Chip tuning
Last Updated: Jan 10 2018 22:13, Started by
ciutacu
, Sep 07 2007 22:07
·
0
#37
Posted 13 February 2008 - 13:45
1. Cum afecteaza motorul in sens negativ chiptuningul? Concret, de la oameni patiti?
2. Care credeti ca sunt mai experimentati si fac treaba de calitate: dealerii chiptunerilor italieni sau germani? Pe net am gasit doua firme mari care sunt posesorii patentului german, respectiv italian si care detin 90-95 % din piata de chiptuning din romanica. |
#38
Posted 15 February 2008 - 00:12
vin si eu cu o intrebare;care e varsta maxima a masini la care merge facut chiptunning?din cate am inteles cu cat mai tanara(noua) cu atat mai bine.
masina mea e din 99.se poate face...si daca da o sa scot un plus de performanta de 20-25% sau o sa fie mai mic procentul? |
#39
Posted 15 February 2008 - 13:20
Luccian, on Feb 15 2008, 00:12, said: vin si eu cu o intrebare;care e varsta maxima a masini la care merge facut chiptunning?din cate am inteles cu cat mai tanara(noua) cu atat mai bine. masina mea e din 99.se poate face...si daca da o sa scot un plus de performanta de 20-25% sau o sa fie mai mic procentul? |
#40
Posted 29 February 2008 - 13:09
erik, on Feb 8 2008, 14:53, said: la Ford tdci 90/110 cp. motoarele sunt identice, ambreiajele sunt identice... ce pot sa iti spun cu siguranta este ca difera codurile turbosuflantelor. asta nu inseamna ca sunt si diferite in realitate - la ford se schimba codurile de cateva ori pe an si n-ar fi exclus ca dupa schimbarea "n" sa constatam ca ambele turbosuflante au acelasi cod, deci sunt una si aceeasi piesa nu e chiar asa. Cel de 90 cp are turbina cu geometrie fixa, iar cel de 109cp are turbina cu geometrie variabila si overboost. In rest cred ca sunt la fel. |
#41
Posted 29 February 2008 - 14:16
Mai multi producatori - dar VAG cel mai mult, mi se pare - au in oferta motoare cu aceeasi capacitate, dar cu puteri diferite: ex. 1,9 TDI cu 85CP, 101 CP, sau 115CP - bineinteles la preturi diferite.
Banuiesc ca aceste puteri variaza tot datorita unui chip tuning "de fabrica", nu ? Merita atunci sa-ti cumperi varianta cea mai ieftina - sa zicem 1,9 TDI cu 85 CP si sa-i faci apoi chip tuning sa-l duci la 115 CP ? Nu iesi per total mai ieftin ? Multumesc. |
#42
Posted 29 February 2008 - 15:22
horia66, on Feb 29 2008, 14:16, said: Mai multi producatori - ... Hai sa plecam de la roti, frine, suspensii, cutii de viteza, turbine, injectoare, soft. Deci putere mare, roti late, planetare mai groase, suspensie mai ferma, alte bari stabilizatoare, frine dimensionate, cutiile de viteza etajate pt puterea motoarelor, alte chituri ambreiaj, turbine diferite, injectoare marite special pt puterea motoarelor, si in ultimul rind alt soft. Deci, ce zici, sint la fel nu ? PS. Nu ai motor de 85 Cp la VAG, poate de 90 Cp, daca tot vorbesti de cilindreea binecunoscuta de 1,9 L. Edited by MAK, 29 February 2008 - 15:23. |
#43
Posted 29 February 2008 - 15:33
horia66, on Feb 29 2008, 14:16, said: ieftina - sa zicem 1,9 TDI cu 85 CP si sa-i faci apoi chip tuning sa-l duci la 115 CP ? Nu iesi per total mai ieftin ? Multumesc. |
#44
Posted 29 February 2008 - 15:33
Pentru cei din Bucale le recomand sa dea o fuga(in limita timpului disponibil) la baieti de la SKN(www.skn-tuning.ro).Iti explica babeste cum se realizeaza si ce efecte produce remaparea ECU asupra motorului etc.In plus de asta sunt certificati TUV, etc, ofera garantie totala pt. auto.
Atentie pretul este destul de piperat fata de ceilalti de pe piata. |
#45
Posted 29 February 2008 - 16:10
MAK, on Feb 29 2008, 15:22, said: Nu este chiar asa, un motor nu se rezuma numai la capacitatea cilindrica. Multam de raspuns, n-am dat puterile exacte ca nu le tin minte, dar am "citat din memorie" ce-am vazut la Volkswagen Transporter (si la Caddy), de exemplu: au acelasi motor (ca si capacitate), cu trei puteri diferite. Care va sa zica, vrei sa spui ca au schimbat si ceva injectoare sau turbina, nu numai din "chip" ? Oricum, daca iau varianta cea mai "debila" si ii fac chip tuning nu ajung la varianta de maximum de putere, dar cu cateva 2-3 mii de EUR mai putin ? Multam fain. |
#46
Posted 29 February 2008 - 16:27
horia66, on Feb 29 2008, 16:10, said: Oricum, daca iau varianta cea mai "debila" si ii fac chip tuning nu ajung la varianta de maximum de putere, dar cu cateva 2-3 mii de EUR mai putin ? Multam fain. Nu faci decit sa obtii un demaraj mai bun, dar cu ce costuri pe urma ? Sint sigur ca te gindesti la bani putini si putere mare, pe urma liniute, .... |
|
#47
Posted 29 February 2008 - 16:45
MAK, on Feb 29 2008, 16:27, said: Nu faci decit sa obtii un demaraj mai bun, dar cu ce costuri pe urma ? Sint sigur ca te gindesti la bani putini si putere mare, pe urma liniute, .... Asta tine de cum omori masina dupa. Liniute noaptea, gabori dupa tine ...scrasnete de gume si ...te trezesti si iti dai seama ca mai e o luna pana dai de permis... . |
#48
Posted 29 February 2008 - 23:13
ce inseamna EDC16? nu inteleg de ce se fac 2 ciptuninguri la cel de 105 cp unul la 14 cp si unul la 160 cp. exista ceva riscuri la cel de 160 cp, va creste consumul?
|
#49
Posted 01 March 2008 - 17:00
Din ce am inteles eu, daca respecti acelasi stil de condus ca inainte de chip tuning, consumul este mai mic.
|
#50
Posted 01 March 2008 - 18:57
da, dar totusi cip-tuningul la 160 cp mi se pare destul de mult. tu ai incercat la vreo masina asa ceva? pe mine ma cam bate gandul dar zic sa se faca mai multi km ca am masina destul de noua!!
|
#51
Posted 01 March 2008 - 19:58
geopsi, daca vrei remapare, poti sa te duci la ceva mai mic, gen 120/135/140/145 Cp.
Nu trebuie sa te duci la 160 Cp. 160 CP este remapare race, foarte periculoasa, pt siguranta ar trebui alt turbo, alt ambreiaj. In mod normal cine doreste Cp mai multi, ii doreste pt un demaraj mai bun, nu pt viteza mai mare, pt viteza trebuie marita turatia motorului, care nu este recomandata. Iar, odata cipuit motorul cel mai bine ar fi sa tii acei Cp, rezerva, si sa-1 folosesti numai in cazuri exceptionale, gen depasiri, nu sa te folosesti nonstop de acei Cp. Eu unul te sfatuiesc sa lasi masina asa cum este, pt ca : 1. masina in garantie 2. tu, incepator si pe deasupra tanar si nelinistit , la putere mai mare trebuie sa te inveti si cu folosirea frinei mai brutal, pt ca bag mina in foc ca nu o sa mergi linistit. EDC 16 este managementul motorului, unitatea ECU, care este mai performanta fata de EDC 15 cum am eu, sau cum au toti pe euro 3. EDC 16 vine numai cu euro 4. |
|
#52
Posted 02 March 2008 - 22:27
mda, la asta ma gandesc si io, ca daca ii maresc puterea o sa merg mai tare cu ea si nu e bine. stiu ca nu creste viteza maxima pentru ca puterea rezultat este doar din marirea cuplului. oricum nu ma gandeam inainte de iesirea din garantie sa fac ciptuningul pentru ca vreau sa fac niste km sa se mai rodeze ca deja sesizez schimbari atat la consum care a scazut destul de mult cat si la comportamantul masinii(nu mai trepideaza ambreiajul, vibratiile sunt mai scazute)...
totusi sunt curios, dupa un cip tuning cuplul maxim poate sa inceapa mai jos si as putea merge cu ea mai putin turata rezultand un consum mai mic? |
#53
Posted 03 March 2008 - 09:06
Eu sunt de acord cu Mak la faza cu chipuirea.
Daca vrei sa iti cresti puterea si cuplul motorului cu adevarat atunci bagi un turbo mai mare, kit de admisie, intercooler, evacuare completa, etc Si din 105cp scoti 200cp , asta la diselache. |
#54
Posted 03 March 2008 - 16:34
geopsi, on Mar 2 2008, 22:27, said: totusi sunt curios, dupa un cip tuning cuplul maxim poate sa inceapa mai jos si as putea merge cu ea mai putin turata rezultand un consum mai mic? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users