Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Estimare reparatie

Sterilizare UV apa

Folii heliomate faruri - merita?

Cabina Dus mai mare cu 10cm decat...
 Rezultate firma

Facultatea de Medicina - a doua f...

Fortat sa imi dau demisia

Nivelare placa + Fisuri
 Premierul Slovaciei a fost impuscat

RIP imgflip meme generator

V-ati facut sau va veti face Colo...

Imagini generate de Inteligenta A...
 Typo3 - tabel cu HTML

Amorsa inainte de adeziv

Tableta pareri

Musuroi mare
 

Consum, turatie normala Ford Mondeo TDCI 115CP

- - - - -
  • Please log in to reply
230 replies to this topic

#1
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Tocmai am cumparat un Mondeo Trend 2.0 TDCI 115 CP din germania cu 118.000 km... reali sper eu. Masina este fabricata in iunie 2002; are pe ea aer conditionat, geamuri electrice fata-spate, oglinzi electrice, radiocass. + magazie CD-uri, kit telefon Nokia, scaun sofer reglabil electric pe inaltime, volan + schimbator piele, 8 airbag-uri, proiectoare ceata, comenzi audio volan. Din ce am vazut acum pe site-ul Ford Romania, pe Trend, ca dotari standard, in afara de ce am spus mai sus au pus si ESP, radio - CD (cu magazie banuiesc...) si climatronic.
   Am mers cu ea 480 km oras si autostrada(80%) cu 23 de litri. Adica 4.8l / 100km in mers cu 130-150kmh si un maxim scurt de 200kmh... asta pana s-a aprins becul rosu. Apoi plinul facut am mers 1200 de km pana acasa (mers pe autostrazi 130-150 km/h pana la vama si apoi prin tara inca 400-500 km) pana sa se aprinda iar becul rosu; rezervorul are 58,5 litri. Inseamna ca masina a consumat 4.86%  :o . Mie mi se pare putin nerealista cifra. E totusi motor de 2000 cmc.... Un prieten imi zicea ca are rezervor de 75l, ceea ce pare mai normal (ar fi un 6,25 %). Voi vedea cati litri are rez. cand ii voi face iar plinul... Mai are cineva Mondeo cu motorul asta? Mondeo-urile voastre cat va consuma? Rezervorul cat are? (asta pana o sa verific eu :P)...
  Ca si impresii despre masina... foarte stabila, ca pe sine. La turbina simt un mic lag, adica apas pedala acum si masina accelereaza in cateva momente, nu chiar imediat. Pedala de ambreiaj are o anumita zona, foarte scura, in care "prinde", m-am obisnuit in final cu ea, dar oricum mi s-a parut ciudat. A mea in treapta I intra putin mai greu, adica opune putina rezistenta,nu stiu de ce...
  Citeam pe forum ca TD-urile trebe' conduse peste 2000rpm, ca altfel ajung cu turbina "la pachet" la service, cum zicea cineva... Nu pot sa pricep cum conduc altii in plaja asta de turatie. Pai ca sa ai 2300 rpm cand treci 2-3 trebuie sa fi undeva la 2700 cu a 2a, adica undeva pe la 40 kmh (cred). Sunt cazuri cand se merge in coloana cu 50-60 la h, cu a4a am undeva la 1900 rotatii, cu a3a urc undeva la 2300 -2400 si mi se pare o prostie sa tin motorul inutil turat, creste si consumul, creste putin si zgomotul interior... De acord, se poate conduce si asa, dar asta nu e un mers lejer, relaxat de "duminica" asa :), cum imi place mie sa merg. Recunosc ca imi mai scapa  4000 rpm dar scurt in vreo depasire ceva. Adica ce se intampla daca merg in plaja de turatie 1700 - 2100? Banuiesc ca  inginerii care au proiectat turbina si motorul ala nu s-au gandit ca o sa mearga toti cu 2500 - 3000 rpm, ca n-or fi fost idioti. Cum este de fapt normal?
   Atunci cand pun frana de motor se taie injectia? Adica daca la 70 kmh o las cu a4a, fara acceleratie se taie injectia?
Numai bine!

#2
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Chiar nu mai are nimeni mondeo de 115CP sa-si dea cu parerea? Am vazut in cartea de service a masinii ca schimbul de ulei se facea la 20.000 km. Multi am auzit ca-l schimba la 10-15k km.. cica traficul in romania este diferit. Intreb si alti posesori de Mondeo la cat il schimba. Ce pareri avizate sau nu ati mai auzit? Ce probleme ati mai avut cu masinile voastre?
Ce va incanta la ele? Eu sunt foarte multumit de masina pana in prezent...  :inlove:

#3
townkat

townkat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 564
  • Înscris: 29.12.2004
tocmai ce am postat asta si pe topicul cu Loganul :),

VW spune:

"Change gear quickly – Only use first for moving off. Change up rapidly. It is best to keep your revs below 2000 rpm.
Drive in 3rd at 30 km/h (about 20 mph)
Drive in 4th at 40 km/h (about 25 mph)
Drive in 5th at 50 km/h (about 30 mph)
"
cred ca daca era vre-o problema legata de subturatie spuneau ei nu?

Se pare ca este chiar invers si este de preferat sa schimbi pana in 2000.

A mea cu cutie automata schimba uneori si la 1500 trecand in treapta supeioara la 1300 de ture..ehh daca nici asta automata nu stie sa schimbe si strica motorul ...

#4
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,062
  • Înscris: 26.11.2001
Hai ca te asteapa MAK cu turbina la curatat. Nu uita carburol-ul... :)

#5
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Acum am citit in cartea tehnica a masinii, care e in germana :crybaby: , ca are rezervor de 58.5l. Mi-a iesit consumul de 4,9l la drum intins. Superb... zic eu. Oricum, mai testez consumul si cu alte ocazii si revin cu  concluziile.

townkat: am gasit si eu asta pe site-ul VW, la "Tips for Driving" dar nu mi se pare chiar ok. Am gasit acum in cartea tehnica (abia acum o rasfoiesc ptr ca este in germana si m-am speriat la inceput...) asa:

1. Gang:  0   - 38 km/h
2. Gang:  24 - 70 km/h
3. Gang:  39 - 110 km/h
4. Gang:  53 - 159 km/h
5. Gang:  69 - 197 km/h

si cifrele astea nu bat deloc cu ce ai pus tu acolo. Oricum, a5-a la 50 e prea mult, trebuie sa recunoastem.
Acum nu m-am lamurit daca alea sunt limitele extreme in care poate fi condusa masina sau limitele decente. E bine ca exista o limita inferioara. Adica nu e ok sa am a5a sub 69, de ex.

Daca are cineva vreun "manual de utilizare" in engleza/romana/franceza ii sunt recunoscator  :D. Oricum, merci pentru raspuns.

Speedo:  sper sa astepte mult si bine MAK :).

#6
townkat

townkat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 564
  • Înscris: 29.12.2004
Eu doar am citat din siteul VW, si din cate inteleg este vlabil si pentru benzina si pentru diesel. nu stiu daca ai citit tot articolul, super interesant dealtfel, dar valorile erau duse cam la limita inferioara pentru ca era vorba despre ecologie si consum minim.
Oricum daca in cartea ta scrie asha inseamna ca alea sunt valorile corecte pentru masina ta, ca ei cunosc mai bine cum a fost proiectata masina.
Ceea ce vroiam eu sa spun este ca nu se strica nimic daca mergi cu putine ture. Important este sa o tii in treapta cat mai mare, dar atat cat sa iti ofere cuplul de care ai nevoie in acel moment, lucru pe care sunt sigur ca il simti si tu cand o conduci.

#7
bcristian1

bcristian1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 23.07.2006

 oviviu, on Jul 31 2006, 23:55, said:

Chiar nu mai are nimeni mondeo de 115CP sa-si dea cu parerea? Am vazut in cartea de service a masinii ca schimbul de ulei se facea la 20.000 km. Multi am auzit ca-l schimba la 10-15k km.. cica traficul in romania este diferit. Intreb si alti posesori de Mondeo la cat il schimba. Ce pareri avizate sau nu ati mai auzit? Ce probleme ati mai avut cu masinile voastre?
Ce va incanta la ele? Eu sunt foarte multumit de masina pana in prezent...  :inlove:

Am un mondeo TDCI Ghia 2.0 130CP
consumul este chiar foarte mic 4.x -autostrada, in oras nu mi-a luat niciodata peste 6.5!!!
cuplul si acceleratia sunt foatre foarte bune. este normal sa nu raspunda acceleratia instantaneu la putere maxima. turbina porneste la o anumita turatie (banuiesc 1.800RPM).

gasesti informatii despre mondeo aici

#8
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Pentru cei care mai au Mondeo sh. La voi intra putin mai greu in treapta I. E un "feature" al masinii  :) , este prea uzata cutia sau poate mai trebuie ulei pus acolo in cutie? Sau poate sunt unele modele la care asa e normal?

#9
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Am vazut acum ca se exfoliaza putin vopseaua de pe pragurile din fata. E vorba de cativa cm patrati, dar totusi..  :o . Nu prea am mers pe drumuri de tara sau cu criblura; mi s-a rupt inima cand am vazut  :( .


La acceleratii bruste imi iese un nor de fum negru... Iese doar atunci cand o accelerez brusc. Daca o tin asa turata nu mai apare. Sa fie ceva probleme?

#10
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005
Nu te speria, e normal fumul la diesel. De vina e motorina proasta si nu numai... aproape orice diesel la talpa fumega din greu.

#11
lulu mob

lulu mob

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 26.10.2005
Pe naiba, daca iese nor de fum nu-i normal de loc.
Posibile cauze:
filtru aer infundat
injector dereglat
pompa injectie dereglata
defectiune la turbina.

#12
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005
Amice, vorbesti aiurea. Am un prieten foarte bun de familie cu un e320 cdi 2004 luat de nou... din prima luna la talpa scotea fum negru si asta in Germania, numai motorina.de . Alt caz concret, azi veneam de la facultate, se termina autostrada si intram pe drum national, asteptam la semafor. In paralel cu mine un pustan cu un A3 model nou, vroia cred sa ma provoace la o mica liniuta (de fapt m-am prins ca vroia sa ma provoace dupa cat de tare a plecat, initial nu am bagat de seama). Nu i-am dat curs invitatiei si a plecat destul de tare, iar ditamai norul de fum sub masina, de m-am prins si eu ca era diesel. De asemenea pe autostrada vad des nori de fum cand se efectueaza depasiri, de unde am ajuns la concluzia ca la diesel e normal un nor de fum la talpa. Si daca nici nemtii nu-si ingrijesc masinile...

#13
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Am analizat atent multe masini diesel sa vad daca scot fum. Am vazut ca toate la acceleratii bruste scot fum negru, mai mult sau mai putin. Am vorbit cu un mecanic de la Ford si a zis ala ca e normal sa scoata fum. E problema daca fumul persista; daca iese doar la talpa no problem...


Am vazut un A4 din 2004 adus din Germania acum si la fel fumega "la talpa". Cat de forjat sa fie un A4 de 2 ani sa scoata fum negru???

As vrea sa vad o masina noua, din showroom eventual, daca face la fel...

#14
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005
Ma bucur ca ai observat aceleasi lucruri ca si mine. Din showroom nu va scoate fum, insa in cateva mii de kilometrii sigur.

#15
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Am mers destul cu masina si tot n-am reusit sa ma acomodez cu pedalele. Cel mai dubios e ambreiajul. Are cursa lunga (normala) dar tine doar pe un interval de 1 cm, sau cel putin asa am eu impresia. Ridici piciorul, ridici, ridici si... hop, deodata tine ambreiajul. Dupa ce se termina zona ai f mica in care tine il poti elibera complet pentru ca oricum nu mai conteaza. La inceput eram exact ca un incepator, mi-a stat motorul de-mi era mie rusine.
  Acum simt ambreiajul ala "brusc" la schimbarea treptelor. Bag a2a, a3a eliberez usor ambreiajul si se simte o smucitura atunci cand cupleaza. O fi o chestie de obisnuinta, nu stiu ce sa zic...
   Dupa 2000 rpm motorul trage ca nebunul. A2a, a3a sunt "ucigatoare". E adevarat ca trage asa doar pt putin timp, dar rupe pamantul. Adica intr-a 2-a, trage asa de la 30 la 55 km/h; a3a de la 65 la 100km/h. E putin, dar e o super-senzatie, exact cum zicea RedMan_BZ  "mai mult te tii de volan decat il controlezi". Esti doar trist cand ca atunci cand abia incepi sa te bucuri te uiti ca ai ajuns deja la 4000 - 4300 rpm si trebuie sa schimbi.
  Acum sa nu-mi sara cineva in cap, nu incerc sa compar SL cu Mondeo, Doamne fereste!
  

RedMan_BZ: super drive-testele alea ale tale (SL, E, Vectra, etc.)

#16
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Am mers destul cu masina si tot n-am reusit sa ma acomodez cu pedalele. Cel mai dubios e ambreiajul. Are cursa lunga (normala) dar tine doar pe un interval de 1 cm, sau cel putin asa am eu impresia. Ridici piciorul, ridici, ridici si... hop, deodata tine ambreiajul. Dupa ce se termina zona ai f mica in care tine il poti elibera complet pentru ca oricum nu mai conteaza. La inceput eram exact ca un incepator, mi-a stat motorul de-mi era mie rusine.
  Acum simt ambreiajul ala "brusc" la schimbarea treptelor. Bag a2a, a3a eliberez usor ambreiajul si se simte o smucitura atunci cand cupleaza. O fi o chestie de obisnuinta, nu stiu ce sa zic...
   Dupa 2000 rpm motorul trage ca nebunul. A2a, a3a sunt "ucigatoare". E adevarat ca trage asa doar pt putin timp, dar rupe pamantul. Adica intr-a 2-a, trage asa de la 30 la 55 km/h; a3a de la 65 la 100km/h. E putin, dar e o super-senzatie, exact cum zicea RedMan_BZ  "mai mult te tii de volan decat il controlezi". Esti doar trist cand ca atunci cand abia incepi sa te bucuri te uiti ca ai ajuns deja la 4000 - 4300 rpm si trebuie sa schimbi.
  Acum sa nu-mi sara cineva in cap, nu incerc sa compar SL cu Mondeo, Doamne fereste!
  

RedMan_BZ: super drive-testele alea ale tale (SL, E, Vectra, etc.)

Am mers destul cu masina si tot n-am reusit sa ma acomodez cu pedalele. Cel mai dubios e ambreiajul. Are cursa lunga (normala) dar tine doar pe un interval de 1 cm, sau cel putin asa am eu impresia. Ridici piciorul, ridici, ridici si... hop, deodata tine ambreiajul. Dupa ce se termina zona ai f mica in care tine il poti elibera complet pentru ca oricum nu mai conteaza. La inceput eram exact ca un incepator, mi-a stat motorul de-mi era mie rusine.
  Acum simt ambreiajul ala "brusc" la schimbarea treptelor. Bag a2a, a3a eliberez usor ambreiajul si se simte o smucitura atunci cand cupleaza. O fi o chestie de obisnuinta, nu stiu ce sa zic...
   Dupa 2000 rpm motorul trage ca nebunul. A2a, a3a sunt "ucigatoare". E adevarat ca trage asa doar pt putin timp, dar rupe pamantul. Adica intr-a 2-a, trage asa de la 30 la 55 km/h; a3a de la 65 la 100km/h. E putin, dar e o super-senzatie, exact cum zicea RedMan_BZ  "mai mult te tii de volan decat il controlezi". Esti doar trist cand ca atunci cand abia incepi sa te bucuri te uiti ca ai ajuns deja la 4000 - 4300 rpm si trebuie sa schimbi.
  Acum sa nu-mi sara cineva in cap, nu incerc sa compar SL cu Mondeo, Doamne fereste!
  

RedMan_BZ: super drive-testele alea ale tale (SL, E, Vectra, etc.)

#17
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Scuze pentru duplicat. Nu stiu ce s-a intamplat...

#18
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005
Salutare, multumesc pentru aprecieri si ma bucur ca ti-au placut posturile mele. Despre ambreiaj, nu stiu ce sa-ti zic, am un amic cu un Mondeo Ghia 2.0 TDCi de 136 CP, de 80.000 km mers numai prin RO si el nu s-a plans. De altfel in afara de o rola la motor la 40.000 km, un maner de usa rupt si ceva scartaieturi la interior, probleme nu a avut. In orice caz, Mondeo ramane o masina super avantajoasa si ca SH si ca noua, a se vedea ca e in top mereu in testele de stabilitate si dinamica. Ofera foarte mult pentru banii platiti. Eu am mers doar ca pasager cu un Mondeo benzinar si m-a impresionat in mod deosebit la spatiul interior si la insonorizare.

Daca zici ca dai drumul usor la ambreiaj si tot se simte o smucitura inseamna ca e ceva dereglat

Pe cand ne onorezi cu un film cu Mondeo tau? Ai fi in exclusivitate cu primul filmulet cu motorizare diesel.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate