Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Chip tuning
Last Updated: Jan 10 2018 22:13, Started by
ciutacu
, Sep 07 2007 22:07
·
0
#73
Posted 02 July 2008 - 12:58
#74
Posted 04 July 2008 - 20:50
#75
Posted 28 July 2008 - 18:13
Vreau ca in urmatoarele 6 luni sa aduc mici modificari masinii mele, o Skoda Octavia 1 cu motor diesel de 1900cmc / 90CP, pentru a aduce un plus de performanta si optimizare a consumului.
Am aflat pana acum ca pot fie sa apelez la chipuire (costa cam 250-300 euro) sau la un dispozitiv special denumit power booster sau power box (costa cam 300 euro). Nu ma pricep prea mult la mecanica, incerc sa invat cat mai multe, si de aceea as vrea sa va intreb pe voi cunoscatorii, care este diferenta dintre aceste doua solutii. Masina nu mai are garantie, asa ca pot apela la oricare din solutii. Ce alte modificari mai pot aduce pentru performanta? Am inteles pana acum ca filtrul de aer sau tobele nu prea au efect la diesel...asa ca pot fi pastrate si cele stock. Le schimb cand se uzeaza astea pe care le am cu altele mai bune, daca are vreu efect. O alta problema serioasa este frana. Ce imbunatatiri pot aduce? Mi se pare ca este mai moale frana...comparativ cu masina cumnatului meu (un VW Polo) chiar daca merge f bine, vreau sa fie mai ferma... Alte idei pentru performanta mai aveti? |
#76
Posted 30 July 2008 - 19:07
x
blue_wings, on Jul 28 2008, 19:13, said: Vreau ca in urmatoarele 6 luni sa aduc mici modificari masinii mele, o Skoda Octavia 1 cu motor diesel de 1900cmc / 90CP, pentru a aduce un plus de performanta si optimizare a consumului. Am aflat pana acum ca pot fie sa apelez la chipuire (costa cam 250-300 euro) sau la un dispozitiv special denumit power booster sau power box (costa cam 300 euro). Nu ma pricep prea mult la mecanica, incerc sa invat cat mai multe, si de aceea as vrea sa va intreb pe voi cunoscatorii, care este diferenta dintre aceste doua solutii. Masina nu mai are garantie, asa ca pot apela la oricare din solutii. Alte idei pentru performanta mai aveti? Resoftarea prin portul OBD, adica modificarea hartilor de injectie este ceva mai ieftina decat CHip_tuningul. 2. La masinile diesel, in afara de Chip_tuning, resoftare sau schimbarea compleata a turbinei, nu prea ai ce sa ii faci pentru a mari puterea motorului. |
#77
Posted 30 July 2008 - 19:53
blue_wings, on Jul 28 2008, 19:13, said: Vreau ca in urmatoarele 6 luni sa aduc mici modificari masinii mele, o Skoda Octavia 1 cu motor diesel de 1900cmc / 90CP, pentru a aduce un plus de performanta si optimizare a consumului. Du-te la obd, la ce ai tu, fara o remapare agresiva, castigi lejer un ~25 cp si ~40-50 Nm cuplu. Efectul e garantat fara sa afectezi fiabilitatea motorului (daca esti nebun, poti sa-l omori oricum). Eu mi-am facut la barca mea si tot se simte. Daca ceva nu-ti place, iti pune softu original inapoi (dar iti va place ) |
#78
Posted 30 July 2008 - 20:03
GlobalMods, on Jul 30 2008, 20:07, said: x 1. Chip-uire si Power Box, sunt cam acelasi lucru. Resoftarea prin portul OBD, adica modificarea hartilor de injectie este ceva mai ieftina decat CHip_tuningul. 2. La masinile diesel, in afara de Chip_tuning, resoftare sau schimbarea compleata a turbinei, nu prea ai ce sa ii faci pentru a mari puterea motorului. 2- La masinile diesel se poate face mult mai mult decat schimbarea turbine si chip. Exista injectoare mai mari, pompe de motorina cu debit mai mare, intercoolere mai mari, exacuare mai mare, alte axe cu came, alti cilindri, alta chiuloasa, admisie mai buna, se poate pune inclusiv nos sau GPL. Nu-s specialist in tuning dar din cate am vazut si citit, din 1.9 tdi se pot scoate peste 260 de cai. Un exemplu de tuner din afara care scoate 300 cai din 2.0 tdi link Revening la subiectul topicului, eu as fi mers pe varianta cu pretul cel mai mare, pentru ca am un amic c-o Bora al carei garnitura de chiuloasa a cedat dupa resoftare. Deci conteaza si garantia oferita de tuner. |
#79
Posted 30 July 2008 - 21:05
geopsi, on Mar 1 2008, 19:57, said: da, dar totusi cip-tuningul la 160 cp mi se pare destul de mult. tu ai incercat la vreo masina asa ceva? pe mine ma cam bate gandul dar zic sa se faca mai multi km ca am masina destul de noua!! |
#80
Posted 05 August 2008 - 09:11
de unde stii ca de la 105 ai la 154? ai amsurat cu dyno sau ti-a zis tunerul? e cam mult... e soft race? ma indoiesc..unde ai facut?
|
#81
Posted 05 August 2008 - 13:01
wrc2007, on Aug 5 2008, 10:11, said: de unde stii ca de la 105 ai la 154? ai amsurat cu dyno sau ti-a zis tunerul? e cam mult... e soft race? ma indoiesc..unde ai facut? Remaparea a fost facuta in germania (inainte sa o cumpere el) din cate mi-a spus tipul de la care am luat-o (si el a fost surprins cand a vazut puterea). |
#82
Posted 05 August 2008 - 13:58
unde pot face teste in pitesti si cam cat costa asa ceva?
|
|
#83
Posted 05 August 2008 - 18:00
darkangelbv, on Aug 5 2008, 14:01, said: Cand am cumparat masina (anul trecut prin toamna) am fost cu ea la tester. Tipii de acolo au refacut de 4 ori testul de putere si cuplu ca sa se convinga ca nu e nici o eroare. Remaparea a fost facuta in germania (inainte sa o cumpere el) din cate mi-a spus tipul de la care am luat-o (si el a fost surprins cand a vazut puterea). De la ce companie era softul? |
#84
Posted 06 August 2008 - 08:33
mi se pare cam mult..si asta inseamna de obicei o presiune cam mare in turbina.
chiar..la ce companie era facut softul? de obicei, astea de 105 cai (BXC) au probleme cu ambreajul..de aia intreb. si un soft normal creste 30-35 de cai. |
#85
Posted 06 August 2008 - 09:31
wrc2007, on Aug 6 2008, 09:33, said: de obicei, astea de 105 cai (BXC) au probleme cu ambreajul..de aia intreb. si un soft normal creste 30-35 de cai. Poti alege un soft custom, chiar recomand la motoarele VAG de 105 sa fie duse la maxim 130. E un pic mai scump, dar merita. Daca masina e mai noua, pana-n 50k, se poate alege si first stage (valoarea maxima a remaparii de siguranta fara schimbari hardware), adica la 138 - 140 de CP. Oricum motoarele la orice producator pot fi remapate fara probleme la un maxim de 20-25%, fara schimbari hard, valoarea depinde de producator. Vorbim de diesel. La benzina e un pic diferit. Ideea e sa pastrati un stil moderat de condus, rezerva de putere trebuie folosita doar in situatiile in care chiar aveti nevoie. |
#86
Posted 06 August 2008 - 11:51
adris1919, on Mar 12 2008, 12:35, said: Am tot gasit o multime de "chiptuneri", ca sa le zic asa, si au preturile cele mai variate. De ex la cei care trimit softul la scris in germania/italia, la dealerul lor, iau cu 50-100 E mai mult decat cei care (zic ei) au fost la "specializari" in strainatate si-l scriu ei aici, pe loc. Ce parere aveti? merita sa faci economia respectiva? adica o fi asa de complicat de scris un softulet din asta in cat sa merite trimis in germanica? De-a lungul folosirii masinii motorul isi mai pierde din calitati asa incat mi se pare destul de aiurea faza cu trimisul softului din Germania... eu, unul, cred ca softul modificat pe loc, verificat in functionare dupa care ajustat pentru a corespunde asteptarilor clientului este cea mai buna solutie... Dina cest motiv eu merg pe ideea ca producatorii autohtoni de soft cu experienta sunt de dorit in detrimentul softului importat... Gandeste-te ca ei pun acelasi soft pe o masina cu 100 000 de km si pe una cu 20 000 de km... ti se pare ok? |
#87
Posted 06 August 2008 - 12:00
Producatori romani de soft de masina?
Unde? Cand? Cum? Tocmai de aia se trimit in Germania, pt. ca aia sunt in stare sa modifice mapa dupa necesitatile fiecarui motor in parte. |
|
#88
Posted 06 August 2008 - 12:04
blue_wings, on Jul 28 2008, 19:13, said: Vreau ca in urmatoarele 6 luni sa aduc mici modificari masinii mele, o Skoda Octavia 1 cu motor diesel de 1900cmc / 90CP, pentru a aduce un plus de performanta si optimizare a consumului. Am aflat pana acum ca pot fie sa apelez la chipuire (costa cam 250-300 euro) sau la un dispozitiv special denumit power booster sau power box (costa cam 300 euro). Nu ma pricep prea mult la mecanica, incerc sa invat cat mai multe, si de aceea as vrea sa va intreb pe voi cunoscatorii, care este diferenta dintre aceste doua solutii. Masina nu mai are garantie, asa ca pot apela la oricare din solutii. Ce alte modificari mai pot aduce pentru performanta? Am inteles pana acum ca filtrul de aer sau tobele nu prea au efect la diesel...asa ca pot fi pastrate si cele stock. Le schimb cand se uzeaza astea pe care le am cu altele mai bune, daca are vreu efect. O alta problema serioasa este frana. Ce imbunatatiri pot aduce? Mi se pare ca este mai moale frana...comparativ cu masina cumnatului meu (un VW Polo) chiar daca merge f bine, vreau sa fie mai ferma... Alte idei pentru performanta mai aveti? pentru franare mai buna poti umbla la 2 chestii: 1 sistemul de franare si 2 trenul de rulare cu sistemul de suspensie... Deci, in cazul 1. poti cumpara un sistem de franare mai eficient (adica discuri mai mari eventual aerisite, daca nua i deja asa, si etrieri cu mai multe pistoane) de la o firma care face produse exact pentru masina ta. Eu am vazut sistem de franare Brembo pentru VW Golf special facut sa intre in sistemul original dar cu discuri ceva mai mari si cu mai multe pistonase la etrieri (era si rosu sistemul )Personal recomand asta pentru ca operatiunea nu este foarte complicata si cu siguranta are efect... Costul depuinde de ceea ce gasesti... Eventual vezi ce sistem de franare are o Skoda cu motor mai mare (adica cu putere mai mare) si eventual ia un sistem din acel gen si instaleaza-l pe masina ta... trebuie sa se potriveasca fara nici o problema totul e ca pompa de franare sa fie Ok pe noul sistem dar oricum poti gasi un baiat prin service si sa discuti cu el... Solutia 2 se bazeaza pe ideea ca poti pune niste roti mai late si adaptate sezonului pentru o suprafata de frecare mai mare... Deasemenea franarea este imbunatatita mult si de amortizoarele/ suspensiile masinii (spate mai ales) masinii... De ce? pentru ca daca ai amortizoare/ suspensii bune masina nu se duce in bot la o franare violenta si automat greutatea se distribuie mai bine pe cele 4 roti si masina opreste mai ferm... Cand masina se duce in bot la franare rotile spate nu mai au "presiune" pe ele si automat aportul de forta de franare adus de rotile spate este foarte mic si finalmente masina incepe sa alunece... daca vrei super frane schimbi amortizoarele si suspensiile cu ceva mai dur si sistemul de franare cu ceva mai performant... o sa mearga in viraje ca trenul si o sa opreasca la punct fix batman, on Aug 6 2008, 13:00, said: Producatori romani de soft de masina? Unde? Cand? Cum? Tocmai de aia se trimit in Germania, pt. ca aia sunt in stare sa modifice mapa dupa necesitatile fiecarui motor in parte. eu stiu pe unul care cel putin pe BMW la motorul care il aveam eu facea chestiile el direct... Mergeam cu masina apoi ca sa verific cum e si daca imi place dupa care mai puteam modifica odata sau de cate ori doream ca sa ajung la ce doresc... |
#89
Posted 06 August 2008 - 12:10
batman, on Aug 6 2008, 13:00, said: Producatori romani de soft de masina? Unde? Cand? Cum? Tocmai de aia se trimit in Germania, pt. ca aia sunt in stare sa modifice mapa dupa necesitatile fiecarui motor in parte. Sunt, mai sapa putin. Softul nu se produce, se modifica, adica prin remapare se modifica anumiti parametri, asta fac si ai nostri, si unii chiar foarte bine. |
#90
Posted 06 August 2008 - 22:43
hmm...am si eu o intrebare legata de chip-tuning
care e cel mai bun tip de motor pentru a fi modificat? aspirat? cu turbina? cu compresor ? diesel ? benzina? si cam cu cat ar creste consumul la o imbunatatire de 20%? TFSI-ul de 200cp de la VAG cam cat ar putea castiga printr-un chip-tuning? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users