Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...
 Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier
 

Folosirea Detectoarelor de Radar in alte tari

- - - - -
  • Please log in to reply
176 replies to this topic

#55
Adrian-Paul

Adrian-Paul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 25.11.2005

View PostSpeedo, on May 23 2008, 09:45, said:

Indica si sursa, care trebuie sa fie pe cat posibil oficiala, altfel se sterge, se vor mai sterge de pe acest topic reply-uri de genul "din cate stiu", "cred ca", etc.

Ca sa putem pastra caracterul profesional al acestui topic sunt invitati sa posteze doar cei care au cerut si obtinut informatii oficiale de la statele interesate, sau cei care au si experimentat legalitatea RD-urilor in anumite tari.


Uite, transcriu un raspuns oficial (confirmat ulterior si printr-o convorbine telefonica cu un "nene", membrul al Asociatiei Internationale a Politiilor Rutiere) legat de folosirea detectoarelor de radar in tarile europene. Am solicitat in scris Politiei Rutiere sa imi spuna, in mod oficial, care sunt tarile in care folosirea detectoarelor de radar sunt interzise. Iata raspunsul lor scris :

"In urma demersurilor intreprinse suntem in masura sa va comunicam urmatoarele: -Codul rutier francez stipuleaza ca detinerea sau transportarea unui detector de radar se pedepseste cu amenda prevazuta pentru contraventiile din clasa a cincea (amenda 1500 Euro, 2 puncte penalizare, suspendarea permisului de conducere pana la 3 ani de zile, permite confiscarea aparatului si, pentru anumite cazuri, a autovehiculului;

-In conformitate cu legislatia din Franta, refuzul unui contravenient de a permite cercetarea autovehiculului in scopul descoperirii detectorului de radar, constituie infractiune care se pedepseste cu trei luni de inchisoare, amenda de 3500 Euro si sanctiuni complementare.

-Olanda – interzis, sancþiune: amendã 250 Eur ºi confiscarea aparatului (contravenientul semneaza un document prin care renunta la proprietatea echipamentului);

-Austria – interzis, (legea radio);

-Belgia – interzis, amendã aprox.1000 Eur, instanþa hotãraºte dacã echipamentul se confisca;

-Germania – interzis, amenda 75 de Eur, 7 puncte penalizare si confiscare;

-Italia – interzis, amendã 708 Eur ºi se confiscã detectorul;

-Portugalia–interzis, amendã 500 Eur ºi se confiscã detectorul. Este interzisã comercializarea unor asemenea echipamente;

-Spania – interzis, amendã 600 Eur ºi suspendarea dreptului de a conduce autovehicule pentru 1 lunã;

-Irlanda – interzis, amendã 300 Eur ºi se confiscã dispozitivul, (“Criminal Evidence Act”). Nu trebuie sã se demonstreze cã a fost utilizat, simpla prezenþã a echipamentului în maºina atrage pedeapsa;

-Cipru – interzis, amendã 1000 lire cipriote ºi se confiscã dispozitivul;

-Anglia – interzis odata cu intrarea in vigoare a noii legislatii, care a fost aprobata, se aplica o amendã de 2.500 lire sterline pe autostradã ºi 1.000 lire sterline pe celelalte drumuri ºi aplicarea de puncte penalizare (3-6).

-Grecia:- interzisã folosirea ºi deþinerea în autovehicul; in curand vor fi aduse noi modificari legislatiei rutiere care vizeaza si acest aspect

-Danemarca: interzisa detinerea si folosirea; aparatul se confisca; amenda 130 Euro – 260 Euro (in functie de situatie);

-Norvegia: interzisa detinerea si folosirea; amenda 400-500 (in echivalent Euro).

La nivelul poliþiilor rutiere din Uniunea Europeanã, utilizarea detectoarelor radar este consideratã o anulare a eforturilor poliþiei de a reduce riscul rutier, poliþiile acestor þãri având dispozitive de “detectare a detectoarelor” radar.

Din practica intalnirilor cu reprezentanti ai Politiei rutiere din Europa si alte tari de pe glob, avand in vedere scopul principal, declarat, al actiunilor politiilor rutiere din intreaga lume anume, salvarea vietilor omenesti, s-a observat ca poate fi utilizat absolut orice mijloc LEGAL care sa poata contribui, cat de putin, la atingerea acestui deziderat.

Eliminarea acestor dispozitive se inscrie si in planul eforturilor Organizatiei Natiunilor Unite, care la pct.7 al Rezoluþiei nr.60/5/RES/2005 a Adunãrii Generale a ONU, privind îmbunãtãþirea siguranþei rutiere, prevede, printre altele, obligativitatea statelor membre de a adopta mãsuri eficiente de combatere a circulaþiei cu vitezã excesivã.

Cu speranta ca raspunsul nostru va este de folos si va ajuta sa intelegeti ca expresia "politia sta la panda" este inventata de cei care, cel mai adesea nu respecta legea, va stam la dispozitie in cazul in care aveti nevoie de sprijinul nostru.

Mai sunt multe aspecte de clarificat in ceea ce priveste modalitatile de actiune ale politiei in general, si ale politiei rutiere, in special. Daca doriti, va sugeram sa ne transmiteti un numar de telefon la care sa va putem contacta.

Cu stima,

Directia Politiei Rutiere"

Acuma....prin forum am gasit ca in Austria este legal. Bun...dupa ce primesc e-mail-ul...raspund oamenilor ca asa e frumos, le multumesc ptr informatii, la care adaug si raspunsul gasit aici pe forum despre legalitatea din Austria. Dupa 20 min. ma suna pe mobil (cu nr. ascuns bine inteles) si "nenea" despre care va spuneam mai sus. Nu va mai relatez toata convorbirea, asa ca va spun doar 2 idei generale : raspunsul legat de Austria dupa cum e si in raspunsul lor, este incomplet si omul mi-a spus ca asteapta un raspuns mai exact de la autoritati (care inca nu-i raspunsesera toate) dupa care mi-l va trimite si mie pe e-mail. A doua idee...de ce nu merg eu regulamentar ? Daca asi respecta toate regulile de circulatie, totul ar fi bine si frumos si nu asi mai avea nevoie de detector de radar....Nu zic ca nu are dreptate...poate ar trebui sa ma apuc sa fac exercitii de a mai calca si frana, nu numai acceleratia...ca uneori poate sa iasa rau (acum 4 zile m-a prins radarul pe langa Motca printr-un nu stiu care sat (vb cantecului) - folosind metoda veioza, bine inteles...astfel incat nu am apucat sa franez decat pana la 141 km/h...si eram in localitate). A fost omul de treaba ca altfel ma termina daca imi lua permisul !!!
Legat de Franta...am intrebat un prieten care locuieste acolo de cativa ani si mi-a psus ca e minciuna...sunt legale la ei in Franta. Deci...pe cine sa crezi? La Austria eroare in raspuns, la Franta se pare ca nici acolo nu e chiar asa cum se spune...In Italia "Sagetator" a "incasat-o" si deci raspunsul e corect, dar restul? ....Cine mai stie?!...
Numai bine va doresc si conduceti cu grija !

Edited by Adrian-Paul, 24 May 2008 - 17:42.


#56
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Spune si numele celui care ti-a raspuns, ca sa stim cine-i minciunosul de frunte.

Se observa din text ca propaganda comunista e in floare la politia rutiera, argumente inventate, prostii pe banda rulanta, etc.
Adica americanii fac studii avansate si observa ca atentia soferilor cu RD este sporita cu pana la 28% fata de ceilalti si sunt mai putin predispusi la accidente datorita acestui fapt.
De altfel asta e si unul din argumentele forte pentru care nici nu le interzic.... si s-a gasit un politist roman sa traga 10 fraze de mare incarcatura ca-n ziarul Scanteia si noi ar trebui sa credem. Jenibil, ar trebui dat afara elementul respectiv.

Sa mai amintesc ca in USA limitarile de viteza pe anumite portiuni trebuie revizuite din 2 in 2 ani de catre consiliile locale si politie si daca acest lucru nu se intampla orice incalcare de viteza pe o portiune ne-revazuta este anulata imediat in instanta, sanctionandu-se atat consiliile locale cat si politia.

Sa ma amintesc ca-n unele state nu se considera proba viteza "Locked", in acceptiunea lor, cea mai mare inregistrata a unui "Target", pentru ca este supusa erorilor si radarul poate gresi, se accepta probe din care rezulta viteze consecutive logice...

Sa mai amintesc ca in USA politistul trebuie sa vina in instanta si sa spuna cum a facut si ce-a observat si daca pierde acest lucru are direct repercursiuni asupra lui si a carierei?

Ideea este ca cetatenii isi cer drepturile, si este de presupus ca si tari cu vechime din EU se vor relaxa in ceea ce priveste RD-urile, in fond nu politistii hotarasc ci camerele legislative.
Sa nu uitati ca RD-urile sunt si un mod de control asupra organelor de control, un element foarte important in libertatile cetatenesti.

Deci, cine-i minciunosul aluia sa-i facem o reclamatie pentru dezinformare?

Edited by Speedo, 25 May 2008 - 11:16.


#57
RoVal1972

RoVal1972

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,992
  • Înscris: 18.08.2005
Fara a avea o confirmare oficiala, pot spune ca in Cehia detectoarele sunt permise. Am fost w/e ul trecut si am vazut 3 taxiuri cu detectoarele in parbriz, la vedere, dar si doua turisme obisnuite cu ele la vedere.
Am vrut la intoarcere sa-l intreb pe taximetrist ce stie, dar soferul nu stia o boaba engleza.

#58
Adrian-Paul

Adrian-Paul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 25.11.2005

View PostSpeedo, on May 25 2008, 12:13, said:

Spune si numele celui care ti-a raspuns, ca sa stim cine-i minciunosul de frunte.

Se observa din text ca propaganda comunista e in floare la politia rutiera, argumente inventate, prostii pe banda rulanta, etc.
Adica americanii fac studii avansate si observa ca atentia soferilor cu RD este sporita cu pana la 28% fata de ceilalti si sunt mai putin predispusi la accidente datorita acestui fapt.
De altfel asta e si unul din argumentele forte pentru care nici nu le interzic.... si s-a gasit un politist roman sa traga 10 fraze de mare incarcatura ca-n ziarul Scanteia si noi ar trebui sa credem. Jenibil, ar trebui dat afara elementul respectiv.

Sa mai amintesc ca in USA limitarile de viteza pe anumite portiuni trebuie revizuite din 2 in 2 ani de catre consiliile locale si politie si daca acest lucru nu se intampla orice incalcare de viteza pe o portiune ne-revazuta este anulata imediat in instanta, sanctionandu-se atat consiliile locale cat si politia.

Sa ma amintesc ca-n unele state nu se considera proba viteza "Locked", in acceptiunea lor, cea mai mare inregistrata a unui "Target", pentru ca este supusa erorilor si radarul poate gresi, se accepta probe din care rezulta viteze consecutive logice...

Sa mai amintesc ca in USA politistul trebuie sa vina in instanta si sa spuna cum a facut si ce-a observat si daca pierde acest lucru are direct repercursiuni asupra lui si a carierei?

Ideea este ca cetatenii isi cer drepturile, si este de presupus ca si tari cu vechime din EU se vor relaxa in ceea ce priveste RD-urile, in fond nu politistii hotarasc ci camerele legislative.
Sa nu uitati ca RD-urile sunt si un mod de control asupra organelor de control, un element foarte important in libertatile cetatenesti.

Deci, cine-i minciunosul aluia sa-i facem o reclamatie pentru dezinformare?

Speedo, sa-ti dau un nume, nu pot, ptr ca respectivul nu s-a prezentat sau daca a facut-o...probabil a spus repede si nu am fost atent la nume. Nu mai tin minte.
In raspunsul tau, tu mi-ai dat multe exemple din legislatia americana...nu stiu daca se aplica si in cea europeana ?!...Dupa cate zic eu...in Europa inca se merge pe increderea oarba a declaratiei politistului.
Schimb subiectul si vreau sa te intreb ceva, legat de detectoare de radar, daca cumva cunosti : ce imi poti spune de un Bel RX 75 Plus? E bun la ceva? Eu am un Rx 65 e, dar din pacate treb sa schimb parbrizul ca e crapat si cei de la service nu au decat parbriz atermic + ca vreau sa plec prin Europa si am inteles ca nu prea e indicat sa ai detector in Italia (vezi patania lui Sagetator) si m-am gandit ca daca pun atermic ca sa fie mai bine in habitaclu, sa pun si un 75 plus ca sa nu ma prinda politia din Italia. Ce zic?
Toate cele bune !

#59
Adrian-Paul

Adrian-Paul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 25.11.2005

View PostRoVal1972, on May 29 2008, 22:38, said:

Fara a avea o confirmare oficiala, pot spune ca in Cehia detectoarele sunt permise. Am fost w/e ul trecut si am vazut 3 taxiuri cu detectoarele in parbriz, la vedere, dar si doua turisme obisnuite cu ele la vedere.
Am vrut la intoarcere sa-l intreb pe taximetrist ce stie, dar soferul nu stia o boaba engleza.


Vreau sa intreb lumea, care stie sau a testat asa ceva : ce parere aveti de Bel STi r - ultima "jucarie" a celor de la Beltronics (este ultimul lor detector modular scos pe piata). Ma bate gandul sa achizitionez asa ceva. Sincer oscilez intre Bel RX 75 Plus si Bel STi r. Probabil ca o sa va intrebati de ce aleg detectorul modular si mai ales asa scumpe. Pai totul pleaca de la faptul ca a trebuit sa-mi schimb parbrizul si m-am procopsit cu unul atermic (sus la oglinda nu prea vrea sa stea Bel RX 65e care-l am in dotare, ptr ca destul de greu si cade, iar ventuzele nu prea se lipesc datorita punctelor negre proeminente care nu pot crea vid), al doilea motiv este ca vreau sa plec prin Europa si m-am gandit ca versiunea modulara e mai de "neobservat" de catre politiile unde este interzis (si bine inteles nu vreau sa repet istoria lui Sagetator) - iar aici parca parca asi inclina catre Bel STi r (care este total nedetectabil ca si STi-ul compact) si cel de al treilea motiv este ca nu prea pot sa merg incet (dupa ce am vazut ce au patit multi mai ales prin Italia, am zis ca o sa merg fara detector si astfel mi-am propus sa incerc si sa fac "exercitii" de a merge regulamentar prin tara...dar nu prea am reusit si pana la urma am pus detectorul in functie ca mi se parea ca stau pe loc... :P
Momentan, la prima vedere, din cate am apucat sa citesc pe net RX75Plus are avantajul ca are senzor ptr laser si pentru spate + ca din cate am inteles intarzie raza laser cu 7-8 sec, ceea ce iti da timp de franare. STi r are din pacate senzor ptr laser doar ptr fata, ceea ce ma mira si nu inteleg de ce ptr spate nu? Laserul nu te ia si din spate?! Ptr spate nu mai e nevoie de protectie / avertizare? In schimb Sti r este nedetectabil de nici un fel de detector de detectoare, astfel conferindu-ti sa zicem o liniste ca nu te pote prinde politia ca folosesti detector de radar. Rx75 Plus in schimb are "Laser Blocking" care te ajuta dar care nu este tocmai legal si mai e faptul ca RX 75 Plus nu este nedetectabil (de exemplu VG4, Spectre II si Spectre III il vede din care trag eu concluzia din comparatiile specificatiilor tehnice)...
Dati-mi un sfat va rog !
Va multumesc !

#60
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
in Grecia nu este legala folosirea detectoarelor asta mi-a spus cel de la vama cand l-a vazut prins de parbriz! :)
asa ca l-am scos si bagat in torpedou si nu a mi zis nimeni nimic.

dar tentatia a fost mare si pe unele poriuni "de viteza" l-am folosit dar tinut de cineva la tetiera fata. oricum in aproape 800km prin Grecia doar 2 radare am intalnit, si f putini politisti si si mai putine accidnte decat la noi.

Concluzia: folositi detectorul pana la granita cu grecii!

#61
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,146
  • Înscris: 05.12.2002
Desi in viitorul apropiat nu prevad nicio iesire, intreb, eventual si pentru altii: Cum ar trebui procedat cand tranzitezi o tara in care este interzisa posesia detectoarelor de radar? presupunand ca nu ai absolut niciun gand necurat, si ca nu ai de gand sa-l folosesti? Eventual sigilat la vama intr-o cutie, la intrarea in tara respectiva?

#62
mjustin

mjustin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 16.05.2007
Poti fi mai clara in dilema ta? Adica daca oricum nu vrei sa-l folosesti de ce sa-l mai ai la tine? Doar sa-l folosesti la noi? Cred ca unul modular cat si respectarea cu strictete a limitelor de viteza in Europa va scapa de necazuri inutile si consistente.

#63
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
cred ca e destul de clar expusa problema.

da daca treci prin 3 tari si in una nu ai voie nici sa detii in auto detectoare poti sa ai o problema la vama daca cauta (lucru f rar dar se mai intampla)
nu cred ca se poate face ca si la magazin cu sigilarea...

daca vrei a fii 100% sigura lasi acasa detectoru!

#64
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

View Postmsn2, on Jul 19 2008, 10:48, said:

da daca treci prin 3 tari si in una nu ai voie nici sa detii in auto detectoare poti sa ai o problema la vama daca vrei a fii 100% sigura lasi acasa detectoru!
NU E O SOLUTIE SA LASI DETECTORUL ACASA.Si in RO ce faci pana la Arad??
Aveam detector modular si la granita elvetiana de la Weil am Rhein mi-a gasit unitatea de interior in cotiera . M-a zis sa-l arunc sau sa ma intorc din drum si sa-l las undeva. L-am aruncat si asta a fost...Dar au stiut jegosii ce este , ca au gasit firele atarnand acolo si l-au conectat.Nici macar nu-l folosisem din vama pana acolo, nu l-am folosit niciodata nici in Ungaria macar!Si nici acum nu folosesc detector afara cu exceptia Bulgariei.
Deci solutia  e sa-l bage in buzunar, in poseta sau bine de tot in bagaje.

Edited by sanddy1964, 19 July 2008 - 10:12.


#65
Barboso

Barboso

    Satir bãtrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Pana la urma, este legal sau nu detectorul in Bulgaria ?

De aici se intelege ca da, pe topicul despre detectoare si politia romana se spunea la un moment dat ca n-ar mai fi, cica au fost interzise recent...

In codul rutier de pe site-ul MI bulgar am gasit doar:

"Art. 181. Fined with up to 50 levs shall be:
1. ..................................................................
2. driver who uses a device interfering the operation of devices used for measurement of the driving speed of the vehicles;
"

Acest paragraf, asa cum il inteleg eu, se refera la ANTIRADAR, dar parca lasa totusi loc interpretarilor.

#66
adb9000

adb9000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 29.07.2008

View Postsagetator, on Apr 13 2008, 19:50, said:

Dar in ITALIA cum stam? Sunt sau nu sunt permise?


Atentie in Italia pe autostrazi.Au instalat sistemul TUTOR care le face inutile.Iti calculeaza viteza medie pe o bucata de drum si iti servesc amenda la iesire de pe autostrada(nu mereu) !E deja instalat pe 1547 Km (la 25 07 2008)!
asa ca puteti merge si cu 50 in dreptul radarelor daca dupa aia mergi cu 200!
Si unde nu e TUTOR este un timp minim de parcurs intre intrare pe autostrada si iesire!Daca cel de la casa vrea poate sa va faca amenda pe loc!Aveti grija mai ales in nord si in special A22 del brennero!

incarc aici un pdf csa vedeti pe unde e acest TUTOR

Attached File  tutor_120608.pdf   26.52K   90 downloads

#67
tekila82

tekila82

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 182
  • Înscris: 30.04.2008
B) in franta este legal un gps cu avertizor radar dar este interzis un detector de radar sau un anti radar <_<

L'avertisseur de radars CDR2006A de Stop Flash est 100% légal et s'adapte &agrave; tous les budgets. Reconnaissant les zones &agrave; radars, cet appareil se distingue par sa taille, son prix et ses fontionnalités haut de gamme. De plus, le CDR2006A vous avertira des zones &agrave; risques par alerte sonore, par alerte visuelle et vous proposera des mises &agrave; jour gratuutes et illimitées par USB.Produit disponible en France, Belgique, Suisse, Espagne, Italie, Luxembourg, Allemagne et Royaume Uni.
un avertizor acceptat de italia mai fac cautari si revin daca va intereseaza poate cu o lege :rolleyes:

#68
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Pai asta e si scopul camerelor, sa stii ca sunt acolo si sa mergi incet pe portiunea respectiva. E normal sa fie permis GPS-ul cu avertizor de camera (de parca putea sa verifice politistul ce soft ai, in caz ca erau interzise POI cu camere) pentru ca din punctul lor de vedere obtin efectul scontat - tu incetinesti si aia e. Numai la noi ai sa vezi camere mascate dupa semnul de indicator in localitate, dupa copaci si altele.

#69
tekila82

tekila82

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 182
  • Înscris: 30.04.2008
stai linistit si aici sau mai desteptat stau la pinda cu masini particulare pe autoroute ai impresia ca sint in pana dar sint ori cu binocluri si radar ori cu radar incorporat in masina linga stopuri (aparatul e foarte mic)sau in oras sint pe scutere si au radar pe ele trec pe linga tine si nu-ti dai seama din mers iti fac poza ca ai depasit viteza te trezesti cu amenda acasa :thumbdown:

#70
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Sunt legende urbane multe din lucrurile care se spun despre legalitatea detectoarelor in alte tari, de aceea va recomand insistent ca daca aveti o nelamurire sa scrieti autoritatilor competente din tarile respective si sa postazi raspunsul si aici, asa cum am facut eu si alti colegi.

Referitor la Franta, chiar daca amenzile sunt mari se folosesc detectoarele, intensiv chiar.
In special soferii de taxi sau cei care circula mult.
Exista si unele montari absolut stranii, detectorul la parasolar dar firul intins drept in jos la bricheta si foarte vizibil.
Deci daca cineva poate sa circule astfel fara grija va dati seama ce atenti sunt politistii acolo la aspectele astea...

#71
tekila82

tekila82

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 182
  • Înscris: 30.04.2008
Detecteur de radar
Attention aux confusions... Les appareils détecteurs de radar sont interdits, les appareils avertisseurs de radar sont autorisés. Pourquoi, quelle est la différence, quel appareil acheter et utiliser en toute légalité?

Détecteur de radar : interdiction / Avertisseur : autorisation
Les détecteurs de radars sont des appareils interdits : l'article R413-15 du code de la route prévoit 1500 euros d'amende, une suspension du permis pouvant aller jusqu'&agrave; trois ans, le retrait de deux points sur le permis, la saisie du matériel voire m&ecirc;me du véhicule en cas de possession d'un détecteur de radar (infraction de 5&egrave;me classe). Sont également interdits la vente, la détention, l'utilisation, l'adaptation ou le transport de tous appareils permettant notamment la détection des radars destinés au contrôle de vitesse... Ah bon?
numai am timp sa-l traduc dar revin mîine cu traducerea B)

#72
Matrics

Matrics

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 306
  • Înscris: 17.02.2004
Pentru cei care merg in Grecia, imediat dupa granita Bulgaria-Grecia, dupa Sidirokastro, stau baietii la panda cu radar Laser, atentie pentru cei care lasati detectorul in functiune, puteti sa va dati de gol si luati ditamai amenda, vreo 2000 euro din cate am citit ...!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate