Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Diesel iarna

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
wasabi1948

wasabi1948

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 252
  • Înscris: 16.12.2005
As dori sa stiu cum ar trebui expluatat un Diesel iarna la temperaturi de -x grade.
Ma intereseaza ce mai mult cum incalzim motorul. Mai exact tata inainte sa plece la drum lasa motorul aproximativ 4-5 poate si mai multe minute sa mearga in gol, insa eu am auzit pe la uni (poate chiar si aci pe forum... nu mia stiu) ca nu este bine... pentru ca cele mai mari uzuri se realizeaza la turatii joase... deci de obicei o las cam 30 sec hai un minut cand e frig (sau pana suna motorul cum trebuie... "rotund" cum se zice) cat sa se faca ungerea bine. Dupa care plec normal la drum, adica nu  o forjez si nu trec de 2400-2500 rpm pana nu e motorul la 90 de grade.
Intrebarea era cum e mai bine pentru motor? pe termen lung ma refer.

Si nedumerirea nr 2 este daca  pe timp de iarna (si nu numai) trebuie calcat ambreajul cand pornim motorul... tot asa am auzit ca daca nu se calca ambreajul se invart aprox jumatate din piesele din cutia de viteze de unde rezulta o sarcina mai mare pentru electomotor, bla bla bla => e bine sa se calce. Si cica daca este frig si nu e calcat ambreajul, din cauza ca uleiul e mai vascos, masina are o usoara tendinta de a porni de pe loc, dar eu sa fiu albastru daca am simtit vreodata acea tendinta.

Si daca are vreo relevanta am un Golf 4 SDI -_- dar m-ar interesa pentru orice motor (diesel :P )|

#2
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
si eu stiam ca e bine sa lasi motorul sa se incalzeasca la relanti vreo 4-5 minute pe ger. Referitor la la tendinta plecarii de pe loc este reala dar e foarte slaba. In general se observa dupa ce iei piciorul de pe ambreiaj dupa pornirea motorului.

Ideea e ca piesele din motor sunt contractate de la frig si dilatarea se face progresiv dupa pornirea motorului incepand de la camerele de ardere spre exterior. Prin urmare nu e bine sa bagi motorul in sarcina cu unele piese dilatate de caldura si unele contractate de frig. E bine sa lasi toate piesele sa se dilate minim 5 minute inainte de a baga motorul in sarcina.

Cel mai bine e sa ai pornire din telecomanda si sa lasi motorul 10-15 minute sa mearga inainte de a te duce la masina. Consumul de motorina nu depaseste 1,5 litri pe ora la mersul in gol.

Aceeasi chestie e valabila si la motoarele pe benzina. Cu deosebirea ca alea pe benzina se incalzesc mult mai repede decat cele diesel.

Edited by Dragon Warrior, 31 December 2006 - 11:38.


#3
wasabi1948

wasabi1948

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 252
  • Înscris: 16.12.2005
Da am mai auzit si asta cu dilatarea... dar eu ma gandesc... ca oricum piesele alea se dilata  complet numai cand motorul ajunge la temp optima... si oricum nu stiu cat se invalzesc cele din exterior chiar si dupa cateva minute de mers in gol... Parerea mea e ca cele exterioare oricum ating dilatatia optima tot in timpul mersului... deci nu stiu... ce sa mai cred. Sunt confuz... oricum daca las motorul mai mult pornit am avantajul ca se face si un pic de calcura in masina pana plec... oricum mai astept idei si pareri legate de subiect.

#4
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Bey, ma distrugeti: deci pornesc motorul cu ambreiajul calcat (foarte de acord cu voi, da cica la masinile mai noi nu e nevoie; eu prefer sa il calc) si apoi las 10-15 min sa se incalzeasca? Bine, dar daca drumul meu dureaza 5-6 min (atat dureaza pana la servici la mine- 5km), se lasa masina sa meraga atat de mult? Eu la benzina faceam astfel la matiz: ambreiaj calcat, cheie scurta (sa traga uleiul)- daca porneste, bine, daca nu porneste- si mai bine; las inca 4-5 sec sa se amorseze pompele apoi dau cheia- va porni aproape la sfert de fiecare data (chiar si la -25grade cat a fost iarna trecuta). Las inca 3-5 sec sa merga cum ambreiaj calcat, apoi iau piciorul, las 30-60 sec sa se incalzeasca motorul, dupa care plec usurel, fara sa trec de 2700 rpm. In max 2 min a ajuns motorul la temp normala, iar aerul devine fierbinte. La aveo e cam la fel, tot la fel e cu amorsarea, la fel il las sa se incalzeasca max 1 min, dar se incalzeste mai greut motorul, cam dupa 3-4 min, ca e motor de 1,4, radiator mai mare, grila de admisie mai mare, deci iarna se incalzeste mai greu. Sfat: nu dati drumul la aeroterma imediat dupa pornirea motorului, deoarece va raci lichidul din calorifer si va creste mai greu temperatura motorului. Dupa ce trece macar de 1/3 din temperatura normala, dati la 2/4 debit de aer, iar dupa- cum va pofteste inima. Nu sunt la prima masina, nu sunt incepator (am 8 ani de soferie, in care nu a fost zi aproape ca sa nu conduc), am ceva experienta si va sfatuiesc de bine. Dar fiecare face cum doreste. La multi ani !

Edited by Lucian_M, 31 December 2006 - 15:40.


#5
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006

 Lucian_M, on Dec 31 2006, 15:38, said:

max 2 min a ajuns motorul la temp normala, iar aerul devine fierbinte.


Nici la Oltcit nu se incalzeste motorul in 2 minute.

#6
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Tot offtopic: La Matiz, dupa acel minut (max) de mers la relanti si inca 2 min de functionare la 3000 rpm (aveam turometru electronic, deci stiu ce vb) cu 4 persoane in masina crede-ma ca se incalzea motorul (daca nu stie lumea, motorul de matiz are 796 cc).

#7
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Trebuie sa ne gindim la grupul motopropulsor ( motor - cutie )
Daca stam mult cu motorul pornit pe loc, se va incalzii numai motorul, si pe urma avem tendinta sa alergam,  de aceea este bine sa plecam dupa 1/2 minute ( depinde de temp de afara ), si mers fara turatii mari .
Tendinta de a se misca masina dupa ce eliberam ambreiajul se datoreaza uleiului din cutie. Daca punem ulei performant chiar si in Dacie, nu va mai avea aceasta tendinta.
La mine :  
La Golf nu se simte cind dau drumul la ambreiaj, la 405 da, pt ca 405-u are ulei de 100.000 lei litrul.

#8
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Perfect adevarat- se vede cine se pricepe  ;) .

Edited by Lucian_M, 31 December 2006 - 19:07.


#9
X-plane

X-plane

    ANTICOMUNIST.

  • Grup: Validating
  • Posts: 7,838
  • Înscris: 15.03.2006
Nu e bine sa stai cu motorul pornit la relanti. Ungerea motorului (dupoa ce ca e rece) nu se face bine. De fapt nu e bine sa stai cu motorul pornit la relanti mult timp oricum.

Chiar producatorii recomanda pornirea de pe loc imediat si incalzirea motorului in mers, fara a tura motorul foarte mult si brusc mai ales.

#10
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Pana si la Dacia 1310 scria pe parbriz, jos, ca motorul nu trebuie sa stea mult la relanti, el se incalzeste in mers, fara a forta insa. Daca te referi la mine, eu nu stau cu piciorul pe amreiaj la relanti decat cateva secunde dupa ce a pornit motorul. Deci jumate de minut- max un minut la relanti, dupa care- fara a forta , fara a brusca (decat cand ma grabesc sau imi face sotia nervi dimineata, ca nu se mai termina de machiat). La multi ani, mai e juma de ora si suntem "iuropeni" !

#11
batman

batman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,749
  • Înscris: 15.09.2004
Uite ce spune Opel in manualul de la Corsa C (2005):

Attached Files



#12
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 17.10.2003
Din pacate pe romani ii doare in spate de "optimum pollutant reduction".

#13
slysoft

slysoft

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 17.11.2004
porniti dieselul cu ambreiajul calcat. il ajuta.
lasati motorul cel putin 1 minut fara sa-l accelerati. apoi puteti porni o accelerare usoara, fara a exagera.

#14
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
orice motor e mai bine sa il pornesti cu ambreiajul apasat, mai ales iarna, cind uleiul din cutie este viscos.
Oricit ai lasa motorul la relanti, nu o sa se incalzeasca ca un motor in sarcina. Incearca sa incalzesti la relanti o masina hybrida...  :wacko:
exista masini la care zona rosie a turometrului este afisata dinamic, in functie de temperatura motorului... parca la BMW m3 sau m5, ma rog, chiar daca nu e diesel, ideea este ca un motor rece nu trebuie turat la fel de mult ca un motor cald...

PS sint masini la care nu merge electromotorul fara sa apesi ambreiajul (pt a nu calca pe cineva in caz ca masina este in viteza). acest lucru este o timpenie, daca iti ramine masina pe calea ferata si nu iti porneste motorul, poti sa o muti daca o "bagi" in viteza 1 si dai la cheie (fara sa apesi ambreiajul)...

Edited by H725, 05 November 2007 - 17:58.


#15
bogdan2007

bogdan2007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 685
  • Înscris: 11.01.2007
In nici un caz masina nu trebuie "incalzita" la relanti.Scria si intr-un manual mai vechi Dacia, scrie si la mine la Citroen, mi-au spus si cativa mecanici.Dupa ce stai pe loc pana la 10 secunde, pleci incet, accelerezi forate incet si liniar si nu intri in treapta superioara, decat daca poti sustine un timp mai indelungat aceea viteza.
Iar treaba cu ambreiajul, la mine specifica sa NU fie apasat la pornire.Alta treaba , vara, eu cand pornesc motorul si bag in prima treapta, dupa ce ridic piciorul de pe ambreiaj, masina porneste fara sa apas pe acceleratie.In reverse , asemenea.Si uleiul e bun.  :D
PS masina este benzina.

#16
slysoft

slysoft

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 17.11.2004
normal ca merge fara sa apesi acceleratia daca are soc automat. majoritatea masinilor mai noi au asa ceva. se observa clar pe turometru

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate