Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri Kadjar sau alternative

Slovacia / Kosice

Spatiu stocare aproape plin

Recomandare aer conditionat 9000 ...
 Cum v-ati apucat de editare foto?

Problema unezeala grinda de lemn ...

Intrebare hdmi laptop lenovo

Fezabilitate - Adaugare microinve...
 Hard disk extern SSD, A92

Parere cartier Uverturii/Virtutii...

inmatriculare autoturism reprezen...

2 aere conditionate pe un singur ...
 Intarzietor de priza zahar

Oprire update Asus ZenFone 10

Concediu Canada - Gestiunea banil...

Folii faruri - plastic sau sticla...
 

despre distante de frinare

- - - - -
  • Please log in to reply
134 replies to this topic

#37
mst

mst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 14.02.2005
ba voi ati baut ceva? ce pot sa citesc aici...

si centura te omoara ma, nu o mai purta..

ESP-ul analizeaza directia pe care tu ai pus volanul, adica unde vrei sa ajungi . vorbiti niste tampenii de nu imi mai vine sa raspund.

eu nu as mai lua o masina fara ESP si va doresc sa nu va aflati niciodata in situatia in care sa blestemati ca nu il aveti. vezi cazul militarului cu Octavia.

#38
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
MDA...Deci, pentru cei care nu au baut...:)
ELECTRONICA E BUNA, dar e cu doua taisuri...exista situatii in care ai vrea sa faci altceva cu masina decat vrea ea sa faca. e clar? sau nu credeti ca exista aceste situatii?
sa va dau exemple?

#39
mst

mst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 14.02.2005

 uko, on Sep 15 2006, 11:03, said:

MDA...Deci, pentru cei care nu au baut...:)
ELECTRONICA E BUNA, dar e cu doua taisuri...exista situatii in care ai vrea sa faci altceva cu masina decat vrea ea sa faca. e clar? sau nu credeti ca exista aceste situatii?
sa va dau exemple?

normal ca exista, dar la fel e si cum am zis cu centura. de exemplu taica-miu nu vrea sa poarte centura pt ca acum vreo 10 ani a fost un accident si oamenii nu au putut iesi din masina pt ca aveau centuri si au murit. si gata, el nu vrea sa poarte centura. mie mi se pare absurd

#40
tudormon

tudormon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 447
  • Înscris: 23.05.2005
Finalmente, ramane valabila expresia:
"Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor". Si ca sa continui aceasta gluma in spiritul topicului, ESP/ABS e doar pe masina ta, nu si la inger. Asadar, cu grija.

#41
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,844
  • Înscris: 30.01.2006

 euu79us, on Sep 14 2006, 16:03, said:

Serios???!! Iti zic eu de ce ajung dobitocii cu masini bengoase in copacii din curbele de 90 de grade. Pentru ca ii trage forta centrifuga si inertia nu ESP-ul.
ESP-ul a fost creeat sa te tina in viata nu sa te omoare. Pt definitia tehnica oficiala a ESP vizitati
aici.

Asa ca nu mai blamati electronica si pacaliti forumistii naivi ca electronica e un lucru rau. Ea te ajuta(nu iti rezolva tie toate problemele) in limita legilor fizici, pe care nu le poti pacali dar nu trebuie sa te bazezi orbeste pe ea. Problema fraierilor care mor aiurea e ca au fortat prea mult.

Pai eu am vrut sa spun ca electronica are 2 taisuri daca fortezi nota. ESP-ul e bun, la mers normal, dar sa nu te lasi pe mana lui si sa mergi mai repede decat poti, doar pentru ca stii ca ai ESP, pentru ca atunci e grav. De aia zic ca vezi multe masini cu ESP in copaci. multi spun ca au masini prea stabile, si chiar daca ei simt ca nu pot lua curba sunt surprinsi ca totusi au luato o data, si inca o data, si mai forteaza, el zice ca ESP-ul e un fel de Zeu, si cand a fortat prea tare.... PA PA. Si am auzit cazuri in care ESP-ul a bagat in kk soferul. Dar la un mers normal e bun si ESP-ul si ABS-ul, si tot, mai ales la un sofer neexperimentat.

#42
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 mst, on Sep 13 2006, 15:11, said:

pfoai cata pasiune puneti :)

tudormon, nu la tine ma refeream cand am zis de chestia cu blocarea rotii, ci la chestiunea cu cauciucul incins...

am zis cam acelasi lucru cu tine, cineva care franeaza bine poate reusi sa franeze mai bine decat cu abs,frana calcata la maxim si lasat sistemul sa actioneze.

Iti propun sa conduci mai mult timp o masina cu sistemele alea si te asigur ca nu vei mai vrea o masina fara ele. Mie mi-a salvat viata ESP-ul (cu ABS) pt ca am fost scos de pe sosea la 110 la ora de un tir si fara sistemele astea iti garantez ca acum nu tastam.

Perfect de acord... sunt multi viteji care cred ca sunt superconducatori si nu vor bloca rotile niciodata (blocare rotilor nu duce numai la pierderea directiei ci si la dublarea distantei de franare), dar vine momentul cand pe ploaie, vor sa prinda galbenul si ala/aia din fata se opreste subit - ca de, o fi ea blonda dar are ABS... Si brusc se trezeste cu masina in fundul ei (ca de, timpul de reactie este si el contra lui... si in cele cateva zecimi de secunda nu mai are timpul sa calculeze forta de pe pedala functie de starea asfaltului) si il linisteste.
Eu personal nu mai vreau a conduc masina fara ABS din motive de polaie, praf, zapada... si frane pe disc obligatoriu pe spate (la ABS adevarate, nu adaptari cosmetice). Traction control mi-a taiat odata o aquaplanare la 130km/h in rest nu s-a simtit.

Edited by SuperDuper, 23 September 2006 - 03:19.


#43
tudormon

tudormon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 447
  • Înscris: 23.05.2005
"Perfect de acord... sunt multi viteji care cred ca sunt superconducatori si nu vor bloca rotile niciodata (blocare rotilor nu duce numai la pierderea directiei ci si la dublarea distantei de franare), dar vine momentul cand pe ploaie, vor sa prinda galbenul si ala/aia din fata se opreste subit - ca de, o fi ea blonda dar are ABS... Si brusc se trezeste cu masina in fundul ei (ca de, timpul de reactie este si el contra lui... si in cele cateva zecimi de secunda nu mai are timpul sa calculeze forta de pe pedala functie de starea asfaltului) si il linisteste."

I beg to differ. Am facut o "franare de galben" pe ploaie de la 70 la 0 intr-o distanta pe care tu cu ABS+timpul TAU de reactie nu o faceai nici pe uscat. Gimme a break. Daca tu nu poti nu inseamna ca nu se poate. Reactiile se formeaza din cerebel nu din cortex si nu te gandesti la ele (nu le calculezi, le simti - sau crezi ca, iau un exemplu extrem, la F1 pilotii calculeaza distanta de franare...?).

#44
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006

 tudormon, on Oct 2 2006, 16:47, said:

"Perfect de acord... sunt multi viteji care cred ca sunt superconducatori si nu vor bloca rotile niciodata (blocare rotilor nu duce numai la pierderea directiei ci si la dublarea distantei de franare), dar vine momentul cand pe ploaie, vor sa prinda galbenul si ala/aia din fata se opreste subit - ca de, o fi ea blonda dar are ABS... Si brusc se trezeste cu masina in fundul ei (ca de, timpul de reactie este si el contra lui... si in cele cateva zecimi de secunda nu mai are timpul sa calculeze forta de pe pedala functie de starea asfaltului) si il linisteste."

I beg to differ. Am facut o "franare de galben" pe ploaie de la 70 la 0 intr-o distanta pe care tu cu ABS+timpul TAU de reactie nu o faceai nici pe uscat.

Timpul fiecaruia de reactie este factorul determinant. Adica la acelasi timp de reactie ABS-ul castiga fara drept de apel. Nu exista nimeni sa dovedeasca contrariul pentru ca pierde. Facem o liniuta cu franare pe ploaie si uscat cu 2 masini identice una cu ABS si una fara pe bani. Aviz celor ce cred ca pot bate ABS-ul.

Zicea cineva ca blonda vs sofer experimentat ambii cu ABS da castig de cauza soferului experimentat.

Eu zic ca ABS da dreptul oricarui afon in a controla frana sa franeze ca un expert. La fel vor frana pe masini identice cu ABS un sofer cu milionul de kilometri la bord si incepatorul care abia a luat permisul.


La fel si invers. Incepatorul pe ABS bate expertul fara ABS. Indiferent de cine se bate cu ce caramida in piept pe aici pe forum. Dupa cum se poate observa, functia ABS nu poate fi dezactivata la majoritatea masinilor. ESP poate fi dezactivat.

Am si eu o intrebare: era chiar asa de greu sa pui si un buton "ABS" pe bord daca tot a comandat clinetul scune de piele? Sunt convins ca nu. Lipsa lui este pentru "bengosi". Adica Mercedes dupa ce a facut zeci de mii de teste, a observat ca ABS nu poate fi batut de nici un sofer de teste. A decis "always on".

Edited by Dragon Warrior, 02 October 2006 - 16:27.


#45
mst

mst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 14.02.2005
eu din cate stiu esp-ul include abs, deci daca opresti esp-ul nu mai merge nici abs-ul. parca asa am citit in cartea tehnica.

nu sunt de acord cu ce zici, abs-ul nu e un sistem inteligent de franare, e doar un sistem care nu te lasa sa blochezi roata in franare. am facut un test ca sa vad cam in ce distanta pot opri de la 50 la ora cu frana calcata la maxim (deci sa intre abs-ul) si distanta a fost mult mai mare decat credeam. a franat mai mult in suturi.

nu am apucat sa franez si fara sa o calc la maxim, ca aparuse o masina de politie prin zona si era in miezul noptii...

daca ai o masina cu abs citeste cartea tehnica, e foarte posibil sa scrie faptul ca pe uscat abs-ul 'POATE' mari distanta de franare ( in anumite conditii). daca nu ai, atunci discutam degeaba.

#46
mst

mst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 14.02.2005

 mst, on Oct 2 2006, 18:18, said:

eu din cate stiu esp-ul include abs, deci daca opresti esp-ul nu mai merge nici abs-ul. parca asa am citit in cartea tehnica.

nu sunt de acord cu ce zici, abs-ul nu e un sistem inteligent de franare, e doar un sistem care nu te lasa sa blochezi roata in franare. am facut un test ca sa vad cam in ce distanta pot opri de la 50 la ora cu frana calcata la maxim (deci sa intre abs-ul) si distanta a fost mult mai mare decat credeam. a franat mai mult in suturi.

nu am apucat sa franez si fara sa o calc la maxim, ca aparuse o masina de politie prin zona si era in miezul noptii...

daca ai o masina cu abs citeste cartea tehnica, e foarte posibil sa scrie faptul ca pe uscat abs-ul 'POATE' mari distanta de franare ( in anumite conditii). daca nu ai, atunci discutam degeaba.

na ca era sa o patesc azi. am accelerat puternic cu a 2-a, eram pe banda 1 si am sesizat ca era banda blocata asa ca a trebuit sa franez brusc. aveam undeva intre 40 si 60 si am calcat prea tare frana, a intrat abs-ul si cu toate astea, chiar daca era uscat mergeam ca sania, pt ca apasasem prea tare frana. era o basculanta si ma indreptam direct spre ea.

noroc ca am avut prezenta de spirit si am dat drumul la frana si am calcat-o iarasi, de data asta ceva mai putin ca prima oara, dar tot indeajuns sa intre abs-ul, dar totusi am reusit sa opresc. chiar si soferul basculantei se uita la mine mirat, iar eu la fel de mirat dadeam din cap si ma gandeam cum de am reusit sa opresc asa de greu.

daca franam mai omeneste ma opream imediat. chiar eram foarte speriat vazand ca nu reusesc sa opresc.

in concluzie, abs-ul nu e o minune, daca nu calci frana asa cum trebuie nu te poate ajuta prea mult.

#47
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
pai.. ce nu ti se pare ca nu a facut abs-ul? consideri ca fara abs opreai mai bine? Tine oricum si de cauciucuri , important e ca mai aveai directie, iar daca puteai evita , macar aveai directie

O intrebare: in cazul lui mst, daca tinea piciorul pe frana in continuare frana mai prost decat daca lasa si frana din nou? eu cred ca rezultatul era tot ala (la masina dotata cu abs) dar cine stie..

#48
mst

mst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 14.02.2005
ma refer la faptul ca franarea depinde si de cum apesi pedala, nu doar daca ai sau nu abs, cum zicea Dragon Warrior. exact cum ziceam: abs-ul nu e un sistem inteligent de franare, doar te opreste sa faci o prostie(adica sa merg ca sania si fara directie).

deci nu abs-ul a fost de vina, ci eu, doar ca nici abs-ul nu mi-a putut opri prostia prea mult.

daca tineam in continuare apasata frana cred ca loveam masina, a doua franare a fost mult mai buna.

#49
tudormon

tudormon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 447
  • Înscris: 23.05.2005
Daca nu am vazut subiectul asta discutat de nu stiu cate ori, nu stiu ce am vazut. Listen, e clar pentru majoritatea mare a lumii ABS e mana cereasca. Dar tata m-a invatat ceva valoros de cand eram mic: generalizarile au mari sanse sa fie gresite. Doar pentru ca ceva e cumva pt multi nu inseamna ca e la fel pentru TOTI. Hai s-o incheiem.

DragonWarrior, te-ai gandit vreodata ca Mercedes face masini pentru oameni cu bani, nu pentru oameni care stiu sa conduca? Daca nu, atunci e momentul. E o vorba (rautacioasa dar amuzanta): care e asemanarea dintre un Mercedes si foamea mondiala si un mercedes? nici una nu poate fi oprita. Mercedes nu pierde nimic punand abs pe masini (te poti uita la preturi daca ai dubii), in schimb pierde o gramada daca un director umflat da in frane prost si isi sparge capul, deci e logic sa puna abs. De fapt, in caz ca nu stii, e o lege in EU care te obliga sa pui abs, indiferent cine esti - de asta au aparut PRIMELE (noteaza, primele) modele Ferrari cu abs (si evident, cu butonul de OFF).

Mai vezi Preliminary Evaluation of the Effectiveness of Antilock Brake Systems for Passenger Cars, de la NHTSA (autoritatea americana de siguranta) http://www.nhtsa.dot...ate/808206.html ca sa vezi ca altii chestioneaza ABS-ul nu doar pe forumuri ci la nivel mai inalt.

si de ce nu, si
http://www.iihs.org/...news_121096.pdf

http://www.accidentr..._of_crashes.pdf

http://ej.iop.org/li.../ejp5_6_008.pdf

http://www.nhtsa.dot.../16/98S2O12.PDF

http://www.edmunds.c...b/antilock.html

http://www.iihs.org/...news_121096.pdf

http://www.aaafounda...df/absprobe.pdf

http://www-nrd.nhtsa...tc/ca/lvabs.htm

http://www.iihs.org/...advisory_17.pdf

http://www-nrd.nhtsa...999-01-1288.pdf


Also, citeste post-ul meu de pe pagina anterioara (sau alta parte, explicand cum e cu miscarea rotii si randamentul maxim la franare, conform unui studiu facut de BMW nu de mine).

"Incepatorul pe ABS bate expertul fara ABS." Strugurii sunt acri. Ia pune tu mana pe materiale si vezi ce timpi scoate in demonstratii un pilot de teste al Porsche CU abs/electronice si FARA. It'll open your eyes.

Lectura placuta.

PS. Nu neg utilitatea, doar generalizarea. Documentele la care am dat link sunt pentru a vedea ca exista si alte pct de vedere, nu doar din partea unor soferi eventual teribilisti, ci din partea unor organisme oficiale.

Edited by tudormon, 03 October 2006 - 20:39.


#50
fifinel

fifinel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 16.06.2006

 mst, on Sep 13 2006, 22:11, said:

pfoai cata pasiune puneti :)

tudormon, nu la tine ma refeream cand am zis de chestia cu blocarea rotii, ci la chestiunea cu cauciucul incins...

am zis cam acelasi lucru cu tine, cineva care franeaza bine poate reusi sa franeze mai bine decat cu abs,frana calcata la maxim si lasat sistemul sa actioneze.

Iti propun sa conduci mai mult timp o masina cu sistemele alea si te asigur ca nu vei mai vrea o masina fara ele. Mie mi-a salvat viata ESP-ul (cu ABS) pt ca am fost scos de pe sosea la 110 la ora de un tir si fara sistemele astea iti garantez ca acum nu tastam.

e simplu sa spui ca reusesti sa tii masina mai bine decat fara sistemele de siguranta, iti garantez ca gresesti.

Daca aveai ESP si in momentul ricosarii trageai de volan ESP-ul te-ar fi franat pt ca vedea ca masina nu are traiectoria pe care o vrei. sau poate nu te ajuta..dar poate te ajuta. ABS-ul nici nu avea cum sa te ajute.
intrebare ?( nu mapricep la masini ) trebuie sa apesi pe butonul esp k sa intre in functiune ? sau ... daca da la drum lung tre sa merg cu el apasat ?

#51
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003
Apesi pe el ca sa il decuplezi, el e cuplat mai tot timpul....cam asta e regula.  Si chiar cu el decuplat, la unele masini se activeaza automat dupa ce atingi o anumita viteza.(la a mea, cum am ajuns la 50 cum se activeaza).

E posibil sa mai fie si exceptii pe la supersportive, dar ma cam indoiesc.

Edited by MATRIXU, 10 October 2006 - 09:27.


#52
gigi_p

gigi_p

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 17.07.2005
Hai sa ma bag si eu ca musca-n lapte in discutia asta. Am masina cu toate sistemele astea minunate (ABS, ESP, TCS, EBA). Pana acum, in nicio situatie din trafic nu am avut nevoie de ele, si sper sa nici nu am vreodata.

Iarna trecuta am facut cateva mici teste cu/fara ESP (apropo de asta, decuplarea ESP nu decupleaza si ABS, cel putin pe masina mea). Concluzia pentru mine e clara: TCS-ul ma ajuta f. mult sa demarez de pe zapada. Nu am ramas inzapezit niciodata (e drept ca si anvelopele de iarna si-au facut datoria cu brio). Am incercat intr-o parcare mare si goala, acoperita cu zapada, sa fac niste derapaje controlate cu ESP cuplat. Adica am incercat sa accelerez brusc cu rotile bracate la maxim si nu am reusit decat niste cercuri perfecte. Fara ESP dansa masina ceva de speriat. Am mers in linie dreapta si am virat brusc. Masina a mers cam cum ma asteptam sa mearga. Am facut acelasi lucru cu tragerea franei de mana in timpul virajului. Concluzie, s-a dus spatele mult in afara "curbei", ceea ce duce la o concluzie clara: cu rotile blocate nu ai control asupra directiei masinii. Dupa toata joaca din parcare, am tras o singura concluzie: masina e mai controlabila cu sistemele astea decat fara.

Nu am foarte multa experienta la volan (adica sute de mii de km cum au altii) insa am o calitate pe care o vad la putini soferi in zilele noastre, din pacate: respect regulamentul rutier (si aici includ mai ales limitarile de viteza) si merg prudent, nu agresiv. Pastrez distanta regulamentara, nu ma bag in depasiri la limita, incerc sa prevad ce manevre ar putea face cei din jurul meu si, dupa cum spuneam, nu am avut nevoie de sisteme astea pana acum.

Evident ca am avut intalniri cu tiruri ce veneau depasind alte tiruri pe sensul meu, din fata, ca au fost situatii in care a trebuit sa franez mai brusc decat de obicei, s.a.m.d, dar nu au fost la limita. Nu am avut pana acum sentimentul ca "m-a scos ESP-ul sau ABS-ul dintr-o situatie in care puteam sa mor". De cele mai multe ori, m-am felicitat ca mergeam cu 70 sau 80 in zone in care nu era limita de viteza, dar drumul o impunea, ca nu am stat lipit de cel din fata cand l-am vazut ca franeaza deodata sa intre in vreo parcare, ca cel care m-a depasit la limita a avut unde sa intre in fata mea si nu peste mine. Astfel, desi sunt poate off-topic, eu consider ca sistemele astea ar trebui sa fie in capul nostru si nu pe masina. Limita o impunem noi, nu o latesc sistemele electronice ale masinii. Ele sunt acolo pentru situatii cu adevarat extreme, nu pentru a interveni in fiecare zi sa ne tina pe drum.

#53
fifinel

fifinel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 16.06.2006

 MATRIXU, on Oct 10 2006, 10:26, said:

Apesi pe el ca sa il decuplezi, el e cuplat mai tot timpul....cam asta e regula.  Si chiar cu el decuplat, la unele masini se activeaza automat dupa ce atingi o anumita viteza.(la a mea, cum am ajuns la 50 cum se activeaza).

E posibil sa mai fie si exceptii pe la supersportive, dar ma cam indoiesc.
nujt daca e asa si la VW golf IV zic si yo... k esp-ul il am in fatza langa avarie bla bla...si cand il apas imi apare un kkt in bord.....!oricum sunt ff confuz....

#54
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 fifinel, on Oct 10 2006, 23:14, said:

nujt daca e asa si la VW golf IV zic si yo... k esp-ul il am in fatza langa avarie bla bla...si cand il apas imi apare un kkt in bord.....!oricum sunt ff confuz....
:huh:  dar ce te streseaza pe tine esp-ul ?
Dupa ce iti ei carnetul vrei sa te faci " sumacher" ?
Cind apare "kkt" pe bord, dupa ce ai apasat un "kkt" de buton esp-ul este decuplat, deci DECUPLAT.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate