Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65
 Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?
 Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7
 La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...
 

Prius 3 - probleme directie

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1
djp3k05

djp3k05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 01.03.2006
Salut,

Pe scurt, am cumparat de aproximativ 3 saptamani un prius din 2011.
Am facut imediat revizia (ulei motor, ulei cutie de viteze, filtre, bujii) + verificare amanuntita masina.
Curatat egr, clapeta acceleratie, valva pvc.
Bateria 80% lifetime.

Apoi m-am programat pt inlocuire: Protectie amortizoare fata, Bielete antiruliu, bbs, bieleta de directie, capat bara, Amortizoare spate.
S-au dus ceva bani cu cele de mai sus. La care se mai adauga o curatare tapiterie + polish.

Inainte de inlocuirea acestor piese, masina tragea f usor dreapta. Dupa inlocuire, trage si mai mult dreapta. Plus ca s-a mai adaugat o problema. Cand virez stanga, volanul opune rezistenta, ca si cand servo nu ar functiona ok. Virajul spre dreapta se face foarte usor, ca si inainte.
Bun, am zis ca e de la geometrie. Oricum service-ul respectiv mi-a recomandat sa fac geometria.

Azi am fost la un service (bun ca nume, dar nu cred ca si la pricepere) sa fac geometria. Mi s-a reglat unghiul de fuga, a testat baiatul masina - nu a fost multumit. O pune iar la reglat. Moment in care ii apar urmatoarele informatii:

WhatsApp Image 2020-11-10 at 15.07.29.jpeg

Deci nu mai erau aceleasi setari initiale (undeva la 0.5-0.7). A reglat iar, a testat - a zis ca ii pare ok. Dar sa revin daca nu e in regula.
Si bineinteles ca trage la fel dreapta.

Mie acel baiat, mi se pare total nepriceput. nu stia sa foloseasca calculatorul, tot chema pe cineva sa il ajute. Reglajele le-a facut el, pe calculator ii apareau ok. dar de ce au aparut alte valori la a doua testare, daca prima data le facuse ok? probabil daca verifica si a 3-a oara, iar ii va da valori aiurea. ori aparatul lor nu e ok, ori nu fixeaza el bine senzorii aia pe roti.

Din ce am citit, ar mai putea fi si din cauza rotilor (jante sau cauciuri). Dar tot nu imi iese din cap ca ceva nu a facut bine cu aparatul ala. Si daca ar fi alta problema, ar trebui ca cei din service sa descopere problema. Am platit si am plecat cu aceiasi problema (120 Ron)

Si treaba cu volanul care merge greu la virajul spre stanga ce ar putea fi? m-am gandit ca este de la inlocuirea acelor articulatii si ca se rezolva la geometrie. o fi din cauza ca sunt noi? dar spre dreapta merge ok.

Sa ma mai duc inca o data la cei cu geometria? totusi am platit pt ceva si nu s-a rezolvat. sau sa merg la altii? am primit recomandare sa ma duc la auto augasta.


Multumesc.

PS: la geometrie, se regleaza doar unghiul de fuga? nu si restul (unghiul de cadere si de convergenta)?

Attached Files


Edited by djp3k05, 10 November 2020 - 20:32.


#2
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,795
  • Înscris: 12.01.2018
numai din capetele de bara poti regla.
caderea este data din lonjeroane-caroserie deci nu se regleaza
iar distanta dintre roti n-o poti regla ca nu ai tiranti precum daciile vechi

schimbi  rotile din fata stanga cu dreapta

atentie si la presiunea din roti

volanul sta drept?

#3
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,033
  • Înscris: 20.06.2005
Da ce simptome avea de ai fost nevoit sa schimbi toate alea?

#4
djp3k05

djp3k05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 01.03.2006

 EMPP, on 10 noiembrie 2020 - 20:50, said:

numai din capetele de bara poti regla.
caderea este data din lonjeroane-caroserie deci nu se regleaza
iar distanta dintre roti n-o poti regla ca nu ai tiranti precum daciile vechi

schimbi  rotile din fata stanga cu dreapta

atentie si la presiunea din roti

volanul sta drept?

deci doar unghiul de fuga se poate regla, am inteles.
daca schimb rotile, si se inverseaza partea in care trage - atunci problema ar fi de la roti, corect?
presiunea nu am cu ce sa verific, dar nici ei nu au verificat.
inainte de reglaje, tineam putin stanga ca sa mearga drept (deci se vedea ca volanul nu e drept), acum pare drept volanul, doar ca trag rotile in dreapta, cu volan cu tot.


 wolfydRg, on 10 noiembrie 2020 - 21:02, said:

Da ce simptome avea de ai fost nevoit sa schimbi toate alea?
troncanea la gropi (pe fata). mecanicul a zis ce e uzat si ce sa schimb. pe spate amortizoarele incepeau sa piarda ulei. si cand se intampla asta, stiu ca trebuie sa le schimbi.

Si oricum, am vrut sa ma asigur ca nu ma lasa pe camp sau mai stiu eu ce. mai bine o verificare completa, decat sa plang dupa.

Legat de problema cu volanul ca se invarte mai greu spre stanga, am gasit asta pe forumurile de prius din afara:

You may need a zero null calibration. If they did any change to the steering centering by way of the tie-rods, I think the calibration has to be done.
With the calibration being off, the steering torque sensor doesn't properly reflect what pressure you're applying to the steering wheel. One of the listed symptoms is that it is easier to turn the wheel in one direction than the other.

Adica in service la geometrie, trebuia sa se reseteze vsc. asta scrie in manualul de la masina. Si chiar in aplicatia celor de la service scria mare: dupa reglare unghi de fuga, vsc trebuie resetat.

#5
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,795
  • Înscris: 12.01.2018
rotile le verifici la benzinarie.omv-ul este cel mai usor de folosit ca au acele butelii portabile

masoara acum presiunea in ele si daca este egala  baga presiune mai mare in roata din dreapta

#6
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
Ai unghiul de fuga mai mare pe dreapta. Cum banuiesc ca nu e reglabil (la majoritatea nu mai e), inseamna ca ceva e stramb.
Fie a fost lovita in zona amortizorului sus si reparata prost (prinderea amortizorului e mai in spate decat ar trebui), fie prinderile bratului de jos sunt mai in fata decat ar fi normal (tot reparata prost).

Asta ar putea explica efortul in volan. Pentru "trage dreapta" trebuie sa te uiti si la puntea spate. Cel mai probabil paralelismul e gresit acolo.

#7
djp3k05

djp3k05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 01.03.2006

 sebulbus, on 10 noiembrie 2020 - 22:00, said:

Ai unghiul de fuga mai mare pe dreapta. Cum banuiesc ca nu e reglabil (la majoritatea nu mai e), inseamna ca ceva e stramb.
Fie a fost lovita in zona amortizorului sus si reparata prost (prinderea amortizorului e mai in spate decat ar trebui), fie prinderile bratului de jos sunt mai in fata decat ar fi normal (tot reparata prost).

Asta ar putea explica efortul in volan. Pentru "trage dreapta" trebuie sa te uiti si la puntea spate. Cel mai probabil paralelismul e gresit acolo.

inainte sa inlocuiesc elementele de la articulatie, volanul se invartea usor in ambele directii.
Inginerul din service a verificat atent, masina nu a fost lovita anterior.

A verificat la geometrie si puntea spate: nu e perfect, dar meseriasul a zis ca e aproape in marja si ca nu afecteaza directia.

Maine dimineata o sa scot borna de la baterie. E posibil sa rezolve cu senzorul de la volan, un fel de reset. daca nu, se pare ca pt asta trebuie sa ajung in service la Toyota. Cam doar ei pot reseta VSC-ul.

Singurul lucru ciudat este faptul ca la prima reglare de geometrie - meseriasul reglase bine pe aparat, apoi la a doua masurare - nu mai erau valorile reglate la prima incercare. Iar apareau aiurea.  cum vine asta? la fiecare montare a senzorilor pe roti, lui ii da valori diferite???

#8
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,279
  • Înscris: 24.06.2006

 djp3k05, on 10 noiembrie 2020 - 20:30, said:

Deci nu mai erau aceleasi setari initiale
alea nu-s setari, arata pur si simplu pozitia rotilor la un moment dat, aproape niciodata nu arata la fel

#9
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005

 djp3k05, on 10 noiembrie 2020 - 22:22, said:


inainte sa inlocuiesc elementele de la articulatie, volanul se invartea usor in ambele directii.
Inginerul din service a verificat atent, masina nu a fost lovita anterior.

A verificat la geometrie si puntea spate: nu e perfect, dar meseriasul a zis ca e aproape in marja si ca nu afecteaza directia.

Atunci inseamna ca asa vrea sfantul duh sa mearga.
Intre timp, ce ai pus in poza aia nu se poate explica decat prin elemente indoite. Unghiul de fuga nu e reglabil la majoritatea masinilor de azi.
Era mai de ajutor daca puneai si valorile pentru spate si daca aveai certitudinea ca aia stiu ce fac, dar lucram cu ce avem la dispozitie.

#10
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,279
  • Înscris: 24.06.2006

 djp3k05, on 10 noiembrie 2020 - 21:26, said:

deci doar unghiul de fuga se poate regla, am inteles.
daca schimb rotile, si se inverseaza partea in care trage - atunci problema ar fi de la roti, corect?
presiunea nu am cu ce sa verific, dar nici ei nu au verificat.
inainte de reglaje, tineam putin stanga ca sa mearga drept (deci se vedea ca volanul nu e drept), acum pare drept volanul, doar ca trag rotile in dreapta, cu volan cu tot.
atentie la schimbarea rotilor sa nu ai cauciucuri directionale

presiunea in roti trebuia s-o verifice mecanicul inainte sa se apuce de aliniat directia, face parte din lucrare, verifica vizual cauciucurile, uzura, sens, dimensiuni, apoi presiune roti etc

oricum, a fost cam obosita daca ai schimbat atatea la prima strigare

#11
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
N-au multa treaba cauciucurile la valorile masurate. Tintele se prind/se centreaza de janta.

#12
djp3k05

djp3k05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 01.03.2006

 dan210, on 10 noiembrie 2020 - 22:25, said:

alea nu-s setari, arata pur si simplu pozitia rotilor la un moment dat, aproape niciodata nu arata la fel
rectific: dupa reglaj unghi de fuga. pai ma astept ca odata reglat, sa ramana reglat. nu la 5 minute, la o alta verificare sa ii apara ca nu este reglat ok.

 sebulbus, on 10 noiembrie 2020 - 22:30, said:

Atunci inseamna ca asa vrea sfantul duh sa mearga.
Intre timp, ce ai pus in poza aia nu se poate explica decat prin elemente indoite. Unghiul de fuga nu e reglabil la majoritatea masinilor de azi.
Era mai de ajutor daca puneai si valorile pentru spate si daca aveai certitudinea ca aia stiu ce fac, dar lucram cu ce avem la dispozitie.
pe spate poate nu e reglabil. pe fata asta e reglat.
da, nu am fost inspirat sa fac poze de la inceput. am certitudinea ca nu prea stia ce face.

 dan210, on 10 noiembrie 2020 - 22:32, said:

atentie la schimbarea rotilor sa nu ai cauciucuri directionale

presiunea in roti trebuia s-o verifice mecanicul inainte sa se apuce de aliniat directia, face parte din lucrare, verifica vizual cauciucurile, uzura, sens, dimensiuni, apoi presiune roti etc

oricum, a fost cam obosita daca ai schimbat atatea la prima strigare
Nu a verificat absolut nimic. a pus-o direct pe aparat, de doua ori.
Obosita nu e, dar neingrijita probabil ca a fost. mai mergea asa, dar eu am vrut sa stau linistit. singurul disconfort era ca batea la gropi pe fata dreapta si ca tragea usor dreapta.

Si btw, sa va zic de consum. Din Pantelimon (satul) pana in sector 6, la ora 19 (trafic infernal, o ora si 15 minute) - consum 4.2l. in timp ce pe Chevrolet Cruze am 12% in Bucuresti.

Edited by djp3k05, 10 November 2020 - 22:49.


#13
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,279
  • Înscris: 24.06.2006

 djp3k05, on 10 noiembrie 2020 - 22:48, said:

rectific: dupa reglaj unghi de fuga. pai ma astept ca odata reglat, sa ramana reglat. nu la 5 minute, la o alta verificare sa ii apara ca nu este reglat ok.
cu toate ca nu sunt specialist, am lucrat, inca lucrez, de voie, de nevoie, cu 2 echipamente de aliniat directia, dintre care unul nou, asta am vazut la amandoua, la aceiasi masina arata valori usor diferite, cum am vazut asta? se-ntampla sa fie aliniata corect pe ecran si sa traga intr-o parte la drum, am avut caz ca a trebuit s-o aliniez de 5 - 6 ori

 djp3k05, on 10 noiembrie 2020 - 22:48, said:

Si btw, sa va zic de consum. Din Pantelimon (satul) pana in sector 6, la ora 19 (trafic infernal, o ora si 15 minute) - consum 4.2l. in timp ce pe Chevrolet Cruze am 12% in Bucuresti.
pai nu-i corect, compari mere cu pere, Cruze nu-i hybrid

#14
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,625
  • Înscris: 31.01.2010
Cautati ceva manual, asta am obtinut la prima cautare, poate va ajuta.
https://attachments....l_Alignment.pdf

Se regleaza si caderea insa mai complicat un pic...

Edited by Ion_Bumbu, 10 November 2020 - 23:28.


#15
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005

 djp3k05, on 10 noiembrie 2020 - 22:48, said:

pe spate poate nu e reglabil. pe fata asta e reglat.

Unghiul de fuga e unul din cele trei unghiuri masurabile ale unei roti fata de axe. Directia in sine mai are si alte unghiuri masurabile care deriva din pozitia articulatiilor. Ei, unghiul de fuga (caster) nu e reglabil la masina ta.
Ca taraneste la reglajul geometriei i se zice "unghi de fuga" e alta cantare.

#16
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014
Așa mă chinuisem și eu cu un Peugeot. Și îl programasem la o geometrie la direcției, găsisem loc doar peste o săptămână. Între timp am schimbat cauciucurile de vară cu cele de iarnă și surpriza, mașina nu mai trăgea într-o parte. Am dus-o totuși la verificat geometria, era în regulă.
Nu îmi explic ce ce întâmplase, făcusem mii de km cu acele cauciucuri și brusc a a început să tragă stânga. Probabil după o grupă sau ceva sa fi cedat vreo inserție, nu știu. Dar da, se întâmplă de la cauciucuri uneori.

#17
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,795
  • Înscris: 12.01.2018
vezi sunt mai  roase pe interior cauciucurile?

#18
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,630
  • Înscris: 05.11.2005
Am avut a clase 2007, am schimbat fuzeta și după aceea s-aprins abs-ul,   mașina trăgea dreapta.
Știam că se reglează unghiul de cădere (are o gaura excentrică in telescop), noroc că tipul de la direcții știa și nu a fost nevoie să mă cert cu el.
La un Mondeo plăteam dublu deoarece are excentrice pe fiecare roată ( suspensie independentă pe spate).
Așa că studiază priusul.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate