Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Siguranta activa VS pasiva

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Despre siguranta pasiva stie toata lumea. Masina cat mai grea; distanta cat mai mare de la ocupanti pana la botul masinii; celula de siguranta separata de zonele de deformare; carul mare, carul mic si toata calea lactee la EURONCAP.

Acum urmeaza si partea de preventie.
Imi vin si mie cateva in minte - ABS, ESP,asistenta la franarea de urgenta, cauciucuri mai bune, dimensiuni masina, stabilitate, vizibilitate,motor mai puternic, vizibilitate, cutie automata/manuala, ergonomie

Mai este si problema ca multe caracteristici care tin siguranta pasiva pericliteaza siguranta activa si invers.
De ex, o masina mai lunga/lata te protejaza mai bine in caz de accident dar daca masina era mai scurta/ingusta puteai evita accidentul. La fel o masina mai inalta ofera o protectie mai buna mai ales pe laterala si are vizibilitate mai buna dar are o stabilitate precara.
O masina cu stalpii mai grosi ofera iarasi o siguranta pasiva mai buna dar are o vizibilitate precara.

Merita sa se renunte la siguranta activa a unei masini pentru a iesi bine la EURONCAP?
Cam cate potentiale accidente grave ati reusit sa evitati pentru ca erati intr-o anumita masina si nu in alta** si ce anume v-a ajutat la respectiva masina? Cate stele NCAP avea?
Ce accidente grave nu ati putut evita pentru ca erati intr-o anumita masina si nu in alta**? Cate stele NCAP avea?

**acea "alta" masina sa fie o masina pe care ati condus-o cu alta ocazie

As dori sa expuneti situatii reale nu ipotetice.
Poluatorii de topicuri sa se abtina. Accept doar useri cu EURO 4  :D

#2
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,695
  • Înscris: 30.01.2006
Nu dau siguranta activa pe cea pasiva. La un eveniment real e bine sa ai posibilitati sa eviti un accident.
La 50 km/h in oras daca-ti taie unu calea sau pune o frana sau chiar daca intra pe contrasens franezi si poc, cati oameni au murit pana acum in oras la viteze uzuale, adica maxim 70 km/h, ca au fost si cretini care sau izbit de copaci in mislocul orasului cu 160 km/h nici mama stelelor euroncap nu-i mai salva.
La peste 90 si de multe ori peste 100 km/h e bine sa poti evita accidentul, sa ai masina cu un sasiu bun in primul rand si bine gandit, ESP, EBD, ABS, Cauciucuri bune, si asta ar fi minimul necesar, si in cele mai multe cazuri, daca mergi si atent eviti orice, daca nu eviti, asta e, la o lovitura frontala cu peste 100 km/h s-a cam terminat jocul. indifeent daca esti de vina, stelele alea multe e posibil sa faca diferenta intre mort si schilodit pe viata. Doamne fereste.

#3
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
vad ca nu prea intereseaza pe nimeni siguranta. nici activa nici pa®siva

#4
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006
Ba, lumea e interesata, si as fi scris si eu cu placere in topicul asta, dar presupun ca motivul pentru care lumea a evitat sa raspunda este:

View Postundercoverbrother, on May 7 2007, 10:25, said:

Poluatorii de topicuri sa se abtina.
Deci cine nu a fost foarte sigur pe el, si a avut si cea mai mica banuiala ca interventia lui ar putea polua, ... a avut bunul simt si s-a abtinut.  ;)

#5
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
La vitezele foarte mari ale berbecilor nici ESP-ul nu te mai tine pe traiectorie, nici cele 5 stele nu te mai scapa de copaci/tiruri... Masina si pasagerii fara centura tin cont de legile fizicii, nu de crucile si icoanele din geamuri...

#6
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View PostNightShift, on May 15 2007, 06:29, said:

Ba, lumea e interesata, si as fi scris si eu cu placere in topicul asta, dar presupun ca motivul pentru care lumea a evitat sa raspunda este:
Deci cine nu a fost foarte sigur pe el, si a avut si cea mai mica banuiala ca interventia lui ar putea polua, ... a avut bunul simt si s-a abtinut.  ;)


:)) nu era pt topicul asta ci in general

#7
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
nu am vrut sa deschid un topic nou...

Quote

[ http://www.evz.ro/imagemanager/images/2008/aiadecembrie/13/panorama.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

...
Mobileye produce o vastă gamă de sisteme de securitate, între care Advance Warning System (AWS), care echipează multe mărci de renume, precum BMW, Cadillac și Volvo. Noua generație de sisteme de asistare a conducătorului auto (DAS - Driver Assistance Systems) completează mai vechile sisteme „active“ (ABS, EBD, TCS și ECS), fiind și mult mai ieftine.

Un exemplu este sistemul dezvoltat de firma Denso, care determină iminența unei ciocniri și, cu o fracțiune de secundă înaintea impactului, tensionează automat centurile de siguranță ale pasagerilor și activează un sistem de frânare de urgență. Un program de siguranță rutieră al UE prevede reducerea la jumătate, până în 2010, a numă rului de accidente rutiere fatale (în prezent, 40.000 de victime anual), oficialii europeni privind DAS ca pe o unealtă crucială în atingerea acestui obiectiv.
evz

#8
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
Vazut reclama la tv la ceva Volvo, zicea ca franeaza pana la oprire ca sa previna coliziunile din neatentie in oras.

#9
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

View Postsebulbus, on Dec 13 2008, 22:34, said:

Vazut reclama la tv la ceva Volvo, zicea ca franeaza pana la oprire ca sa previna coliziunile din neatentie in oras.

poate ca (si) masinile cu radar anticoliziune  ofera alarme false celor care au detector de radar...  :lol:

acest sistem este util, mai ales in bucuresti...  ;)

Edited by H725, 14 December 2008 - 00:22.


#10
micutza08

micutza08

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 839
  • Înscris: 10.10.2008

View PostH725, on Dec 14 2008, 00:21, said:

acest sistem este util, mai ales in bucuresti...  ;)
Asa e, daca exista si la cielo nu mai aveam eu o zgarietura pe curu masinii  :cursing:


As renunta oricand la o namila de masina din care nu prea vad la una cu toate esp-urile abs-urile si ce mai exista ;) De fapt as renunta si la o naimila de masina pentru una mai mica fara nimic in plus, ca de multe ori ar fi contat 10 cm in plus la capota pana acum ;)

Edited by micutza08, 14 December 2008 - 10:44.


#11
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/2fLg8eQaPyE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

siguranta pasiva conteaza foate mult intr-un accident . in film este o Laguna II care e trimisa in copac la 90 km/h . pasagerii (manechinele) supravietuiesc impactului .
o masina trebuie sa aibe ambele sisteme : cu cele active eviti accidentul , iar sistememle pasive fac tot posibilul sa te salveze .

#12
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

View Postmicutza08, on Dec 14 2008, 10:42, said:

Asa e, daca exista si la cielo nu mai aveam eu o zgarietura pe curu masinii  :cursing:
...

eu am cirligul de remorcare zgiriat...  :P


ma bucur ca au aparut sisteme de siguranta activa care tin cont si de "veriga slaba", soferul, de neatentia lui, sa nu paraseasca banda, semnalizare masina in unghiul mort, anticoliziune, de ce nu si recunoasterea semnelor de circulatie, navigator dupa harta gps din memorie (folosesc uneori gps-ul pt a anticipa curbele noaptea)...

Edited by H725, 14 December 2008 - 15:18.


#13
zerotv

zerotv

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 10.12.2008
Pot spune ca nu nici nu se prea poate compara siguranta pasiva  cu cea activa.Siguranta pasiva e ceva de domeniul inginerilor sau a specialistilor in domeniu auto.Sistemele de siguranta activa sunt singurele care atrag atentia asupra sigurantei unei masini.Adica ai o incantare cand se activeaza ESP si masina vireaza cand tu crezi ca ajungi in parapet/cap de pod/pom etc.As putea spune ca siguranta activa e singura care conteaza in mintile multora.Spun asta deoarece la nivelul simturilor nu conteaza ca ai lovit cu capul un volan cu coloana de directie nedeformabila(D1310) sau ca ai primit in fata un airbag cu umflare diferentiata in functie de gravitatea impactului.Adica se poate vorbi pe forumuri ce masina de 5 stele EuroNCAP avem dar in cazul unui eveniment real astea nu au nici o importanta la nivel personal .

   P.S.Unul dintre cele mai avansate sisteme de siguranta este APIA de la Continental(vezi pe youtube) .

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate