Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu
 Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...
 Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...
 Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...

Coaxial pentru cablare casa
 

o curiozitate despre tractiunea 4x4

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#55
georgeviciu

georgeviciu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 17.04.2012

View Postsilesax, on 27 ianuarie 2020 - 08:07, said:

da bre, am condus, si poti lua linistit o curba cu fața cuplata ca are diferential si pe față Posted Image
Da, si eu am condus f mult Aro cu fata cuplata si pot sa confirm ca poti lua o curba f probleme.Aparea o oarecare greutate la virare dar era buna pt ca-ti amintea ca mergi in 4x4.

#56
Strelok_-

Strelok_-

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 390
  • Înscris: 17.10.2019
din pct meu de vedere ar trebui ca la masinile cu 4x4 sa le poti decupla puntea fata ori de cate ori doresti.SI nu trebuie  sa decida calculatorul in locul meu cand e mai bine sa actioneze.ARO la acest aspect are(sau ma rog a avut) un mare + din partea mea asa primitiv cum a fost conceput.Poate vreau sa folosesc tractiunea 4x4 doar cand vreau eu nu permanent si sa NU fiu la mana computerelor sa decida in locul meu ce e mai bine.Ar trebui sa exsiste un buton fizic pt decuplare punte.Poate in 80% din cazuri vreau sa merg cu 4x2 si  sa actionez 4x4 doar cand am nevoie.
ARO chiar a fost o masina ingenioasa la acest aspect sincer.
este doar parerea mea.
tot respectul pt cei de la uzina de la Campulung Muscel!

Edited by Strelok_-, 27 January 2020 - 19:59.


#57
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,207
  • Înscris: 15.01.2017

View PostHunor_66, on 27 ianuarie 2020 - 09:43, said:


Ai mers cu vreuna ? :)

Eu n-am mers, da' ma bate gandu' sa-mi iau una.

Ia un l200cu diferential blocabil spate. Sau daca nu-ti place bena, un pajero. Eu cam cea mai interesanta transmisie in gama lor de pret.

4x4 permanent cu diferential central si spate deschise, apoi diferential central blocat, reductor, diferential state blocat.

Foarte fiebile m-am dat cu unul aproape 350.000 km, problemele avute le numar pe degetele unei singure maini.

#58
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,886
  • Înscris: 31.01.2010
Nu trebuie sa fie multe, doar mari!
O masina de bagat in teren nu trebuie sa fie complicata, un senzor, un fir s ite lasa fara Superselect cind ai mai mare nevoie de el.
Un levier mai greu, desi la L200 daca`l tiriiai cu burta prin noroaie mai indoia niste tije si ramineai exact fara 4x4.
Cu Niva am fost, am vrut sa iau una, nu`i o fericire la drum lung, fiabilitatea e medie insa se repara relativ usor, piese sint mai ales la unguri cite vrei.
La aia cu care am mers in 4x4Low reductorul facea ca un artel de motani in calduri, altele insa erau normale.

Edited by Ion_Bumbu, 27 January 2020 - 21:15.


#59
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,207
  • Înscris: 15.01.2017
Cand ai obiceiul sa le taresti cu burta prin noroaie le montezi protectie adecvata. Eu asa am facut si nu am avut vreodata probleme cu transimisa. Am avut altele. Putine la cum am exploatat masina aia.

#60
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,886
  • Înscris: 31.01.2010
Nu`i obiceiul, este necesitatea si momentul, cu toate scuturile faceau treaba asta, toti stiau si rezolvau treaba cu levierul, la fel ca furtunasul de la intercooler pentru senzorul de presiune pe admisie, sarea si ala de bine ce a fost gindit, astea erau cele simple de rezolvat.

#61
sean70

sean70

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,187
  • Înscris: 20.01.2014

View PostHunor_66, on 27 ianuarie 2020 - 09:23, said:

...
- 4x4 mecanic complet, permanent, la Lada Niva. Posted Image

Niva e copie mai mica dupa Range Rover Classic...punti,suspensie,transmisie 4x4 permanenta cu diferential central blocabil...dupa parerea mea cel mai bun sistem de tractiune 4x4 pentru offroad.
Eu nu mai stiu alte masini cu asa transmisie...cutia de transfer este de fapt o cutie de viteze clasica cu 2 trepte ce inglobeaza un diferential central ce poate fi blocat manual.

#62
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
SuperSelect II de la Mitsubishi e tot pe acolo

#63
sean70

sean70

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,187
  • Înscris: 20.01.2014
E mai desteapta dar si mai complexa.
Si e cu lant nu pinioane.
Prefer mecanica pura,e mai fiabila.

#64
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,886
  • Înscris: 31.01.2010

View Postsean70, on 29 ianuarie 2020 - 09:26, said:


Niva e copie mai mica dupa
Eu nu mai stiu alte masini cu asa transmisie...

Toyota LC150

#65
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Niva nu are punte rigida pe fata.

Legat de transmisie de genul asta nu e chiar iesita din comun la masinile serioase.
Ba chiar si la alea neserioase, gen ultima Grand Vitara care s-a adus pana prin 2014 in Europa si care inca se produce pt pietele unde e nevoie de ea.
Reductor, dif central si lock disponibil la cerere.

#66
sean70

sean70

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,187
  • Înscris: 20.01.2014
Asa e,are brate pe fata...am scris in timp ce vorbeam la telefon...dar eu subliniam cum e facuta cutia de transfer in cazul unui 4x4 permanent old-school...nu prea are legatura cu 4x4 permanent de pe suv-urile mai noi,fie ele si LC150.

Attached Files



#67
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,886
  • Înscris: 31.01.2010
LC150 este si nu prea SUV nou, adevarat, blocarea este de la buton insa comanda doar un servomotor, in rest mecanic.

#68
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai cam asa e si acum la SUVurile cu motor transversal. Diferenta e ca doar o parte din ele au arbore primar la iesirea din cutia de viteze care intra in cutia de transfer (cu dif central daca e cazul) cutie din care ies arborii secundari care se duc spre dif fata si cel spate.
Altele au cutia de viteze, dif central si dif fata ca o constructie unitara din care iese doar arborele spate si planetarele fata. Nu au dif cuti de transfer si dif fata separate. Subaru de exemplu.

Si mai sunt si alea cu motor transversal care au o cutie de viteze normala cu dif fata in ea si o priza de putere pt puntea spate cu un cuplaj intermediar cu alunecare limitata in loc de diferential central. Cuplaj care de obicei suporta un cuplu limitat si pt o perioada relativ scurta de timp, care daca e fortat in teren greu ori se incinge si decupleaza ca masura de protectie daca e de tip ambreiaj multidisc ori se uzeaza prematur daca e vascocuplaj.

Treaba cu Niva e alta. Tine rotile jos si gaseste tractiune in conditile in care majoritatea masinilor nu fac asta pt ca nu au cursa suspensiei suficient de mare.

https://m.youtube.co...h?v=KG_JyTdLfVw

#69
sean70

sean70

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,187
  • Înscris: 20.01.2014
Pe astea noi nu prea le poti hingheri prin noroaie chiar daca iti permiti sa le repari...si nu vorbesc de suv-uri de sosea ci de cele din clasa LC-ului... Nu sunt facute pentru sarcini grele asa cum au fost gandite bunicile si stramosii lor...ma rog,nici alea nu au fost facute sa le bagi in noroaie si hartoape pana la plafon dar sunt mult mai fiabile in conditiile astea...si mult mai upgradabile

Avem un prieten in trupa cu Niva...se incapataneaza sa scoata din ea masina de off-road dar s-a cam rupt cate ceva la ea de fiecare data si a trebuit sa se intoarca...vedem la urmatoarea tura,e pe steroizi acum.

#70
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,886
  • Înscris: 31.01.2010
Nu`i LC-ul de hingherit, e masina de raid, mai ai o apa, un deal, un drum desfundat, zapada, un sant si mergi bine cu el, a face "teren", asa cum mai vad la unii pe mine ma ingrozeste desi am multi Km in teren facuti, noi nu cautam ditamai gropanul sau mlastina, faceam ce puteam sa trecem cu bine pe unde era drumul mai bun, o impotmoleam...ramineam citeva ore linga masina pina venea un coleg sa ne ajute.
Ma rog, fiecare face ce`i place, LC-ul il foloseste baiatul, mie mi`a lasat Patrolul de care`s multmuit insa la drum intins nu se compara cu LC, nici ca demaraj,nici la comoditate si nici la consum.

#71
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,119
  • Înscris: 11.07.2016

View Postunderb, on 29 ianuarie 2020 - 12:40, said:

Niva nu are punte rigida pe fata.

Legat de transmisie de genul asta nu e chiar iesita din comun la masinile serioase.
Ba chiar si la alea neserioase, gen ultima Grand Vitara care s-a adus pana prin 2014 in Europa si care inca se produce pt pietele unde e nevoie de ea.
Reductor, dif central si lock disponibil la cerere.

Sunt fericitul posesor al unei GV din 2007 si sistemul ei 4x4 e superior multor altor masini 4x4 contemporane.
E mai mult "old school"....
Are reductor si mai 3 optiuni 4x4.(4x4 permanent, 4x4 cu blocant fara reductor, 4x4 cu blocant cu reductor).
Eu o folosesc la vanatoare si la tractat rulota.
In ambele cazuri se descurca impecabil.
(cutie automata, 103kw, benzina)

PS: nu as adauga notiunea "neserioasa"cand ne referim la Suzuki Vitara si Grand Vitara. Sau ma rog, la Suzuki 4x4 in general....

Edited by Malus_Dacus, 07 November 2020 - 11:03.


#72
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,886
  • Înscris: 31.01.2010
In general colegul nostru are dreptate, Suzuki mai nou nu mai are nimic de`a face cu 4x4.
Alea vechi aveau 4x4 clasic, astea noi...pas cutie de transfer cu 2 trepte...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate