Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Prima World HD

Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Cum pot reda niște inregistr...

Denon AVR 1804
 Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...
 PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...
 Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?

Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
15163 răspunsuri în acest subiect

#1117
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 12.098
  • Înscris: 12.06.2004

 el_aso, on 28th September 2011, 20:07, said:

tot acolo scrie si de controversatul ulei 0w-20: Flushing oils
Stai o tara. Se refera la "Flushing oils" (porcarii d-astea n-as baga in motor) sau la uleiuri 0W20? De ce n-ar rezista un 0W20 de calitate, in conditiile in care producatorul recomanda un asemenea ulei?

Bob the oil guy are o cu totul alta parere despre asemenea uleiuri. Ca urmare a unor nelamuriri si discutii de pe un alt topic i-am cam studiat site-ul, si pare destul de convingator. A sumarizat niste explicatii aici, insa sunt foarte multe alte lucruri pe-acel site.
Dar ceva de genul "0W40 is okay, because the '40' denotes that it's actually thick enough at temperature to work. 0W20 just doesn't get that viscous!" - mie (chiar nefiind specialist) imi suna dubios. Asa ca am cerut o a doua opinie, si Bob a fost la indemana...

Un aspect interesant: vascozitatea la rece (se masoara la 40oC, deci nu vorbim de iarna). Motul, sa zicem, 0W20 vs 0W40: 48.6 cSt vs. 74.9 cSt (un 5W40 sare de 80mSt). Cred ca suntem cu totii de acord ca motorul sufera cea mai mare uzura la pornire... avantaj 0W20 (da, si eu am crezut initial ca toate 0W-urile sunt cam la fel de vascoase la rece...)
La cald, diferenta este evident mult mai mica (8.8 cSt vs. 13.3 cSt).

Un alt aspect, din pacate nelamurit in urma discutiilor de altfel interesante de pe celalalt topic: ungerea e un fenomen dinamic, ceea ce inseamna ca a gandi "un ulei mai gros unge mai bine" e fundamental gresit. Cica dimpotriva, un ulei mai subtire (e.g. 0W20, folosit evident intr-un motor compatibil) ar oferi o ungere mai buna la temperatura de regim si-ar elimina mai bine caldura, printr-un flux mai mare.

Opinii?

#1118
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007

 N62B44, on 28th September 2011, 18:56, said:

Ce scriu mai jos e  experienta mea "empirica" pe vreo 3-4 masini ( intre 90k si 350k) , folosind ulei Castrol Edge /Sport/Turbo (5w-30, 0w-40) sau ulei BMW (Castrol cu eticheta schimbata, sau ceva aditivi in plus). Ulei original (stau in Olanda), 15-25 euro litrul sau cumparat de la dealer BMW , deci excludem posibilitatea ca e falsificat. Nu cred ca poate sa zica cineva ca Edge-ul nu e unul din cele mai bune uleiuri sintetice
Eu zic, din propria experienta cu EDGE-ul ce se gaseste pe la noi. Daca vrei detalii neaparat, iti spun !

Ce am observat  pe diverse masini : pana in 5000-7000km de la schimb nu se vede nici o schimbare pe joja, dupa km astia incepe sa manance 50-100 grame sau mai mult in functie de km masinii. Explica-mi si mie de ce? Probabil pentru ca isi pierde proprietatile.
Mult mai important la motoarele turbo, ungerea turbinei se face cu ulei din motor. Chiar daca un ulei e inca ok pentru motor ( max 6000 ture) , turbina are nevoie de alta capacitate si proprietati de ungere, etc (150.000 ture).
E bine ca-ti spui punctul de vedere foarte clar, ca sa vad cu cine vorbesc. Si se pare ca vorbesc cu cineva care nu prea stie. Eu nu degeaba am, spus ceva de coeficientul de evaporare. Chiar n-ai citit mai sus nimic ? Cu cat un ulei este mai putin tratat si aditivat, cu atat este mai sensibil la caldura si o anumita parte din el incepe sa circule sub forma de vapori care se depun peste tot pe unde apuca. Ceea ce gaseste lumea in intercooler la motoarele turbo nu este altceva decat ulei care a fost odata vapori. E, daca o parte se evapora si acea parte este cea mai volatila, rezulta ca restul care ramane in stare lichida are o vascozitate mai mare. Ce inseamna asta ? O presiune mai mare in instalatie deci ulei care care nu mai e asa vioi prin instalatie, deci nu prea mai circula cum trebuie, deci ajunge si prin locuri pe unde nu ar trebui sa ajunga (trece mai usor de axul turbocompresorului, de ex.). Iar in privinta turatiei turbo, iti garantez eu ca uleiurile moderne nu mai au taine de ungere a axului. Si asta se intampla de mai mult de 10-15 ani incoace. Stiu ca vei rade, dar nu uleiul este cel care strica turbo, ci zgarcenia posesorului care schimba filtrul de aer la intervalele "stabilite".

De ce schimb eu mereu uleiul la maxim 10k-12k  + filtru( vorbim de Castrol Edge , daca ar fi alt ulei mai prost nu l-as tine in motor mai mult de 7k) :
Am avut un 530d pana anul trecut , cumparat pe la 200k vandut la 360k. Am schimbat uleiul intre 10-12 k si la cutie la 50k. Masina resoftata. Nu am avut probleme la turbina, nu scotea fum, compresie super, cutia schimba ok, absolut nici o problema la motor, iar forja a vazut cat s-a putut.
Noi vorbim despre masini aproximativ normale, nu de avioane care consuma ulei inca de la prima cheie pe care o da inginerul de la verificarea de calitate din fabrica ! Sa nu-mi spui ca nu stii ca mai toate BMW-urile consuma ulei, oricat de noi sau cat de vechi ar fi ! Si daca mai ai si resoftare facuta, treaba e rezolvata. Resoftarea, parerea mea, nu inseamna numai schimbari de parametri. Pompa de ulei este si ea responsabila de un anumit debit de ulei.

325i e36, am incercat cu Magnatec prima data il manca cam un litru la 3000 km, gunoi de ulei. Edge 5w-30 manca 500 grame pana la 5000 km dupa aia 700-800 grame la 2000 km. ( Dupa 5000-6000 km incepea vanosul sa sune aiurea, stiai ca e trebuie schimbat).
528i e39, 300-400 grame pana in 6000 km, dupa aia incepe sa pape bine . ( asta dupa ce i-am schimbat valva PCV/CCV ca pana atunci manca 1 litru la 1500 km nu conta ce ulei e :D )
545i E60 cu 0w-40 , 50-100 grame pana in 7000-8000 km dupa aia cam 300-400 grame pana in 10k. Dupa 7000-8000 km suna altfel motorul cand e uleiul uzat.
Vezi explicatia de mai sus. Asta imi intareste convingerile despre acest mega-producator. Eu m-am convins pe pielea mea relativ la ceea ce se gaseste pe piata la noi, dar se pare ca nici pe afara nu e mai bine ...

Cauta pe forumurile de afara si ai sa gasesti experimente facute pe diferite masini unde oamenii s-au dus la analiza la intervale regulate si rezultatele au fost destul de proaste dupa 6000-7000 km ( nu neaparat uleiul dar concentratia de particule metailce si gunoaie in ulei era foarte mare). Daca gasesc o firma pe aici care face analiza, iti promit ca trimit eu o proba pe la 7000-8000 km si o postez aici si putem discuta pe lucruri concrete.
Chiar te rog frumos ! Dar sa o faci comparativ, cu mai multe marci de ulei inclusiv cele ale caror fani suntem, la acelasi indice SAE, eventual cu cifre cat mai apropiate ale parametrilor de VI, HTHS, PP.

Tot ce am scris mai sus e vorba de Castrol. Vad ce pe aici pe forum e privit Liqui Moly ca a -8-a minune a lumii . N-am auzit lucruri rele despre dar nu cred ca se poate compara cu Castrol sau Mobil. Si ca pret Liqui Moly e la 4-5 euro en-detail iar Castrol Edge nu prea gasesti mai jos de 13-15 ( chiar 20-25 prin magazine cu adaos mare sau benzinarii).
Asta cu preturile este bagata de la tine, asa, la plesneala :D. Ba da, se poate compara foarte bine. LM este un producator mai mic (chiar mult mai mic) decat Castrol, dar al carei departament de marketing vanzari nu mizeaza prea mult pe numele scris afara la intrare, asa cum faci si tu.

Pentru cine are spatiu de depozitare se gasesc bidoane de 20-25 litri de Castrol Edge de la importator (se poate cumpara pe firma in jur de 10-11 euro / litru fara TVA) sau chiar de la dealer BMW (la vreo 12 euro) ceea ce nu e un pret rau si iti ajunge pentru 2-3 schimburi.
Si de ce la noi in tara este exact pe dos ?

P.S. Ti-am dat exemplul la cutiile BMW pentru ca e unul foarte notoriu si usor de verificat si spune multe despre "vrajeala" asta cu uleiul lifetime sau care tine nu stiu cate zeci de mii de km.
In multe cazuri zecile de probleme cu turbina pe care la vezi pe forumurile romanesti se datoreaza uleiului schimbat la 5 ani sau de calitate proasta ( sunt si multe contrafacute intradevar). Daca iesi din tara vezi mult mai putine masini care fumega ca cele din Romania pentru ca prin strainatate le cam fac reviziile la timp. ( In Olanda ITP-ul se face in fiecare an, ai un bec ars nu treci si la revedere, de noxe, frana sau directie nu mai zic).
La mine, care am doar o ascutitoare de reno diesel de 63 de kw reviziile s-au facut la 20k in Franta, atentie, dupa cum spune cartea, si s-a pus numai ulei Elf 10W40. Si a fost masina de flota. Eu nu prea am avansat, insa o alta cunostinta cu masina luata odata cu mine si de pe acelasi trailer, a trecut de 100k km facuti in tara fara interventii la motor. Eu am constatat un consum de 500 ml la 10k km cu 10w40, consum care s-a diminuat aproape de zero cand am trecut la 5w40.

Editat de cristi.r, 28 septembrie 2011 - 20:39.


#1119
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.797
  • Înscris: 02.02.2010
Nu ma bag sa emit opinii de specialitate, dar nu-mi place de loc cum se aude motorul de Honda cu 0w20 in el. Daca zice producatorul asa atunci probabil e ok. Dar tind sa cred ca mergea fara probleme si cu 0w-40 dar consuma mai mult si cum toata masina aia e construita ca sa reduca consumul banuiesc ca asta a fost motivul principal. Sau 0w20 e mai ieftin ca 0w40.

"un ulei mai gros unge mai bine" - de obicei sintagma asta se traduce in romana prin prima cifra mai mare. Adica 5w-30  e mai gros ca 0w-40. Parca prima cifra e mai importanta pentru ca e vascozitate la rece.

#1120
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 12.098
  • Înscris: 12.06.2004
Sigur e de la ulei? Altii afirma ca dimpotriva, motorul e mai "linistit". Eu unul nu am probleme, cu 0W20.
Zgomote anormale pot sa apara de la foarte multe lucruri, inclusiv daca obisnuiesti sa o calci cu motorul rece (doar tot e in leasing si nu te intereseaza ;) ).

Stai putin... expresia aia se refera exclusiv la temperatura de regim, deci la al doilea numar (vorbind de uleiurile multigrad). Uleiul, la rece, nu unge nimic.

Editat de Kunzite, 28 septembrie 2011 - 20:47.


#1121
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007

 Kunzite, on 28th September 2011, 21:28, said:

Un aspect interesant: vascozitatea la rece (se masoara la 40oC, deci nu vorbim de iarna). Motul, sa zicem, 0W20 vs 0W40: 48.6 cSt vs. 74.9 cSt (un 5W40 sare de 80mSt). Cred ca suntem cu totii de acord ca motorul sufera cea mai mare uzura la pornire... avantaj 0W20 (da, si eu am crezut initial ca toate 0W-urile sunt cam la fel de vascoase la rece...)
La cald, diferenta este evident mult mai mica (8.8 cSt vs. 13.3 cSt).
Intre 0W20 si 0w40 exista 0w30 ;)

Un alt aspect, din pacate nelamurit in urma discutiilor de altfel interesante de pe celalalt topic: ungerea e un fenomen dinamic, ceea ce inseamna ca a gandi "un ulei mai gros unge mai bine" e fundamental gresit. Cica dimpotriva, un ulei mai subtire (e.g. 0W20, folosit evident intr-un motor compatibil) ar oferi o ungere mai buna la temperatura de regim si-ar elimina mai bine caldura, printr-un flux mai mare.
Aoleu ! Si tu ? Parca am mai spus ca gros nu inseamna neaparat mai bun ! Sau ma rog, eu n-am afirmat niciodata treaba asta. Chiar nu s-a inteles ? Daca e foarte frig, da e bun si 0w20 ala. Dar daca eu in RO, care-i tara cu climat temperat folosesc asa ceva, atunci ala din Norvegia ce mai foloseste ? Este vorba de problemele care pot aparea la cald cu un astfel de ulei si intr-o tara ca a noastra. Chiar sunt nebuni toti aia care pun graficul ala cu vascozitatile vs. temperaturile ambiante ? La Honda ta de ce se aude fier pe fier cu uleiul asta ?

 N62B44, on 28th September 2011, 21:40, said:

"un ulei mai gros unge mai bine" - de obicei sintagma asta se traduce in romana prin prima cifra mai mare. Adica 5w-30  e mai gros ca 0w-40. Parca prima cifra e mai importanta pentru ca e vascozitate la rece.
Daca tu-i dai forje sustinut, iti garantez ca este importanta si a doua cifra.

Editat de cristi.r, 28 septembrie 2011 - 20:56.


#1122
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 12.098
  • Înscris: 12.06.2004
Motul X-Lite 0W30 - 68.7/11.9 cSt.

Ma refeream la citatul ala, conform caruia 0W20 e inutilizabil si-abia 0W40 e cat de cat OK. Oricum am auzit de asta de (prea) multe ori, din variate surse.
Vascozitatea cinematica la rece se masoara la 40oC, deci chiar si vara pe canicula e o diferenta. O pornire cu un ulei mult mai fluid, pe orice anotimp, mie-mi suna bine. La cald... arata-mi un grafic in care un e.g. 0W20 sa nu fie recomandat decat pana la temperatura X ;)
Toyota mea toarce ca o pisicuta. Nu stiu ce-are Honda colegului, insa nu bag mana-n foc ca ar fi de la ulei.

#1123
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.797
  • Înscris: 02.02.2010
@cristi.r

Eu am prostul obicei sa vorbesc doar din experienta mea , fara sa bag explicatii pseudo-stiintifice daca nu am pregatirea necesara. Citate cu norme si vapori gasesc si eu pe net cate vrei.
Ce am inteles din anumite discutii cu dovezi de pe niste forumuri americane cand baietii au pus fisele de analiza la 1000 km si la 7000-8000 km inclusiv interpretarea datelor facuta de specialisti e ca indiferent cat de mama lu sintetic ar fi concentratia de particule metalice e cam aceeasi dupa un anumit numar de km.(care evident colmateaza filtrul si actioneaza ca un smirghel).

Treaba cu uleiul o fac de pe vremea cand aveam o amarata de Dacia 1310. La 2000 km schimbam uleiul (BP - asta era mai bun pe vremea aia ) cu tot cu filtru. M-a tinut setul original 140.000 km si cate a vazut masina aia n-ai vrea sa stii.

Se gaseste Castrol Edge in Romania foarte original si foarte bun. Sunt 30.000 membri pe forumul BMW din Romania si 95% folosesc Castrol si nu-mi aduc aminte sa fi vazut vreun post cum ca ar fi uleiul contrafacut. Bine daca il cumperi din piata cu 3 euro litru atunci poate.

Sunt de 4 ani in Olanda , sunt membru al multor cluburi legate de masini si ma duc aproape saptamanal la evenimente si intalniri. N-am auzit pe nimeni care sa fi mentionat Liqui Moly , nu zic sa fi folosit.( Si stau la 50 km de granita cu Germania). In Germania nu-mi aduc aminte sa-l fi vazut nici macar la vanzare. Se vorbeste de Mobil, Shell Helix, Total. Asa ca nu stiu de unde s-a creat mitul asta in Romania ca ar fi mare ulei Liqui Moly. Probabil pentru ca scrie Made in Germany pe el si costa 4.5 euro pe cand un ulei din cele cunoscute e cel putin dublu.

Ulei mananca orice masina nu conteaza ca e BMW, Ferrari, Renault. Unele mananca mai mult , altele mai putin, depinde cat ii dai in gura , cat o turezi. Dar cand in 5000 km manaca o cantitate si in urmatorii 5000 mananca triplu e un semn de intrebare referitor la proprietatile uleiului.

Elf e iar un ulei OK pentru Dacia/ Renault daca il schimbi la 10k. Am avut Renault nou acum vreo 7 ani si  nu consuma deloc ulei dar revizia parca era la 10.000 km.  La fel BMW recomanda Castrol si atunci aia pun in motor, de ce sa ma scumpesc la tarate cand 99% din BMW-uri merg cu Castrol.
Ce e important e sa pui ce vascozitate recomanda producatorul in carte, pentru ca sunt multi mecanici scoliti pe U650 care cum aud ca o masina consuma ulei sar repede cu "pune 15w40 in loc de 0w sau 5w" ca pe ala nu-l mai mananca. Habar n-au ca masinile relativ noi mai au tacheti hidraulici , distributie variabila, chestii proiectate sa mearga cu un anumit tip de ulei.

@ Kunzite
asculta un motor de Honda Civic Hybrid si zi-mi si mie daca ala se aude ca motor sau ca rasnita/ ascutitoare/ bormasina ,etc.

Editat de N62B44, 28 septembrie 2011 - 21:12.


#1124
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.907
  • Înscris: 25.09.2007
eu am avut odata 0w20 Honda si nu a scos nici un zgomot ciudat.
totusi am trecut la 0w40 de 2 revizii si nu am nici o problema

#1125
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007

 N62B44, on 28th September 2011, 22:10, said:

Sunt de 4 ani in Olanda , sunt membru al multor cluburi legate de masini si ma duc aproape saptamanal la evenimente si intalniri. N-am auzit pe nimeni care sa fi mentionat Liqui Moly , nu zic sa fi folosit.( Si stau la 50 km de granita cu Germania). In Germania nu-mi aduc aminte sa-l fi vazut nici macar la vanzare. Se vorbeste de Mobil, Shell Helix, Total. Asa ca nu stiu de unde s-a creat mitul asta in Romania ca ar fi mare ulei Liqui Moly. Probabil pentru ca scrie Made in Germany pe el si costa 4.5 euro pe cand un ulei din cele cunoscute e cel putin dublu.
Faptul ca ai auzit sau n-ai auzit de o marca este la fel de relativ ca politica de preturi ! Imi pare rau, dar asta nu e o masura a calitatii !

Ulei mananca orice masina nu conteaza ca e BMW, Ferrari, Renault. Unele mananca mai mult , altele mai putin, depinde cat ii dai in gura , cat o turezi. Dar cand in 5000 km manaca o cantitate si in urmatorii 5000 mananca triplu e un semn de intrebare referitor la proprietatile uleiului.
Deci chiar nu conteaza ce-am scris mai sus cu evaporarea, nu ? Ok !

Elf e iar un ulei OK pentru Dacia/ Renault daca il schimbi la 10k. Am avut Renault nou acum vreo 7 ani si  nu consuma deloc ulei dar revizia parca era la 10.000 km.  La fel BMW recomanda Castrol si atunci aia pun in motor, de ce sa ma scumpesc la tarate cand 99% din BMW-uri merg cu Castrol.
Nu e vorba de scumpit, ci de faptul ca norma asta care permite producatorilor sa scrie Made in EU nu prea ma incanta. Pe de alta parte blazonul unei firme se tine si cu un pret pe masura. Eu mai nou am alt exemplu de doua uleiuri care au in RO preturi aproape la fel (diferenta de 20 de lei la o cantitate de 5 litri): Este vorba despre Elf Excellium NF vs. Valvoline SynPower, ambele 5w40. Cu Elf motorul urca mai greu in ture si se naclaieste de ulei, iar cu Valvoline ating viteze mai mari si se si aude altfel motorul. Asta la o "ascutitoare" trecuta bine de 150k km. Care e mai bun ? Sa fie calitatea doar in aia 20 de lei, adica in 4 lei la litru ? La mine s-a intamplat sa vad exact contrariul, adica sa mearga mai bine cu altceva decat cu cel recomandat de producator. Mai mult decat atat, acei 99% mizeaza pe firma de care a auzit la TV si care n-are cum sa nu fie buna. Eu refuz sa fiu efectiv prizonierul unei recomandari care se face aproape exclusiv din considerente de marketing. Stii cum face de fapt producatorul ? Cheama mai multi producatori de uleiuri, le cere cate o mostra sa vada cum merge, ca sa nu tacane/pacane/alte zgomote si apoi iese din incapere si-i lasa sa se bata intre ei pe preturile de vanzare. Cand primeste ofertele, alege pretul cel mai mic si gata. Este foarte costisitor sa tii un motor intr-un laborator si sa-l testezi pentru un echivalent de, sa zicem, 300k km. Acel 99% imi arata mie (sau tie) ca uleiul Castrol nu face rau motorului, nicidecum ca e cel mai bun. Astfel de concluzie nu poti trage decat prin comparatie cu altceva, nu ?

Ce e important e sa pui ce vascozitate recomanda producatorul in carte, pentru ca sunt multi mecanici scoliti pe U650 care cum aud ca o masina consuma ulei sar repede cu "pune 15w40 in loc de 0w sau 5w" ca pe ala nu-l mai mananca. Habar n-au ca masinile relativ noi mai au tacheti hidraulici , distributie variabila, chestii proiectate sa mearga cu un anumit tip de ulei.
Perfect de acord cu tine !!!


#1126
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.797
  • Înscris: 02.02.2010
Pai tu cam ce ai vrea sa fac. In cartea masinii scrie Castrol, pe buson scrie Castrol , dealerii pun Castrol, toti posesorii de BMW pe care ii stiu doar Castrol pun in motor.
Ce fac acum, ma iau dupa mai stiu eu ce experti de pe forumuri si bag "Liqui Molii". Probabil nu ar exploda motorul dar de ce dracu sa fac experimente pentru 5 euro in minus la o masina de 110.000 euro (valoare de catalog noua). Ar merge masina si cu ulei Petrom daca il schimb la 1000 km, dar am muncit pentru fiecare cent si nu imi permit sa fac experimente pe banii mei pentru ca X sau Y zice ca Licky Molii e "cel mai the best ulei nemtzesc orginal".

Valvoline e peste Elf cam oricum ai intoarce-o.
Daca schimbai Elf-ul ala pe la 5000-7000 km probabil n-ai fi simtit nici o diferenta intre ele. :bigwhitegrin:

Dar mai e un lucru pe care l-am auzit pe la multi mecanici : cand schimbi uleiul (marca) de obicei e bine sa faci un flush. Pai la 9 litri de ulei cat intra in motor la mine probabil ma costa flush-ul si manopera cel putin vreo 250-350 euro.

Daca zici ca pretul si marca nu reprezinta calitatea unui ulei, de ce nu cumperi placute de frana si bielete la masina replici facute in China ca doar sunt mai ieftine si poate se gaseste cineva sa le laude pe aici.

#1127
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 12.098
  • Înscris: 12.06.2004
Chiar sa fie necesar flush-ul, presupunand ca lasi uleiul suficient sa se scurga? Si cu ce faci flush la uleiul de flush? :D

cristi: Cred ca mai degraba au unul/doi producatori preferati de uleiuri cu care lucreaza, norme de indeplinit (si peste standarde) si teste peste teste. E prea riscant sa procedeze altfel, si-asa se mai ard (Toyota + sludge)

Editat de Kunzite, 28 septembrie 2011 - 22:13.


#1128
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.797
  • Înscris: 02.02.2010

 Kunzite, on 28th September 2011, 22:10, said:

Chiar sa fie necesar flush-ul, presupunand ca lasi uleiul suficient sa se scurga? Si cu ce faci flush la uleiul de flush? :D

cristi: Cred ca mai degraba au unul/doi producatori preferati de uleiuri cu care lucreaza, norme de indeplinit (si peste standarde) si teste peste teste. E prea riscant sa procedeze altfel, si-asa se mai ard (Toyota + sludge)

Sant niste lichide speciale de flush, se gasesc prin magazine. Dar de ce sa te complici sa faci experimente in fiecare luna cu alt ulei, cand producatorul recomanda ceva.
Acum de vreo 20-30 ani de cand merge BMW cu Castrol , daca era prost uleiul se intampla ceva cu milioanele de masini vandute.
Eu n-am zis ca Licky Molia ala e prost, dar n-am auzit pe nimeni sa il laude pe aici prin Vest, la fel cum n-am auzit nici de nimeni care sa foloseasca prostii gen Duralube, Ceratec, aditivu lu peste prajit. Nici macar n-am vazut la vanzare.
Pe Softpedia a venit Sony Full AD cu 3 poze, 5 citate "intelectuale" de pe wikipedia si gata LickyMolli si Ceratec cele mai bune.
Bine, acum treaba cu Castrol nu prea se aplica pe la alti producatori de masini pentru ca multi fac compromisuri la calitatea uleiului in favoarea pretului.
Cum ar fi sa vina Dacia sa zica, "Renault recomanda Castrol Edge 0w-40 Sport". Pai nu lesina jumatate din posesori la revizie, cand vad 15 euro kilu de Castrol + adaosul considerabil al dealerului. Asa bagati Elf ca doar nu da nimeni forja in Logan cum cere un BMW si costa jumatate o revizie.

#1129
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 12.098
  • Înscris: 12.06.2004
Da, stiu de ele; in loc sa ramana putin din uleiul vechi o sa ramana putin din lichidul asta dubios.

#1130
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.797
  • Înscris: 02.02.2010

 Kunzite, on 28th September 2011, 22:43, said:

Da, stiu de ele; in loc sa ramana putin din uleiul vechi o sa ramana putin din lichidul asta dubios.

Se evapora la forja, nu vezi ce zice cristi.r mai sus. :D
Nu stiu ca n-am facut "experimente" din astea.  Pe forumurile americane lauda aia in sus si in jos  SeaFoam pentru curatat motorul si probabil ca sunt sute de produse din astea minune, daca n-ai ce face si cauti pe net.
Daca mai astepti vreun an, doi va aparea Head & Shoulders Diesel Shampoo cu aroma de urzica. Previne matreata de pe supape si face cuzinetii mai pufosi. :D

#1131
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.907
  • Înscris: 25.09.2007
aveam un pdf pus pe aici cu teste de ulei
liqui moly si red purple stateau bine.
existau si uleiuri necunoscute care stateau mult mai bine dar erau undeva la peste 100 $ galonu

#1132
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007

 N62B44, on 28th September 2011, 23:10, said:

Ce fac acum, ma iau dupa mai stiu eu ce experti de pe forumuri si bag "Liqui Molii".
Ce mi-s urati mie astia care isi termina argumentele si le baga pe alea cu sfaturile de pe forumuri ... Pai atunci de ce te-ai mai bagat pe aici, nene, daca ajungi la argumente de gen inscris pe capac sau in cartulie ? Si care inscrisuri tin tot de marketing. Chiar nu intelege nimeni pe aici ca inginerii, oricat de buni ar fi, sunt prizonierii celor care se ocupa de "prosteala" si cu "studiul pietii" ? Era doar o discutie, dar cu tonul asta peiorativ nu prea mai am ce face ... Si discutia se poarta pe forum, dar daca erai in fata mea si vorbeam "live", tot aia iti spuneam. Se pare ca nici de data asta n-am nimerit persoana cu care sa port o discutie de la acelasi nivel intelectual. Ti-ai aratat aceeasi meteahna de a-i lua de sus pe interlocutori, pe care am mai vazut-o odata la tine. Chiar asa, ce cauti tu printre muritorii de rand ?

Iar ca fapt divers, eu sunt fanul acestei marci, insa numai pentru ca altele nu m-au satisfacut, nici macar Castrol/Mobil. Si slava Domnului ca stiu si locurile si persoanele de unde pot lua ulei garantat de calitate.

Quote

Daca zici ca pretul si marca nu reprezinta calitatea unui ulei, de ce nu cumperi placute de frana si bielete la masina replici facute in China ca doar sunt mai ieftine si poate se gaseste cineva sa le laude pe aici.
Dai pe langa, oricum ai intoarce-o ...

Hai, la multi km cu agregatul ce 110k euro si nu-ti mai bate capul cu prostii d-astea ! Si, ca sa te scutesc de o emisie poluanta pe forum, da, recunosc, sunt invidios !

Editat de cristi.r, 29 septembrie 2011 - 13:42.


#1133
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 12.098
  • Înscris: 12.06.2004
aalinn: ceva in genul asta? http://www.bobistheo...569#Post2377569
E mina de aur site-ul ala, iar daca Molia Lichida ar fi fost un ulei prost ar fi sters baietii pe jos cu el mintenas :) De cautat uleiurile specifice, atat VOA cat si UOA.

Apropo, 0W20 Toyota (ce am eu in masina) dupa 10.000km in Auris:
http://www.bobistheo...119#Post2303119

Cristi: fara inginerii aia n-am mai fi avut nici carute, dar masini si uleiuri sintetice despre care sa tot discutam ;)

#1134
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007

Quote

Cristi: fara inginerii aia n-am mai fi avut nici carute, dar masini si uleiuri sintetice despre care sa tot discutam wink.gif
Perfect de acord cu tine. Dar asta se datoreaza perioadei in care firmele nu stiau ce-i ala marketing. Faceau lucruri bune si gata. Inclusiv Castrol/Mobil ;)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 2

1 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

cornel1972

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate