Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

Ford focus mk2 1.6 tdci

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
322 replies to this topic

#55
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,357
  • Înscris: 22.10.2007
culmea e ca tot la mb am vazut chestia asta, un cla si un c.
eu in schimb am patit treaba cu suruburile desfacute, batea roata la mers constant si cum jantele aveau un fel de capac peste prezoane mi-a luat putin sa ma prind de unde era.
tot asa un gigel n-a respectat procedura, manualul zicea ca nu se ung prezoanele dar el stia mai bine.

Edited by _-livio-_, 03 March 2020 - 20:21.


#56
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Bun. După ce m-am tot uitat pe YouTube și forumuri și am analizat masina asta, am ajuns la următoarele concluzii:

1. trebuie avută în vedere sita care are legatura cu turbina. Se înfundă și trebuie curata periodic.

2. trebuie verificate saibele de foc (cred că am zis bine... nu știu prea bine ce sunt alea, sper să știe mecanicul meu)

3. Trebuie sa fiu f atent la exploatare, pentru că motorul nu e f robust. Ce înțeleg prin asta? Motor rece, schimbat trepte la max 2500 rpm, motor cald, schimbat la 3000, niciodată sau cat mai puțin ținută sub 2000 rpm. Apropo, unii zic că turbina intra de la 1700 rpm, alții zic că de la 2000-2200 rpm. Nu știu exact cum e.

4. indiferent de situație , se așteaptă cel puțin un minut înainte de plecare cu motorul rece și înainte de oprirea motorului.

5. Schimbat ulei și filtre la cel mult 10000 de km. Sincer eu aveam obiceiul sa schimb uleiul in octombrie, ca sa intru in iarna cu el cat mai bun. Acum nu știu. Tre sa vad cand a fost schimbat ultima data. Eventual fac o revizie acum și încă una prin noiembrie.

Repet, nu am avut diesel. Și ținând cont de faptul că am dat peste unul cu ceva rulaj, trebuie sa fiu f atent ce fac. Daca mai aveți și alte sfaturi tipice pt astfel de motor, băgați aici. Mersi. :)

Edited by LauCalin, 03 March 2020 - 21:50.


#57
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,357
  • Înscris: 22.10.2007
nu se asteapta la plecare, te urci in masina, pornesti motorul, pui centura si ce mai faci de regula si pleci, e si in manual trecut parca.
la oprire nu e neaparat nevoie daca nu ai mers mai "sportiv", daca doar te-ai fatait prin oras prin aglomeratie nu ai de ce sa-l mai tii pornit.

#58
SSpantzer

SSpantzer

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,325
  • Înscris: 19.03.2019
Stai cill, si benzinarele turbo tot asa se exploateaza !
Mie mi-a fost greu la inceput venind de pe aspirata dar m-am obisnuit.
Acum iarna am stat chiar mai mult de 1 minut pe loc apoi incalzire usoara in mers 1500-2000 rpm , o pauza mica la relanti si apoi cursa vietii de 4 km. Indiferent ca au fost -10 sau 0 grade am ajuns la destinatie cu motorul cald, s-a incalzit complet cam pe la jumatatea drumului.
Treaba e cam ca cu ou asa. nu e ca la aspirate !


#59
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Sspantzer, câți km are mașina ta?

#60
BBR91

BBR91

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 25.04.2018

View PostLauCalin, on 03 martie 2020 - 21:47, said:

Bun. După ce m-am tot uitat pe YouTube și forumuri și am analizat masina asta, am ajuns la următoarele concluzii:

1. trebuie avută în vedere sita care are legatura cu turbina. Se înfundă și trebuie curata periodic.

2. trebuie verificate saibele de foc (cred că am zis bine... nu știu prea bine ce sunt alea, sper să știe mecanicul meu)

3. Trebuie sa fiu f atent la exploatare, pentru că motorul nu e f robust. Ce înțeleg prin asta? Motor rece, schimbat trepte la max 2500 rpm, motor cald, schimbat la 3000, niciodată sau cat mai puțin ținută sub 2000 rpm. Apropo, unii zic că turbina intra de la 1700 rpm, alții zic că de la 2000-2200 rpm. Nu știu exact cum e.

4. indiferent de situație , se așteaptă cel puțin un minut înainte de plecare cu motorul rece și înainte de oprirea motorului.

5. Schimbat ulei și filtre la cel mult 10000 de km. Sincer eu aveam obiceiul sa schimb uleiul in octombrie, ca sa intru in iarna cu el cat mai bun. Acum nu știu. Tre sa vad cand a fost schimbat ultima data. Eventual fac o revizie acum și încă una prin noiembrie.

Repet, nu am avut diesel. Și ținând cont de faptul că am dat peste unul cu ceva rulaj, trebuie sa fiu f atent ce fac. Daca mai aveți și alte sfaturi tipice pt astfel de motor, băgați aici. Mersi. :)
1. Cred ca problema este una veche care venea de la sistemele de injectie Delphi care faceau pilitura cica... la a mea din 2007 cica era rezolvata pproblema. Deci si la a ta. Nu s-a infundat sita si n-a fost curatata niciodata.

2. N-am auzit, nu am avut probleme.

3. Pornesti masina si pleci in cateva secunde. Stai degeaba cu ea pe loc. Cu motorul rece simti ca se chinuie sa se tureze oricum. Schimbi normal, nu e din hartie. Sunt motoare excelente. Ideal cand ai ocazia cu motorul cald sa o calci ocazional. Turbina se invarte tot timpul  dar cuplul maxim incepe de la 1750 rpm. Varianta ta de 109 CP are si un overboost.

4. Iarasi, o balarie. Pleci in cateva secunde dupa ce pornesti. Daca citesti manualul masinii vezi ca scrie ca daca ai solicitat mult motorul, gen condus pe autostrada tare, sa-l lasi putin la relanti sa se raceasca un pic turbina inainte de a-l opri. E inutil sa faci asta in oras ca oricum nu mergi turat in oras.

Am mers mers ani de zilnic iarna prin frig si niciodata nu ajungeam cu motorul cald la destinatie. N-are nimic.

5. Am schimbat uleiul la 15.000 km sau 12 luni intotdeauna. Motul Specific 913D 5W30.

Am mers cu motorul ala 8 ani asa si nu l-am menajat si majoritatea a fost urban. Din fericire varianta mea nu avea DPF dar motorul merge ceas si astazi si are apoape 13 ani.

Edited by BBR91, 03 March 2020 - 22:24.


#61
marius87ism

marius87ism

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,801
  • Înscris: 18.11.2012

View Postalexa32, on 02 martie 2020 - 21:25, said:

Nu stiu cine-l crede pe agariciul din clipul de mai sus.
L-am uramrit si eu o vreme scurta, dar vazand ca e cam habarnist l-am lasat in plata Domnului. Oricum, vad ca are audienta.

Revenind la subiect am un prieten cu un Ford din asta , in urma unor probleme a decis sa scape de ea, desi ii placea cum merge , el fiind incepator parea si masina perfecta.

#62
SSpantzer

SSpantzer

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,325
  • Înscris: 19.03.2019

View PostLauCalin, on 03 martie 2020 - 22:15, said:

Sspantzer, câți km are mașina ta?
😂😂
perfuzia ? vreo 21 de mii, dar mi-a luat ceva vreme sa ma obisnuiesc cu modul asta de condus ,desi de vreo 10 ani conduc diesel-uri zilnic si ma gandeam ca ma voi obisnui relativ repede...nu a fost asa, sunt totusi diferite, a mea e benzina turbo cat 4 doze de cola !
O sa te obisnuiesti pana la urma !
Eu cu diesel-urile merg aiurea, nu ma intereseaza insa se vede cand sunt reci ca nu le place turatia !

Edited by SSpantzer, 03 March 2020 - 22:36.


#63
marius87ism

marius87ism

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,801
  • Înscris: 18.11.2012

View PostPhoenixxx, on 02 martie 2020 - 21:40, said:



Mai degraba este demn de crezare "agariciul" (care lucreaza intr-un service si vede zeci de masini zilnic) decat un user obisnuit si cam carcotas
Nu contesta nimeni cu ce se ocupa omul, dar vorbeste balarii destul de des, asta nu inseamna ca tot ce scoate pe gura e prostie, dar ii scade mult credibilitatea. Daca nu te pricepi cat de cat atunci ramai impresionat si fix asta pare a fi publicul tinta.

#64
BBR91

BBR91

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 25.04.2018

View Postmarius87ism, on 03 martie 2020 - 22:36, said:


Nu contesta nimeni cu ce se ocupa omul, dar vorbeste balarii destul de des, asta nu inseamna ca tot ce scoate pe gura e prostie, dar ii scade mult credibilitatea. Daca nu te pricepi cat de cat atunci ramai impresionat si fix asta pare a fi publicul tinta.
Publicul lui tinta cred ca sunt copiii de 17-18 ani care viseaza si ei la un E90. Majoritatea informatiei pe care o transmite sunt anecdote. Are 1-2 clipuri despre normele de poluare unde vine cu date exacte, in rest, pareri de bere. Zice si el ce vede la service. Macar nu promoveaza tarabele, poate are un mic rol educational.

#65
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008

View PostBBR91, on 03 martie 2020 - 22:22, said:


1. Cred ca problema este una veche care venea de la sistemele de injectie Delphi care faceau pilitura cica... la a mea din 2007 cica era rezolvata pproblema. Deci si la a ta. Nu s-a infundat sita si n-a fost curatata niciodata.

2. N-am auzit, nu am avut probleme.

3. Pornesti masina si pleci in cateva secunde. Stai degeaba cu ea pe loc. Cu motorul rece simti ca se chinuie sa se tureze oricum. Schimbi normal, nu e din hartie. Sunt motoare excelente. Ideal cand ai ocazia cu motorul cald sa o calci ocazional. Turbina se invarte tot timpul  dar cuplul maxim incepe de la 1750 rpm. Varianta ta de 109 CP are si un overboost.

4. Iarasi, o balarie. Pleci in cateva secunde dupa ce pornesti. Daca citesti manualul masinii vezi ca scrie ca daca ai solicitat mult motorul, gen condus pe autostrada tare, sa-l lasi putin la relanti sa se raceasca un pic turbina inainte de a-l opri. E inutil sa faci asta in oras ca oricum nu mergi turat in oras.

Am mers mers ani de zilnic iarna prin frig si niciodata nu ajungeam cu motorul cald la destinatie. N-are nimic.

5. Am schimbat uleiul la 15.000 km sau 12 luni intotdeauna. Motul Specific 913D 5W30.

Am mers cu motorul ala 8 ani asa si nu l-am menajat si majoritatea a fost urban. Din fericire varianta mea nu avea DPF dar motorul merge ceas si astazi si are apoape 13 ani.

Interesant ce spui la punctul 1. Motorul asta am văzut că a apărut prin 2004. Să înțeleg că până în 2011, când a fost fabricat al meu, s-au făcut modificări? Pentru că zici că la a ta, 2007, nu s-a pus problema de așa ceva. Bine, motorul tau neavând filtru de particule, mă gândesc că a fost altfel gândit.

#66
BBR91

BBR91

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 25.04.2018
A mea era varianta de 90 CP care la pre-facelift, adica 2004-2008 nu avea DPF si nu avea turbina cu geometrie variabila. Motorul de 109 avea. Sunt cam singurele diferente.

Ce iti pot spune este ca citind pe forumul Ford Romania, pe care ti-l recomand ca este foarte activ, am ajuns sa fiu convins ca gata, se strica motorul sigur, pilitura, sita, adio turbina. Intamplator peste niste ani am ajuns sa vorbesc cu un tip de la un service privat cu care am colaborat multi ani, tip care imi dadea impresia ca stie ce spune, si mi-a zis ca problema exista pe modele mai vechi ca a mea.

Din experienta mea personala, este un motor super ok si masina cu totul este super ok. Mai ales pentru cat valoreaza una acum. Nu este atat de fragil motorul cu conditia, ca la orice motor, sa-i schimbi uleiul la timp.

Edit: filtrul de combustibil costa vreo 200 lei dar in manual scrie sa il schimbi la fiecare  60.000 km. Eu il schimbam la fiecare revizie dar cred ca odata la 2 revizii este ok.

Edited by BBR91, 03 March 2020 - 23:16.


#67
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Sita se colmateaza cu depuneri de carbon, n-are treaba cu injectia, se afla pe circuitul de ungere. In legatura cu injectia, ai sfatul meu pe sfaturi achizitie:motorina ieftina de la rompetrol/omv in ordinea asta a preferintei.
Dimineata dai cheia si pe urma cat iti aranjezi centura, telefonul, toate cele prin masina numai bine s-a facut interval suficient sa pleci. La oprire daca ai mers tarisor o mai lasi un minut la relanti sa se răcească puțin.

Edited by Mihai_mb, 04 March 2020 - 07:41.


#68
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,128
  • Înscris: 17.01.2012

View PostMihai_mb, on 03 martie 2020 - 12:23, said:

Ai o schema sub emblema de la capota cand o dai la o parte cu etapele 1 si 2 numerotate. Se rasuceste parca intai spre stanga cheia pentru eliberare primul pas apoi spre dreapta pentru eliberare totala in timp ce ridici (din ce tin minte).

o tâmpenie..., să ai nevoie de cheie să ridici capota!
am avut nevoie să ridic capota cu motorul pornit și... bineînțeles că nu poți! :o
(doar să ai cheia de rezervă cu tine... ha!

View PostLauCalin, on 03 martie 2020 - 21:47, said:


3.  motor cald, schimbat la 3000, niciodată sau cat mai puțin ținută sub 2000 rpm.  

haidi bre, nu-i benzină!!!
mergi mătăluță-ntre 1700 și 2400 și nu-i bai!!! (aici îi cuplul maxim)
la 3000 face ca drakku dieselul!!!

referitor la „când intră turbina”: mergi pe autostradă la 1500 rotații și accelerează brusc... te uiți la turometru și când simți „zvâcnitura” spre înainte (te bagă-n scaun) - AIA-I turația când intră turbina!

#69
netty1994

netty1994

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,100
  • Înscris: 22.01.2014
Eu am diesel ai schimb la 3000 viteza,in depășire ajung și la 4000 uneori. E bine pentru el să îl turezi,face bine la motor și la turbina. Daca accelerezi la 1500 nu vei simți nici o zvâcnitură ci doar va tremura mașină pentru că se chinuie motorul,la cel de 109 cu turbina variabila cel mai bine se simte când o calci la 2000 de turații . Poți să o conduci și cu 1750-1800 dar nu mereu,când ai ocazia dai turatie.

#70
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Turbina lucreaza tot timpul, si la relanti, variaza presiunea pe care o face.
In general, peste 1700-1800 rpm la "cruising" si peste 2000 rpm cand bagi pedala la fund sunt minimele ce ar trebui urmarite pentru o turbina longeviva si interne mai fara depuneri la dieselurile astea. Cat e rece, pana in 2500 rpm si fara acceleratii bruste ( fara pedala la fund, mers liniar ) , cat e cald e bine sa schimbi si pe la 3000, nu-i face rau. Mai bine nu recreezi testele de mai sus cu accelerat brusc la 1500 rpm  Posted Image .
Dar nici nu e cazul sa mergi de parca cari oua cu ea, poate sa fi fost condusa ca ceapa pana ai luat-o tu. Umbla cu ea si fa-ti treaba, ia toate chestiile astea ca pe niste guidelines generale.

View Postgushpi, on 04 martie 2020 - 09:26, said:

o tâmpenie..., să ai nevoie de cheie să ridici capota!
am avut nevoie să ridic capota cu motorul pornit și... bineînțeles că nu poți! Posted Image
(doar să ai cheia de rezervă cu tine... ha!

Cel mai misto e iarna, vrei sa deschizi capota sa mai cureti din zapada, dar emblema e inghetata si stai cu palmele caus pe ea si lacrimi in colturile ochilor ca sa o dezgheti si sa o dai la o parte sa poti deschide capota. Intre timp, nu poti tine motorul pornit sa se incalzeasca si masina, desigur. Dar te obisnuiesti, sunt si altele mai rele pe lume. Apropo, n-au nici buson la rezervor, daca vrea un vecin sa faca o farsa si are o palnie mai lunga..

Oricum, masina nu e rea, motorul e mai sensibil si cere sa te prinzi de anumite chestii gen " imi pufaie un injector" , nu il las asa cu anii si zecile de mii de km ca face calamina acolo care-mi freaca pana la urma tot motorul. Pentru oameni la care capota se deschide doar la revizie, nu e alegerea ideala SH, de aia umbla si atatea vorbe pe net despre cat de rau e. Aia is oameni pentru care mentenanta preventiva nu exista. Daca il tii din scurt, e destul de fiabil/reusit, eu m-am impacat bine cu el. Sunt oameni care au pus in cap si 1.9 TDI-uri, n-ai ce-i face.

Edited by Mihai_mb, 04 March 2020 - 11:37.


#71
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,645
  • Înscris: 22.03.2007
Sa il stapanesti sanatos!

Dupa cum stii, la Ford, ca si la Opel, Renault sau VW, exista diferente de calitate intre loturi. Daca ai bafta sa prinzi o masina bine facuta, poti sa mergi mult si bine cu ea, fara investitii majore. Stii ca sunt exemplare care au avut probleme in primele mii de km, si asta pentru ca e cerere foarte mare si constructorul pune piese de pe unde apuca, ca sa nu piarda clienti. Daca ai putina rabdare sa te uiti pe unde sunt facute piesele (originale) ale masinii, iti poti face o idee apropos de pedigree ul masinii si la ce te poti astepta in viitor de la ea.
La asiatice, in special la japoneze, ca tot ai scapat de Colt Alb, se intampla mai rar sa gasesti piese facute prin tari fara apa calda. De aceea nici nu prea dau patente la diverse firme "celebre" ca sa produca piese aftermarket, pentru ca nu au garantia seriozitatii si disciplinei firmei respective.

Fordul tau are suspenise independenta pe spate? Am condus una inchiriata in Grecia, cam de prin aceeasi perioada cu a ta, 1.6 benzina si e singura masina care mi.a placut de la Ford. Nici macar Mondeo electric nu mi s.a parut asa de confortabila, doar prin prisma faptului ca mergi aproape moca.

#72
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
I-am dat talpa de câteva ori. Ce sa zic, mașina pare închegată. Trage bine, sta bine pe viraje. Comparatia cu coltul, din acest punct de vedere, nici nu își are rostul. Nimic nu troncane , nimic nu bate. Încep să mă obișnuiesc și cu rontanitul de diesel. Cutia e precisa și nu agata deloc.
Urmează sa-i fac neapărat un schimb de ulei și filtre. Deja sunt 20000 de km și uleiul este negru. Nu știu ce ulei sa pun. Pe bușonul de la motor scrie Castrol. In Colt am pus mereu Castrol și a fost f ok. Unii zic de formula Ford sau ceva de genu. Formula cred ca a fost pus și de reprezentanta, unde s-au făcut reviziile.
A, era să uit. Azi mi-a venit kitul pentru sistemul isofix. Sper sa nu ii înjur (iar) pe inginerii care au gândit partea asta.

Cum spunea cineva mai sus, filtrul de motorina se schimba la 60000. Eu îl voi schimba din 2 in 2 ani, adică după 35-40000 de km. Pentru că, daca totul va fi bine, sunt sigur că și Nr de km pe care îi voi face, vor crește. Cu Coltul făceam aprox. 14000/an. Cu fordul cred că voi face 16-17000.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate