Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Chip tuning
Last Updated: Jan 10 2018 22:13, Started by
ciutacu
, Sep 07 2007 22:07
·
0
#19
Posted 22 January 2008 - 00:22
Cu placere, incearca diferite cuvinte cheie, stiu ca Gogu sta prost cu unele cuvinte cheie si pe primele pagini sunt de obicei site-uri cam irelevante cu reclame, nu ezita sa te uiti si pe paginile inferioare 2, 3, 4, ai fi surprins sa vezi cate gasesti.
ceva rezultate folosind keyword-ul "ECU Software" link link 2 etc, bafta Edited by detective, 22 January 2008 - 00:25. |
#20
Posted 23 January 2008 - 16:46
redfighter91, on Jan 20 2008, 15:14, said: Viata motorului NU ESTE DELOC scurtata. Depinde...un chip "level 1" probabil nu....o octavia 1.9tdi de exemplu dusa de la 105cp la 120-125 probabil e ok, nu influenteaza.Dusa la 150cp in mod sigur ii scurtezi destul de drastic viata.Injectoarele, admisia si evacuarea la acel motor nu prea sunt contruite pentru o asemenea crestere. Consumul la mers lejer da, ar trebui sa scada, e un motor mai puternic care va cara aceeasi caroserie, deci va lucra mai putin turat. Edited by gege, 23 January 2008 - 16:49. |
#21
Posted 24 January 2008 - 17:59
amic cu seat tdi 101cp dus la 130cp la 130k km,azi are peste 230-235k km nu are absolut nici o porblema
amic cu octavia 2 tdi 105cp dusa la 160cp in mai putin de 8k km a picat turbo 1 si ambreaju de 2 ori chip in vers normala adica cu o crestere de 25-30%(in cazul motoarelor turbo) nu prezinta nici un risc,insa in cazul in care se doreste o crestere de putere mai mare de 30% adica level 2 sau stage race mergi pe barba ta |
#22
Posted 05 February 2008 - 16:31
1.4 tdci - Ford Fusion. Se poate face ceva cu acest motor? Evident, fara sa-l "ranesc" si sa ramana transmisia la locul ei.
M-ar interesa daca si-a facut cineva. Eu as vrea o crestere moderata a puterii si cuplului, sa ramana consumul cam acelasi, dar sa nu fortez ambreiaj sau alte componente din transmisie sau motor. Eventual 1.4 hdi de la Peugeot, ca e acelasi motor. |
#23
Posted 05 February 2008 - 16:55
ionut_ionut, on Jan 24 2008, 17:59, said: amic cu seat tdi 101cp dus la 130cp la 130k km,azi are peste 230-235k km nu are absolut nici o porblema amic cu octavia 2 tdi 105cp dusa la 160cp in mai putin de 8k km a picat turbo 1 si ambreaju de 2 ori chip in vers normala adica cu o crestere de 25-30%(in cazul motoarelor turbo) nu prezinta nici un risc,insa in cazul in care se doreste o crestere de putere mai mare de 30% adica level 2 sau stage race mergi pe barba ta pai daca motorul ala e cu 50% mai puternic decat inainte nu ti se pare normal sa sara in aer toate celelalte componente ? |
#24
Posted 06 February 2008 - 11:31
Ce se intampla dupa chiptuning cu regimul de turatii al motorului? Ating o viteza anume la turatii ceva mai joase? Sau trebuie sa urc mai sus in ture? Odata cu cresterea puterii si a cuplului maxim, cum se comporta masina in zona de turatie a cuplului maxim, unde imi place mie s-o tin? Ating viteze mai mari decat inainte sau raman aceleasi?
Precizez ca ma refer la o crestere moderata a parametrilor, de pana in 25-30%. |
#25
Posted 06 February 2008 - 12:11
la aceeasi turatie vei obtine aceeasi viteza cu sau faca chiptuning. asta daca nu iti patineaza ambreiajul, desigur.
in urma chiptuningului iti va creste cuplul la turatii reduse si puterea la turatii ridicate. deci da, vei putea obtine viteza maxima mai buna decat inainte... dar si consumul va creste pe masura. daca vei conduce la fel de linistit ca inainte nu are de ce sa iti creasca consumul dupa chiptuning. dimpotriva. |
#26
Posted 06 February 2008 - 12:26
chip tuning-ul te ajuta sa ajungi mai repede la o anumita turatie, respectiv viteza.
|
#27
Posted 08 February 2008 - 12:52
erik, on Feb 6 2008, 12:11, said: deci da, vei putea obtine viteza maxima mai buna decat inainte... dar si consumul va creste pe masura. daca vei conduce la fel de linistit ca inainte nu are de ce sa iti creasca consumul dupa chiptuning. dimpotriva. Eu nu ma refeream neaparat la viteza maxima, respectiv cea obtinuta in treapta a V-a. De ex., iata vitezele obtinute la 2000 rpm in cele 5 trepte acum, inainte de tunung: I - 15km/h, II - 30km/h, III - 50 km/h, IV - 70 km/h si V - 90km/h. Quote chip tuning-ul te ajuta sa ajungi mai repede la o anumita turatie, respectiv viteza. Poate intrebarile mele suna stupid, dar la cat material am parcurs inultima vreme, si la cat de variate sunt opiniile, mai ales pe site-urile celor care fac operatiunea asta, incat nu mai stiu care e si cum e corect. Nu sunt expert in motoare, dar vreau sa inteleg exact ce modificare intervine in functionarea motorului prin aceasta remapare/chiptuning. Teoretic, rapoartele de transmisie raman aceelasi, doar nu se modifica cutia de viteze, asa ca ar trebui sa ramana aceleasi valori ale raporturilor dintre turatie si viteza. Si atunci, explicatia consumului scazut este datorita scurtarii timpului de deplasare, deci al vitezei de deplasare. Si nu neaparat numai in treapta a V-a, ci in toate treptele de viteza. Corectati-ma va rog, daca gresesc. Stima! |
#28
Posted 08 February 2008 - 13:01
O problema simpla:
VAG, de exemplu, investeste in R&D motoare cateva miliarde anual. TCM Turbo Germania investeste cateva milioane. De cate ori sunt mai tampiti angajatii VAG daca n-au realizat ca motoarele pot duce mai mult fara riscuri? Sa nu se ridice problema cu normele de poluare diferite si adaptate diferitor piete, ca nu e cazul. Peste tot motoarele grupului VAG sunt exportate cu aceiasi parametri. Timp de lucru 10 minute. |
|
#29
Posted 08 February 2008 - 13:13
Producatorul isi prepara intotdeauna motorul cu o anumita marja de toleranta. Prin chip-tuning motorul pierde acea toleranta aproape complet, cu alte cuvinte este fortat aproape de limita sa superioara. Spre exemplu, la motoarele cu benzina, dupa chip-tuning nu se mai poate folosi decat benzina de 98 pt. a preveni detonatiile.
Nu inseamna ca VW nu e in stare sa gaseasca alta mapa pt. ECU, ci ca nu vrea sa-ti ofere un motor care e dus spre limita. Despre riscuri, in schimb, nu cred ca suntem noi in masura sa vorbim. Cred ca niste proiectanti de motoare ar fi mai nimeriti. Firmele de tuning sustin ca nu exista riscuri, iar in Germania am inteles ca exista firme care fac tuning cu acordul producatorului masinii (EDS face tuning cu acordul Opel, are si certificare TUV). @adris1919: prin modificarea mapei ECU se poate ajunge chiar la modificarea curbelor cuplu,putere/rpm. Spre exemplu stiu ca la motorul de 1,6 (105 CP) de pe Astra H erau disponibile la o firma specializata 3 mape de tuning: una care iti dadea putere mai mare la turatie mica, alta care iti dadea putere mai mare la turatie mare si a treia cam la mijloc intre celelalte doua. La toate cresterea de putere era cam de 15 CP (adica 120 CP). Dupa parerea mea, explicatia scaderii consumului (daca exista) este data de faptul ca la acelasi stil de mers, fortezi motorul mai putin. Adica apasarea pedalei nu se va mai face la fel de brusc, daca motorul reactioneaza la fel de prompt la o apasarea mai domoala. Edited by batman, 08 February 2008 - 13:41. |
#30
Posted 08 February 2008 - 14:01
dar eu stiam ca la vag sunt cateva motoare la care diferenta de putere este data doar de soft...
nu le-ar fi greu producatorilor sa modifice softul in scopul obtinerii acelorasi performante, dar ei aleg calea optimizarii tuturor parametrilor. motoarele sunt calculate sa reziste unor solicitari cu cateva zeci de procente mai mari decat cele care pot aparea in urma unei exploatari normale - de marja asta profita cei care fac chip tuning. nici eu nu sunt adeptul ducerii motoarelor la limita, dar sunt multi care ar da orice pentru cativa caluti in plus... fara sa le pese ca schimba ambreiajul la fiecare cateva zeci de mii de km sau ca apasatul nervos pe pedala ii costa mai mult decat inainte, masina consumand mai mult in cazul condusului sportiv. adris1919: la 2000 rpm vei avea tot 15km/h in tr.1, 30km/h in tr.2 si asa mai departe. vitezele corespunzatoare unei anumite trepte la o turatie specificata depind doar de raportul total de transmisie, nu de puterea motorului. teoretic, consumul mai mic rezulta din timpul mai scurt in care ajungi sa schimbi vitezele in cazul accelerarii la fel ca inainte de chiptuning, datorita cuplului mai mare la turatii reduse. practic nu prea sunt cazuri de soferi care sa faca economie dupa chiptuning. in cele mai multe cazuri, vor spune despre consum ca "e tot pe acolo". exact asta imi spunea un posesor de Passat cu chiptuning (150 -> 180 cp, tdi) in timp ce eu ii vedeam consumul mediu afisat de cb: 12,3. da, sigur... tot pe acolo.. |
#31
Posted 08 February 2008 - 14:15
La randul meu intreb de ce la motorul 1.6 tdci/hdi produs de FORD/PSA ai posibilitatea sa alegi din fabrica varianta de putere/cuplu, respectiv de 90 sau 110cp? Oare nu e vorba de politica de marketing? sa fie variante si pentru "mosnegi" si pentru "falcai"? Pentru am vorbit cu 3 dealeri si toti mi-au zis ca e acelasi motor cu softuri diferite, deci daca astia nu mint (desi pentru asta sunt antrenati) inseamna ca plusul de cuplu/putere nu e obtinut din modificarea fizica a motorului (alungirea bielei-manivela), nici din cilindree diferita, ci din soft.
Am dat un exemplu care mi-era la-ndemana, dar stiu ca si BMW-ul ofera motoare cu aceeasi cilindree dar cu vreo 3 trepte de putere. Parca la seria 1 se ofera 118d - 140cp, 120d - 170cp si 123d - 200cp (la ultimul s-ar putea sa ma-nsel, nu mai stau sa caut acum, merge greu net-ul). Poate gresesc, or fi modificate componente fizice ale motorului, iar daca e asa, rog argumente. Si eu sunt sceptic cu privire la faptul ca remaparea n-ar afecta in nici un fel durata de viata a motorului, dar sunt tentat pentru ca pe drumurile noastre trebuie sa fii nebun sa tragi de masina la extrem. |
#32
Posted 08 February 2008 - 14:53
la Ford tdci 90/110 cp. motoarele sunt identice, ambreiajele sunt identice... ce pot sa iti spun cu siguranta este ca difera codurile turbosuflantelor. asta nu inseamna ca sunt si diferite in realitate - la ford se schimba codurile de cateva ori pe an si n-ar fi exclus ca dupa schimbarea "n" sa constatam ca ambele turbosuflante au acelasi cod, deci sunt una si aceeasi piesa
|
#33
Posted 08 February 2008 - 15:14
Intr-adevar motoarele duc , au tolerante mari pentru ca producatorii iau in considerare varianta unei exploatari neglijente ca sa spun asa ; motiv pentru care o masina ingrijita nu are de ce sa reziste mai putin dupa un remap cu o crestere de pana pe la 30% (la diesel); eu de exemplu m-am hotarat sa-mi fac repam si nu caut neaparat cresterea de putere (desi si asta va fi binevenita) ci mai exact optimizarea curbei de cuplu; asta se poate obtine fara sa fortezi motorul, fara sa iti creasca consumul , fara sa scada viata masinii (ba cred eu ca e din contra daca stii sa o ingrijesti); este normal totusi ca la unele piese sa apara o uzura cu ceva km mai devreme si aici ma refer in mod special la ambreaj, dar nici asta nu va fi mare bai daca in loc sa-l schimb la 100000 km o sa-l schimb la 90000. In rest sincer nu prea vad aspecte negative (si mi-a luat ceva sa ma conving de faptul asta ).
|
|
#34
Posted 08 February 2008 - 16:26
adris1919, on Feb 8 2008, 12:52, said: Adica? Ajung mai repede la 15km/h in tr. I, dar la acelasi raport intre turatia motorului si viteza? viteza masinii e data de turatia motorului si raportul treptei de viteza in care te aflii. deci e un raport fix. adica si cu chip si fara chip, la 3000 rpm in a 5-a vei avea tot 160km/h(de exemplu). chipul, prin cresterea puterii motorului, te ajuta sa atingi mai repede o anumita viteza. pt ca fiind mai puternic motorul urca mai rapid in ture. daca inainte faceai 0-100 in 10sec, dupa chip vei face in 8sec(de exemplu.) |
#35
Posted 08 February 2008 - 18:35
Pai am si cazul colegului meu cu A4.I-a facut remap acum vre-un an si jumatate, are un ritm cam de 25k km pe an.De la 115cp si 280Nm l-a ridicat la 150cp si 350Nm.Vad ca merge ok, zilnic vine oricum cu masina la lucru si nu a avut "pauze", deci clar probleme nu a avut, nici nu s-a plans de nimic.Test drive am facut cu ea si in paralel cu un Passat B5 exact cu acelasi motor, acelasi 1.9TDI de 115cp si 280Nm...acesta fiind stock.Diferenta de performanta e mare.Cei de la TCM-Turbo i-au spus ca viteza de varf nu a crescut dramatic, cam 7-8km/h ...(drive testul a fost noaptea pe drum afara, pustiu la ora aia si am putut sa o duc cam la cat putea....cam 10km/h pe ceas fata de Passat), in schimb reprizele sunt "canibalice", mult imbunatatite fata de celeilalte.Daca mergi cu a 4-a constant pe la 70-80 si calci puternic, ai senzatia ca masina vrea sa desprinda botul de la pamant.
Edited by gege, 08 February 2008 - 18:44. |
#36
Posted 09 February 2008 - 06:43
@adris1919: observa ca toate firmele producatoare au in oferte mai multe variante ale aceluiasi motor DIESEL (VW mai multe variante de 1,9, Opel mai multe variante de 1,3 1,7 si 1,9, Reno 1,5 etc.) Motoarele pe benzina nu prea apar in diferite variante de putere. Explicatia e una singura: la diesel te poti juca foarte usor cu turbina ca sa obtii putere mai mare (o poti face mai mare, mai mica, ii poti schimba unghiul paletilor (la cele fara geometrie variabila) etc.) De altfel si la chip tuning rezultatele cresterii puterii sunt mult mai mari la diesel: la benzina cresterea e de 10-15%, pe cand la diesel cresterea poate fi de 25-30%. Asta tocmai datorita turbinei. Bineinteles ca acelasi lucru se obtine si dintr-un benzinar turbo.
Dealerul habar nu are detalii tehnice. Multi dintre ei nu cunosc detalii despre optiunile masinii, ce sa mai vorbim despre motor! Ceea ce mie mi se pare insa pacaleala din partea producatorilor este pretul diferit cerut pe variantele diferite ale aceluiasi motor, in conditiile in care aceasta diferenta nu se justifica: ambele au turbina (chiar daca e diferita), ambele au intercooler, blocul motor este identic, au aceeasi cutie de viteze, acelasi ambreiaj etc. Atunci de unde vine diferenta de aprox. 1200 de euro intre 120 CP si 150 CP la motorul de 1,9 de la Opel la aceeasi dotare a masinii? Bineinteles toti producatorii procedeaza identic. Acelasi lucru se intampla la Ford, VW, Reno, Pejo etc. Edited by batman, 09 February 2008 - 07:11. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users