Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema Service - Preturi diferite

IP Camera HikVision nu o gasesc i...

Cand devine un film clasic?

Cu mașina spre Budapesta ...
 Ridicare act de identitate cu pro...

Calorifere + incalzire in pardose...

Sfat achizitie laptop buget 1500-...

Boxe Devialet
 Mai poarta careva papuci prin oras?

Amortizoare - 2024 - gaz / ulei ?...

Calatorie Bucuresti - Timisoara, ...

Țuica are gust ciudat
 Copii nascuti in Romania

Felicitari Republica Moldova pent...

Ușa exterioara care scar5...

Decizie dificila intre doua model...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15206 replies to this topic

#1081
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,063
  • Înscris: 26.11.2001

 Speedo, on 16th September 2011, 13:07, said:

Afirmatiile mele se sustin.
Faptul ca unele motoare (2.0) VW consumau ulei foarte mult era o problema tehnologica a VAG, honuire cu laser, "galeata" pistonului mai mare (problema intervine la turatii) si segment raclor cu toleranta mai mare (motive VAG).
Cu toate acestea, ca fiabilitate motorul nu avea de suferit, de aceea nici nu s-a schimbat ceva atatia ani.
Sunt convins ca exista explicatii tehnice la problema consumului de ulei, insa nu ma incalzesc in niciun fel. De ce la altii se putea fara consum semnificativ de ulei, exact in epoca PD-ului ? Unde mai pui ca unele dintre masinile din grupul VAG nu erau echipate cu senzor de low-level ? Care ar fi acele "motive VAG" ?

Este imposibil ca un motor sa nu consume ulei, repet, de multe ori nici nu se observa pe joja.
Eu cred ca 1 litru se cam cunoaste ;)

Senzor de ulei lipsa la VAG este smecheria VAG mai ales pentru masinile livrate in anumite tari pentru a scadea costul de productie (costul scade semnificativ la cateva mii de masini livrate in modul asta).
Lipseste senzorul de ulei, posibil si capac motor, etc.

Ford face mai rau decat atat, daca e sa comparam, scoate antifonari, protectii caroserie, etc.

1l pe joja observa orice sofer, eu ma refeream la mai putin, la motoare care consuma mult mai putin, dar tot consuma.
De ex. Renault. e bine? :)

Cine a incercat EDGE profesional? Pareri?

#1082
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,444
  • Înscris: 08.12.2006
@Cristi.r: Motul se face pe luna?

Edited by closchkutza, 21 September 2011 - 16:09.


#1083
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 Speedo, on 21st September 2011, 16:59, said:

Cine a incercat EDGE profesional? Pareri?
eu am tot pus numai castrol edge sport performance 10w60. bun zic eu.

Edited by xtremdriving, 21 September 2011 - 16:12.


#1084
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Speedo, on 21st September 2011, 15:59, said:

Senzor de ulei lipsa la VAG este smecheria VAG mai ales pentru masinile livrate in anumite tari pentru a scadea costul de productie (costul scade semnificativ la cateva mii de masini livrate in modul asta).
Lipseste senzorul de ulei, posibil si capac motor, etc.
:lol: La aceasta explicatie chiar m-am linistit. Sa-ti spun un secret ;): o stiam si pe asta ! Si chiar m-am linistit si stii de ce ? Pentru ca voi inceta sa am pretentii de la altii, atata timp cat VW, stiind ca are probleme d-astea, totusi reduce cheltuielile.

Ford face mai rau decat atat, daca e sa comparam, scoate antifonari, protectii caroserie, etc.
Eu nu ma simt mai bine nici daca fac comparatii cu altii. Evident, clientul care n-are nu stiu ce protectie stie ca asa i-a venit masina si nu se poate vaita de ceva de ce nu are. El e multumit ca are o marca pe calandru la pret mic.

1l pe joja observa orice sofer, eu ma refeream la mai putin, la motoare care consuma mult mai putin, dar tot consuma.
De ex. Renault. e bine? :)
Una e sa-l consume prin evaporare sau sa-l gasesti in intercooler pentru ca trece de axul turbinei si alta e sa-l scoti pe teava de esapament ;) Nu-ti face griji ca nu-s aparatorul nimanui, doar remarc acest lucru. Bine si CDI-urile de la Mercedes consuma ulei intr-un mod vizibil de la un schimb la altul, insa totusi, nu prea suport comparatiile. De ce TDI-urile noi nu mai consuma asa mult ?

Quote

@Cristi.r: Motul se face pe luna?
Te rog eu frumos, fa-ti un serviciu si nu te mai chinui singur pe niste probleme pe care nu le cunosti ! Lasa-i pe altii sa-si bata capul, tu pune uleiul de reprezentanta.  In fraza cu pricina eu vorbeam de producatori europeni.

Quote

eu am tot pus numai castrol edge sport performance 10w60. bun zic eu.
Il folosesti la accent ? Faptul ca e mai gros, nu inseamna automat ca e mai bun. Daca e vorba de accent, ai un motor clasic aspirat pe benzina, pare-mi-se cu distributie variabila si atat. La asa ceva nu merge 10W60 niciodata. Insa oricum n-ai sa digeri tu prea bine informatia asta (cine stie de cand il folosesti ...), asa ca o sa ma opresc cu explicatiile ...

Edited by cristi.r, 21 September 2011 - 16:26.


#1085
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,444
  • Înscris: 08.12.2006

 cristi.r, on 21st September 2011, 16:52, said:

Bine, niciun producator european de uleiuri nu are in portofoliul de produse un 0w20, dar ce conteaza ?
Asa esti tu sau doar te faci? Motul este producator francez.

#1086
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 cristi.r, on 21st September 2011, 17:13, said:

Il folosesti la accent ? Faptul ca e mai gros, nu inseamna automat ca e mai bun. Daca e vorba de accent, ai un motor clasic aspirat pe benzina, pare-mi-se cu distributie variabila si atat. La asa ceva nu merge 10W60 niciodata. Insa oricum n-ai sa digeri tu prea bine informatia asta (cine stie de cand il folosesti ...), asa ca o sa ma opresc cu explicatiile ...
nu te opri:

Castrol Edge Sport is a race proven oil specially formulated highly stressed and competitive engine. This is a product engineered for those who appreciate an extra level of power and performance ( poate d'asta trage mai bine ca alti accenti. :)  ). Originally developed for endurance sports car engines, Castrol Edge Sport is a vital ingredient in highly stressed and competitive engines, sports car and luxury sedans. This is a fully synthetic oil designed for both road and race applications.
Benefits
• Full synthetic engine oil
• SAE 10W60 – Its wide viscosity rating means it provides excellent start-up protection under every extreme condition of operation.
• Delivers race proven power and performance for highly tuned, bad-to-the-bone competitive engine
Provides strength in reserve when you are pushing the limits
• Maintained oil pressure control and reduced wear
Protects even when fast, hot or hard running
• Uses synthetic technology to deliver improved performance over conventional oil
Applications
Castrol Edge Sport is recommended for all modern petrol and diesel family and sports car where the best in engine efficiency and engine protection is demanded

ulei consumat? 0 grame in 15 000 km

e doar parerea mea, nu trebuie luata ca litera de lege, asa cum vrea "stilgreu1" sa fie luate "sfaturile" lui...

Edited by xtremdriving, 21 September 2011 - 16:41.


#1087
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
gainuso, eu pot sa gresesc si sa-mi recunosc vina. Tu insa arati "calitatea" exceptionala prin astfel de limbaj. Iar in fata unui astfel de limbaj eu ma retreg din discutiile cu tine.

Oricum Motul este o marca ce face uleiuri special pentru moto, iar pentru auto nu se face cu nimic remarcat in fata altora. Plus de asta, eu n-am vazut in niciun magazin 0w20, asadar nu e folosit pe scara larga, deci trag o concluzie mare: ori toti clientii sunt niste prosti (in afara de tine evident) pentru ca nu respecta specificatiile produicatorului, ori acele specificatii nu sunt asa stricte pe cat incerci tu sa-i convingi pe altii pe aici.

Inca o data, eu nu scriu randurile astea in special pentru colegul cu pete pe suflet si cu 4 consoane alaturate la nickname, ci pentru aialalti care au intrebari, insa nu stiu cum sa le puna, sau ce sa stie in legatura cu acest aspect. Despre calitatea informatiilor furnizate de mine vs. informatiile lui, ii las pe "ailallti" sa-si dea cu parerea.


uko,

Quote

oil specially formulated highly stressed and competitive engine
Tu n-ai asa ceva ;). Chiar daca-l duci la 6000 de ture de dimineata pana seara, tot n-ai sa reusesti sa-l stresezi prea mult in coditiile unui 5W40 sau 0W40 sintetic PAO !!! Din contra, uleiul 5W sau 0W este mai "vioi" decat un 10W60. Plus ca tu nici n-ai pompa de ulei pentru 10W60, oricat de sintetic ar fi ala. E pur si simplu prea vascos pentru tine. Restul e can-can. Nu poti pune semnul egal intre un motor de M3 si ce ai tu pe masina. Si nu e obligatoriu sa-l consume ;)

Edited by cristi.r, 21 September 2011 - 17:07.


#1088
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,063
  • Înscris: 26.11.2001

 xtremdriving, on 21st September 2011, 17:12, said:

eu am tot pus numai castrol edge sport performance 10w60. bun zic eu.

Eu ma refeream la EDGE Professional, nu la Performance.

Edited by Speedo, 21 September 2011 - 22:13.


#1089
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,564
  • Înscris: 06.02.2006

 closchkutza, on 21st September 2011, 10:29, said:

De exemplu, japonezele (sau cel putin japoneza mea) au "prostul" obicei de a se tura la rece ca toti dracii(la 25 grade celsius porneste in 1800 rpm). Cat de bine i-ar face un ulei gros in aceste conditii? Asta ca sa nu iau cazul "catastrofal" in care bagi inainte de iarna un 5w40(ca asa ai citit pe net, desi in carte scrie 5w30 sau 0w30, ca 5w40-ul e smecherie mare), avand in vedere ca la -10 grade se tureaza in 2200-2400 rpm.

Iete ca asa face si-a mea, si la reprezentanta au facut test de compresie, desfacut sa vada cum arata supapele...totul f ok, am fost felicitat pentru motorul foarte curat al unei masini care are 10 ani si 100k km. Folosesc ulei 5w40. Pana acum ne tampeai cu racheta aia de matiz, acum ai inceput cu toyota? Duamne, get a life, a women...e un fier, nu un mod de-a trai. Daca la mine in cartea de service scrie clar 5w40 (printre altele), vii tu si imi spui ca ala e de cacat pentru ca ai testat tu in buda motorul cu 5w30 si tragea apa mai bine?

#1090
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,444
  • Înscris: 08.12.2006
Si tu citesti din 2 in 2? Ai citat postul ala degeaba, ca ai citit doar ce ai vrut, esentialul l-ai sarit.
Era vorba de o chestie simpla, de bun simt: cea mai buna chestie este sa se respecte manualul producatorului inainte de a asculta sfaturi primite de la diversi cum ca 5w40 e miezu` uleiurilor. Daca la tine e dat ok la 5w40, foarte bine. La mine nici nu e trecut in lista. Si nici pentru motorul gagiului cu Corolla de 1.6 nu e trecut in lista. Arata-mi unde mama naibii am scris eu ca trebuie bagat musai 5w30 in orice motor??

Asta era esentialul, ce l-a scos pe cristi.r din pepeni:

 N62B44, on 17th September 2011, 14:30, said:

Nu are prea mare importanta temperatura exterioara pentru ca temperatura uleiului e relativ constanta in conditii de exploatare obisnuita (80-100 grade).

Uleiul se cumpara dupa ce scrie in cartea masinii (norme si stasuri), nu insemna ca daca un ulei e excelent pentru o marca va face minuni si pentru alta.

In plus, ce ti se pare asa aiurea in recomandarea de a folosi cea mai mica dintre vascozitatile date in carte si suportate de motor(in sensul ca nu are uzura ca sa-l consume ca pe benzina)?
Pana la urma, ce sfaturi asa aiurea am dat eu de era nevoie sa vii si tu cu acelasi ton superior si obraznic ca si colegul "specialist" in uleiuri?

Edited by closchkutza, 21 September 2011 - 23:33.


#1091
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,564
  • Înscris: 06.02.2006
Te-am intrebat "obraznic" pentru ca pana acum ne tampeai cu ce merge matizaurul si ce norme se pupa, acum ai trecut la Toyota si jumatate de forum e plin de ea. Ok, nu ai acele norme, eu o sa iti spun ce mi-a aratat un tip din service la motoare desfacute, si ce nu vei punea contesta nici tu: NU avem doua motoare care au mers mai mult de 100k km cu acelasi tip de ulei, aceeasi marca si aceeasi vascozitate, astfel incat sa arat: bai da, uite aici depuneri si aici nu, uite aici uzura mai mare si aici nu e asa. Deci despre ce vorbim, niste simple cifre pe niste hartii? Pune daca vrei si floriol daca scrie in cartea tehnica, insa lasa-ne sa afirmam ceea ce credem noi. Pentru ca insist, pana nu vii cu 2 motoare rulate NUMAI cu aceeasi marca de ulei, si cu indici de vascozitate diferiti, tot ceea ce spui e utopie pura. Multumim.

#1092
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,444
  • Înscris: 08.12.2006
Eu nu am absolut insa absolut nici o treaba cu ce pui tu sau cristi sau oricine in masina proprie insa nu mi se pare corect sa se recomande unui om care evident nu este deloc in tema "experimente" de ale noastre.
Daca tot se vrea o recomandare pertinenta, il trimiti sa citeasca manualul sau ii indici ceea ce scrie acolo. Altfel iti asumi responsabilitatea ca ceea ce ii zici sa faca este cea mai buna varianta, chestie pe care stim amandoi ca nu ai cum sa o dovedesti, la fel cum nici eu nu pot dovedi ca nu e.

In consecinta, nu e mai corect ceea ce am sustinut eu? Cand e vorba de recomandari, acestea sa fie in limitele producatorului?

Cat despre "tampit" cu matizul si cu Toyota, imi cer scuze, promit sa nu se mai repete. Nu m-am gandit ca..deranjez.

Edited by closchkutza, 21 September 2011 - 23:53.


#1093
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,564
  • Înscris: 06.02.2006
Nu mai comentez cu cele 2 mari masini (daca avea unul evo nu facea in halul ala). Da, imi asum acea responsabilitate pentru ca am vazut motorul meu desfacut si puricat. Crezi ca al tau are vreo zana in plus? pana la urma pot sa iti vand miere ca lubrifiant, tu ma crezi pe mine sau pe unul care a folosit mierea aia in motor? Eu stiu ce am vazut cu ochii mei, si ce am discutat si vazut la Honda si Mazda (ma rog=ford...nu mai conteaza). Crezi ca tu ai altfel de orificii de ungere prin motorul ala, sau de unde vine suspiciunea aceea?

#1094
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,063
  • Înscris: 26.11.2001
Ca vorbeam de consum de ulei...tot la VAG, daca cutia de viteze la VW Crafter transpira ulei nu este considerat un defect.
Exista un buletin de service in care se specifica acest lucru si ca nu se repara (pana la o anumita limita de transpiratie, desigur).

#1095
tudorart

tudorart

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 29.07.2011
nu credeti ca discutiile astea ar fi mai productive daca nu ar fi egourile asa umflate si daca ati folosi mai multe poate, dar, insa, parerea mea, e cred, din cate stiu eu in loc de negativismele si aratatul cu degetul din fiecare post. Putina modestie nu ar strica si discutiile astea ar putea fi productive in adevaratul sens. Parerea mea :-) nu judec pe nimeni. Un lucru am invatat in viata ca tot timpul va fi cineva mai destept sau mai tare decat tine ... ce vreti sa dovediti si cui ? Cred ca multi evita forumurile neoptimiste si neprietenoase. Cred ca mai mult sex ar relaxa spiritele ha ha ha sau sa facem niste shoturi de mobil1 0W-20 :-)
cred ca trebuia sa ma fac popa :-)))

#1096
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ma, tu vrei sa dai de baut si nu stii cum :D Io nu refuz :D

 Speedo, on 22nd September 2011, 01:58, said:

Ca vorbeam de consum de ulei...tot la VAG, daca cutia de viteze la VW Crafter transpira ulei nu este considerat un defect.
Exista un buletin de service in care se specifica acest lucru si ca nu se repara (pana la o anumita limita de transpiratie, desigur).
Daca uleiul ala este transpirat pe la semeringuri, da. Pe la garniturile de etansare, nu. Si asta se datoreaza faptului ca in anumite cutii de viteze se pune ulei mai mult decat nivelul axelor planetare (sau axului cardanic). De ce se pune mai mult ? Asta probabil tot producatorul o stie. Probabil pentru ca exista solicitari mari in locuri unde uleiul nu poate fi "aruncat" prin barbotare decat daca este in cantitate suficienta.

Edited by cristi.r, 23 September 2011 - 08:56.


#1097
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,959
  • Înscris: 09.12.2004
cum pun mai mult ulei? pun masina pe o parte ?!?!?

doar gaura de umplere indica si nivelul maxim cind incepe sa dea pe afara :)

#1098
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Nu e obligatoriu. Plus ca multe masini au busonul foarte sus (deasupra) si au specificata in carte cantitatea de ulei de pus in cutie. Daca intrebi frumos, iti raspund frumos. Daca intrebi la misto, ... eu iti raspund tot frumos.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

6 user(s) are reading this topic

1 members, 5 guests, 0 anonymous users

ginseng

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate