Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

o curiozitate despre tractiunea 4x4

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#19
marin1973

marin1973

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,587
  • Înscris: 19.11.2019
Aro era proastă ca mașină și spun că erau la o instituție de stat niște mașini din astea.

Unii au scos șuruburile de la planetarele de pe față și dacă voiau să cupleze puntea pe față băgai câte un șurub la planetarele de pe față.

După ce ieșeau din zăpadă sau noroi scoteau șuruburile alea de la planetarele de pe față și rămânea doar tracțiunea pe spate.

Așa se CUPLA 4x4 la mașinile alea ARO, ca în filmele cu proști.

Edited by marin1973, 27 January 2020 - 09:26.


#20
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 Adm, on 27 ianuarie 2020 - 08:33, said:

Acele diferentiale costa bani si sunt grele, iar majoritatea SUV-urilor abia daca isi murdaresc ghetutele prin latile patriei.

- 4x4 ieftin (motoare transversale) inseamna de fapt 98% din timp 4x2, iar la nevoie 4x4, cu un anumit procent din putere.
Unele din acestea au si 4WD lock, cu limitare de viteza.
Majoriatatea sunt asa, deci ipoteza ta e gresita!

- 4x4 mai performant permanent, automat (Xdrive, Quattro) etc
- 4x4 cu diferentiale blocabile pe SUV-urile de lux, ca optiune separata si total inutila.
...
- 4x4 mecanic complet, permanent, la Lada Niva. :)

#21
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
:))), era altceva Marine. și să știi ca nu era asa proasta pentru vremea ei.

#22
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 bumpocbum, on 27 ianuarie 2020 - 08:53, said:



Si diferentialul pe fata/spate nu este blocabil ?


Dusterul are Haldex. 4x2, auto sau blocabil la 50/50.
Blocabil este dar cuplul pe care il poate transmite este limitat, la fel si timpul de functionare in sarcina.
Altfel, sistemul se achita bine de sarcini in majoritatea situatiilor. Problema e ca daca te lasa, de obicei pt a preveni supraincalzirea, te lasa cand ai cea mai mare nevoie de el.

#23
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,120
  • Înscris: 22.05.2003

 Hunor_66, on 27 ianuarie 2020 - 09:23, said:

...
- 4x4 mecanic complet, permanent, la Lada Niva. Posted Image
Aia e pentru dusmani.

#24
Ellaenn

Ellaenn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,245
  • Înscris: 01.11.2019
Masinile cu pretenti de offroad aveau cuplabil tot.Acum mai recent sunt multe surogate ce se vor offroad.Unii o numesc evolutie ,sa decida senzorii in locul omului...

#25
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 silesax, on 27 ianuarie 2020 - 08:07, said:

da bre, am condus, si poti lua linistit o curba cu fața cuplata ca are diferential si pe față :)
Chiar daca rotile din spate taie curba si parcurg o distanta mai mica decat rotile din fata si "umfli" transmisia?
Ca asta e problema in curba.
Diferentialele pe punti permit ca rotile din exteriorul curbei sa aiba viteza de rotatie mai mare dar nu permit sau ajuta in vreun fel ca rotile care merg pe interiorul curbei sa aiba turatie diferita. Pt asta trebuie central deschis sau cu alunecare limitata. Un dif central blocat sau o cutie de transfer cuplata nu permit chestia asta iar rotile de pe interiorul curbei vor avea aceeasi v de rotatie. De aia masina va tinde sa mearga drept. Mai ales pe asfalt. Pe drum alunecos, mai patineaza putin una din rotile de pe interior iar traiectoria e dictata mai mult de roata fata din exteriorul curbei.

Edited by underb, 27 January 2020 - 09:40.


#26
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 Adm, on 27 ianuarie 2020 - 09:31, said:

Aia e pentru dusmani.
Ai mers cu vreuna ? :)

Eu n-am mers, da' ma bate gandu' sa-mi iau una.

#27
Bombalurina

Bombalurina

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,273
  • Înscris: 08.11.2016

 rumegus, on 27 ianuarie 2020 - 07:58, said:

Ai condus vreodata un ARO? Ai incercat sa iei o curba cu fata cuplata?

Da si poti vira fara probleme.

#28
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009

 underb, on 27 ianuarie 2020 - 09:38, said:


Chiar daca rotile din spate taie curba si parcurg o distanta mai mica decat rotile din fata si "umfli" transmisia?
Ca asta e problema in curba.
Diferentialele pe punti permit ca rotile din exteriorul curbei sa aiba viteza de rotatie mai mare dar nu permit sau ajuta in vreun fel ca rotile care merg pe interiorul curbei sa aiba turatie diferita. Pt asta trebuie central deschis sau cu alunecare limitata. Un dif central blocat sau o cutie de transfer cuplata nu permit chestia asta iar rotile de pe interiorul curbei vor avea aceeasi v de rotatie. De aia masina va tinde sa mearga drept. Mai ales pe asfalt. Pe drum alunecos, mai patineaza putin una din rotile de pe interior iar traiectoria e dictata mai mult de roata fata din exteriorul curbei.
si cu cat se invarte mai putin roata de pe interiorul curbei spate ca roata de pe interior față de e asa mare pericolul sa crape cutia??

#29
Ellaenn

Ellaenn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,245
  • Înscris: 01.11.2019
Si pe mine ma bate gindu,de cind am mers cu una,dar trebuie pusa pe gpl...

#30
Bombalurina

Bombalurina

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,273
  • Înscris: 08.11.2016

 marin1973, on 27 ianuarie 2020 - 09:21, said:

Așa se CUPLA 4x4 la mașinile alea ARO, ca în filmele cu proști.

Aveam un buton in butuc la rotile din fata, invarteam de el si cuplam planetarele. Asa se cupla 4x4 la masinile Aro plus maneta din cabina. Si nu au fost masini proaste, se descurcau destul de bine pe coclauri.

Ai condus vreodata sau vorbesti din auzite?

#31
marin1973

marin1973

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,587
  • Înscris: 19.11.2019

 Bombalurina, on 27 ianuarie 2020 - 09:54, said:

Aveam un buton in butuc la rotile din fata, invarteam de el si cuplam planetarele. Asa se cupla 4x4 la masinile Aro plus maneta din cabina. Si nu au fost masini proaste, se descurcau destul de bine pe coclauri.

Ai condus vreodata sau vorbesti din auzite?

Nu, scriu din ce am auzit la colțul blocului dar era cam de 10 cm șurubul ăla care îl băgau ăia, NU am văzut nici un buton să apese ăia și erau cam proști ăia care le conduceau.

Dacă am condus eu personal căzăturile alea ? Eu luam mașină adevărată din parcul ăla auto unde erau și mașinile alea ARO.

Edited by marin1973, 27 January 2020 - 10:00.


#32
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019

 silesax, on 27 ianuarie 2020 - 09:47, said:


si cu cat se invarte mai putin roata de pe interiorul curbei spate ca roata de pe interior față de e asa mare pericolul sa crape cutia??

De ce nu calculezi ? Ai datele pe net de la Aro, ampatament, ecartament, unghi de bracaj, înălțime roată, foaia si pixul iti mai trebuie.
Tu realizezi că acel sistem determina mașina să intre in derapaj ?
Era ceva de urgență, să ieși dintr o situație extremă, nu puteai conduce cu el in mod normal.

#33
Bombalurina

Bombalurina

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,273
  • Înscris: 08.11.2016

 marin1973, on 27 ianuarie 2020 - 09:58, said:

NU am văzut nici un buton să apese ăia și erau cam proști ăia care le conduceau.
Dacă am condus eu personal căzăturile alea ? Eu luam mașină adevărată din parcul ăla auto unde erau și mașinile alea ARO.

Sa inteleg ca noi astia care am condus Aro eram prosti? Si tu destept?

#34
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Există 3 sisteme de tracțiune integrală fundamental diferite între ele.
Tu le-ai amestecat pe toate 3 la un loc și îți pui întrebări? :D

#35
Bombalurina

Bombalurina

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,273
  • Înscris: 08.11.2016
Cam asa ceva era si la Aro:
Attached File  Aro.jpg   71.57K   22 downloads

#36
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 Ellaenn, on 27 ianuarie 2020 - 09:48, said:

Si pe mine ma bate gindu,de cind am mers cu una,dar trebuie pusa pe gpl...
Daca o iei din Cehia, o pune dealeru' pe gpl.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate