Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...
 Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie
 Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day

Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...
 Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS
 

Posibila taxa auto din 2021

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
226 replies to this topic

#91
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Lamuriti-ma si pe mine,aici discordia e itp cu spaga sau poluarea masinilor ce sunt ok la noxe?

#92
petru_

petru_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 459
  • Înscris: 02.02.2006
Si cum reduci poluarea daca-i taxezi mai mult pe cei care de atat au bani?
Mai terminati o data cu prostiile astea cu taxele.

Ce-i asa compicat sa anunti: in 3 ani interzise in localitatile cu peste x locuitori auto cu euro 1 si 2
In 5 ani cu euro 3
In … ani euro 4
Exceptiile sunt:   Auto istorice, ambulante, bla bla.

Fara taxe! Banii incasati acolo nu se intorc la cetateni nicicum.

#93
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Pai se merge pe principiul venit din rural.Adica daca te opreste Garcea si esti in neregula cu masina,trebuie sa dai bani,spaga.De aia unii propun taxe mari pentru poluatori.Altfel spus nu conteaza ca polueaza aerul tuturor,gandirea e--ia-le banii da-i dreaq,si daca voi avea un fecior il fac politist sa le ia banii la astia--

#94
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,703
  • Înscris: 22.11.2007

View Postro_explorer, on 24 iulie 2021 - 15:51, said:

Euro 0, 1, 2 și 3 chiar și în stare tehnica excepțională poluează conform acelor standarde. Prin urmare ori plătești poluarea ori le tragi pe tușă. Simplu.

si daca am un eur2 cu motor de 1.2 si vecinul are un 3.0 diesel eur4 care polueaza mai mult? mai ales ca eu folosesc 1.2 sa merg 7000km pe an iar vecinul face vreo 25 mii. multumesc.

#95
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019
Ca sa reduci poluarea cauzata de masini (infima fata de cea cauzata de industrie, arderea alandala a deseurilor si lista poate continua) trebuie sa scoti din circulatie tot ce e sub euro 5. Aruncati o privire intr-o ora de varf si spuneti-mi cate masini non-euro, euro 1, 2 sau 3 vedeti. Doua din cinci masini in cel mai rau caz. Non-euro aproape ca nu mai exista. Din alea inca inmatriculate cine stie cate sunt si functionale. Apropo, Parisul are implementata de vreo 5-6 ani o interdictie ce vizeaza masinile fabricate inainte de 1997. N-au rezolvat nimic, ramanand unul din cele mai poluate orase europene. Aia macar sunt la cativa ani lumina de noi. Noi inca n-avem conditiile pentru a adopta asa ceva.
Treaba cu impozitul incalca dreptul la proprietate si n-are nicio sansa sa fie pusa in practica. Singura varianta care ar putea  fi mai greu contestata e asta cu restrictionarea accesului masinilor sub un anumit standard. Alte asa-zise masuri, chipurile de ,,descurajare'', vor avea soarta timbrului de mediu, alta porcarie nascocita de un factor de interes. Nu numai ca n-a rezolvat problema rablelor, dar a cauzat si alte probleme. Am avut in familie un astfel de caz: masina vanduta fara ca noul proprietar sa o inscrie pe numele sau. Era peste 1000 de euro din ce-mi aduc eu aminte, daca nu si mai mult.Masina fiind  pe numele maica-mii, toate belele se spargeau in capul ei. Dupa ce s-a scos aberatia de taxa, proprietarul a inmatriculat-o pe numele lui si n-am mai avut treaba. Si ca maica-mea sunt toti care cei care au vrut sa-si vanda vechiturile in perioada respectiva, nu degeaba multi se duceau la vecinii bulgari.

Inainte sa mai vina cu alte inventii, statul roman  sa spuna mersi ca inca nu i-am pus pe masa facturile de la service, cerandu-ne inapoi banii dati pe taxe, bani cu care ar fi trebuit intretinute drumurile pe care ne rupem zilnic masinile. Podul de la Fetesti, desi 30 de ani s-a perceput taxa pentru a fi utilizat, n-a fost reabilitat niciodata. Ce ar trebui sa se inteleaga de aici, stimati aplaudaci ?

#96
nniki

nniki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,980
  • Înscris: 15.05.2009

View Postpetru_, on 24 iulie 2021 - 15:57, said:

Si cum reduci poluarea daca-i taxezi mai mult pe cei care de atat au bani?
Mai terminati o data cu prostiile astea cu taxele.

Ce-i asa compicat sa anunti: in 3 ani interzise in localitatile cu peste x locuitori auto cu euro 1 si 2
In 5 ani cu euro 3
In … ani euro 4
Exceptiile sunt:   Auto istorice, ambulante, bla bla.

Fara taxe! Banii incasati acolo nu se intorc la cetateni nicicum.
Total de acord, poluarea nu e identica in toate regiunile tarii.
In plus, daca vrei sa faci cu adevarat ceva pt mediu si sa indemni la actiune pe cei cu masini mai vechi de 15 ani, interdictia poate veni cu un bonus semnificativ, in asa fel incat sa-si poata cumpara o masina noua.
Eu de altfel as merge cu bonusul si mai departe, pt achzitia de sh nu mai vechi de 5 ani, sau euro 6 sa zicem.
Probabil ca s-ar putea conveni un plan cu UE pt subventie(poate din cele jde miliarde "obtinute" de neamt), caci exista sensibilitate/sustinere la proiecte de mediu.
dar pt asta cineva trebuie sa faca proiect, adica creier si munca.
Ntz, e mai simplu sa luam direct banii "la prosti", ca nu protesteaza nimeni.

P.S. Nu sunt din categoria vatamata, am masina cu vechime de 2 ani.

Edited by nniki, 24 July 2021 - 17:22.


#97
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

View PostHorica00, on 24 iulie 2021 - 17:03, said:

Inainte sa mai vina cu alte inventii, statul roman  sa spuna mersi ca inca nu i-am pus pe masa facturile de la service, cerandu-ne inapoi banii dati pe taxe, bani cu care ar fi trebuit intretinute drumurile pe care ne rupem zilnic masinile. Podul de la Fetesti, desi 30 de ani s-a perceput taxa pentru a fi utilizat, n-a fost reabilitat niciodata. Ce ar trebui sa se inteleaga de aici, stimati aplaudaci ?

Bine zis!

Lepra asta de Stat ne e dator cu toate componentele de suspensie schimbate din cauza nemerniciei, lenei si indolentei lui.

Io am schimbat destule, mult peste media cu care le-as fi schimbat in DE, UK, IE etc.

Edited by cattavencu, 24 July 2021 - 18:37.


#98
castiel97

castiel97

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 07.02.2020

View Postpetru_, on 24 iulie 2021 - 15:48, said:

Iar au aparut aplaudacii la taxe. Si culmea e ca totul se reduce la un micism neuronal inutil pt ca in adancul sufletului sperati sa fie mai putine masini pe strazi si mai mult spatiu pentru voi.
Si asta nu se va intampla niciodata.
Insa taxele astea de le aplaudati ne vor ajunge din urma pe toti cumva, nu scapa nimeni.
Suntem latini doar cu vorba, in rest suntem un neam de slugi proaste. Parisul ia foc pt orice taxa noua.

Si la subiect, legea e gandita de ultimii prosti. Ar zapaci complet piata auto din Romania. Este atat de evident incat pur si simplu nu merita s-o mai detaliez.

Respect!

#99
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,895
  • Înscris: 03.12.2001
trebuie să fii foarte special să crezi că niște sobe poluează tot bucureștiul. nu mai puneți botul la ce spune ăla de la garda de mediu.
mi-a plăcut meseriașul care nu crede în statistică.

"nu sunt prea multe mașini euro3".
alt special. sunt doar 1,3 milioane mașini euro3. și doar 800.000 euro2. alte cifre aici.
e de ajuns să ieși pe stradă și te uiți câte mașini mai vechi de 10 ani circulă. 1 din 2?

aia cu "are un 5 litri și nu circulă cu ea" e o marotă. poate nu circulă neapărat prin bucurești sau alte orașe mari, dar prin astea mai mici e plin de SUVuri din alea vechi și bune.

"eu am un coteț euro3 cu care circul puțin, 8.000km pe an".
stai în spatele lui 5 minute pe căldura asta și zi-mi dacă te ia durerea de cap.

o problemă pe care o văd eu e că românilor nu le plac mașini cu motor mic pentru navetă. nu pentru că ar căra ceva cu ele, ci pentru că vor să meargă mai tare pe Dj-uri.

cum știi că ești cu musca pe căciulă? "scopul e să se strângă bani".

View PostGroot, on 24 iulie 2021 - 07:45, said:

Nu asta e ideea. Ideea e ca cei pe care i-ai ales sa te conduca, fac ca sa nu iti mai permiti un lucru pe care pana de curand ti-l permiteai. Asta e dureros.
nu poti să ai mai puțină poluare fără a mai elimina din mașini.

încă 2 chestii

am tranzitat bucureștiul vineri. plin și la ora 1, plin și la ora 3. de ce? că toată lumea are mașină și își găsește drumuri cu ea. de ce are toată lumea mașină? că sunt mici costurile, piesele aftermarket ieftine și tot așa. nu e normal să fie orașul plin de mașini la orice oră.

e nevoie de un orar pentru circulația dubelor și camioanelor. aprovizionarea se poate face doar noaptea sau doar între orele X și Y. nu când se duc și se întorc oamenii la muncă, nu în weekend, când lumea iese la plimbare.

calitatea vieții ar trebui să fie pe primul loc.

#100
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,632
  • Înscris: 06.03.2005
Nu are nici o importanta ce sa face cu banii din taxele ce ar trebui sa fie exorbitatnte, sau spre bucuria unora se vor folosi la desfiintarea parcarilor ce vor deveni inutile, nu oricine va putea detine si utiliza un automobil.

Problema poluarii, a traficului dement si locurilor de parcare este data de faptul ca orice dobitoc isi permite sa dea 200 euro pe un Opel Astra pe care il carpeste acasa in fata blocului sau prin vreun service sordid din Prelungirea Ghencea cu piese din dezmembrari, nu plateste asigurare ca e mai scumpa ca masina, motorina mai are de la vecinu care o fura de autobaza, parcheaza unde se nimereste sau da 70 lei pe an la ADP, dar taraie cazanu cu mandrie aiurea, fara o treaba importanta.La ITP da o spaga si il lasa cu ea sa mearga.
Treaba se aplica si la firme, sunt utilitare ce transporta marfa niste cazane cumplite, precupetii trag de ele sa platesca cat mai putin, daca se reglementeaza ca livrarea de marfa sa se faca doar noaptea fara camioane ziua pe strada, iar se scapa de aglomeratie.

Daca achizitia, intretinerea, utilizarea sunt absurd de ieftine, sume absolut ridicole este normal sa aveam aceste probleme, daca ar fi taxe normale pentru utilizare, imatriculare, impozit, parcare, rovigneta, asigurare obligatorie in cuantum de 3000 lei lunar problema este rezolvata.Nu oricine isi va permite sa tarie cazanu.

#101
castiel97

castiel97

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 07.02.2020
Si de ce nu te duci la guvern cu propunerile astea? Ca sa se aprovizioneze magazinele cum spui tu ar trebui oameni in plus si platiti mai bine, infrastrucutra mai buna ca sa fie la program. Dai astea si poate se rezolva.
Adica astia-s prosti ca au toti masini dar tu ce cautai in bucuresti? Ii blamati pe altii ca au masini si e traficul aglomerat.. din masina personala..felicitari!
Si uitati un lucru: orasele din tara au fost facute pentru masinile care circulau in anii 80', de atunci nu s-a schimbat mare lucru, se construieste haotic si astia iau autorizatii cu spagi + romanul care are smecheria in sange si conduce pe unde apuca (vezi pe autostrazi dapai in orase). Pe mine nu ma surprinde ca tot e aglomerat. Ma uitam la varianta ocolitlare a orasului meu, un jeg de drum vai dr steaua lui, facut pe vremea cand treceau 5 masini pe zi si distrus tot, cum naiba sa nu fie aglomerat?

#102
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,632
  • Înscris: 06.03.2005
As mai avea propuneri, transportul de marfa se face doar de firme specializate cu licenta transport pentru fiecare tip de marfa, nu in regie proprie cand vrea si poate precupetul, cu cazanul legat cu sarma.
Sa nu ne miram ca un om a murit pentru ca un idiot transporta in autoturism o butelie ce poate exploda.
Pentru hypermarketuri cheltuielile suplimentare cu logistica asta de noapte sunt absolut nesemnificative, ei oricum opereaza in 3 schimburi, fata de pierderile operationale sau alte cheltuieli.
Da pentru precupetul de coltul strazii este cheltuiala in plus si nici nu mai poate sa tarie cazanul sa aduca 2 baxuri de apa si 3 de bere, incurcand traficul si poluand aiurea ca sa castige 10 lei.

Edited by FC72, 24 July 2021 - 20:57.


#103
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,703
  • Înscris: 22.11.2007
Stati linistiti, viitorul e tot in mainile noastre prin vot. Ii dam jos pe astia care viseaza doar taxe si ii punem la loc pe cei care in trecut au scos taxa auto.

#104
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019
Din ce vad eu pe aici, argumentul aplaudacilor nu e nicidecum poluarea, ci faptul ca nu se pot misca ei in voie in oras sau ca nu sunt ei singurii care au masini. In cazul asta, teapa mai baieti !! Nu existati doar voi pe lumea asta.

View PostFC72, on 24 iulie 2021 - 20:39, said:

Nu are nici o importanta ce sa face cu banii din taxele ce ar trebui sa fie exorbitatnte, sau spre bucuria unora se vor folosi la desfiintarea parcarilor ce vor deveni inutile, nu oricine va putea detine si utiliza un automobil.

Problema poluarii, a traficului dement si locurilor de parcare este data de faptul ca orice dobitoc isi permite sa dea 200 euro pe un Opel Astra pe care il carpeste acasa in fata blocului sau prin vreun service sordid din Prelungirea Ghencea cu piese din dezmembrari, nu plateste asigurare ca e mai scumpa ca masina, motorina mai are de la vecinu care o fura de autobaza, parcheaza unde se nimereste sau da 70 lei pe an la ADP, dar taraie cazanu cu mandrie aiurea, fara o treaba importanta.La ITP da o spaga si il lasa cu ea sa mearga.
Treaba se aplica si la firme, sunt utilitare ce transporta marfa niste cazane cumplite, precupetii trag de ele sa platesca cat mai putin, daca se reglementeaza ca livrarea de marfa sa se faca doar noaptea fara camioane ziua pe strada, iar se scapa de aglomeratie.

Daca achizitia, intretinerea, utilizarea sunt absurd de ieftine, sume absolut ridicole este normal sa aveam aceste probleme, daca ar fi taxe normale pentru utilizare, imatriculare, impozit, parcare, rovigneta, asigurare obligatorie in cuantum de 3000 lei lunar problema este rezolvata.Nu oricine isi va permite sa tarie cazanu.
Problema poluarii, a traficului dement si a locurilor de parcare este data de faptul ca niste incompetenti (de la ministrii si pana la primari) n-au fost in stare sa-si faca treaba si si-au vazut doar interesele. Aceleasi personaje care acum vor sa ne mai bage pe gat inca o taxa, pe langa multele deja existente si inutile.
,,Nu are nici o importanta ce sa face cu banii din taxele ce ar trebui sa fie exorbitatnte....''. Ba nenea, tu chiar ai mintea odihnita sau ai venit doar sa-ti iei injuraturi ?
Nu ma mir ca o ducem prost atata timp cat exemplarele ca tine au drept de vot...........

View Postbossake, on 24 iulie 2021 - 23:50, said:

Stati linistiti, viitorul e tot in mainile noastre prin vot. Ii dam jos pe astia care viseaza doar taxe si ii punem la loc pe cei care in trecut au scos taxa auto.
Ministrul asta al Mediului oricum n-o sa stea mult pe acolo. Prostia de care da dovada il va costa foarte scump.

#105
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Mai continua cu atitudinea asta ... inca un pic si vei putea posta la Poiana.

Tu intelegi ca trebuie redusa poluarea? Asta nu se poate face decat eliminand cazanele si asta se face si prin scumpirea existentei lor. Restul e can can .. bucurati-va de fumigenele voastre cat se mai poate caci in curand o sa fie transformate in cutii de conserve.

#106
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,703
  • Înscris: 22.11.2007
oare pentru cineva care are un rulaj de om normal in Romania (probabil undeva la 10 mii km pe an) e mai poluant sa isi pastreze masina (da, veche eur3, eur4) sau sa se Fabrice o noua masina cu tot ce presupune ea. iar cu noua masina sa nu uitam ca tot o sa arda benzina (e drept, o idee mai putin combustibil )..

#107
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019

View Postro_explorer, on 25 iulie 2021 - 00:51, said:

Mai continua cu atitudinea asta ... inca un pic si vei putea posta la Poiana.

Tu intelegi ca trebuie redusa poluarea? Asta nu se poate face decat eliminand cazanele si asta se face si prin scumpirea existentei lor. Restul e can can .. bucurati-va de fumigenele voastre cat se mai poate caci in curand o sa fie transformate in cutii de conserve.
Eu sunt un ecologist convins, asa ca nu-mi tine mie predici despre poluare. Nici o eventuala masura nu m-ar afecta prea tare: ,,cazanul" (care e mai masina decat multe altele mai noi decat ea) il tin ca masina de suflet. Treaba de zi cu zi mi-o fac cu un euro 4. Asta ca o sa reduci poluarea taxand ,,cazanele" e o utopie. Tot nu mi-ai spus ce intelegi prin ,,cazan". Iti arat masini din 2015 cu DPF off. Alea polueaza mult mai nasol decat non-euro a mea care e in parametri, dar nu va fi taxata pentru ca e euro 6. Ai vazut ce soarta au avut initiativele de genul (vezi inclusiv proiectul firii) asa ca vise placute in continuare !!
Nu stiu la ce atitudine te referi. Doar n-ai pretentia ca tu sa spui prostii si sa ti se cante in struna.


#108
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,632
  • Înscris: 06.03.2005
Taxarea fie si exces are un singur scop, restrictia circulatiei masinilor si asta insemna reducerea poluarii, eliminarea de locuri de parcare si redarea acestora spatiilor verzi, cum erau acum 10 ani.
Simplu, eficient, conform EU, fara discutii ca are euro, ca nu are, ca respecta norma sau nu.
O politica de taxare agresiva nu doar rezolva poluarea ci mai ales traficul si parcarea, 3 in 1, nu se poate mai bine.
Sa bag batul prin gard: viteza maxima 30Km/ora in orase ca la Paris! deci se poate si mai bine, iar asta creste siguranta si reduce dramatic numarul de accidente, nu doar poluarea.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate