Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS
 Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65
 Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?
 Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7
 

turatie Skoda

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
Gussy

Gussy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 140
  • Înscris: 03.06.2005
Buna ziua,

Am o Skoda Fabia 1,2 64CP. Nu prea sunt lamurit care este turatia recomandata (pe drum drept) la schimbarea treptei de viteze (superioara).

Multumesc anticipat.

#2
The_Napster

The_Napster

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,837
  • Înscris: 01.04.2005
La majoritatea masinilor diesel  am observat ca 2000rpm este turatia potrivita pentru schimbarea vitezei. Ar trebui sa simti motorul ca trepideaza si haraie cand e nevoie :)

#3
SnowWhit3

SnowWhit3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,319
  • Înscris: 21.10.2003
Pentru raport optim intre consum si performante ar trebui sa schimbi la turatia de cuplu maxim. La benzina (a ta e benzina, nu? :) undeva peste 4000 rpm, dar cel mai bine te uiti in cartea tehnica a masinii.

#4
Gussy

Gussy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 140
  • Înscris: 03.06.2005

 SnowWhit3, on Oct 17 2007, 07:55, said:

Pentru raport optim intre consum si performante ar trebui sa schimbi la turatia de cuplu maxim. La benzina (a ta e benzina, nu? :) undeva peste 4000 rpm, dar cel mai bine te uiti in cartea tehnica a masinii.


Este pe benzina. Mie mi s-a parut ca este suficient 2500 rpm; daca cresc turatia la 2500 rpm aceasta nu scade sub 2000 dupa ce trec la o treapta superioara. In cartea masinii nu scrie nimic despre turatia optima.

Edited by Gussy, 17 October 2007 - 16:57.


#5
Inteligent Team

Inteligent Team

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 16.10.2005

 Gussy, on Oct 17 2007, 12:47, said:

Buna ziua,

Am o Skoda Fabia 1,2 64CP. Nu prea sunt lamurit care este turatia recomandata (pe drum drept) la schimbarea treptei de viteze (superioara).

Multumesc anticipat.

daca te uiti la o masina cu cutie automata vei vedea ca turometru se joaca intre 2000 si 2500 rpm asta in cazul in care conduci normal si nu vrei performantele maxime ale masinii.Chiar mi-ai dat de gandit si m-am uitat la un mertzan din 2007 an fab. Ideea ar fi ca sa nu se duca sub 1000 rpm cand ajungi in treapta superioara ca nu ai o acceleratie prea buna. Ca si o privire asupra consumului de carburant, cu cat masina este in treapta maxima de viteza, cu atat consumul e mai mic. Privind insa turometru vei deduce clar si logic ca la o mie de ture consum este =X la doua mii de ture consul este 2X ..etc deci creste consumul cu cat e mai turat motorul.
Depinde ce iti doresti sa obtii de la masina in momentul conducerii .Consum, viteza contra timp, sau un condus relaxant( care variaza asa cum am zis mai sus 2000-2500rpm)cuplul maxim cred ca nici un sofer normal la cap nu il urmareste intr-un condus normal, si nici o masina nu ar rezista in timp indelungat la o astfel de strategie, chiar daca skoda ta stie foarte bine sa se protejeze chiar de soferi maniaci cu viteza:))
Ce pot spune visavis de diferentzele de la benzina la diesel spre ex poti conduce un diesel ceva mai subturat dieselul avand un raport de fortza ceva mai mare decat al benzinei si atunci poti sa schimbi mai jos de 2000 turew dar nu e cazul tau. In legatura cu schimbatul la 4000 ture e valabil dar la motociclete :lol:

#6
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007

 Inteligent Team, on Oct 18 2007, 12:53, said:

daca te uiti la o masina cu cutie automata vei vedea ca turometru se joaca intre 2000 si 2500 rpm asta in cazul in care conduci normal si nu vrei performantele maxime ale masinii.Chiar mi-ai dat de gandit si m-am uitat la un mertzan din 2007 an fab. Ideea ar fi ca sa nu se duca sub 1000 rpm cand ajungi in treapta superioara ca nu ai o acceleratie prea buna. Ca si o privire asupra consumului de carburant, cu cat masina este in treapta maxima de viteza, cu atat consumul e mai mic. Privind insa turometru vei deduce clar si logic ca la o mie de ture consum este =X la doua mii de ture consul este 2X ..etc deci creste consumul cu cat e mai turat motorul.
Depinde ce iti doresti sa obtii de la masina in momentul conducerii .Consum, viteza contra timp, sau un condus relaxant( care variaza asa cum am zis mai sus 2000-2500rpm)cuplul maxim cred ca nici un sofer normal la cap nu il urmareste intr-un condus normal, si nici o masina nu ar rezista in timp indelungat la o astfel de strategie, chiar daca skoda ta stie foarte bine sa se protejeze chiar de soferi maniaci cu viteza:))
Ce pot spune visavis de diferentzele de la benzina la diesel spre ex poti conduce un diesel ceva mai subturat dieselul avand un raport de fortza ceva mai mare decat al benzinei si atunci poti sa schimbi mai jos de 2000 turew dar nu e cazul tau. In legatura cu schimbatul la 4000 ture e valabil dar la motociclete

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Arunca un ochi AICI

Schimba undeva in jurul cuplului maxim care la motorul ala vad ca este la 3000 rpm. Mersul subturat nu asigura consum mai mic ci o durata de viata mai scurta. La drum lung poti merge cu treapta V la 2500-2600 ture, insa in niciun caz nu schimba treptele la 1500 - 2000.

Edited by C.F.S., 19 October 2007 - 09:31.


#7
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Cred ca este de Tutoriale, acest topic.   :scratchchin:
Cu restul, nu mai spun nimic, e greu.   :(

#8
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,981
  • Înscris: 06.04.2007
Hai ca-ti spun eu cum sa schimbi la Fabia de 1.2 Am condus asa ceva multi km.
Nicidecum la 2500-3000, daca esti intr-a 4-a la 2500 rot/min si o calci, ai sa vezi ca nu se duce. Schimba pe la 3500-4000. E un motor tip ''polizor'' caruia nu-i prieste turatiile joase gen 2500-3000. Cred ca ai observat ca la 4000 rot/min abia auzi motoru' chiar si la mers in gol (adica stai pe loc si o turezi).
Deci in concluzie, mergi intre 3000 si 4000 rot/min. E un motor mic , care trebuie ajutat din turatie. Sper ca nu ai AC pe masina...
Pentru demaraje bune, o poti duce fara probleme la 4500-5000, ii place, nu face urat.
Sunt niste masini fiabile sa sti.

#9
tomycta

tomycta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 980
  • Înscris: 22.07.2005
daca schimbi la 3000rpm este optim pt masina ta( conform datelor producatorului)
daca vrei putere o calci pana la 5500rpm
sub 3000rpm nu prea iti recomand sa mergi... evident la drum lung, poti sa o tii in tr V la 2500rpm nu-i nici o problema.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate