Ford focus mk2 1.6 tdci
#37
Posted 03 March 2020 - 11:03
missionnad, on 03 martie 2020 - 10:30, said:
Ha..ha.....Dar esti copil.. Să vezi cum pornește la -16 grade la prima cheie (motor în mințile lui). Nu trebuie să ma ridici in slăvi, producătorul garantează cureaua din fabrică 10 ani sau 240.000 km.. Iar un an în plus sau in minus nu contează.. Am verificat-o toamna trecută si era ca noua,am zis...o mai las. Pana se gripeaza o rola si ti se duce cureaua aia ca noua cu tot cu motor |
#38
Posted 03 March 2020 - 11:29
missionnad, on 03 martie 2020 - 10:20, said:
Legat de problema cu ungerea turbinei... NU ESTE SITA de vină ,ci saibele de la injectoare,gudronul,calamina contaminează uleiul iar sita se ĂŽnfundă. Dacă se scoate sita, inevitabil turbina tot se f-te deoarece gudronul de la injectoare ajunge direct ĂŽn lagarele de ungere. Recomand ca la fiecare schimb de ulei sa se verifice cu o lanternă starea saibelor,daca se vad urme de ulei sau gudron depus se va trece la ĂŽnlocuire.Cu cat mai repede cu atat mai bine,gudronul ĂŽntărit va da bătăi de cap si mecanicului. Mai există scenariul nr2 datorat uleiului de proastă calitate si neschimbat cu zecile de mii de km ajunge sa ĂŽnfunde sita. PS:la Mazda mea am folosit UN SINGUR TIP SI MARCA DE ULEI de cand am scos masina din reprezentanța,si anume Dexelia Mazda Original (fabricat de Total). Daca mi-ar fi adus cineva ultimul tip de ulei super mega extra de la Ravenol sau mai stiu eu de unde,tot Dexelia foloseam in continuare deoarece a funcționat excelent cu el ĂŽn toate condițiile PS:pe mazde e mai silențios 1.6-le,nu este ca pe Focus...e reglat altfel. Exact ce am zis mai sus,dpf-ul de tip uscat e mai longeviv decat cel cu aditiv. Impuritatile sunt retinute de filtrul de ulei. Sunt posesori care au schimbat ceva turbine si au rezolvat problema in cele din urma prin eliminarea acelei site. https://forum.clubfo...turbo&start=250 |
#39
Posted 03 March 2020 - 11:51
TruculMagic, on 03 martie 2020 - 11:03, said: Pana se gripeaza o rola si ti se duce cureaua aia ca noua cu tot cu motor Acum am reverificat cureaua,terminat de șurubărit.,asa arată dragilor o curea originală din 2008...la 200.000 km. Salvați pozele,numai vedeți așa ceva,dati mai departe...(unii poate aveți cont si pe Ford, Citroen,etc...) Proprietarii de Skode din 2008 le-au schimbat de 3 ori până acum ...haa..haaa.... Attached Files |
#40
Posted 03 March 2020 - 12:05
missionnad, on 03 martie 2020 - 10:20, said:
Legat de problema cu ungerea turbinei... NU ESTE SITA de vină ,ci saibele de la injectoare,gudronul,calamina contaminează uleiul iar sita se înfundă. Dacă se scoate sita, inevitabil turbina tot se f-te deoarece gudronul de la injectoare ajunge direct în lagarele de ungere. Recomand ca la fiecare schimb de ulei sa se verifice cu o lanternă starea saibelor,daca se vad urme de ulei sau gudron depus se va trece la înlocuire.Cu cat mai repede cu atat mai bine,gudronul întărit va da bătăi de cap si mecanicului. Mai există scenariul nr2 datorat uleiului de proastă calitate si neschimbat cu zecile de mii de km ajunge sa înfunde sita. Daca scoti sita si ajunge cate putina mizerie pe ungere in timp , care nu a fost prinsa de filtrul de ulei, cauzeaza o usoara dereglare cu vremea a axului ( ajunge sa iti fluiere turbina si pana la urma o reconditionezi ), dar asta la rulaje mari ca la orice alt motor - spre 300.000 km. Daca gudronul ala ajunge si infunda sita, pa turbina. Unii au patit-o si la 100.000 km cu schimburi de ulei rare si ulei prost. Prefer oricand primul scenariu. La Focus MK3 au redimensionat sita, deci e clar ca stiau de problema, au facut-o mai mare si mai permisiva tocmai pe ideea din primul paragraf. Am avut Focus, i-am scos sita la 110.000 km, masina a depasit 200.000 ( nu la mine, eu am tinut-o pana pe la 180.000 ) fara probleme la turbina. Ulei schimbat la 10-15000 km. In alta ordine de idei, eu i-am dat baia de ulei jos pe la 150.000 km si i-am curatat sorbul de la pompa de ulei, se cam aduna mizerie / pilitura si pe acolo. Edited by Mihai_mb, 03 March 2020 - 12:08. |
#41
Posted 03 March 2020 - 12:17
Cred că ar trebui să-mi fac un document cu toate chichitele astea, care pot duce la un dezastru.
In alta ordine de idei, doamne, oare ce a fost în capul acelor ingineri când au proiectat deschiderea capotei? Nu am reușit. O sa mai incerc. Cică pt filtru de polen e nevoie sa dai o pedala jos. Și am comandat și un kit isofix. Era așa greu sa pună niste cârlige de prindere, ca la orice mașină? |
#42
Posted 03 March 2020 - 12:23
Ai o schema sub emblema de la capota cand o dai la o parte cu etapele 1 si 2 numerotate. Se rasuceste parca intai spre stanga cheia pentru eliberare primul pas apoi spre dreapta pentru eliberare totala in timp ce ridici (din ce tin minte).
Edited by Mihai_mb, 03 March 2020 - 12:25. |
#43
Posted 03 March 2020 - 12:32
Mihai_mb, on 03 martie 2020 - 12:05, said:
Daca scoti sita si ajunge cate putina mizerie pe ungere in timp , care nu a fost prinsa de filtrul de ulei, cauzeaza o usoara dereglare cu vremea a axului ( ajunge sa iti fluiere turbina si pana la urma o reconditionezi ) Am bagat-o totuși in benzină,dat cu spray de frâne, băgat si pe conductă din belșug....Si am pus-o la loc. |
#44
Posted 03 March 2020 - 13:08
Sa o stapanesti sanatos ! FF2 a fost fordul care mi-a placut la maxim ca design !
Suspensia spate ar trebui sa o verifici ...sau mai bine nu 🙃 |
#45
Posted 03 March 2020 - 13:29
Platon, on 03 martie 2020 - 10:39, said:
S-o crezi tu ca ajunge vreo bucata de Fiat in raiul autoturismelor. Din cauza la Multipla doar dincolo se duc. LauCalin, on 03 martie 2020 - 12:17, said:
Cică pt filtru de polen e nevoie sa dai o pedala jos. Edited by BBR91, 03 March 2020 - 13:30. |
#46
Posted 03 March 2020 - 16:11
Laur, in sfarsit ti-ai luat si tu masina adevarata! Sa fie intr-un ceas bun, fara nefacute si drumuri libere!
|
|
#47
Posted 03 March 2020 - 16:23
LauCalin, on 03 martie 2020 - 10:06, said:
Va mulțumesc tuturor pentru încurajări sau pentru lumanrile aprinse . In alta ordine de idei, azi dimineață am avut posibilitatea să o analizez mai bine. Per total arata bine raportat la preț, vârstă și km. Rugina am văzut doar sub ea (dar nu mă sperii... beetle-ul avea 7 ani când l-am dat și arata cel puțin la fel) și câteva puncte sub preșul portbagajului. Apoi, ce m-a șocat este faptul că nu am găsit între bancheta și spătar, cârligele sistemului isofix. Mi-e f greu sa cred că nu are isofix. Trebuie sa verific în manual deseară. Despre motor, a pornit perfect azi dimineață la 6 grade, trage f bine și incerc ca in traficul aglomerat sa îl țin mereu la cel puțin 2000 rpm. La 120 km/h se așează f bine pe sosea. Asta îmi place cel mai mult. In rest... cotiera are ceva joc, tapiseria de pe scaunul șoferului are ceva uzura... Mă rog, sunt chestii care, personal, nu mă interesează prea mult. A, s-a luat și folia lucioasă de pe o spita a volanului. Nu știu cum se rezolva. Tre sa mă interesez. Că de timp, Dumnezeu cu mila. Repet: sa nu uităm de vechime și rulaj. Adică eu cred că sunt chestii peste care se poate trece. Sistemul multimedia e aftermarket. Îl al și pe cel original. Tre sa vad cum naiba se reglează posturile. Cumnatul meu e mai chill... asculta romantic fm și guerilla. Eu sunt mai cu rock fm, Europa fm, Digi... mai familist, așa Merge și telefonul f ok: semnalul e bun și nu e nevoie sa tipi că sa te auzi și să fii auzit. Las și câteva poze: https://m.ebay.co.uk...1&ul_noapp=true |
#48
Posted 03 March 2020 - 16:24
Am comandat deja. Ajunge mâine. Costa 125 de lei + 25 transportul
|
#49
Posted 03 March 2020 - 16:27
O sa te chinui putin la scosul spatarului din spate, vezi ca iti trebuie si cheie dinamometrica, suruburile se strang la 40Nm parca.
|
#50
Posted 03 March 2020 - 16:32
_-livio-_, on 03 martie 2020 - 16:27, said:
O sa te chinui putin la scosul spatarului din spate, vezi ca iti trebuie si cheie dinamometrica, suruburile se strang la 40Nm parca. Chiar e cazul de dinamometrica peste tot? Asa, orice surub vine cu un cuplu de strangere dat de fabrica, la motor e important, mai ales pe unde ai etansari, dar nu e ca si cum pe urma nu va etansa spatarul spate perfect portbagajul . |
#51
Posted 03 March 2020 - 16:56
Cheia trebuie pt isofix, unde eu cred ca trebuie folosita, nu vrei sa se rupa suruburile intr-un moment critic sau sa se desfaca singure si fix atunci sa afli.
Bancheta nu are suruburi. Edited by _-livio-_, 03 March 2020 - 16:57. |
|
#52
Posted 03 March 2020 - 17:39
@-livio-, ti s-a rupt vreodata un surub strans "la mana"? Mie nu si imi stringeam chiulasele la dacie si oltena singur, "la simtul mainii". Valabil si la prezoanele rotilor la toate masinile mele.
|
#53
Posted 03 March 2020 - 17:50
De nenumarate ori, si nu sunt vreun hulk culturist si nici nu strang cu teava.
Dar eu ma refeream ca nu vrei sa se rupa acele suruburi in momentul unui accident. Pana la urma e treaba voastra daca vreti sa contraziceti proiectantii ce au dat cota pt un surub anume. Eu unul merg pe ce zice manualul sau instructiunile, nu pe "stiu eu mai bine". Edited by _-livio-_, 03 March 2020 - 17:53. |
#54
Posted 03 March 2020 - 19:07
_-livio-_, on 03 martie 2020 - 18:31, said: Ai vazut vreodata pe viu o masina ramasa schioapa pt ca prezoanele au fost stranse prea tare? Dar suruburi slabite in mers? Chestia asta chiar am vazut-o si e nasol, in Bulgaria un Mercedes era ramas in drum cu toate prezoanele rupte, roata cazuta si masina ramasa pe fuzeta in mijlocul drumului, rasucita. Cat am avut Mercedesul eram foarte atent sa stranga suruburile de la roata la cuplu, folosesc niste suruburi lungi care parca abia asteapta sa se crape daca le strangi prea tare. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users