Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...
 Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie
 Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day

Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...
 Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS
 

Benzina vs Motorina

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#55
Testosteron

Testosteron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,902
  • Înscris: 27.01.2016

 GlCA_Contras, on 05 februarie 2022 - 12:18, said:


https://www.google.c...chrome&ie=UTF-8 alege tu TDI de 115 ca-s mai multe chiar :)
acum o dai pe ture, inteleg ca nu te mai intereseaza consumul? :P

tararea prin  Bucuresti nu se face la 6000 de ture, daca tot vorbim la obiect ;)

incearca sa fii macar coerent!


o masina germana trebuie intretinuta, adevarat - bagi bani mereu in ea. O japoneza e doar fiabila si intretinerea se face prin schimbarea uleiului si cam atat :)
Ce vorbesti? Japonezele merg de la sine? Alea n-au bucsi, amortizoare, plăcuțe de frână etc sau ale japonezilor durează o veșnicie?

#56
netty1994

netty1994

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,099
  • Înscris: 22.01.2014

 _R_A_D_U, on 05 februarie 2022 - 12:18, said:



În 2017 am luat benzinară. Am așteptat 8 săptămâni să-mi vină acasă. După o săptămână de plimbări, s-a schimbat ambreiaj (garanție). La 60k începuse să bea apă - s-a schimbat pompa de apă, curea, antigel (garanție). La cealaltă, apă, paie și... bătaie. Toarce ca-n prima zi. Va ajunge cea din 2017 la rulajul celei vechi? Niciodată! Ce urmează să fac? Voi recondiționa mașina veche deoarece necesită tinichigerie și o țin cât se poate.
tu compari o mașină din generația 2005 despre care se știe că erau făcute să reziste cu una noua? Crezi că un diesel din 2017-2022 va mai fi la fel de rezistenta că aceea din 2005?

#57
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

 horhescu, on 05 februarie 2022 - 11:46, said:



Omu zicea de diesel-uri 2008-2010, pai alea maine-poinaine fac 15 ani. Ai curaj sa stai in spatele unei coji diesel cand e la relanti?
Stilo meu e din 2006 si nu da fum . Nici macar nu i-am schimbat uleiu , , total neintretinuta si porneste iarna la -18 la sfert. So costat 300 de euro anu trecut ...  Te invit sa-yi pui narile la teava .

#58
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,106
  • Înscris: 16.10.2018

 netty1994, on 05 februarie 2022 - 12:20, said:

tu compari o mașină din generația 2005 despre care se știe că erau făcute să reziste cu una noua? Crezi că un diesel din 2017-2022 va mai fi la fel de rezistenta că aceea din 2005?

Nu știu, motorul posibil că da, însă te vor lăsa electronicele iar ălea-ți papă ficații. Cât ai garanție, te doare la bască dar cefaci după? Trăim în era consumaterismului..,.

#59
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,752
  • Înscris: 21.03.2020

 Testosteron, on 05 februarie 2022 - 12:20, said:

Ce vorbesti? Japonezele merg de la sine? Alea n-au bucsi, amortizoare, plăcuțe de frână etc sau ale japonezilor durează o veșnicie?
Pot sa confirm ca asa este... Yarisul meu are 15 ani si nu am schimbat bucsi, amortizoare sau alte repere (nici macar cureaua de accesorii), doar niste placute si becuri... dar alea sunt consumbile

#60
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,106
  • Înscris: 16.10.2018

 GlCA_Contras, on 05 februarie 2022 - 12:18, said:

incearca sa fii macar coerent!


Eu știam asta: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gPttGBBLJxs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Oricum, la mașinile zise de tine, imposibil să fie doar 0.5 L diferență de consum. IMPOSIBIL :D

 GlCA_Contras, on 05 februarie 2022 - 12:26, said:

Pot sa confirm ca asa este... Yarisul meu are 15 ani si nu am schimbat bucsi, amortizoare sau alte repere (nici macar cureaua de accesorii), doar niste placute si becuri... dar alea sunt consumbile

Câți km ai cu mașina?

Edited by _R_A_D_U, 05 February 2022 - 12:28.


#61
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

 netty1994, on 05 februarie 2022 - 11:52, said:

Mai sus era un coleg care spunea că el la 4 mașini diesel și 1milioon de km q schimbat doar un ambreiaj și o turbina,la partea cu turbina o cred dar sa te tina ambreiajul 250000 km mai rar.

Exact așa ziceam și zic in continuare.
La nr ăla de km nu e greu de intuit că circul preponderent extraurban deci ambreiajul e foarte liniștit.
Că freci un diesel in București sau alt oraș mare, nu tine atât, categoric.

Există mașini întreținute și mașini de care se bate joc in ambele motorizări, părerile tale că dieselurile nu s întreținute sunt subiective și nu merită luate în seamă.

Am și diesel și benzinar, dieselul consum 5, benzinarul consum 7,5. Consumuri făcute de la plin la plin, nu instant sau alte aiureli.

Adevărat, motorul se încălzește mai greu la diesel, motiv pt care fabricantul a pus alternator de 140 Ah și o rezistență electrică de neam prost care dezgheață parbrizul Intr un minut și bagă suficientă căldură să nu stai in frig in primii 5 km.

#62
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,106
  • Înscris: 16.10.2018

 GlCA_Contras, on 05 februarie 2022 - 12:20, said:

Nu ai intretinut-o corespunzator se pare Posted Image

Așa e! N-am garaj... Uite-le cum se chinuie în natură:

#63
netty1994

netty1994

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,099
  • Înscris: 22.01.2014

 DarthBane, on 05 februarie 2022 - 12:33, said:



Exact așa ziceam și zic in continuare.
La nr ăla de km nu e greu de intuit că circul preponderent extraurban deci ambreiajul e foarte liniștit.
Că freci un diesel in București sau alt oraș mare, nu tine atât, categoric.

Există mașini întreținute și mașini de care se bate joc in ambele motorizări, părerile tale că dieselurile nu s întreținute sunt subiective și nu merită luate în seamă.

Am și diesel și benzinar, dieselul consum 5, benzinarul consum 7,5. Consumuri făcute de la plin la plin, nu instant sau alte aiureli.

Adevărat, motorul se încălzește mai greu la diesel, motiv pt care fabricantul a pus alternator de 140 Ah și o rezistență electrică de neam prost care dezgheață parbrizul Intr un minut și bagă suficientă căldură să nu stai in frig in primii 5 km.
nu sunt păreri subiective,sunt realitatea. Am avut diesel 4 ani și la fel nu scotea fum nu consuma ulei și abia acum am trecut pe benzina. E plin de diesel întreținute necorespunzător. Și benzina,dar este mai vizibil la diesel
Legat de consum,îți dau dreptate

Edited by netty1994, 05 February 2022 - 12:42.


#64
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,106
  • Înscris: 16.10.2018

 netty1994, on 05 februarie 2022 - 12:41, said:

E plin de diesel întreținute necorespunzător. Și benzina,dar este mai vizibil la diesel


Păi e normal, deoarece diesel sunt de 2 ori mai multe decât benzinare.

#65
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 A10, on 05 februarie 2022 - 08:08, said:

Plus ca iarna un diesel.....

...ce?

#66
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,082
  • Înscris: 19.12.2012

 BaXXXon, on 05 februarie 2022 - 09:18, said:

Asa-i ca n-ai diesel ? Revizia mai scumpa cu 5 lei cat e filtru de motorina. Tu crezi ca anvelopele la diesel sunt mai scumpe decat la benzinar ?! Posted Image
Iarna un diesel porneste la fel de usor ca un benzinar.
Am avut diesel, am benzina, comparatiile le-am facuit de mai demult.  Ia sa va fac o lista ca sa faceti voi comparatie si sa trageti concluziile. Vad oricum ca sunt destui care isi apara fumigenele ca deh, asa i romanu

Diesel:

kit ambreiaj (ambreiaj cu masa dubla)
injectoare
bujii incandescente
EGR,
DPF
turbina

Benzina:  (MPI)

fara egr, fara bujii incandescente, fara ambreiaj cu masa dubla, fara turbina, fara egr


Filtrele de aer, combustibnil si ulei au cam aceleai preturi.  
Repet, nu-s sofer de anu trecut, am condus masini si am avut timp suficient sa trag concluzii. Eu folosesc masina peste tot pe unde am nevoie, urban extraurban si la benzina nu imi bat capu cu turbine, dpf uri si altele, pur si simplu merge.

#67
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Ok, tu ai avut diesel 4 ani, eu vreo 20, eu am și benzinara, permite mi să mă bazez pe propriile păreri. :)

#68
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018

 BaXXXon, on 05 februarie 2022 - 12:22, said:

Stilo meu e din 2006 si nu da fum . Nici macar nu i-am schimbat uleiu , , total neintretinuta si porneste iarna la -18 la sfert. So costat 300 de euro anu trecut ...  Te invit sa-yi pui narile la teava .


Si eu te-as fi invitat la un Astra H 1.7 cdti pe care l-am avut sa o faci. Cu toata intretinerea si banii bagati tot era o fumigena, asadar sunt si cazuri fericite si cazuri triste.

#69
Freaka-the-Disk

Freaka-the-Disk

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 06.10.2021

 BaXXXon, on 05 februarie 2022 - 12:22, said:

Stilo meu e din 2006 si nu da fum .

nu scoate fum pentru ca ai cumparat-o fara motor, au uitat?

#70
newusername123

newusername123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 05.09.2019
Inca nu au aparut aia cu electrice si loganarii cu masina in rate? Pare topicul ideal pentru ei.
Orice masina,daca nu are defecte de fabricatie,functioneaza cel putin 200 de mii de kilometri,cu o ingrijire corespunzatoare. Exista situatii cat sfaturile producatorului auto trebuie ignorate,din motive lesne de inteles.
La Mercedes recomanda schimbarea uleiul la 25 de mii de km. Trebuie ori sa fii la prima masina,ori un cretin absolut,sa faci schimbul de ulei dupa recomandarea lor.

Reguli aplicabile ambelor motorizari : pornit masina,lasat 2 minute sa mearga in ralanti,mers usor in primii kilometri,fara sa depasesti 2500-3000 de rpm,schimbat ulei (impreuna cu filtrul) la interval de 10-15 mii de km. Dupa un drum lung ori in forta,lasat masina sa mearga in ralanti putin,ca sa permite racirea turbinei,inainte de a opri motorul.

Am avut masini cu sute de mii de kilometri la bord,la niciuna nu a picat turbina. Daca esti retardat,distrugi o masina si in 40 de mii de kilometri.
Legat de japoneze...e mult folclor. Motoarele lor pe bezina,cred ca sunt cele mai bune care s au construit vreodata,dar masinile sunt anoste,fara confort,fara dotari,fara inovatii tehnice.
In anii 90,cand romanul a descoperit si alte masini decat hidoasa Dacie,a fost in Vestul Europei,nu in Japonia sau Coreea de Sud. Era si normal sa gaseascsa Opel Astra,Vectra,Omega,Audi 80,100,BMW E30,E34,Mercedes C etc
Erau primele masini cu care s a luat contact,iar pe vremea aia,masinile nemtesti erau dumnezeul industriei auto.Nu se facea rabat la calitate,erau dotate,aveau o gama larga de motorizari. Intrarea masinilor nemtesti sh pe piata auto din Romania s a facut intr o maniera aproape logica si naturala.
Masinile asiatice nici nu aveau reprezentante in Romania,prin anii 2000. De ce dracu sa si ia romanii ceva total necunoscut lor,si care nu le oferea certitudinea ca exista o piata de unde pot achizitiona piese si repara masina.

Chiar si in prezent,din 10 mecanici luati aleatoriu,doar 2 daca au lucrat vreodata pe o masina asiatica,si,cel mai probabil,au facut lucrari de mentenanta,nimic ce necesita cunostinte tehnice specifice.

#71
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

 Freaka-the-Disk, on 05 februarie 2022 - 12:53, said:

nu scoate fum pentru ca ai cumparat-o fara motor, au uitat?
Cine au uitat ?
Are motor de ala bun 1,9 jtd 120CP

#72
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,752
  • Înscris: 21.03.2020

 ericmario, on 05 februarie 2022 - 12:46, said:

...ce?
Iarna un diesel in oras nu prea apuca sa se incalzeasca, mers subturat...rezulta consum crescut si infundat turbine egr dpf, nori de fum - mai ales la zombie-urile nemtilor

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate