Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...
 Ce gen de muzica este?

drepturile copiilor in numele ...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!
 Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!
 BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara
 

Care este rutina voastră de verificări la mașină?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#37
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
ma uit pe sub capota la lichide cam la 2 luni / inainte de un drum mai lung, si cum drumuri lungi mai am din cand in cand, e ok.

#38
crischir

crischir

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,246
  • Înscris: 04.06.2023
Din 2000 toamna cam fiecare masina are semnalizare de bec ars.. mai ales pe faruri , frana, semnalizari.
Puneti un tracker GPS-GSM, (eventual cu alarma zguduiri Posted Image )
Lichidul de racire se schimba odata cu distributia, daca se consuma mult inainte sunt probleme. La fel si uleiul, servo..
PS eu am fost nevoit sa pun ulei in motor pana ajungeam acasa din GR , am demontat tot motorul la destinatie. Pe mine ma distreaza cand VAG zice ca e "normal" sa consumi 400- 600ml de ulei la 15 k km .. la Wartburg puneam 2 l ulei la  100l benzinaPosted Image

Edited by crischir, 19 January 2024 - 14:50.


#39
dacibesti

dacibesti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,569
  • Înscris: 01.02.2007
Nimic, niciodata.
Isi verifica singura tot ceea ce este de verificat. Apoi ma anunta daca are de zis ceva.

#40
Dorel-Jefuitorul

Dorel-Jefuitorul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,688
  • Înscris: 12.08.2020
Acum o luna am observat seara ca semnalizarea lumineaza mai tare decat faza scurta, la o saptamana am verificat (clar, nu am faza scurta).
In ultimele 5 luni am ramas de trei ori fara baterie, odata am fost impins, de doua ori am primit curent.
Claxonul nu functioneaza de peste 5 ani.
Un suport de la far este rupt, tot de vreo 5 ani.

Azi am mers la electrician si le-a rezolvat pe toate.

De cand a dat frigul masina “chițăie” in partea dreapta la viraje, pana cand se incalzeste. De ceva vreme nu se aprinde becul de marsarier (daca trebuia sa spun si asta la electrician, am uitat), ma mir ca le-am retinut pe celelalte.
Probabil in urmatoarea luna voi ajunge la mecanic sa vedem ce-i cu “chitaitul”, o sa ii zic lui si despre marsarier.
Deschid capota la masina doar pentru a pune lichid de parbriz. Stiu in principiu cum se verifica uleiul dar nu am facut-o niciodata, celelalte lichide nici nu prea stiu pe unde sunt.
Eu nu verific nimic la masina, o duc la mecanic inainte de drumurile lungi si el imi spune ce trebuie, schimbat, completat etc., sau cum este acum faza cu “chitaitul”, cand voi ajunge la mecanic ii voi spune sa verifice tot si sa schimbe, sa completeze tot ceea ce este nevoie.

#41
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,092
  • Înscris: 20.12.2007
Cel putin odata pe saptamana verific cam tot ce se poate verifica vizual si mai ales cand e de plecat la drum lung. Stau cu lanterna si ma uit dupa orice fel de pata, supurare etc, culoare si nivel antigel, culoare si nivel ulei, la fel si celelate lichide.
Verificat bateria cu un tester portabil destul de des, verificat presiunea la roti fie cu manometrele din dotare fie la statie la pompa. Ma uit la discuri sa vad cum arata uzura daca apar striatii ciudate.
Am condus tot felul de chestii la viata mea si mi-am luat multe suturi in cwr ca sa zic asa. Indiferent cat de bine arata masina in teorie, intotdeauna trebuie sa fii atent.

#42
crischir

crischir

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,246
  • Înscris: 04.06.2023
Cand conduci SH de la "bunicuta" din D poti sa te astepti la mai multe Posted Image

#43
xplozia

xplozia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 02.02.2005
In urma cu 3 zile, dupa ce cu o zi inainte am avut un drum de 400 km, am fost avertizat in bord ca nu am antigel. Am completat ciu antigel si mi-am vazut de drum. Nu prea ridic capota altfel.

#44
driftking91

driftking91

    Freak on a leash

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,738
  • Înscris: 28.12.2008
Doar înainte de drum lung fac verificări mai amănunţite. Aşa ocazional, completat lichid de parbriz, antigel dacă e cazul, aruncat frunze uscate şi sincer cam atât sub capotă.
Presiune doar dacă mi se pare ochiometric că sunt lăsate roţile, nu mă uit la uzura anvelopelor, am un singur set allseason relativ noi (2020), la cât merg eu mai duc.
În rest zice mă iau după ce zice maşina (becuri arse, filtru particule, etc).

Pentru valabilitate acte folosesc calendarul Google pentru remindere, oricum se repetă în aceeaşi perioadă în fiecare an şi nu sunt greu de ţinut minte.

#45
MKdens24kw

MKdens24kw

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,859
  • Înscris: 02.02.2014
Nimeni nu verifica sub masina daca mai este catalizatorul la locul lui??

#46
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,885
  • Înscris: 14.10.2008
S-ar auzi ca o toba sparta ma gandesc. Ma rog, eu am DPF.

#47
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,667
  • Înscris: 07.02.2003

View PostValy_User, on 19 ianuarie 2024 - 12:12, said:

Notă: Acest topic nu este dedicat celor care spun că n-au ridicat în viața lor capota la mașină.
Pai cred ca e destul de simplu, de obicei ridic capota doar sa pun lichid de parbriz si cu ocazia asta ma uit in general la tot sa nu apara scurgeri sau transpiratii pe la ceva, motorul fiind relativ nou (<10000Km), lichid frana si racire doar verific, oricum nu am cu ce sa completez, alea se pun doar la revizie iar eu nu am ce pun ei. La ulei ma uit doar asa sa ma joc cu joja sa nu zic ca nu m-am uitat, ca nu e motor nemtesc sa mearga pe ulei si cat pui cam tot atata e si peste un an la revizie, nu de simte diferenta. Cam odata la 6 luni ma uit la cureaua de distributie, e model cu ungere si caut semne de uzura.
Aerul la roti e alta treaba ala trebuie verificat la fiecare schimbare de temperaturi medii de cel putin 10°C.

Edited by andreic, 19 January 2024 - 16:47.


#48
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,885
  • Înscris: 14.10.2008
Am mai schimbat, in afara de placute si discuri prin 2016 (masina e din 2008) niste rulmenti pe fata acum 2 ani, huruiau. Pompa de ambreiaj am schimbat-o, pentru ca nu ma mai lasa sa plec din curte, aproape, m-am tarat pana la service.

Emblema buton VW de pe haion, inlocuita de 2 ori, o singura data si broasca haion ca nu mai prindea-nu se mai incuia.

#49
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,255
  • Înscris: 24.07.2022
uleiul trebuie completat inainte sa spuna in bord, e cam tarziu cand e deja la minim. presiunea cam de 2 ori pe sezon, cand se schimba temperaturile mai mult.

#50
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,885
  • Înscris: 14.10.2008
Ultima oara cand a zis bordul a fost intr-o dimineata geroasa. Dupa ceva drumuri in oras, am pus un angajat OMV sa verifice joja sa vedem la cat e cand zice in bord. Era la marcajul de minim.

Am un unchi care zicea ca aude distributia cand trebuie schimbata. Intr-adevar tot pe ger dimineata se auzea un sunet de curea, nu deranjant dar era, si dupa schimbarea distributiei nu a mai existat acel sunet la rece.

Deci nu ma uit prea des sub capota ca nu am de ce, bordul spune ce si cum, se si aud alte chestii, nu mai e ca la Dacie. Si service-ul face treaba, nu mai trebuie sa fii tu mecanic ambulant.

Bateria am inlocuit-o de 2 ori, in decembrie 2017 si in august 2023. Prima, originala, a tinut cel mai mult, aproape 10 ani. Varta toate.

Ma uit de 3 ori ce pistol am luat inainte de a pune in rezervor, inainte de apasarea tragaciului de la pistol. Pana prostului si misfuelingul sunt 2 chestii pe care daca nu le eviti, esti cel mai cel din curtea scolii. Posted Image

Ca de la ce aditivi are motorina in ziua de azi, uneori miroase dubios de benzinar. Posted Image

Anvelopele sunt din februarie 2023, all season, aveam pe cele de vara din 2015 si pe cele de iarna din 2010, gata, le-a ajuns.

#51
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,052
  • Înscris: 02.08.2021

View PostNeaceasca85, on 19 ianuarie 2024 - 17:10, said:

nu mai trebuie sa fii tu mecanic ambulant.

Eu mă bag să mai fac anumite lucrări.
Depinde și de timp și complexitate.

Edited by Valy_User, 19 January 2024 - 18:42.


#52
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,255
  • Înscris: 24.07.2022
@neaceasca, nu e bine sa lasi uleiul sa ajunga la minim. la unele motoare e mai nasol decat la altele. la fel daca te dai la ea sau te duci pe la munte si sa mergi cu minimul.

#53
LouisCyphre

LouisCyphre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,970
  • Înscris: 24.01.2012

View PostDorel-Jefuitorul, on 19 ianuarie 2024 - 15:32, said:

Acum o luna am observat seara ca semnalizarea lumineaza mai tare decat faza scurta, la o saptamana am verificat (clar, nu am faza scurta).
...
Eu nu verific nimic la masina, o duc la mecanic inainte de drumurile lungi si el imi spune ce trebuie, schimbat, completat etc., sau cum este acum faza cu “chitaitul”, cand voi ajunge la mecanic ii voi spune sa verifice tot si sa schimbe, sa completeze tot ceea ce este nevoie.
Spune-i să verifice şi niturile de la mânerul ăla din spate, să nu fie lărgite. :)

Edited by LouisCyphre, 19 January 2024 - 20:30.


#54
RaySefo

RaySefo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,176
  • Înscris: 17.06.2010
Deschid aplicatia masinii din telefon si imi zice daca e ceva in neregula. Daca totul e ok cheie si am plecat.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate