Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?
 Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?
 Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...
 Mother's Day

Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare
 

o curiozitate despre tractiunea 4x4

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#91
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,056
  • Înscris: 02.03.2003

View PostStrelok_-, on 27 ianuarie 2020 - 19:53, said:

SI nu trebuie  sa decida calculatorul in locul meu cand e mai bine sa actioneze.ARO la acest aspect are(sau ma rog a avut) un mare + din partea mea asa primitiv cum a fost conceput.Poate vreau sa folosesc tractiunea 4x4 doar cand vreau eu nu permanent si sa NU fiu la mana computerelor sa decida in locul meu ce e mai bine.

Cum iti permiti sa gandesti diferit de tanara gloata care aplauda computerele ??
Ei au nevoie de un intermediar permanent care sa decida in locul lor ce este mai potrivit.

Fii si tu cuminte, considera-te incapabil de decizii proprii si lasa modul automat sa te conduca.

#92
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Pai de aia ne timpim,de la sistemele automate.....capacitatea de decizie nu mai e a noastra...

#93
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,895
  • Înscris: 03.12.2001
nu știu ce să zic, nu mai bine mergeți pe jos dacă progresul vă pute?

#94
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Nu mai bine cheltuim pe vechiturile care ne plac?Si asa iti ramin tie toate plasticoasele moderne....

#95
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,056
  • Înscris: 02.03.2003

View Postvali, on 22 noiembrie 2020 - 17:34, said:

nu știu ce să zic, nu mai bine mergeți pe jos dacă progresul vă pute?

Cred că nu ai înţeles, în cazul de faţă este vorba despre regres, nu despre progres.
Sistemul automat nu trebuie să înlocuiască controlul manual. Dacă se întâmplă aşa  înseamnă că produsul respectiv este orientat către consumatori consideraţi limitaţi (şi buni de jumulit).


Şi dacă tot ai dat exemplul mersului pe jos ar trebui să renunţi la el. S-au inventat scanele cu rotile motorizate.

Edited by terratec, 22 November 2020 - 22:40.


#96
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,277
  • Înscris: 05.06.2002
Ai dreptate terratec, mergem inainte, ca inainte era mai bine.

#97
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,628
  • Înscris: 31.01.2010
Era:
http://www.nissanafr...les/patrol-y61/
https://www.nissan-a...patrol-y61.html

#98
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,159
  • Înscris: 22.05.2003
Potoliti-va.

Unii dintre voi sunt si mai tari decat ABS+ ESP-ul.

Avantajele sistemelor mecanice 4x4 erau urmatoarele:
- destul de fiabile
- ieftin de intretinut (daca stii cum)
- se adresa unei categorii de oameni care mergeau care se murdareau des pe maisini aveau nevoie de aceste sisteme.

Sistemele actuale 4x4 sunt gandite in general pentru dinamica, si foarte putin offroad, cat sa nu trebuiasca sa te dai jos din masina ca sa pui ceva la roata.

Cu anvelope de 250 km/h, nu poti avea aderenta in offroad, nici cu mama sistemului 4x4!

Pe de alta parte, nu faci Offroad cu masini premium, decat daca ai prea multi bani, iar atunci o faci cu un Mercedes G 55 AMG.



Asadar, sunt categorii diferite de masini si target client.

Cine vrea sa fie padurar, o poate facde si acum, folosind pick-up gen L200, Navara, F-150, dar asta nu insemna ca e musai nevoie de un schimbator pt LOW-GEAR sau sa mergi ca la ARO afara ca sa blochezi rotile.

P.S. pe SUV-urile premium/lux, exista variante potente de 4x4, cu diferentiale centrala/spate, doar ca vorbim de masini de 100 000+ eur, si nu cred ca se incadreaza la categoria Nissan sau Toyota.

#99
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
E greu sa nu apara discutii cand exista postari de genul asta:

View Postvali, on 22 noiembrie 2020 - 17:34, said:

nu știu ce să zic, nu mai bine mergeți pe jos dacă progresul vă pute?

Pe mine nu ma deranjaza in vreun fel atata timp cat e permisa lamurirea situatiei cand discutia este abordata ca in citatul de sus.

Daca abordarea aia nu e ok (faptic nu doar declarativ) si nici continuarea discutiei in acelasi fel nu e ok, iarasi nu cred ca deranjaza pe cineva.

#100
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,895
  • Înscris: 03.12.2001
lămurirea situației e ok când nu e de tipul "hai să aduc vorba de o mașină care n-are nici o treabă în discuție, hai să explic părerea mea despre tine, hai să fac aprecieri stupide despre activitatea ta din afara forumului și apoi să susțin că eu am dreptate". pur și simplu lumea nu funcționează așa. la semințe, în fața blocului, poate.

în rest, primesc cu drag corecturi pe subiect, că nu ne-am născut toți învățați.

#101
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,976
  • Înscris: 03.12.2005
Orice sistem 4x4 actioneaza doar atat timp cat esti cu piciorul pe acceleratie, la vale toate merg la fel. Din motivul asta, pe sosea sunt aproape inutile. De foarte putine ori iei curbele cu piciorul pe acceleratie in trafic, iar alea pe care totusi le iei pot fi tinute foarte vine sub control din combinatia de setari ale suspensiei, cauciucuri de iarna si sisteme din alea din trei litere.

#102
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postvali, on 01 decembrie 2020 - 10:39, said:

Ă®n rest, primesc cu drag corecturi pe subiect, că nu ne-am născut toți Ă®nvățați.
Vom vedea. Ar fi o noutate pt ca au fost destule discutii din astea pana la un moment dat dar era un dialog stupid pt ca eram singurul care vb despre subiect. Dar asta prea putin conteaza ca nu o sa ma explic prea mult.

Din fericire pot acoperi usor si forma si fondul unei probleme pt ca in primul rand nu ma bag in discutii unde nu stapanesc fondul, chiar daca uneori discut doar forma.

Da, ce sa zic, voi retine ce ai scris si sper sa nu mai fie nevoie sa discutam tot asa iar asta nu depinde numai de mine.


#103
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

View Postsebulbus, on 01 decembrie 2020 - 10:54, said:

Orice sistem 4x4 actioneaza doar atat timp cat esti cu piciorul pe acceleratie, la vale toate merg la fel.

Incorect si o ultra-simplificare fara rost. Un mic exemplu intre AWD si part-time 4x4.

La 4x4 part time, cand se cupleaza low range, frana de motor este mult mai brutala. Pot cobora un deal rezonabil de abrupt cu L200-le meu fara sa folosesc frana, si fara sa se tureze motorul foarte tare, doar pentru ca am cuplat 4LLc (low range si am blocat diferentialul central).

La Freelander 2 (cu AWD), trebuia fie sa il tin eu din frana, fie sa folosesc HDC (hill descent control) care tot din frana mentine viteza selectata pentru HDC.

In acest caz, avem clar un avantaj al sistemului 4x4 part time fata de AWD pentru coborari lungi pentru ca scade riscul de a supraincalzi discurile de frana sau sabotii, care duc la o franare deficitara.

Edited by Quoriah, 01 December 2020 - 13:04.


#104
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,976
  • Înscris: 03.12.2005
Desigur ca vorbeam de masini de sosea care merg pe sosea, nu de din astea de arat mocirla.
Pe langa asta, frana de motor este furnizata de motor, nu de roti, si nu e limitata de numarul de roti conduse. Discutia despre reductor isi are locul pe sosea cam... deloc. Adica exact atat cu merg cu el cuplat cei care il au.
Iar pentru coborari lungi cam toate vehiculele au frana de motor suficienta la dispozitie, daca operatorul o si intrebuinteaza.

#105
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,628
  • Înscris: 31.01.2010
La coborire doar tractiune spate am avut o surpriza urita, fata era decuplata deoarece cardanul fata era in ...portbagaj, se invirtea o pastila in ureche, cind a intrat clima in functiune a inceput sa topaie masina de spate urit de tot, am frinat si totul a fost OK, pe aceeasi panta coborita de zeci de ori inainte cu fata cuplata n`a facut nici o data asta.
Oricum rampa/panta era pe la 40grd si balst relativ batut.
Deci tractiunea 4x4 este utila in orice conditii daca este cu diferential intraxial.
Tractiunea 4x4 rigida este periculos de folosit in conditii de deum alunecos, zapada inghetata la viteza ceva mai mare.

#106
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ramai cu aderenta pe 3 roti in fiecare curba. Un fleac :)

Edited by underb, 03 December 2020 - 07:29.


#107
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Nea Bumbu,masinile 4x4 sunt folosite montate.Daca nu poti sustine consumul zilnic al unei masini nu demontezi cardane.Sau demontezi ce vrei dar ai bunul simt(daca stii ce e ala)sa nu participi si la discutii despre tractiune integrala.

#108
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

View Postsebulbus, on 01 decembrie 2020 - 14:56, said:

... Discutia despre reductor isi are locul pe sosea cam... deloc. Adica exact atat cu merg cu el cuplat cei care il au.
Iar pentru coborari lungi cam toate vehiculele au frana de motor suficienta la dispozitie, daca operatorul o si intrebuinteaza.

Pai cu SUV-urile si break-urile astea noi, toti comerciantii ti le arata si ti le vand ca fiind gata sa te duca pe unde nici cu gandu' nu gandesti. Daca te uiti le reclame si la brosuri, toate is pe dealuri si pe drumuri de pamant sau pietris.

Eu ti-am comentat doar afirmatia ca "Orice sistem 4x4 actioneaza doar atat timp cat esti cu piciorul pe acceleratie, la vale toate merg la fel." Care este incorecta.

Cat despre frana de motor, eficienta ei depinde de masina, de greutatea masinii, de dimensiunea motorului, de sistemul de tractiune folosit etc. Poti sa cauti pe aici oamenii care se plangeau ca la masinile cu motoare de ascutitoare frana de motor era ca si inexistenta.

O cutie de transfer fie in mod AWD, fie cu 4x4 part time cuplat, va face frana de motor sa fie mai eficienta si va face masina sa se comporte diferit indiferent daca se accelereaza sau nu. O cutie de tranfer care are si low gear, se va comporta si aia foarte diferit.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate