Jojã ruptã în teacã BMW 116i 2014
Last Updated: Sep 16 2022 06:57, Started by
Dermans
, Sep 13 2022 05:47
·
0
#1
Posted 13 September 2022 - 05:47
Vã salut! Cum se poate remedia acesta pãțanie cu ruptul unei bucãți de plastic al jojei ? Când an vrut sã îmi iau nivelul de ulei efectiv joja sa rupt ,și cam un centimetru din acel ghidaj al nivelului de ulei a cãzut în teacã jojei. De acolo nu am idee unde sa dus? Posibil in baie .
Știe cineva daca e o problema daca las așa ? Alta joja intra ? BMW 116i benzinã 136cp, motor 1,6,turbo. |
#2
Posted 13 September 2022 - 06:47
Eu as face un schimb de ulei fara sa mai pornesc motorul. Si roaga-te sa gasesti bucata de plastic in uleiul uzat.
Edited by MembruAnonim, 13 September 2022 - 06:48. |
#3
Posted 13 September 2022 - 06:59
Cam ãsta lucru mã gândeam sã l fac. De fapt pãțania asta sa petrecut exact cu o zi înainte de a mi schimba uleiul. Așteptãm filtrele și dupã un drum mai lung vroiam sa verific nivelul uleiului. Asta e... Treabã e cã e joasa mașinã și sã vãd dacã incap o am in garaj și e puțin mai complicat. Da poate mai vin colegii de aici cu alte ideii sau poate au pãțit și alții aceasta. Mersi
|
#4
Posted 13 September 2022 - 07:27
Ca sa gasesti bucatica aia de plastic cred ca ar trebui sa dai jos baia de ulei,deoarece poate ramane blocata pe fundul baii si degeaba faci schimbul de ulei.
|
#5
Posted 13 September 2022 - 07:30
și dacă rămâne în baie ce aveți impresia că se întâmplă?se fac microparticule de plastic și ajung în inima motorului?
pănă la tine mașina au mai rupt doi proprietari jojele |
#6
Posted 13 September 2022 - 07:56
EMPP, on 13 septembrie 2022 - 07:30, said:
și dacă rămâne în baie ce aveți impresia că se întâmplă?se fac microparticule de plastic și ajung în inima motorului? |
#7
Posted 13 September 2022 - 08:08
Ungerea motorului nu se face doar cu presiune (pompa ulei) ci si prin barbotaj, trebuie data baia de ulei jos, poti incerca schimbul uleiului prin absortie pe la joja si poate ai noroc sa ramana agatata de furtun bucatica de joja daca nu merge dai baia de ulei data jos, alte alternative nu ai.
|
#8
Posted 13 September 2022 - 11:47
Daca ai acelasi sistem ca la a mea(116i/2004, N45-asta e fara joja, dar stiu despre ce e vorba, am schimbat baia, arbore, cuzineti, distributie, etc), din baie , uleiul pleaca pe sorb-ul de ulei spre pompa. Mie mi s-a spart o bucata (sau mai multe) dintr-o patina de plastic, au blocat partial sorb-ul(l-au si "desfacut"-tragea "fals)) si in pompa au ajuns bucati de plastic care au blocat sita ei, practic, ea a "tras" ulei mai putin decat trebuia. Fara warning-uri delow pressure, etc. Cert e ca s-au dus pe apa sambetei cuzinetii si arborele si motorul a inceput sa bata.
Daca ajungi la asa ceva, sa te pregatesti emotional(alt motor sau bani grei sa il repari). Sfat : da baia jos, arunca uleiul si filtrul, trebuie curatat bine tot ce se vede), alta garitura de baie, bani buni de manopera si alt ulei+fltru. Neaparat de verificat si inainte si daca mai poti, dupa, filtrul sa vezi daca are reziduuri. Nu e de ajuns doar sa schimbi uleiul, reziduurile raman in baie, nu ies pe busonul de golire ! PS: baia nu se da chiar usor jos, areo groaza de suruburi. Neaparat o garnitura buna(OEM sau ceva mai scump aftermarket) si un mastic de etansare(sunt destule solutii). Altfel vei avea pierderi, imbacseala, miros de ars de la pierderi, belele peste belele. Edited by AdrianHH, 13 September 2022 - 11:51. |
#9
Posted 13 September 2022 - 11:55
Bursul, on 13 septembrie 2022 - 07:56, said:
Exista o pompa de ulei care recircula uleiul, dar banui ca are o sita la intrare. Bucatica poate ramane blocata acolo. Daca nu are sita .... nasol! dacă este suptă la oprirea motorului cade jos AdrianHH, on 13 septembrie 2022 - 11:47, said:
mi s-a spart o bucata (sau mai multe) dintr-o patina de plastic, |
#10
Posted 13 September 2022 - 12:01
|
#11
Posted 13 September 2022 - 12:29
AdrianHH zice bine. E riscant sa mergi cu acea bucatica in baie.
DAR, eu zic ca merge rezolvata cumva daca: 1. N-ai pornit inca motorul 2. Daca bucatica de plastic poate iesi pe busonul de golire al baii Cum se face ? Simplu: scoti uleiul, si daca e ok, il pui in ceva ca sa il refolosesti. Apoi pui busonul inapoi si umpli cu 5-6 L de motorina. Desfaci busonul si golesti de motorina. In timp ce se goleste bati usor in baia de ulei cu un ciocan de guma sau de lemn, altfel incat bucatica de plastic, prin vibratia baii sa iasa odata cu motorina scursa. Daca nu iese, mai bagi o data sau de 2-3 ori motorina si repeti pana iese bucatica de plastic. Verifici daca bucatica de plastic este cea lipsa sau mai lipeste ca sa stii daca ai scos tot. Lasi sa se scurga bine de motorina, eventual peste noapte. Apoi completezi cu uleiul scos, cam jumate din ce ai scos, si lasi o perioada ca uleiul sa se amestece cu motorina care a mai ramas in baie. Scoti uleiul si il arunci (reciclezi). Bagi restul de ulei si completezi cu ulei curat. Edited by tehnics, 13 September 2022 - 12:31. |
#12
Posted 13 September 2022 - 13:02
Sa fii tu sanatos cate motoare toaca bucati de distributie si diverse ghidaje si apoi merg cu ele cu anii pe fundul baii de ulei.
Joja ca sa masoare nivelul patrunde pana in baia de ulei aproape de fund. Acolo o sa gasesti bucata cand ai chef sa dai baia jos, eventual intre fund si dublura aia anti valuri. De ajuns in motor sau alte probleme sunt zero sanse. Sorbul pompei de ulei are sita la orice motor de pe lumea asta iar din baie uleiul nu pleaca nicicum niciunde. pufarin, on 13 septembrie 2022 - 08:08, said:
Ungerea motorului nu se face doar cu presiune (pompa ulei) ci si prin barbotaj Poate la scuter. Orice are mai mult de 1 cilindru e ungere prin presiune de multi ani. |
#13
Posted 13 September 2022 - 14:30
Toate motoarele in 4T folosite pe autoturisme au sistem mixt de ungere.
|
#14
Posted 13 September 2022 - 14:41
Am înțeles, nu am pornit încã mașina,am mai documentat problema, servici ... Uleiul oricum trebuie sa l schimb. Am cumpãrat alta jojã cã aia e. Acel plastic din vârful ei nu e gros cã și diametru. E cam cat o pasta din aceea de pix. Cã și lungime are max 1 cm. Nu e casant e un material moale. Cel puțin ãsta de pe joja nouã se îndoaie. Nu este tare. Nu știu încã ce sa fac , evident o sa citesc tot ce spun colegii aici. Mulțumesc
|
#16
Posted 13 September 2022 - 19:50
AdrianHH, on 13 septembrie 2022 - 12:01, said:
Patina de distributie casanta ? Aia pe care se plimba lantul de distributie ani la rand, sute de zile X nustiucate ore? pufarin, on 13 septembrie 2022 - 14:30, said:
Toate motoarele in 4T folosite pe autoturisme au sistem mixt de ungere. la barbotare ajunge biela în baia de ulei |
#17
Posted 13 September 2022 - 20:23
Probabil denumeste tot barbotare ceea ce in engleza se cheama semi pressure, respectiv ca pistonul e improscat cu ce scapa pe langa capetele bielei, dar ala e tot ulei pompat sub presiune prin canalele arborelui.
|
#18
Posted 13 September 2022 - 21:34
sebulbus, on 13 septembrie 2022 - 13:02, said:
Poate la scuter. Orice are mai mult de 1 cilindru e ungere prin presiune de multi ani. Catalito, on 13 septembrie 2022 - 18:50, said:
Problema asta e cunoscută la BMW, joja fiind din plastic de proastă calitate. Dă-o naibii de bucățică, nu face nici un rău motorului, n-o să treacă niciodată de sita pompei! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users