Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Chip tuning

- - - - -
  • Please log in to reply
372 replies to this topic

#1
ciutacu

ciutacu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.08.2007
Chip tuning-ul poate mari performantele unui motor cu pana la 25%-33% in functie de motor. Pare atractiv, la prima vedere, dar pot aparea probleme pe viitor ? Am tot auzit cum ca un motor cu chip tuning este mai putin fiabil decat un motor stock, ca pot aparea probleme la cutia de viteze, etc... Voi ce parere aveti ?

#2
TrapJaw

TrapJaw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 376
  • Înscris: 16.04.2007
Depinde cum il conduci ulterior : daca ii dai forje vei avea probleme si cu consumul si cu transmisia si poate chiar si cu motorul. Daca faci chiptunning doar pentru a avea o rezerva de putere pe care sa o folosesti doar in anumite momente (depasiri, etc.) atunci nu ar trebui sa se cam intample nimic. Presupunem desigur ca faci chiptunningul la cineva care stie meserie si respecta tolerantele date de producator.

#3
ciutacu

ciutacu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.08.2007

 TrapJaw, on Sep 8 2007, 14:33, said:

Depinde cum il conduci ulterior : daca ii dai forje vei avea probleme si cu consumul si cu transmisia si poate chiar si cu motorul. Daca faci chiptunning doar pentru a avea o rezerva de putere pe care sa o folosesti doar in anumite momente (depasiri, etc.) atunci nu ar trebui sa se cam intample nimic. Presupunem desigur ca faci chiptunningul la cineva care stie meserie si respecta tolerantele date de producator.
Tolerantele date de producator sunt in limita reglajelor pe care le are masina la iesirea din fabrica. Deci prin natura lui, chip tuning-ul depaseste intr-o oarecare masura tolerantele date de producator. Consumul depinde de stilul de mers. Daca dupa chip tuning, respectam acelasi stil, consumul ar trebui sa fie mai mic, dar daca facem chip tuning vrem sa beneficiem de pe urma lui...

#4
v3lsatis

v3lsatis

    【HD】

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,173
  • Înscris: 19.12.2004
eu cred ca e fel de overclocking, te tine mai putin dar merge mai bine. ;)

#5
ciutacu

ciutacu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.08.2007

 v3lsatis, on Sep 8 2007, 15:35, said:

eu cred ca e fel de overclocking, te tine mai putin dar merge mai bine. ;)
La overclocking te tine mai putin daca se strica brusc... nu e vorba de uzura in timp. Cat despre chip tuning, poti sa uzezi prematur o masina care nu a fost modificata

#6
TrapJaw

TrapJaw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 376
  • Înscris: 16.04.2007
tu vorbesti in primul post de cresteri de performante cu 25-33% si apoi despre consum mai mic. Niciodata un tunnig din-asta nu va scadea consumul, sunt si tunninguri pentru consum, dar plusul de putere este de 7-8%.

#7
ciutacu

ciutacu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.08.2007

 TrapJaw, on Sep 8 2007, 18:34, said:

tu vorbesti in primul post de cresteri de performante cu 25-33% si apoi despre consum mai mic. Niciodata un tunnig din-asta nu va scadea consumul, sunt si tunninguri pentru consum, dar plusul de putere este de 7-8%.
Pai automat ca  daca mergi la fel ca inainte, avand o putere si cuplu mai mare, folosesti mai putin din procentele (%) de putere si cuplu, deci logic ai si un consum mai mic. Acuma, daca te "bucuri" de performantele la care ai ajuns si forjezi masina normal ca va consuma mai mult.

#8
RAGE

RAGE

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 390
  • Înscris: 04.09.2003
Salut,

Am o Skoda Octavia af. 2003, 1.9 TDI, 90 cp.
Sunt foarte multumit de masina, am 108.000 km si nu am avut nici un fel de problema cu ea.
As vrea totusi sa ii pun un chip pt. mai multa putere, dar nu vrea sa fac o prostie si sa am probleme cu mototrul dupa aia.

Vreau sfaturi, sa imi pun sau sa o las asa ? Daca imi pun chip exista riscul sa se defecteze ceva pe termen lung ? Care firma credeti ca e mai buna pt. asa ceva ? Sunt ft. multumit de consumul masinii, va fi acesta afectat in vreun fel ?

Mersi

#9
mitzone11

mitzone11

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 17.05.2007
pentru chip - TCM Turbo - Dragos Voinea

#10
tomycta

tomycta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 980
  • Înscris: 22.07.2005

 RAGE, on Sep 24 2007, 11:17, said:

Salut,

Am o Skoda Octavia af. 2003, 1.9 TDI, 90 cp.
Sunt foarte multumit de masina, am 108.000 km si nu am avut nici un fel de problema cu ea.
As vrea totusi sa ii pun un chip pt. mai multa putere, dar nu vrea sa fac o prostie si sa am probleme cu mototrul dupa aia.

Vreau sfaturi, sa imi pun sau sa o las asa ? Daca imi pun chip exista riscul sa se defecteze ceva pe termen lung ? Care firma credeti ca e mai buna pt. asa ceva ? Sunt ft. multumit de consumul masinii, va fi acesta afectat in vreun fel ?

Mersi

La masina ta poti scoate pana la 120 de cai putere... la diesel stiu ca se poate face tuning la performanta +20-30%, se merita....

#11
ovidiu_d

ovidiu_d

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 145
  • Înscris: 24.01.2005

 RAGE, on Sep 24 2007, 10:17, said:

Salut,

Am o Skoda Octavia af. 2003, 1.9 TDI, 90 cp.
Sunt foarte multumit de masina, am 108.000 km si nu am avut nici un fel de problema cu ea.
As vrea totusi sa ii pun un chip pt. mai multa putere, dar nu vrea sa fac o prostie si sa am probleme cu mototrul dupa aia.

Vreau sfaturi, sa imi pun sau sa o las asa ? Daca imi pun chip exista riscul sa se defecteze ceva pe termen lung ? Care firma credeti ca e mai buna pt. asa ceva ? Sunt ft. multumit de consumul masinii, va fi acesta afectat in vreun fel ?

Mersi

AM si eu aceeasi masina tot din 2003, i-am facut chiptuning de vreo 40000 km de la 110mii(acum am 150 mii).
Masina trage muuulllttt mai bine decat inainte. Consumul per total scade cu 10% maxim. Treapta a5-a care nu trage deloc acuma trage ca a4-a.
Iti recomand sa iti faci chiptuning.
Vezi pe www.tcmturbo.ro (Voinea)  ca are un dealer si in cluj.

#12
mihaitzar

mihaitzar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 724
  • Înscris: 29.05.2004
Salutare,

Ma intereseaza si pe mine nist linkuri, tutoriale, ceva, despre cum se face "chip tuning"-ul asta.... m-ar interesa in special partea tehnica, adica modele de cipuri, caracteristici, configuratie pini, firmwareuri.....

#13
redfighter91

redfighter91

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 02.12.2006
in primula rand. Prin chip tuning, nu iti transformi maisna in Ferrari sau in benzinar (inc az de chip tunign al diesel care este cel mai des intalnit). Daca ffaci chip, nu inseamna ca gata, duci masina si o tii in 5000 rpm. Un benzinar, FARA chip, il duci in 6000 dar nu il poti tine mult ca-l distrugi. Un diesel nici cu mama chip tuningurilor nu il duci la 6000 si mai ales sa il tii acolo. Prin chip creste cuplul si puterea motorului. Daca vrei masina de curse, ia-ti Subaru sau Nissan skyline :). sunt foarte multe firme de chip tuning. Cauta pe goole si gasesti.

Viata motorului NU ESTE DELOC scurtata.

p.s: Cu chip, scade consumul pana la 1 l/100 ;)

#14
mihaitzar

mihaitzar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 724
  • Înscris: 29.05.2004

 redfighter91, on Jan 20 2008, 15:14, said:

in primula rand. Prin chip tuning, nu iti transformi maisna in Ferrari sau in benzinar (inc az de chip tunign al diesel care este cel mai des intalnit). Daca ffaci chip, nu inseamna ca gata, duci masina si o tii in 5000 rpm. Un benzinar, FARA chip, il duci in 6000 dar nu il poti tine mult ca-l distrugi. Un diesel nici cu mama chip tuningurilor nu il duci la 6000 si mai ales sa il tii acolo. Prin chip creste cuplul si puterea motorului. Daca vrei masina de curse, ia-ti Subaru sau Nissan skyline :). sunt foarte multe firme de chip tuning. Cauta pe goole si gasesti.

Viata motorului NU ESTE DELOC scurtata.

p.s: Cu chip, scade consumul pana la 1 l/100 ;)
Sunt la automatica in anul 3, si ma interesa mai mult partea tehnica, in sensul descrierii procesului. Mie mi-e putin cam greu la momentul asta sa inteleg cum poti sa ii dai mai multa putere la acelasi motor si in acelasi timp consumul sa si scada..... si cu atat mai mult cu cat chestia asta e facuta de cun cip..... e interesanta partea asta de comunicare cip/motor..... si sunt curios cum se face treaba pe modele practice, nu numai teoretic.

#15
detective

detective

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 24.03.2007
Pai eu am inteles ceva de genu:

1. Ai o masina de 100 de cai - ca sa pleci de pe loc sa zicem ai nevoie de 30% din puterea motorului, care are un consum de X%
2. Ai aceeasi masina identica doar acum ai 150 de cai (in urma chip-tuning-ului > teoretic) - ca sa pleci de pe loc nu mai ai nevoie de 30% din puterea totala a motorului ci doar de 20%, adica motorul nu mai e solicitat asa de mult, astfel consumand TEORETIC ar fi mai mic, deoarece e aceeasi capacitate cilindrica, aceaasi greutate, totul e la fel, sunt modificate doar niste valori in harta ECU-ului, dar si eu ma cam indoiesc aici, probabil ca in practica nu e asa.

#16
mihaitzar

mihaitzar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 724
  • Înscris: 29.05.2004
Cand ziceam ca sunt la facultate spuneam asta pentru ca sa va dati seama ca am nevoie de o documentatie serioasa, nu de explicatii ca pentru copiii mici.
Cum poti sa ii maresti puterea motorului? ii bagi mai mult combustibil? il bagi mai devreme de timpul de ardere,..... sau ce anume controlezi exact din partea electrica ("parametrii ECU")........ vruiam ceva explicatii pe tema asta......

#17
detective

detective

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 24.03.2007

 mihaitzar, on Jan 21 2008, 23:55, said:

Cand ziceam ca sunt la facultate spuneam asta pentru ca sa va dati seama ca am nevoie de o documentatie serioasa, nu de explicatii ca pentru copiii mici.
Cum poti sa ii maresti puterea motorului? ii bagi mai mult combustibil? il bagi mai devreme de timpul de ardere,..... sau ce anume controlezi exact din partea electrica ("parametrii ECU")........ vruiam ceva explicatii pe tema asta......

DA, modificarea parametrilor, vezi mai multe AICI sau cu Gogu

AICI si AICI despre ECU
si jos ai producatorii de ECU-uri si ceva open source, eu pe prima pagina de google am gasit

Edited by detective, 22 January 2008 - 00:10.


#18
mihaitzar

mihaitzar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 724
  • Înscris: 29.05.2004
Multumesc, articolul de pe wiki e chiar interesant, un bun punct de pornire, dar google nu imi prea ofera rezultate in cazul asta (mai mult imi ofera producatori si tunning companyes...)..... oricum in mare cam asta cautam, merci

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate