o curiozitate despre tractiunea 4x4
Last Updated: Dec 03 2020 16:05, Started by
Strelok_-
, Jan 27 2020 01:09
·
0
#19
Posted 27 January 2020 - 09:21
Aro era proastă ca mașină și spun că erau la o instituție de stat niște mașini din astea.
Unii au scos șuruburile de la planetarele de pe față și dacă voiau să cupleze puntea pe față băgai câte un șurub la planetarele de pe față. După ce ieșeau din zăpadă sau noroi scoteau șuruburile alea de la planetarele de pe față și rămânea doar tracțiunea pe spate. Așa se CUPLA 4x4 la mașinile alea ARO, ca în filmele cu proști. Edited by marin1973, 27 January 2020 - 09:26. |
#20
Posted 27 January 2020 - 09:23
Adm, on 27 ianuarie 2020 - 08:33, said:
Acele diferentiale costa bani si sunt grele, iar majoritatea SUV-urilor abia daca isi murdaresc ghetutele prin latile patriei. - 4x4 ieftin (motoare transversale) inseamna de fapt 98% din timp 4x2, iar la nevoie 4x4, cu un anumit procent din putere. Unele din acestea au si 4WD lock, cu limitare de viteza. Majoriatatea sunt asa, deci ipoteza ta e gresita! - 4x4 mai performant permanent, automat (Xdrive, Quattro) etc - 4x4 cu diferentiale blocabile pe SUV-urile de lux, ca optiune separata si total inutila. - 4x4 mecanic complet, permanent, la Lada Niva. |
#21
Posted 27 January 2020 - 09:24
)), era altceva Marine. și să știi ca nu era asa proasta pentru vremea ei.
|
#22
Posted 27 January 2020 - 09:31
bumpocbum, on 27 ianuarie 2020 - 08:53, said: Si diferentialul pe fata/spate nu este blocabil ? Dusterul are Haldex. 4x2, auto sau blocabil la 50/50. Altfel, sistemul se achita bine de sarcini in majoritatea situatiilor. Problema e ca daca te lasa, de obicei pt a preveni supraincalzirea, te lasa cand ai cea mai mare nevoie de el. |
#23
Posted 27 January 2020 - 09:31
#24
Posted 27 January 2020 - 09:36
Masinile cu pretenti de offroad aveau cuplabil tot.Acum mai recent sunt multe surogate ce se vor offroad.Unii o numesc evolutie ,sa decida senzorii in locul omului...
|
#25
Posted 27 January 2020 - 09:38
silesax, on 27 ianuarie 2020 - 08:07, said:
da bre, am condus, si poti lua linistit o curba cu fața cuplata ca are diferential si pe față Ca asta e problema in curba. Diferentialele pe punti permit ca rotile din exteriorul curbei sa aiba viteza de rotatie mai mare dar nu permit sau ajuta in vreun fel ca rotile care merg pe interiorul curbei sa aiba turatie diferita. Pt asta trebuie central deschis sau cu alunecare limitata. Un dif central blocat sau o cutie de transfer cuplata nu permit chestia asta iar rotile de pe interiorul curbei vor avea aceeasi v de rotatie. De aia masina va tinde sa mearga drept. Mai ales pe asfalt. Pe drum alunecos, mai patineaza putin una din rotile de pe interior iar traiectoria e dictata mai mult de roata fata din exteriorul curbei. Edited by underb, 27 January 2020 - 09:40. |
#26
Posted 27 January 2020 - 09:43
#27
Posted 27 January 2020 - 09:46
#28
Posted 27 January 2020 - 09:47
underb, on 27 ianuarie 2020 - 09:38, said: Chiar daca rotile din spate taie curba si parcurg o distanta mai mica decat rotile din fata si "umfli" transmisia? Ca asta e problema in curba. Diferentialele pe punti permit ca rotile din exteriorul curbei sa aiba viteza de rotatie mai mare dar nu permit sau ajuta in vreun fel ca rotile care merg pe interiorul curbei sa aiba turatie diferita. Pt asta trebuie central deschis sau cu alunecare limitata. Un dif central blocat sau o cutie de transfer cuplata nu permit chestia asta iar rotile de pe interiorul curbei vor avea aceeasi v de rotatie. De aia masina va tinde sa mearga drept. Mai ales pe asfalt. Pe drum alunecos, mai patineaza putin una din rotile de pe interior iar traiectoria e dictata mai mult de roata fata din exteriorul curbei. |
|
#29
Posted 27 January 2020 - 09:48
Si pe mine ma bate gindu,de cind am mers cu una,dar trebuie pusa pe gpl...
|
#30
Posted 27 January 2020 - 09:54
marin1973, on 27 ianuarie 2020 - 09:21, said:
Așa se CUPLA 4x4 la mașinile alea ARO, ca în filmele cu proști. Aveam un buton in butuc la rotile din fata, invarteam de el si cuplam planetarele. Asa se cupla 4x4 la masinile Aro plus maneta din cabina. Si nu au fost masini proaste, se descurcau destul de bine pe coclauri. Ai condus vreodata sau vorbesti din auzite? |
#31
Posted 27 January 2020 - 09:58
Bombalurina, on 27 ianuarie 2020 - 09:54, said:
Aveam un buton in butuc la rotile din fata, invarteam de el si cuplam planetarele. Asa se cupla 4x4 la masinile Aro plus maneta din cabina. Si nu au fost masini proaste, se descurcau destul de bine pe coclauri. Ai condus vreodata sau vorbesti din auzite? Nu, scriu din ce am auzit la colțul blocului dar era cam de 10 cm șurubul ăla care îl băgau ăia, NU am văzut nici un buton să apese ăia și erau cam proști ăia care le conduceau. Dacă am condus eu personal căzăturile alea ? Eu luam mașină adevărată din parcul ăla auto unde erau și mașinile alea ARO. Edited by marin1973, 27 January 2020 - 10:00. |
#32
Posted 27 January 2020 - 10:11
silesax, on 27 ianuarie 2020 - 09:47, said: si cu cat se invarte mai putin roata de pe interiorul curbei spate ca roata de pe interior față de e asa mare pericolul sa crape cutia?? De ce nu calculezi ? Ai datele pe net de la Aro, ampatament, ecartament, unghi de bracaj, înălțime roată, foaia si pixul iti mai trebuie. Tu realizezi că acel sistem determina mașina să intre in derapaj ? Era ceva de urgență, să ieși dintr o situație extremă, nu puteai conduce cu el in mod normal. |
#33
Posted 27 January 2020 - 10:15
marin1973, on 27 ianuarie 2020 - 09:58, said:
NU am văzut nici un buton să apese ăia și erau cam proști ăia care le conduceau. Dacă am condus eu personal căzăturile alea ? Eu luam mașină adevărată din parcul ăla auto unde erau și mașinile alea ARO. Sa inteleg ca noi astia care am condus Aro eram prosti? Si tu destept? |
|
#34
Posted 27 January 2020 - 10:19
Există 3 sisteme de tracțiune integrală fundamental diferite între ele.
Tu le-ai amestecat pe toate 3 la un loc și îți pui întrebări? |
#35
Posted 27 January 2020 - 10:20
#36
Posted 27 January 2020 - 10:21
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users