timp) si se racesc la incet datorita inertiei. Asta conduce la oscilatii mai mari ale temperaturii in casa (acolo unde e termostatul de ambianta) si la porniri mai rare ale pompei. |
#1530
Posted 04 July 2017 - 10:54
Buna,
Stiu ca vazusem undeva pe forum scris ca noua legislatie cere ca CT sa aiba 7mp minim. Nu mai gasesc topicul, stiu ca erau si trimiteri la documente oficiale/legi. Help ca ma contrazic cu arhitectul! El zice, cu dovezi: "Apropo de camera centralei termice: http://www.anre.ro/d...t7dlcecrLbbvbY= – aici se gaseste normativul in vigoare (vezi art. 8.2 si 8.4). Exista si un proiect de schimbare al normativului (http://www.anre.ro/r...naturale&page=1 ), dar, chiar si in proiect, se regasesc aceleasi articole mentionate mai devreme din NTPEE 5/2009, deci eu zic ca putem sa stam linistiti, ca ne incadram. Ba mai mult, daca vreti, pentru linistea voastra (pentru a evita eventualiatea in care s-ar schimba normativul, sub alta forma) putem sa amplasam centrala si in bucatarie, mascata intr-un corp de mobilier (ca sa ne incadram in acei 18 mc/ ~7 mp de camera)" |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users