Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Cum pot reda niște inregistr...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...
 Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!
 Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...
 Iphone 13, 14 sau 15?

Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon
 

despre distante de frinare

- - - - -
  • Please log in to reply
134 replies to this topic

#19
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
stau, citesc si ma minunez de atatea aberatii...toate par doar din auzite...
in primul rand cauciucul "incalzit" are aderenta mai mare in sensul ca e mai maleabil, dar nu in sensul de a frana inghetand rotile.
Cine nu se pricepe, va rog frumos, nu mai intoxicati bietii soferi cu tot felul de informatii aberante.
1. Deci, nu exista un calcul exact (sau de fapt exista, dar trebuie sa bagi in el atatea coordonate ca...) al distantei de franare.
2. Denumim distanta de franare din momentul observarii pericolului si a intentiei de a frana, DA? caci, pana apasati pedala de frana mai face cativa metri sau zeci de metri - in functie de viteza voastra -. In ceea ce scrieti voi va referiti la franarea NETA - adica din clipa apasarii pedalei de frana.
3. Trebuie sa ai mare experienta ca sa poti frana la fel de bine ca o masina cu ABS. Era cineva care spunea ca pe uscat franeaza mai prost ABS-ul...:) ok, il ignoram...nu stie ce vorbeste. Singura problema a ABS-ului - de fapt sunt 2 - e: daca sunt denivelari destul de mari incat sa iti ridice o roata in aer - si sunt mai ales la stopuri - atunci ABS-ul va "vedea" ca o rupere a aderentei ridicarea in aer a rotii, si va slabi forta de apasare...s-ar putea sa aveti neplacerea de a scadea dramatic forta de franare..:)) ; a doua problema e iarna cu lanturi, dar asta e alta problema.
4. distanta de farnare depinde de incarcatura masinii, de faptul DACA ARE SAU NU DISCURI DE FRANA SI PE SPATE, daca e in panta, daca bate vantul etc...o mie de factori influenteaza franarea.
5. de asemenea spunea bine cineva ca si starea amortizoarelor si a cauciurilor - evident - influenteaza franarea.
Concluzie: politia e politie, daca poate sa se bazeze pe un grafic...atat pot...ce sa le faci? de unde nu e nici Dumnezeu nu cere...

View Postuko, on Sep 12 2006, 14:37, said:

stau, citesc si ma minunez de atatea aberatii...toate par doar din auzite...
in primul rand cauciucul "incalzit" are aderenta mai mare in sensul ca e mai maleabil, dar nu in sensul de a frana inghetand rotile.
Cine nu se pricepe, va rog frumos, nu mai intoxicati bietii soferi cu tot felul de informatii aberante.
1. Deci, nu exista un calcul exact (sau de fapt exista, dar trebuie sa bagi in el atatea coordonate ca...) al distantei de franare.
2. Denumim distanta de franare din momentul observarii pericolului si a intentiei de a frana, DA? caci, pana apasati pedala de frana mai face cativa metri sau zeci de metri - in functie de viteza voastra -. In ceea ce scrieti voi va referiti la franarea NETA - adica din clipa apasarii pedalei de frana.
3. Trebuie sa ai mare experienta ca sa poti frana la fel de bine ca o masina cu ABS. Era cineva care spunea ca pe uscat franeaza mai prost ABS-ul...:) ok, il ignoram...nu stie ce vorbeste. Singura problema a ABS-ului - de fapt sunt 2 - e: daca sunt denivelari destul de mari incat sa iti ridice o roata in aer - si sunt mai ales la stopuri - atunci ABS-ul va "vedea" ca o rupere a aderentei ridicarea in aer a rotii, si va slabi forta de apasare...s-ar putea sa aveti neplacerea de a scadea dramatic forta de franare..:)) ; a doua problema e iarna cu lanturi, dar asta e alta problema.
4. distanta de farnare depinde de incarcatura masinii, de faptul DACA ARE SAU NU DISCURI DE FRANA SI PE SPATE, daca e in panta, daca bate vantul etc...o mie de factori influenteaza franarea.
5. de asemenea spunea bine cineva ca si starea amortizoarelor si a cauciurilor - evident - influenteaza franarea.

DAR, REPET, PENTRU CEI 3 CARE SUSTIN ABERATIA CA MASINA FARA ABS FRANEAZA MAI BINE: trebuie sa fii maestru ca sa franezi ca ABS-ul. MAI BINE NU VEI REUSI!!
Concluzie: politia e politie, daca poate sa se bazeze pe un grafic...atat pot...ce sa le faci? de unde nu e nici Dumnezeu nu cere...


#20
mst

mst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 14.02.2005
abs-ul nu franeaza, el doar iti limiteaza forta franarii ca sa nu intri in alunecare.

pe uscat(si drept), abs-ul poate mari cu putin(deci doar cu putin) distanta de franare , considerand ca daca ai abs apesi la maxim pedala, fata de cazul in care nu ai abs si franezi exact la limita aderentei. intereseaza-te, ar trebui sa scrie si in cartea tehnica a masinii, eu din cate stiu la mine scrie si am citit si pe internet studiile in legatura cu asta.

dar chestia asta cu marirea distantei de franare in cazul asta depinde doar de sofer. eu am patit ca la un semafor voiam sa fac la dreapta pe verde intermitent, un pieton vrut sa treaca si am nimerit o denivelare de la o gura de canal mica, fapt ce m-a facut sa franez mult mai greu pt ca a intrat abs-ul. dar am tinut apasata pedala si pana la urma franarea a fost eficienta. daca nu as fi avut abs si dadeam drumul repede la frana apoi o calcam as fi franat mult mai bine, dar daca as fi tinut pe frana fara sa am abs atunci ....nu era de bine.

oricum am deviat.

#21
tudormon

tudormon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 447
  • Înscris: 23.05.2005
Wow, baby.
MST ai citit ce am scris eu cu prea putina atentie - nu am zis DELOC aia. Ma explic in cele ce urmeaza.

"dar atunci cand te vei speria sigur vei calca la maxim frana.

blocarea rotii duce la o franare mai eficienta pt ca se incinge cauciucul? asta cred ca e fraza lunii.

'abs is for chicks'? hai ma.... si centurile si airbagurile probabil.... ca tot esti meserias si nu faci accident..."

Pentru ca eu am scris: am tinut-o la limita aderentei, cand cauciucurile se vaieta un pic dar nu rup aderenta. Se cheama "threshhold braking". Nu am zis nimic de temperatura. Performanta cauciucului in temperatura nu variaza mult la cauciucurile de strada - e cam aceeasi in toata plaja. La F1 au performanta f buna intr-o plaja de temperatura f mica, e alta poveste. Am zis "nu rup aderenta", iar tu vorbesti de "blocarea rotii care duce la o franare mai eficienta". Cred ca ma iei drept un dobitoc. Nu ma supar (sunt destul de multi dobitoci, deci statistic nu e o abordare rea), insa trebuie sa te informez ca gresesti.

Eu sunt meserias sau nu, treaba mea. Masina mea tocmai a suferit o dauna totala din cauza unui accident provocat de un bou. So what. Stii ce, a fost ATAT de scurt (and I do mean that, a fost accident cu ricoseu) incat abia am apucat sa calc ambreiajul, daramite frana, inainte sa ma infig. Nu era nimic de facut. Iar de franat cand ma sperii, nu o calc la maxim, si sa stii ca m-am oprit pe drumurile patriei cu tirul in fata (pe sensul MEU), si e o situatie care te face un pic... inconfortabil. Port centura pentru ca ma intereseaza viata mea. Am o parere buna si despre airbaguri.

Am o parere nu asa de buna (nu contra, dar nu asa de buna) despre driver aids. Pentru ca am impresia ca multa lume uita sa conduca. Si ABS-ul nu imbunatateste calitatile cauciucului tau, iar distanta de franare este la finele zilei o negociere intre cauciuc si suprafata pe care este. Deci limita e aceeasi, doar ABS-ul te fereste mai mult de ea (e.g. nu vezi cand incepeai sa derapezi, pentru ca te scoate el etc.) pana cand intr-o zi el nu te poate scoate (legile fizicii, nu) si nici tu nu vei sti ce sa faci unei masini care scapa de sub control. Si daca pot sa fac o asigurare peste asigurarea pe care ai facut-o tu, e ca daca esti invatat cu driving aids si masina pleaca de sub tine, in fragmentul ala de secunda chiar nu vei nimeri ce ai de facut (de fapt, chaces are ca te vei infige in frana, si vom citi de tine in ziar; reactiile rapide depind de cerebel nu cortex si trebuie antrenate, nu ajunge doar sa intelegi procesul). Pe de alta parte nu sunt asa zmeu mereu - am zis, cand sunt obosit as vrea un abs langa mine pentru ca imi dau seama ca reactiile mele nu sunt la fel.

Si cine se lauda de distanta de franare care e mai buna cu ABS? pe cand un test? Again, distanta de franare este la finele zilei o negociere intre cauciuc si suprafata pe care este. Daca eu pot sa o tin la limita, pot fi peste ABS. Poate e nevoie sa va aduc o informare: efectul maxim se obtine atunci cand cauciucul PIERDE 15-20% din miscare (adica atunci cand ai sa zicem 100km/h roata in franare se invarteste cu cca 80-85 km/h). Atentie, ABS nu poate ajunge in acest punct, eu da. Atunci cauciucul scoate zgomot, dar nu rupe aderenta (rupe din miscare, dar nu din aderenta propriu-zisa, in sensul ca "tine"). E un moment foarte interesant. E ceea ce am descris mai sus iar MST a inteles ca blochez roata si ma duc ca sania si am impresia ca opresc din scurt. Cifrele citate de mine se gasesc intr-un studiu BMW (poate daca insistati il mai gasiti pe site, nu stiu).
Aaa, vei zice, dar cati pot sa faca asta? Pai, de-aia am zis "ABS is for chicks", spus cam prost si rautacios recunosc, dar intr-adevar nu toata lumea poate. De-aia e bun si abs, esp, si restul prescurtarilor de genul asta.

Edited by tudormon, 12 September 2006 - 18:52.


#22
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Stai linistit, o sa vina noi-nascutii sa-ti spuna ca nu esti computer.
Eu am incetat sa explic la altii, ca oricum nu ma crede nimeni, in afara de cei care au fost cu mine in masina.  :P
Am mai auzit, ca unul s-a dus la service cu masina ca :  """ Il bate frina """     :lol:  """auzi domne, pedala de frina mi-a dat in picior """
Miine o sa ne dea lectii pe forum   :lol:

#23
tudormon

tudormon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 447
  • Înscris: 23.05.2005
Poate ai dreptate, MAK. Totusi m-am pornit sa scriu pentru ca probabil am comis o eroare de omul m-a inteles atat de gresit (a inteles ceva cu incalzirea cauciucului si franare cu roata blocata), si am vrut s-o lamuresc. Si daca tot m-am pornit, nu m-am abtinut si i-am dat inainte cu diverse.
E drept, nu as vrea o lume fara ABS. De fiecare data cand o maimuta e pe cale sa se infiga in tine, mi-ar placea sa stiu ca are ABS si toate prescurtarile disponibile, as fi mai linistit.

Edited by tudormon, 12 September 2006 - 19:11.


#24
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006
Tudor, in general sunt de acord cu ce zici tu, prea mult ajutor din afara poate sa strice.Nu mai zic ca sunt multi care vor sa invete sa conduca direct pe masini cu ABS, ESP etc. Dar pentru cine si-a facut mana macar cateva zeci de mii de km pe o masina mai spartana, un ABS este bine venit. Nu pentru condusul de zi cu zi, dar pentru situatiile speciale, ca de obicei cand iti sare ceva in fata nu prea iti mai arde de threshold breaking. Cat despre distanta de franare, probabil ca un sofer bun poate bate ABS-ul, dar cam care crezi tu ca e ponderea soferilor buni?  :D Si mai e ceva, sunt situatii in care nu ai cum sa franezi la timp nici cu ABS nici fara, dar plusul de control pe care ti-l da ABS-ul te poate ajuta sa iesi cu fata curata.

#25
tudormon

tudormon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 447
  • Înscris: 23.05.2005
De acord Jah, am exprimat opinii care nu sunt valabile mereu. Ai pus problema intr-un mod acceptabil. Ce ma deranjeaza de fapt sunt parerile care ridica in slavi electronica si o considera mai buna ca orice, in orice situatie.

#26
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,767
  • Înscris: 30.01.2006
Intr-un fel electronica este buna, este foarte buna pe zapada la tractiunea RWD. La Espero nu aveam probleme pe zapada, dar la BMW daca scot ASC-ul pe zapada incepe sa fie cam circ daca apas pedala putin prea tare, nu e vorba ca nu m-as descurca la o pierdere de control, am facut multe derapaje controlate, dar este foarte incomod, sa mergi mereu cu morcovul infipt, si sa tii glezna incordata, ca nu carecumva sa apesi prea tare.  Nu ridic in slavi Electronica, chiar nu-mi place, si pe deasupra sunt si adeptul cutiei manuale, dar uneori, de cele mai multe ori, e foarte buna electronica, daca-ti permiti sa faci undele derapaje controlate din cand in cand fara ea, pentru a te mentine in reflexe.

#27
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
wow. nu mai spun nimic. numai experti aici... :coolspeak:
continuati-va aberatiile...

#28
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,767
  • Înscris: 30.01.2006
Cear fii sa ne dai tu o lectie domn Expert... ca prea vad ca le stii pe toate, macar zine si la ce ne faci experti, poate ne chinuim pe tema aia si luam si o diploma, ca sa fim experti cu diplome.

#29
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
V-ati mai revenit astazi...ieri erau doar aberatii...
1. cauciucurile incalzite au aderenta mai buna decat unele abia iesite din parcare. de acord? nu e diferenta atat de mare ca la formula 1, insa e diferenta. Cine zice nu, inseamna ca nu a mers cu masina "la limita".
2. Adevarat ca ABS nu franeaza ci doar nu lasa rotile sa se blocheze...am mers 5-600.000 km fara abs, si franez ca si cum as avea ABS pe orice suprafata vreti voi (nisip, ploaie, zapada etc). insa nu pot frana mai bine decat el. cel mult ca el. Am ABS acum si nu s-a intamplat niciodata sa "imi bata piciorul" ...INSA, INTR-UN MOMENT DE NEATENTIE, DACA TREBUIE SA FRANEZ BRUSC, prefer sa am ABS.
3. ce a patit mts la stop, am scris mai devreme ca e una dintre problemele abs-ului, INSA DOAR IN ROMANIA!
4. cand ai abs, conteaza si cine franeaza...daca franeaza "blonda cu paru-n vant", s-ar putea sa franeze un sofer bun mai bine decat abs-ul ei, INSA, INTRE 2 SOFERI BUNI, CEL CU ABS VA FRANA MAI BINE...
mai erau ceva lucruri, dar trebuie sa citesc tot topicul si nu am chef...

#30
mst

mst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 14.02.2005
pfoai cata pasiune puneti :)

tudormon, nu la tine ma refeream cand am zis de chestia cu blocarea rotii, ci la chestiunea cu cauciucul incins...

am zis cam acelasi lucru cu tine, cineva care franeaza bine poate reusi sa franeze mai bine decat cu abs,frana calcata la maxim si lasat sistemul sa actioneze.

Iti propun sa conduci mai mult timp o masina cu sistemele alea si te asigur ca nu vei mai vrea o masina fara ele. Mie mi-a salvat viata ESP-ul (cu ABS) pt ca am fost scos de pe sosea la 110 la ora de un tir si fara sistemele astea iti garantez ca acum nu tastam.

e simplu sa spui ca reusesti sa tii masina mai bine decat fara sistemele de siguranta, iti garantez ca gresesti.

Daca aveai ESP si in momentul ricosarii trageai de volan ESP-ul te-ar fi franat pt ca vedea ca masina nu are traiectoria pe care o vrei. sau poate nu te ajuta..dar poate te ajuta. ABS-ul nici nu avea cum sa te ajute.

#31
tudormon

tudormon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 447
  • Înscris: 23.05.2005
"e simplu sa spui ca reusesti sa tii masina mai bine decat fara sistemele de siguranta, iti garantez ca gresesti."

e simplu sa zici orice intr-adevar. depinde de fiecare. eu conduc foarte rar relaxat si de obicei sunt incordat (asta e stilul meu, nici in tren noaptea nu pot sa dorm - cand sunt in miscare, sunt destul de incordat). Prin urmare sunt mereu atent la ce face masina, ce vrea, ce zgomot nou se aude etc. Deci in principiu sunt gata sa aplic reactii corecte si nu instincte violente si gresite. Ce sa zic, pana acum nu m-am tradat.

#32
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postmst, on Sep 13 2006, 22:11, said:

Iti propun sa conduci mai mult timp o masina cu sistemele alea si te asigur ca nu vei mai vrea o masina fara ele. Mie mi-a salvat viata ESP-ul (cu ABS) pt ca am fost scos de pe sosea la 110 la ora de un tir si fara sistemele astea iti garantez ca acum nu tastam.
Eu m-am  scos singur de pe sosea la o depasire a unui tir ; am observat ca in fata tirului era o masina oprita si tirul avea viteza si nu putea sa frineze la timp si am iesit de pe sosea si tirul imediat pe banda pe care il depaseam si totul a iesit cu bine.
Si toate acestea cu o masina fara ESP.
In 23.000 Km de cind merg cu o masina cu ESP n-am vazut niciodata o reactie a lui decit pe zapada intr-un derapaj controlat.
Ce zici tu, mi-aduce aminte de un inspector de la protectia munci, care spunea ca intr-un santier trebuie purtata Casca de protectie, la care i-am pus o intrebare :
-Cum de recunoaste caramida un muncitor care are casca si unul care nu are casca ?
-Faci glume proaste cu mine ?    :angry:   imi raspunde inspectorul
-Nu fac glume, intreb, pt ca vestiarul este in mijlocul santierului, si mergi 500 metri pe sub macarale pina ajungi la vestiar, sau cind esti imbracat in civil nu se pune ?
:cursing:  Asta este mecla de a facut-o inspectorul lui peste, a ramas fara replica.
La ora actuala ma simt mai bine fara ABS/ESP.

#33
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,767
  • Înscris: 30.01.2006

View Postmst, on Sep 13 2006, 22:11, said:

Daca aveai ESP si in momentul ricosarii trageai de volan ESP-ul te-ar fi franat pt ca vedea ca masina nu are traiectoria pe care o vrei. sau poate nu te ajuta..dar poate te ajuta. ABS-ul nici nu avea cum sa te ajute.

Uite asa ajung multe masini bengoase cu ESP in copacii din curbele de 90 de grade. ESP-ul e un fel de Dumnezeu care stie exact pe unde vrei sa o iei. Pai daca derapezi si traiectoria tinde spre copac, tu daca vrei sa ocolesti copacul nu poti pentru ca ESP-ul te pune cu fatza in directia in care aluneci, Deci ESP-ul e sanatos, dar are 2 taisuri.

#34
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
toate electronicele sunt cu 2 taisuri...:)

#35
euu79us

euu79us

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 28.04.2003

View Posttest_driver, on Sep 14 2006, 13:41, said:

Uite asa ajung multe masini bengoase cu ESP in copacii din curbele de 90 de grade. ESP-ul e un fel de Dumnezeu care stie exact pe unde vrei sa o iei. Pai daca derapezi si traiectoria tinde spre copac, tu daca vrei sa ocolesti copacul nu poti pentru ca ESP-ul te pune cu fatza in directia in care aluneci, Deci ESP-ul e sanatos, dar are 2 taisuri.

Serios???!! Iti zic eu de ce ajung dobitocii cu masini bengoase in copacii din curbele de 90 de grade. Pentru ca ii trage forta centrifuga si inertia nu ESP-ul.
ESP-ul a fost creeat sa te tina in viata nu sa te omoare. Pt definitia tehnica oficiala a ESP vizitati
aici.

Asa ca nu mai blamati electronica si pacaliti forumistii naivi ca electronica e un lucru rau. Ea te ajuta(nu iti rezolva tie toate problemele) in limita legilor fizici, pe care nu le poti pacali dar nu trebuie sa te bazezi orbeste pe ea. Problema fraierilor care mor aiurea e ca au fortat prea mult.

#36
Adydum

Adydum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 25.05.2004

View Posteuu79us, on Sep 14 2006, 16:03, said:

Asa ca nu mai blamati electronica si pacaliti forumistii naivi ca electronica e un lucru rau. Ea te ajuta(nu iti rezolva tie toate problemele) in limita legilor fizici, pe care nu le poti pacali dar nu trebuie sa te bazezi orbeste pe ea. Problema fraierilor care mor aiurea e ca au fortat prea mult.
Revin cu o intrebare , nu pentru a contrazice ci pentru a ma lamuri eu personal  (mentionez ca nu am ESP ) : au fost cateva situatii in care am scapat TOCMAI fiindca am derapat masina . Concluzia mea fireasca este ca daca aveam ESP nu puteam sa bag masina in derapaj deci : IMPACT. Invers , pana acum am intrat o singura data in derapaj necontrolat ( iarna pe zapada) si poate ma ajuta ESP. Deci ma salva odat de un incident la care nici macar nu am zgariat masina , si ma omora de N ori .  Asta ma face sa nu imi doresc DELOC ESP . Gresesc?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate