Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...
 Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !
 

Benzina vs Motorina

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#1
petredraghici

petredraghici

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 75
  • Înscris: 28.11.2020
Se mai merita sa cumperi o mașină din 2008 -2010 fiind euro 4?
Dacă da, sa fie pe benzina sau motorina?

#2
florynsv

florynsv

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,036
  • Înscris: 09.08.2009
Daca e intretinuta bine, merita! Benzina vs motorina, asta daca te intereseaza consumul, mergi pe motorina, daca nu te intereseaza, ia benzina, recomand turbo!

#3
petredraghici

petredraghici

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 75
  • Înscris: 28.11.2020

 florynsv, on 05 februarie 2022 - 01:11, said:

Daca e intretinuta bine, merita! Benzina vs motorina, asta daca te intereseaza consumul, mergi pe motorina, daca nu te intereseaza, ia benzina, recomand turbo!

Poți pune și gpl la o mașină pe benzina și mai faci ceva economie la bani

#4
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 28.07.2015
Benzina Euro4  inca nu are restrictii. Nu stiu de ce(bine,stiu,dar nu zic) dar autoritatile spun ca dieselul E4 este mai poluant decat Benzina E4. Asa ca,mergi pe un benzinar E4 sau mai sus. Natural aspirat(cica astea au viata mai lunga..).Cilindree mare,sa fie treaba. Daca este injectie multipunct,merge si o instalatie GPL. Daca este injectie directa treaba cu GPL-ul este mai scumpa si mai complicata. Vezi tu. Spor.

#5
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
Benzina pentru masini, motorina pentru tractoare.

Acum ca sa fiu serios, consumul in plus de la benzina   l-ai baga in piesele de schimbat ale unei masini diesel. Mai pica un turbo, un egr, mai cade dpf-ul... plus taxele ce vor fi peste diesel-uri.

#6
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 horhescu, on 05 februarie 2022 - 04:19, said:

Benzina pentru masini, motorina pentru tractoare.

Aha...
BMW seria 7, Mercedes S Klasse, Audi A8, niște tractoare nu?

Attached File  autowp.ru_seat_leon_wtcc_41.jpg   78.32K   14 downloads

 petredraghici, on 05 februarie 2022 - 01:06, said:

Se mai merita sa cumperi o mașină din 2008 -2010 fiind euro 4?
Dacă da, sa fie pe benzina sau motorina?
Da, mai merită!
Nu ”se mai merită”.

Dar ai mare grijă la rugină.
Orice se poate repara la motor, dar dacă ai rugină pe sub, poți să uiți de mașina aia.
Toată lumea zice ”bă, ce motor are, toarce ca o pisică!”.
Eu zic dă-l dracu motor, te costă 300 euro să-l schimbi, dar caroseria și șasiul cine ți le schmbă dacă-s mâncate de rugină?

Edited by ericmario, 05 February 2022 - 05:24.


#7
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Merita una diesel intretinuta corect , revizii etc

 petredraghici, on 05 februarie 2022 - 01:16, said:

Poți pune și gpl la o mașină pe benzina și mai faci ceva economie la bani
Economie pe dracu , o porcarie , un pericol in plus.... crezi ca instalatia e moca ?

#8
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,780
  • Înscris: 12.01.2018
MERITA?atat

#9
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

 horhescu, on 05 februarie 2022 - 04:19, said:

Benzina pentru masini, motorina pentru tractoare.

Acum ca sa fiu serios, consumul in plus de la benzina   l-ai baga in piesele de schimbat ale unei masini diesel. Mai pica un turbo, un egr, mai cade dpf-ul... plus taxele ce vor fi peste diesel-uri.

Cade drobul de sare.
Intr un milion de km cu 4 mașini diesel am schimbat o turbină și un ambreiaj.
La o diferență de consum de 2 litri la sută de km, rezultă că am economisit 20.000 de litri de carburant.
Ce zici, care e mai mult, carburantul sau piesele.schimbate ?

Globul de cristal sau Nostradamus ți a zis de taxele alea ?

#10
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

 horhescu, on 05 februarie 2022 - 04:19, said:

.. plus taxele ce vor fi peste diesel-uri.
Ia baga aici link cu taxele inventate de care pomenesti. Daca nu gasesti , inseamna ca faci doar flame si meriti un report

#11
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,072
  • Înscris: 19.12.2012
costurile de intretinere sunt mai mari la diesel. Chiar daca teoretic consumul e mai mic, cheltuielile sunt mai mari..daca vrei sa ai o masina buna. Plus ca iarna un diesel.....

Si prevad ca pe masura ce se raresc dieselurile o sa apara iar diferenta de pret intre benzina si motorina. Acum dieselu e mai scump ca benzina si acum ceva ani era mai ieftin . Inca o dovada ca pretul nu e dictat de costurile de productie ci doar de lacomia comerciantilor si de cerere

Edited by A10, 05 February 2022 - 08:10.


#12
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,079
  • Înscris: 16.10.2018

 A10, on 05 februarie 2022 - 08:08, said:

costurile de intretinere sunt mai mari la diesel. Chiar daca teoretic consumul e mai mic, cheltuielile sunt mai mari..daca vrei sa ai o masina buna. Plus ca iarna un diesel.....


În momentul ăsta am 2 mașini: un TDI (Euro 4) și o benzinară (Euro 6).
Reviziile:
1. La TDI avem așa: Cele 4 filtre de aer, habitaclu, ulei și diesel (Mann WK 853/3x, C37 153, HU 726/2x, CUK 2862) + 5 L Motul XClean 5W40 = 350 lei
2. La benzinară avem așa: Cele 3 filtre de aer, habitaclu și ulei (Mann W712/95, C 29 015, LA 809) +  Inel etansare surub drena ulei FEBI BILSTEIN 39733 + 4L ULEI MOTOR CASTROL EDGE PROFESSIONAL TITANIUM VW LONGLIFE III 5W30 = 353 lei
Tragi concluziile singur...

 A10, on 05 februarie 2022 - 08:08, said:

Plus ca iarna un diesel.....
...pornește la prima cheie...

 petredraghici, on 05 februarie 2022 - 01:06, said:

Se mai merita sa cumperi o mașină din 2008 -2010 fiind euro 4?
Dacă da, sa fie pe benzina sau motorina?

Ia un TDI verificat la sânge și ai mașină pe viață.

Edited by _R_A_D_U, 05 February 2022 - 08:25.


#13
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016
Acuma, fiecare cum prefera.
Unii nu suporta zgomotul si vibratia unui diesel la rece.
Pe mine unul, de exemplu, nu ma deranjeaza.
Totusi, cand ai nevoie de cuplu, dieselul da cu plus.

(In sensul ca e una sa-ti iei masina mai mica, sa faci zilnic naveta la servici, si altceva sa-ti iei o masina de familie, cu care sa-ti faci concediile, excursiile )

Edited by Hunor_66, 05 February 2022 - 08:38.


#14
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Eu cred că mulți care comentați pe aici nu ați condus un diesel și vă gândiți cum era la ARO, când îi punea flacără la admisie ca să pornească...

Iarna un diesel modern pornește la sfert și bagă căldură din primul minut.

Reviziile se fac la același interval de timp/km și se schimbă fix aceleași lucruri, ulei, filtre etc.

Din necesitatea de a rezista la explozii mai puternice motorul diesel aste din start construit mai robust decât un benzinar.
Că, din aceleași motive, nu poate fi la fel de silențios, asta e adevărat.
La fel și că se plafonează mai repede in turații.
Dar, hai să fim obiectivi, fără povești.

#15
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,916
  • Înscris: 25.06.2007

 A10, on 05 februarie 2022 - 08:08, said:

Plus ca iarna un diesel.....
Ce face iarna un diesel?
Că eu circul și la -30° cu al meu…

#16
swayzak_master

swayzak_master

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 452
  • Înscris: 21.08.2007
am condus dieselurile vechi ale cumnatilor, fani VAG-uri amandoi. e adevarat, cuplul e bun si consumul e mai bun. dar, la rece atat benzina cat si motorina consuma, oricat de economicos ar fi diesel. incalzirea teoretic e mai rapida pe benzina, dar nu vorbim de masini moderne unde s-a mai schimbat problema cum zicea si cineva mai sus. iar costurile de reparatie sunt cum sunt, adica comparabile daca ai grija de masina teoretic. pe VAG-uri insa am vazut multe probleme cu emisiile, turbine, EGR, etc...care se pot extrapola cat de cat daca vorbim de diesel turbo in general

#17
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 DarthBane, on 05 februarie 2022 - 08:34, said:

Iarna un diesel modern pornește la sfert și bagă căldură din primul minut.
Ei, nici chiar asa...
Din primul minut, caldura de la motor nu baga nici benzinarul.
Nu vorbim de caldura din aeroterme sau webasto.

 Karhu, on 05 februarie 2022 - 08:37, said:

Ce face iarna un diesel?
Că eu circul și la -30° cu al meu…
Cu ce ulei ?

 swayzak_master, on 05 februarie 2022 - 08:40, said:

pe VAG-uri insa am vazut multe probleme cu emisiile, turbine, EGR, etc...care se pot extrapola cat de cat daca vorbim de diesel turbo in general
Numa' ca nu-i VAG singurul care are motoare diesel.
(Si VAG o avut si motoare proaste, unele la care le sarea distributia de la punct in garaj, la rece. :))
Si depinde foarte mult, si in multe cazuri, de piesa dintre scaun si volan. Posted Image
''Stil de conducere'' se mai numeste.
Eu, de exemplu, la un ix35 diesel AT, de 6 ani, am DPF-ul ca nou (3%).
De ce ?
Fiindca AT-ul nu lasa soferul sa mearga subturat, isi ia turatia care-i trebuie motorului, permanent.

Edited by Hunor_66, 05 February 2022 - 08:52.


#18
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Nu de la motor, evident, sistemul PTC, practic o aerotermă.
Nu știu câți wați are, dar e eficientă, in 5 minute trebuie să o opresc, face prea cald.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate