Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...
 Ce gen de muzica este?

drepturile copiilor in numele ...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!
 Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!
 BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara
 

Voi v-ați mai întoarce la sisteme de injecție primitive?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

Poll: Voi v-ați mai întoarce la sisteme de injecție primitive? (17 member(s) have cast votes)

Voi v-ați mai întoarce la sisteme de injecție primitive?

  1. Da (8 votes [47.06%] - View)

    Percentage of vote: 47.06%

  2. Nu (9 votes [52.94%] - View)

    Percentage of vote: 52.94%

Vote Guests cannot vote

#19
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,792
  • Înscris: 12.01.2018

View PostNeaceasca85, on 17 ianuarie 2024 - 10:32, said:

99veh e fan benzina aspirat, dar cunoaste cate ceva despre toate pentru ca a lucrat la ITP. Si eu il urmaresc, e mai tanar, mai funny.
PAMPASU ăsta  dădea sfaturi bursiere până nu demult.acum este as în ale mașinilor?

#20
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 22.11.2006
Doar ca la acelasi consum ai 3x puterea. SI nu-mi spune ca motorul de Dacie era fiabil.

Partea buna: performante crescute, partea proasta: fiabilitate mai mica fata de motoarele reusite.
Personal, as lua fara probleme un 1.6, 1.8 aspirat, dar nu prea mai exista noi.

#21
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005

View PostValy_User, on 17 ianuarie 2024 - 10:07, said:

Mă tot uit la 99veh
Si cu asta ai spus tot. Posted Image Posted Image

Omul este extrem de subiectiv, si bate campii grav in legatura cu orice nu este pe gustul lui.
Nu spun ca are sau nu dreptate pe subiectul respectiv fiindca nu am urmarit videoclipul, zic doar ca nu este nici pe departe o sursa de informatie clara.
Mai urmaream si eu acum cativa ani, mai mult ca divertisment auto, insa cand am vazut cat de pe langa subiect este si cand vrea sa povesteasca un lucru in loc sa o faca straight forward, povesteste 3 minute pe un lucru pe care ar trebui sa-l spuna simplu in 30 secunde.... a inceput sa ma plictiseasca.

Edited by AndyM, 17 January 2024 - 12:33.


#22
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,885
  • Înscris: 14.10.2008

View PostEMPP, on 17 ianuarie 2024 - 12:21, said:

PAMPASU ăsta  dădea sfaturi bursiere până nu demult.acum este as în ale mașinilor?
Eu ca om muscat de automobil l-am cunoscut. Am vazut si bursiere dupa aia, dar nu m-au interesat.

#23
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,792
  • Înscris: 12.01.2018

View Postbluesnake, on 17 ianuarie 2024 - 12:24, said:

motorul de Dacie era fiabil.
era vorba de consum/100 km.
fiabilitatea n-are absolut nimic cu  consumul

#24
d4m4g3

d4m4g3

    The best or nothing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,757
  • Înscris: 23.05.2013

View PostEMPP, on 17 ianuarie 2024 - 12:21, said:

PAMPASU ăsta  dădea sfaturi bursiere până nu demult.acum este as în ale mașinilor?
El, omul, da. 99vehicles nu... Ca e canalul auto.
Chestiile bursiere le avea pe celalalt canal cu numele lui.

View PostEMPP, on 17 ianuarie 2024 - 12:02, said:

și astea noi la fel consumă ca vechea dacie pe carburator
Astea noi nici nu stii la ce sa te astepti. Vad consum 3L/100 sau 15L/100 in oras cu a mea la mers, nu liniute.
Pot consuma putin dar trebuie sa fi chiar cumpatat, fara accelerari puternice, fara viteze foarte mari, fara fara fara.
Altfel e nebunie.

#25
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostValy_User, on 17 ianuarie 2024 - 10:07, said:

Dar eu unul nu m-aș mai întoarce la sistemele alea de injecție primitive.
Nu pot să compar un CR modern cu ceea ce era înainte. Consum mai redus, pornire întotdeauna la sfert. Care fac ca motorul să fie foarte silențios, injectoarele astea fac inclusiv preinjecție.

Le amesteci, ca sa zic asa.

Defineste sistem de injectie primitiv. Ca injectia de benzina nu a inceput cu MPI (multi-point injection). Primele sisteme de injectie erau chiar primitive, dificil de reglat / controlat, dificil de reparat, etc. Vezi injectia mecanica de la Mercedes din anii '70.
Primele sisteme de injectie nu au aparut din motive de emisii (pe vremea aia asta nu era un topic), ci din motive de performanta (vezi Corvette seria 1). Pentru americani era mai ieftin asa decit sa tina X carburatoare in sync. Lamborghini Countach a mers pe carburatoare (6, adica 2 pe cilindru) pina prin anii 90 si a trecut pe injectie doar in US, ca sa se incadreze la normele de poluare.

Pornire la sfert exista doar la motoarele pe carburatie cu aprinderea controlata mecanic (distribuitor care se invirte in sync cu arborele). Motoarele moderne (cu senzor pe volanta si axa/axe) au nevoie sa dea motorul peste cap o data ca sa stie pozitia arborelui. Poate ai vrut sa zici "pornire la prima cheie in (aproape) orice conditii de vreme" sau ceva de genul asta.

Motoarele cu injectie directa sint mai galagioase decit cele cu injectie clasica (indirecta), pentru ca injectia se petrece la presiuni mult mai mari (pompa de injectie lucreaza pe la vreo 100 de bari in loc de 3, etc.). Nu te-ai intrebat niciodata de ce motoarele astea au "capacul" ala mare si gros cu spuma fono-absorbanta peste ele?
Vorbesc strict de cele pe benzina, alea diesel sint galagioase oricum.

Consumul mai redus vine din injectia carburantului in secvente vs carburator unde curgea continuu, la fel ca la primele sisteme de injectie (spre exemplu Bosch K-Jetronic).
Nici una din injectii (directa vs indircta) nu e perfecta si sint regimuri de exploatare unde una e mai buna decit cealalta (mers constant -> injectie directa, accelerari -> injectie indirecta). De-asta, spre exemplu la Toyota cel putin erau motoare care aveau injectie hibrida: un rind de injectoare directe in chiuloasa, un rind de injectoare indirecte in admisie. De Toyota 86 vorbesc.

Nu sint un fan al lui 99veh, mi se pare ca vrea doar atentie sau are doar interese pur comerciale (nu neaparat in ordinea asta), dar cu pretul injectoarelor are un punct de vedere valid: un injector direct este muult mai scump decit unul clasic.

#26
Oyama-the-Younger

Oyama-the-Younger

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 08.01.2024
carburator electronic. fiabilitate intensiva, consum serios, puteri litrice mari.

#27
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,052
  • Înscris: 02.08.2021
Și acum Toyota mai folosește o combinație între injecție directă și indirectă, cu două injectoare pe cilindru.

Când spun sisteme primitive mă refer la alea indirecte, precum și la alea Pompe Duse.
Acum și la motoarele pe benzină se folosește injecție fuel rail.

#28
sergiu_gh

sergiu_gh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 661
  • Înscris: 10.07.2013
@undesignus, apreciez cumulul de informații. Eu am o întrebare, în ideea în care ai ceva informații: la injecția directă este des întâlnită problema cu depunerile pe supapele de admisie sau sunt mai degrabă cazuri izolate ce țin de proiectare și soluțiile alese?

#29
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
@sergiu_gh: depunerile alea la motoarele cu injectie directa sint in principal pe injector. Supapele sint added bonus.
Dar asta nu se intimpla oricum, ci tine de mai multi factori:
- drumuri scurte
- ulei neschimbat la timp sau de proasta calitate
- benzina cu cifra octanica mai mica (la injectie directa cam trebuie 98 sau 100)

View PostValy_User, on 17 ianuarie 2024 - 14:45, said:

Când spun sisteme primitive mă refer la alea indirecte, precum și la alea Pompe Duse.
Acum și la motoarele pe benzină se folosește injecție fuel rail.

Cum ziceam... le incurci.

Pumpe duse e injectie directa si nu as numi-o primitiva in nici un caz. E adevarat ca e zgomotoasa, fiind mecanica si nici nu e nici foarte precisa (controlul cantitatii de combustibil injectat), tot din acelasi motiv. De-aia s-au inventat injectoarele piezo.
Injectia common rail la autoturisme diesel in mass production a fost insipirata de la motoarele pe benzina, ma refer strict la rampa comuna, vezi Fiat Chroma si apoi motoarele diesel de la PSA.
Strict dpv istoric a fost folosita prima data pe niste motoare diesel de submarin prin WWI, dar alea sint un pic altceva.

#30
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,052
  • Înscris: 02.08.2021
Nici nu am spus că nu e directă.

#31
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostOyama-the-Younger, on 17 ianuarie 2024 - 14:25, said:

carburator electronic. fiabilitate intensiva, consum serios, puteri litrice mari.

Se cheama injectie monopunct si intra-devar era foarte fiabil.

#32
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,275
  • Înscris: 08.01.2021

View Postundesignus, on 17 ianuarie 2024 - 14:24, said:

.
Primele sisteme de injectie nu au aparut din motive de emisii (pe vremea aia asta nu era un topic), ci din motive de performanta

Nici măcar n-au apărut pe masini, ci pe avioane, încă din anii '40 (ca și supraalimentarea dealtfel).  Injecția le permitea printre altele sa zboare cu capul în jos :D
Industria auto se trezește întotdeauna după jumătate de secol.

View Postd4m4g3, on 17 ianuarie 2024 - 10:40, said:

Eu n-am mers cu o masina noua, mai de doamne ajuta, cu motor aspirat.

Majdile au rămas fidele motoarelor aspirate și "right-sizingului" in detrimentul downsizingului.

Ontopic, eu m-aș întoarce la mpi, dpdv al șoferului nu-i nicio diferența fata de injecția directa.  Dacă as avea de ales între doua modele asta n-ar fi un criteriu.
Ba chiar nu-ți mai bati capul cu depunerile de mâl pe supapele de admisie.
Ok poate consuma cu o fracțiune în plus însă în afara de asta se "simt" la fel.

Edited by KiloW, 17 January 2024 - 16:19.


#33
Labargo

Labargo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 598
  • Înscris: 23.12.2023
Un motor nou pe benzina (cum sunt B48 sau B58) e peste orice diesel sau phev

#34
bibolu

bibolu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 600
  • Înscris: 29.06.2023
99veh ala e cel mai antipatic atotstiutor de car vlogger din tara. Pe langa ca vrea sa para atotstiutor e un habarnist, un manglitoi prost. Asta si cu celalalt automasterchef si ar mai fi si lucica popica ala. De buhunici nici sa nu mai zic sau de lacheul lui marina andrei ala, numai prafari care dau sfaturi de masini pe youtube

Edited by bibolu, 17 January 2024 - 18:46.


#35
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,984
  • Înscris: 14.08.2007

View PostLabargo, on 17 ianuarie 2024 - 17:08, said:

Un motor nou pe benzina (cum sunt B48 sau B58) e peste orice diesel sau phev
Realizezi ca PHEV-ul de obicei are si un motor pe benzina (mai rar diesel), nu? Ce iti ofera extra PHEV-ul e cuplu mai bun/accelerari mai rapide pentru ca intra si motorul electric in actiune si posibilitatea de a merge doar electric in anumite situatii.

#36
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
Motoarele cu injectie directa se murdaresc cel mai tare in spatele supapei, pentru ca pe acolo mai intra doar aer cu impuritatile care trec de filtru, si, mai ales, aer incarcat cu hidrocarburi din sistemul PCV. Asta e si principalul motiv pentru injectie duala. Ceva benzina aruncata in spatele lor in anumite regimuri le si spala inevitabil.

Injectoarele directe sunt inevitabil mai scumpe pentru ca trebuie sa rezista la presiunile si temperaturile de varf de combustie pentru multi ani. Alea indirecte sunt doar un cap de spray controlat electric.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate