Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Chestiuni de prioritate, spete, etc.
Last Updated: Oct 25 2022 13:10, Started by
mdmilan
, Jul 03 2007 21:48
·
0
#847
Posted 04 August 2015 - 10:10
Handicarpati, on 04 august 2015 - 09:37, said:
Pune rezolutie mai mare daca nu se vede. N-am cum, sunt pe un afurisit de modem-stick mobil (am explicat mai sus)... am pierdut vreo cateva minute bune pana s-a incarcat videoclipul si am urmarit imaginea sa cum a aparut si am incercat sa corelez ce a spus politistul cu traiectoria. Daca este ghidaj prin marcaje, situatia devine simpla dar eu n-am putut sa vizualizez. |
#848
Posted 04 August 2015 - 10:28
Da, mi-am dat seama ca probabil n-ai observat din cauza ca n-ai avut monitor/rezolutie
|
#849
Posted 04 August 2015 - 10:41
Politistul rutier, ca sa opreasca pe cineva in trafic, trebuie sa respecte art. 90 din Regulament:
Art. 90. - Persoanele prevazute la art. 88 alin. (1) si la art. 89 alin. (1) lit. a)-e) care dirijeaza circulatia trebuie sa fie echipate si plasate astfel incat sa poata fi observate si recunoscute cu usurinta de catre participantii la trafic. Or, vitelul ala dintr-un Opel civil, fara nici un fel de insemne, geamuri fumurii nu prea putea fi observat si recunoscut ca politai. A fost clar un abuz care ar trebui adus la cunostinta IPJ. Poate-si mai instruiesc personalul, altfel o sa moara pe sosea si n-o sa stie ce i-a lovit. |
#850
Posted 04 August 2015 - 14:08
alexcrist, on 03 august 2015 - 21:20, said:
Pun și continuarea: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7vxPfbPybdM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Chiar dacă nu a trezit interes prima parte, sunt curios despre părerea voastră vizavi de atitudinea domnului polițist și despre lecțiile de conducere oferite de dânsul. E un bou care ar trebui dat afara. Probabil el e invatat cu incalcarea marcajului de spatiu interzis din masina de politie, doar ca in prostia lui crede ca o poate face si intr-o masina obisnuita. |
#851
Posted 04 August 2015 - 20:02
danvlas, on 04 august 2015 - 09:24, said:
Opresc daca mi se da semnal din masina de Politie sau de un politai in uniforma. De văzut l-am văzut din timp (nu că e polițist, ci că se bagă), mai ales că 90% dintre șoferi procedează la fel ca cei 2 acolo, deci sunt mereu atent la cei din spate. Tipul mi-a intrat și foarte în față (măcar dacă păstra banda 3), de unde și claxonul. Pericol n-a fost de nimic, nici n-a fost nevoie să frânez, doar să iau puțin piciorul de pe accelerație, pentru că el oricum a intrat pe bandă cu viteză peste a mea. Oricum, mersi de răspunsuri. |
#852
Posted 05 August 2015 - 00:44
danvlas, on 04 august 2015 - 10:41, said:
Politistul rutier, ca sa opreasca pe cineva in trafic, trebuie sa respecte art. 90 din Regulament: Art. 90. - Persoanele prevazute la art. 88 alin. (1) si la art. 89 alin. (1) lit. a)-e) care dirijeaza circulatia trebuie sa fie echipate si plasate astfel incat sa poata fi observate si recunoscute cu usurinta de catre participantii la trafic. Cristi, ai abordat virajul larg, asa cum ti-au spus deja politistul si Bogdan. Cred ca te-a oprit doar pentru ca a vazut ca esti incepator si a vrut sa te invete ceva... Cu astfel de situatii te poti intalni oricand, indiferent de experienta capatata. Ce este important este sa faci virajul in timp ce te asiguri in ambele oglinzi, cu atat mai multcu cat drumul este aglomerat si fac virajul mai multe siruri de masini, asa cum se intampla in mod frecvent in orasele mari Edited by valitudor, 05 August 2015 - 00:52. |
#853
Posted 05 August 2015 - 08:56
Ti se pare normal ca un nene dintr-o masina personala, singur, sa-ti fluture un baston si tu sa opresti? Ia de aici, oferta speciala, 35 de lei:
http://olx.ro/oferta...html#0b2cf7ba19 . Crezi ca smecherilor/cocalarilor/interlopilor le e jena sa-si cumpere din astea? Daca nu opresti, ce se intampla? Te urmareste cu masina personala, fara prioritate speciala, fara nimic? Riscand sa-l dai in gat la 112 ca vrea sa te omoare? Si ce a vrut sa-l invete, sa vireze la stanga peste linia continua? Pai aia se sanctioneaza cu 6 puncte penalizare si o amenda barosana... |
#854
Posted 05 August 2015 - 09:30
Eu am spus ce trebuia sa invete... si o sa invete, sunt convins, pentru ca merge bine pentru un incepator si, mai presus de orice, are bun simt. Restul se invata. Asadar, trebuie sa invete sa se uite in permanenta in oglinzi cand schimba directia de mers
Colegul dorea o opinie legata de manevra sa si de argumentatia politistului, nu daca este legal sau moral ca acela sa scoata bastonul pe geam P.S. Ulterior (pe laptop), am recitit mesajul unui alt coleg (handicarpati) care mi-a atras atentia asupra altui aspect, linia continua. Intr-adevar, acum nu mi se mai pare ca a gresit Cristi, linia aia pare ca intra mai mult in intersectie. Oricum, revin la ideea initiala. In astfel de situatii trebuie sa se asigure permanent in oglinzi. Daca a facut-o si aici iar ala a claxonat aiurea, atunci nu am nimic de comentat. Cristi a procedat ok. Insa comentariile legate de bastonul politistului din masina neiscriptionata mi se par la fel de aiurea... Presupun ca politistul a fost in uniforma, ca altfel... Edited by valitudor, 05 August 2015 - 09:56. |
#855
Posted 06 August 2015 - 14:04
@valitudor:cum, domnule, sa greseasca? Politistul ala a mers ca o cizma, a incalcat marcajul de spatiu interzis, linia continua, si a mai taiat si o banda, dupa. In mod normal filmarea ar trebui sa ajunga la superiorii lui care sa-i dea si o sanctiune. Mananca bors cu raze de curbura, e batut in cap.
Colegul nostru nu a gresit cu nimic, a luat virajul perfect conform semnalizarii si marcajelor din zona. P.S: Nu am intalnit vreodata sa te opreasca politistul din masina de politie nemarcata. Asta inseamna ca e in masina lui personala, in afara serviciului, si nu cred ca ai vreo obligatie sa-l bagi in seama, in cazul asta. Oricum, daca tot a taiat marcajul de interzis, trebuia sa intre in mama lui pe banda 3, el a intrat in scurt pe 2 prin fata colegului. Si tot el cu morala... Edited by ipopovici11, 06 August 2015 - 14:09. |
#856
Posted 06 August 2015 - 19:27
ipopovici11, on 06 august 2015 - 14:04, said:
P.S: Nu am intalnit vreodata sa te opreasca politistul din masina de politie nemarcata. Asta inseamna ca e in masina lui personala, in afara serviciului, si nu cred ca ai vreo obligatie sa-l bagi in seama, in cazul asta. Deci se poate. |
|
#857
Posted 14 August 2015 - 02:58
1. Ai circulat ca la carte
2. Politistul a mers ca o cizma, 2.1 crezand ca tu vrei sa mergi inainte, DESI aveai semnalul stanga pus 2.2 A trecut DIRECT pe banda 2, desi normal era sa ramana pe banda 3. Daca eram in locul tau nu foloseam claxonul si cel mai probabil il urmam pe cel care a facut stanga in fatza mea Si daca nu foloseam claxonul, nici nu te oprea, e clar ca te-a surprins, si tu, virand stanga trebuia sa stii in orice moment ce e in spatele tau As da inregistrarea sau cel putin filmul pe iutub la politie |
#858
Posted 16 September 2015 - 09:21
Eu nu mai rezist, m-au capiat rahatii cu mot de genul - numai masini civile, neinscriptionate:
Toti rahatii astia ce hram poarta ? Daca masina e civila, de unde stiu eu ca e Bond de la SRI ? Daca eu refuz sa ma bag in sant sa le dau prioritate sau sun la 112 sa raportez acel nr de inmatriculare, ce se intampla ? Edited by overseas, 16 September 2015 - 09:22. |
#859
Posted 16 September 2015 - 10:50
Nu prea inteleg ce este neclar si de ce iti trebuie masina INSCRIPTIONATA. Este problema lor cu ce culoare isi vopsesc masinile si ce isi inscriptioneaza pe ele.
Tu trebuie sa stii ca la semnalul luminos albastru trebuie sa acorzi prioritate. Ti se pare normala pretentia ca SRI-ul sa-si inscriptioneze toate masinile cu "SRI"? Quote Conducatorii de vehicule sunt obligati sa reduca viteza, sa circule cât mai aproape de marginea drumului în sensul de deplasare si sa acorde prioritate la trecerea autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara care au în functiune mijloacele speciale de avertizare luminoasa de culoare albastra si sonore. Quote pentru lumina albastra - autovehiculele apartinând politiei, jandarmeriei, politiei de frontiera, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, serviciului de ambulanta sau medicina legala, protectiei civile, Ministerului Apararii Nationale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informatii si ale Serviciului de Protectie si Paza, Administratiei Nationale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justitiei, precum si autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, atunci când se deplaseaza în actiuni de interventie sau în misiuni care au caracter de urgenta; |
#860
Posted 16 September 2015 - 14:21
Bune textele. Cum le citim ? Cum le aplicam ?
"la trecerea autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara care au în functiune mijloacele speciale de avertizare luminoasa de culoare albastra si sonore" Deci: ce anume le confera in mod practice regim prioritar ? nu inscriptionarea cu numele unei institutii publice ? daca nu, ce ? apoi, legea spune "si sonore", deci daca are doar 1 rahat luminous albastru fara "sonore" egal ZERO, de accord ? apoi, ce inseamna "mijloace special... sonore" - goarna, sirena, claxon ? nu de alta dar spune "speciale" "pentru lumina albastra - autovehiculele apartinând....." Perfect, cui anume ii este adresat acest text ? mie ca civil ? si ce anume imi comunica ? ca orice tupeist isi pune lumina albastra pe masina trebuie considerat ca apartinand unie institutii de forta ? am dreptul sa ii iau numarul unui cocalar din asta din traffic sa-l raportez la 112 ? Va rog sa nu veniti cu textul ca "de ce despic firul in patru", topicul e de legislatie, iar asta presupune aplecarea spre detalii. |
#861
Posted 18 September 2015 - 21:34
Scuza-ma, dar tu incerci sa interpretezi lucrurile astea intr-un stil cam mioritic.
1. Legea te obliga pe tine, sofer, sa acorzi prioritate tuturor masinilor cu semnale luminoase si sonore in functiune. PUNCT. Nu este treaba ta daca masina este inscriptionata, daca este masina personala sau nu. Asta spune legea, nu comentez daca este buna sau nu, ...desi mie nu mi se pare nimic deplasat la ea. 2. Rostul semnalelor lumioase si a celor sonore este ca tu, soferul, sa le observi/auzi la timp si sa acorzi prioritate vehiculelor in timp util. Din ceea ce scrii, am impresia ca pe tine te derenjeaza sa le acorzi prioritate si te agati de faptul ca nu-si folosesc permanent sirenele, nu ca nu reusesti sa le observi/auzi la timp. Eu nu pot decat sa-i felicit ca nu-si folosesc sirenele in continuu sa deranjeze pe toata lumea, ci le folosesc doar in zone periculoase, gen intersectii. Altfel, in cazul unui accident ti s-ar putea da dreptate daca sirena nu functiona, insa ma indoresc ca te va felicita si-ti va da dreptate cineva daca spui "da, domne, l-am vazut. Dar nu avea sirena, de ce sa-l las"? overseas, on 16 septembrie 2015 - 14:21, said:
Deci: ce anume le confera in mod practice regim prioritar ? nu inscriptionarea cu numele unei institutii publice ? daca nu, ce ? overseas, on 16 septembrie 2015 - 14:21, said:
"pentru lumina albastra - autovehiculele apartinând....." Perfect, cui anume ii este adresat acest text ? mie ca civil ? si ce anume imi comunica ? ca orice tupeist isi pune lumina albastra pe masina trebuie considerat ca apartinand unie institutii de forta ? am dreptul sa ii iau numarul unui cocalar din asta din traffic sa-l raportez la 112 ? Daca ai suspiciuni, ii iei numarul si depui o plangere la politie. Asa merg lucrurile intr-o tara civilizata |
|
#862
Posted 23 September 2015 - 09:55
valitudor, on 18 septembrie 2015 - 21:34, said:
Scuza-ma, dar tu incerci sa interpretezi lucrurile astea intr-un stil cam mioritic. 1. Legea te obliga pe tine, sofer, sa acorzi prioritate tuturor masinilor cu semnale luminoase si sonore in functiune. PUNCT. Nu este treaba ta daca masina este inscriptionata, daca este masina personala sau nu. Asta spune legea, nu comentez daca este buna sau nu, ...desi mie nu mi se pare nimic deplasat la ea. 2. Rostul semnalelor lumioase si a celor sonore este ca tu, soferul, sa le observi/auzi la timp si sa acorzi prioritate vehiculelor in timp util. Din ceea ce scrii, am impresia ca pe tine te derenjeaza sa le acorzi prioritate si te agati de faptul ca nu-si folosesc permanent sirenele, nu ca nu reusesti sa le observi/auzi la timp. Eu nu pot decat sa-i felicit ca nu-si folosesc sirenele in continuu sa deranjeze pe toata lumea, ci le folosesc doar in zone periculoase, gen intersectii. Altfel, in cazul unui accident ti s-ar putea da dreptate daca sirena nu functiona, insa ma indoresc ca te va felicita si-ti va da dreptate cineva daca spui "da, domne, l-am vazut. Dar nu avea sirena, de ce sa-l las"? Am mai spus: semnalele luminoase si cele sonore. Lasa inscriptionarea, ca n-are niciun sens... Daca masina cu pricina te ataca cumva, da, ai dreptul sa suni la 112. Altfel nu, ca ala e numar de urgente, nu de reclamatii si sesizari. Si nu, nu e treaba ta sa stii a cui este masina aia si in ce scop se deplaseaza. Daca ai suspiciuni, ii iei numarul si depui o plangere la politie. Asa merg lucrurile intr-o tara civilizata Colegul, si eu care credeam ca acuza de "Crede si nu cerceta" se aplica religiei Ce tirade furibunde impotriva unui om care vrea sa inteleaga correct si complet legislatia, intr-o tara in care toata lumea stie ca legislatia e varza si predispune la abuzuri. Zici ca eu as avea spirit mioritic si vii cu exprimari de genul "nu e treaba ta (de 20 de ori) " si-i feliciti pe cei care incalca legea (semnalele se folosesc impreuna conform legislatiei). Mai mult, nu am dreptul sa verific daca e vorba de un abuz. Ma simt ca in Siria, si asta fara sa fi platit biletul de avion. Intr-adevar, in tara asta avem traficul, drumurile si politia pe care le meritam. M-ai convins de asta. E de fapt singurul lucru de care m-ai convins. De fapt, pe baza interpretarii tale, nu vad de ce ar mai fi necesara vreo lege. Ideea e ca orice tupeist trebuie sa aiba prioritate. Ma gandesc ca la tine semnalele astea intr-adevar si-au facut efectul: http://m.ziuanews.ro...ologilor-120064 Zilnic suntem asaltați, torturați auditiv și vizual, dar și umiliți în trafic de mașinile cu girofar. Aceste "brizbrizuri" legale care transformă mașinile într-un Las Vegas le oferă celor care se află la volanul acestor mașini posibilitatea de a-i sfida pe ceilalți participanți la trafic. În ultima perioadă se observă clar că ești cu atât mai important cu cât ai mai multe astfel de echipamente montate pe mașină. Dacă ai și o escortă numeroasă, impactul asupra cetățenilor este și mai mare. Este clar că cel însoțit este un ștab. Impunerea respectului prin astfel de metode nu face altceva decât să nască în rândul opiniei publice sentimentul de dispreț. Psihologii spun că atunci când autoritățile statului se află în disoluție este nevoie de măsuri și metode pentru a readuce statul la putere. Aceste lucruri se observă cu ochiul liber mai ales în ultimi ani, când perchezițiile asezonate cu multe mașini cu girofar, cu zeci de mascați, cu elicoptere de poliție, au asaltat opinia publică prin intermediul mass-media. Mai nou, chiar și Poliția Locală se încarcă pe mașini cu astfel de echipamente menite, spun psihologii, să impună respect. În contrapartidă vin însă cazurile în care polițiști, pompieri, jandarmi, polițiști de frontieră, procurori, judecători și alți reprezentanți ai statului sunt arestați pentru fapte de corupție sau pentru încălcarea ordinii de drept. Specialiștii în psihologie spun că, un stat, cu cât este mai închistat prin astfel de metode, cu atât cetățeanul îl va respecta mai puțin. Girofarul și sirena sunt semnale realizate în urma unei codificări riguroase. Sunt semne care, atunci când nu devin însemne, rămân cel puțin mărci ale puterii. Exhibate sau re-semnificate printr-un plus de discreție - le promovează ca atare printr-un pact tacit impulsat în negativ prin exercitarea "forței legitime", le dă forță și le asigură impactul psihologic în cotidian, spun psihologii. Girofarurile, sirenele, escortele supradimensionate, reprezintă un exercițiu spectacular al puterii, cu atât mai nociv cu cât el alimentează o cultură politică centrată ani de zile pe distanță, neîncredere, dezinteres, indiferență și infuzează în mental mesajul "artei de a guverna". |
#863
Posted 23 September 2015 - 10:47
overseas, on 23 septembrie 2015 - 09:55, said:
Ce tirade furibunde impotriva unui om care vrea sa inteleaga correct si complet legislatia, intr-o tara in care toata lumea stie ca legislatia e varza si predispune la abuzuri. Zici ca eu as avea spirit mioritic si vii cu exprimari de genul "nu e treaba ta (de 20 de ori) " si-i feliciti pe cei care incalca legea (semnalele se folosesc impreuna conform legislatiei). Mai mult, nu am dreptul sa verific daca e vorba de un abuz. Ma simt ca in Siria, si asta fara sa fi platit biletul de avion. Intr-adevar, in tara asta avem traficul, drumurile si politia pe care le meritam. M-ai convins de asta. E de fapt singurul lucru de care m-ai convins. De fapt, pe baza interpretarii tale, nu vad de ce ar mai fi necesara vreo lege. Ideea e ca orice tupeist trebuie sa aiba prioritate. Cred ca nu ai inteles ce scrie in lege. Daca isi folosesc doar semnalele luminoase, fara sirene, nu inseamna ca incalca legea, ci doar ca nu au prioritate. La fel cum si pentru tine nu este ilegal sa circuli pe drumuri lipsite de prioritate. Acum, daca tu ai o problema cu ei ca pretind prioritate, neavand sirenele in functiune, e strict problema ta. Pe mine unul nu ma deranjeaza atata timp cat ii observ la timp. Le fac loc si imi vad de problemele mele, nu-mi fac altele gratuit De asemenea, ti-am mai explicat ca poti sa reclami pe cine vrei si cat vrei, dar esti obligat s-o faci conform legii, nu abuzand de numarul de urgente. Pentru ca frustrarea mea sau a ta nu reprezinta nicio urgenta pentru societate. Uite ce zice legea... Quote Numãrul unic pentru apelurile de urgențã se apeleazã atunci când este necesarã intervenția agențiilor specializate de intervenție, pentru asigurarea asistenței imediate în situații în care este periclitatã viața, integritatea ori sãnãtatea cetãțeanului, ordinea publicã, proprietatea publicã sau privatã ori mediul. Nu zice nimic de afectarea Ego-ului personal Cat despre articol, mi se pare foarte slabut si nefolositor. Mai ales ultima fraza, in care se spune ca o sirena de politie/pompieri ajunge la 120 dB (minim), putand ajunge la 150 dB, dupa care se face comparatia cu un motor de avion cu reactie, al carui zgomot ajunge (doar) pana la 120 dB. Cu putina scoala, pe care din pacate ziaristul n-o are, rezulta ca sirena de politie produce un sunet mai puternic de 1000 de ori decat motorul unui turbojet. Ce ar mai fi de comentat? |
#864
Posted 23 September 2015 - 11:18
Nici o masina neinscriptionata nu are girofar albastru sau rosu LEGAL. Numai politia rutiera are atat albastru, cat si rosu, pe masinile pe care scrie POLITIA sau POLITIA RUTIERA. Stiu o masina neinscriptionata care apartine politiei rutiere (sta foarte frecvent la panda cu radarul), dar niciodata nu a circulat cu girofar sau sirena.
Ghertoii nici macar nu merg cu girofaruri, ci isi monteaza chinezariile in grila radiatorului, ca sa le stinga daca dau peste politie. Eu, cel putin, ii recunosc de la o posta si imi face o deosebita placere cand ii vad ca se proptesc in spatele meu si incep cu flashurile. E mai complicat cu aia care vin in depasire pe sensul opus si trebuie sa ma feresc, dar daca as avea tanc cred ca nu m-as da la o parte. O autoritate publica trebuie sa-si poarte insemnele la vedere, ca sa poata fi recunoscuta si respectata ca atare. Altfel... sa plimbe ursul. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users