Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme baterie monde 3

Tipuri de acces Gura Portitei, di...

Crearea unei formule Excel cu div...

Filme ce urmeaza in 2024 - horror
 Tarot (2024)

Prescriere datorii parinti decedati

Utilizare credit cartela Vodafone

La multi ani @Cousteau !
 Inlocuire hdd cu ssd la NVR

Multe fisiere apar ca protejate c...

Serie noua - Profetii biblice cu....

Probleme functionare motocoasa Ma...
 Imprimanta 3D mai "moderna"

Folie anticondens

Hidroizolatie piscina

Am gasit un IPhone
 

despre distante de frinare

- - - - -
  • Please log in to reply
134 replies to this topic

#55
mst

mst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 14.02.2005
exact, daca apesi butonul tu de fapt il decuplezi.
sau crezi ca VW s-a gandit ca cine vrea sa ii functioneze sistemele trebuie sa le porneasca de fiecare data, ba chiar sa tina degetul apasat pe buton?

#56
fifinel

fifinel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 16.06.2006
:))) merci mult pt info ! am inteles :) !Am permis sa stii :P de 1 luna... dar eraqm curios asa... oricum nu merg cu viteza .... merg in limita legala :D
inca o data multumesc ;)

#57
tudormon

tudormon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 447
  • Înscris: 23.05.2005
Gigi, ai zis relativ bine ce-ai zis. Apropos ai tractiune pe spate?

#58
gigi_p

gigi_p

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 17.07.2005
Nu, tractiunea e pe fata (Ford Focus 2).

Eu am convingerea ca daca toti ar fi ca mine ar fi mai putine accidente. De exemplu fac destul de des drumul Brasov-Predeal. In general in parcurg cu viteza de 70-90 km/h. Daca am in fata ceva care merge cu 70, rareori ma tenteaza sa depasesc. In Timisul de Sus, o localitate cu restrictie la 50, care in proportie de 70% are linie continua, eu merg cu 55-57 (am pilot automat si il folosesc mai ales in localitati). Vreau sa zic ca sunt depasit de 70-80% din masinile care ajung in spatele meu (pe linie continua de obicei, si unii vin din spate cu 80 pe putin).

Astfel, ma intreb daca prezenta sistemelor de siguranta nu cumva ii face pe unii zmei, si faptul ca le au pe masina i-ar determina mai degraba sa produca accidente, tocmai pentru ca se amagesc cu faptul ca deh: "am ABS, ESP, masina va sta lipita de sosea, indiferent ce fac eu cu ea si cat de tare merg". Multi nu se gandesc ca distanta de franare este dubla la 70 km/h fata de 50 km/h. Multi merg tare si nu stiu ca se expun foarte mult la accidente. Multi depasesc fara sa vada nimic in fata si cred ca nu li se poate intampla nimic daca masina lor are 150 CP si depasirea dureaza putin. Nu-si dau seama ca e suficient ca o singura data sa aiba ghinionul sa se intalneasca pe contrasens cu unul la fel de viteaz.

Eu cred asa:
- conducand agresiv, mai devreme sau mai tarziu vei avea un accident
- conducand normal, e o problema de noroc daca vei avea sau nu un accident
- conducand preventiv poti evita un accident care in primele doua cazuri ar fi avut loc cu siguranta

Stiu ca e cam off-topic, dar de cele mai multe ori, accidentele au loc datorita neadaptarii vitezei la conditiile de drum, fapt care afecteaza dramatic distanta de franare sau sansele pentru evitarea unui obstacol. ABS-ul sau alte sisteme in astfel de cazuri nu ajuta cu prea mult.

#59
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
condusul agresiv nu stiu daca tine de siguranta falsa pe care ti-o dau unele sisteme. Pur si simplu unii au tendinta asta.

#60
gigi_p

gigi_p

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 17.07.2005
Da, stiu, insa eu pur si simplu nu pot sa concep de ce exista tendinta asta la majoritatea soferilor autohtoni (dar asta deja e alta discutie).

#61
tudormon

tudormon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 447
  • Înscris: 23.05.2005
Gigi, ce zici tu cu oamenii care ii dau mai tare in virtutea sistemelor electronice se cheama general vorbind hazard moral. Daca investighezi linkurile multe dintr-un post al meu anterior, destule se preocupa cu exact acest aspect.

#62
Dan55

Dan55

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 444
  • Înscris: 22.12.2003
Cea mai mare gresala este atunci cand zici ca franezi mai bine decat atunci cand ai ABS. Poti frana mai bine 100.000 de km sau 200 K atata timp cat franezi TU si sti ca trebuie sa pui frana, te pregatesti, apesi cat trebuie, mai dai drumu cand simti ca se blocheaza roata, etc. Insa daca apare ceva imprevizibil si franezi din instinct apesi pe pedala de frana de o rupi si nu mai iei picioru de pe ea decat la secunde bune dupa impact. Piloti de F1 nu au nevoie de ABS chiar daca franeaza de la 340 Km/h ca stiu sa o faca, stiu ce au de facut dar am vazut o gramada de piloti cand au pierdut controlu si s-au dus cu rotile infranate fara macar sa incerce sa ia de volan sau sa faca vreun gest pana nu s-au oprit in zidul de protectie.
Daca sti sa franezi fara ABS o faci fara probleme la fel de bine si cu o masina care are ABS ca nu va fi nevoie sa intre, insa este bine sa sti ca este acolo si isi face treaba in situatii mai putin previzibile.

#63
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006
[quote name='gigi_p' date='Oct 12 2006, 16:13' post='1984661']
Nu, tractiunea e pe fata (Ford Focus 2).

Eu am convingerea ca daca toti ar fi ca mine ar fi mai putine accidente. De exemplu fac destul de des drumul Brasov-Predeal. In general in parcurg cu viteza de 70-90 km/h. Daca am in fata ceva care merge cu 70, rareori ma tenteaza sa depasesc. In Timisul de Sus, o localitate cu restrictie la 50, care in proportie de 70% are linie continua, eu merg cu 55-57 (am pilot automat si il folosesc mai ales in localitati). Vreau sa zic ca sunt depasit de 70-80% din masinile care ajung in spatele meu (pe linie continua de obicei, si unii vin din spate cu 80 pe putin).

Pe DN1 limita de viteza admisa 70km/h in localitati pana la Brasov, dup acate stiam eu.Daca tedepasesc 70% din masini, inseamna ca mergi chiar prea incet ba chiar incurci traficul si silesti masinile sa te depaseasca cand poate nu ar fi nevoie.  Creezi artificial situatii potential periculoase (depasiri inutile poate si cu incalcarea liiei continue ). mai preventiv ar fi sa conduci ULTRA CONCENTRAT SI IN REGIMIUL IMPUS DE TRAFICUL ANULUI 2006.
Sa mergi cu 90 acolo unde e voie legal cu 100,,,e corect dar de-aia s-a inventat depasirea si nu trebuie sa te mire ca marea majoritate a masinilor trec fluierand pe langa tine! Pe autostrada mergi cu 130 sau cu 125 ?,,,ca asa e preventiv?Acolo e o ocazie nemaipomenita sa-i incurci pe cei care vin cu 160 din spate,,,cand te bagi pe banda a doua cu 125 sa depasesti o Dacie care se taraie cu 120 si-ti trebuie 2 minute.


Stiu ca e cam off-topic, dar de cele mai multe ori, accidentele au loc datorita neadaptarii vitezei la conditiile de drum,
Eu cred ca cele mai multe accidente se datoreaza NEATENTIEI LA VOLAN, LIPSEI DE CONCENTRARE ASUPRA A TOT CE SE PETRECE PE DRUM, ok, IN REGIM DE VITEZA SPORITA (daca vrei) dar si in special mergand incet si neatent.

Edited by sanddy1964, 16 October 2006 - 15:53.


#64
Danny1

Danny1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 21.06.2005
QUOTE(Dan55 @ Oct 15 2006, 22:32) <{POST_SNAPBACK}>
Daca sti sa franezi fara ABS o faci fara probleme la fel de bine si cu o masina care are ABS ca nu va fi nevoie sa intre, insa este bine sa sti ca este acolo si isi face treaba in situatii mai putin previzibile.


another bullshit

#65
Vlad_Draku

Vlad_Draku

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 29.11.2005
Am vazut un test de franare pentru un WV Golf 5.
Primul Golf franeaza cu rotile blocate, iar al doilea este cu ABS. (Ambele de la 80 km/h).

                
________roti blocate_____abs
Asfalt_____45 m_______32 m
Zapada____53 m_______64 m  
Gheata____255 m______404m  

Se observa clar utilitatea Abs-ului pe asfalt. In schimb iarna rotile blocate fac fata mult mai bine zapezii.
Totusi, trebuie sa circulam mai prudent, sa putem evita orice tragedie.

Edited by Vlad_Draku, 16 October 2006 - 18:23.


#66
Danny1

Danny1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 21.06.2005
QUOTE(Vlad_Draku @ Oct 16 2006, 18:16) <{POST_SNAPBACK}>
Am vazut un test de franare pentru un WV Golf 5.
Primul Golf franeaza cu rotile blocate, iar al doilea este cu ABS. (Ambele de la 80 km/h).

                
________roti blocate_____abs
Asfalt_____45 m_______32 m
Zapada____53 m_______64 m  
Gheata____255 m______404m  

Se observa clar utilitatea Abs-ului pe asfalt. In schimb iarna rotile blocate fac fata mult mai bine zapezii.
Totusi, trebuie sa circulam mai prudent, sa putem evita orice tragedie.

perfect adevarat

#67
dragos_avram

dragos_avram

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,633
  • Înscris: 29.12.2003

 Vlad_Draku, on Oct 16 2006, 19:16, said:

Am vazut un test de franare pentru un WV Golf 5.
Primul Golf franeaza cu rotile blocate, iar al doilea este cu ABS. (Ambele de la 80 km/h).

                
________roti blocate_____abs
Asfalt_____45 m_______32 m
Zapada____53 m_______64 m  
Gheata____255 m______404m  

Se observa clar utilitatea Abs-ului pe asfalt. In schimb iarna rotile blocate fac fata mult mai bine zapezii.
Totusi, trebuie sa circulam mai prudent, sa putem evita orice tragedie.
Da, e adevarat; insa cu rotile blocate nu poti sa eviti obstacole (daca obstacolul e la 25, iar tu te gandesti ca e mai bine in 53 decat in 64 ?)

#68
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003
E mai bine cu ABS chiar daca distanta e mai mare, atunci cand e vorba de evitat obstacole prin schimbarea directie de mers.
Dar daca in fata ai un zid, sau o coloana de masini pe un drum cu 1 banda(caz mai real) si singurul lucru pentru a evita este sa te opresti la timp?
Nu-ti ramane decat sa te uiti la masina cum se apropie si piciorul iti "danseaza" pe pedala :D.

#69
Danny1

Danny1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 21.06.2005

 MATRIXU, on Oct 17 2006, 10:29, said:

E mai bine cu ABS chiar daca distanta e mai mare, atunci cand e vorba de evitat obstacole prin schimbarea directie de mers.
Dar daca in fata ai un zid, sau o coloana de masini pe un drum cu 1 banda(caz mai real) si singurul lucru pentru a evita este sa te opresti la timp?
Nu-ti ramane decat sa te uiti la masina cum se apropie si piciorul iti "danseaza" pe pedala :D.
eventual tragi frana de mana si blochezi rotile din spate :)) . cu abs, in frana pe gheata, incerci sa ocolesti un obstacol si ai toate sansele sa  intrii in derapaj si sa intrii in el. pe gheata iti schimbi greu directia d mers.

#70
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003
Eu ma gandeam totusi la zapada/mazga......deja pe gheata nu mai are sens sa vb de  franare,distante de franare

#71
Danny1

Danny1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 21.06.2005

 MATRIXU, on Oct 17 2006, 19:45, said:

Eu ma gandeam totusi la zapada/mazga......deja pe gheata nu mai are sens sa vb de  franare,distante de franare
inteleg... eu am noroc ca pe la mine nu prea ninge iarna, si cand ninge se topeste tot pe asfalt

#72
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
cand oare va merge cineva cu 80 km/h pe gheata in oras ca sa aiba nevoie de sute de metri pt a frana?
alea sunt asa niste etste, si atat.
sunt anumite probleme cu abs-ul iarna, mai ales cu lanturi, dar mai ales atunci cand nu stii sa franezi pe zapada, mai bine ai abs. sau
dar ideea de baza e ca abs-ul e bun in 95% din situatii...in restul de 5%, Doamne Fereste...:)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate