Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
o curiozitate despre tractiunea 4x4
Last Updated: Dec 03 2020 16:05, Started by
Strelok_-
, Jan 27 2020 01:09
·
0
#1
Posted 27 January 2020 - 01:09
Am si eu o curiozitate.De ce producatorii de masini din ziua de azi nu mai fac masini cu tractiune integrala decuplabila ca pe vremuri?Chiar nu-i inteleg.La batranul Aro fabricat la Campulung puteai decupla oricand doreai tractiunea integrala.La masinile moderne ,la majoritatea dintre ele se opteaza pt. tractiune 4x4 permanenta.De ce?
|
#4
Posted 27 January 2020 - 06:49
La batranul Aro, aveai doar doua diferentiale, tractiunea pe fata o cuplai doar cand te impotmoleai, pu1teai merge doar drept. Masinile moderne au al 3-lea diferential, interaxial, care poate fi cuplat permanent, poti vira, ai aderenta mai buna permanent la toate rotile, poti accelera puternic fara sa fluiere cauciucurile.
|
#5
Posted 27 January 2020 - 06:55
Majoritatea pickupurilor inca au cutie de transfer. Restul nu mai seamana cu Aro.
|
#6
Posted 27 January 2020 - 07:00
si cu aro dc mergeai doar drept? îți sudase vreunu volanu? )
|
#8
Posted 27 January 2020 - 07:12
Strelok_-, on 27 ianuarie 2020 - 01:09, said:
Am si eu o curiozitate.De ce producatorii de masini din ziua de azi nu mai fac masini cu tractiune integrala decuplabila ca pe vremuri?Chiar nu-i inteleg.La batranul Aro fabricat la Campulung puteai decupla oricand doreai tractiunea integrala.La masinile moderne ,la majoritatea dintre ele se opteaza pt. tractiune 4x4 permanenta.De ce? Pai se cheama evolutie si adaptare la cerintele pietei. Sistemul folosit la Aro este (era) tractiune spate (adica propulsie) cu posibilitatea cuplarii puntii fata .... ca sa conduci masini cu propulsie sunt necesare ceva abilitati in sofat in plus fata de a conduce masinii cu tractiune ... mare parte a accidentelor datorita pierderii controlul masinii in viraje se intmpla masinilor cu propulsie conduse neadecvat acesui sistem. Cuplarea manuala are deja zeci de ani de cand a devenit demodata ... alernativa sunt introducerea in lantul cinematic a diferentialelor centrale si (sau) sistemelor de cuplare automate sau comandate ... dar la aceste capitole inductria nationala nu a stat niciodata pra bine (din cei care setin masinu 4x4 romanesti la cati functioneaza actionarea vacumatica sau elrctrica a blocantului? ... eu din ce stiu TOATE au cazut in cativa ani ... iar cine mai are inca taraboante "indigene" ori a inlocuit sistemul ori nu le mai foloseste |
#9
Posted 27 January 2020 - 07:16
#10
Posted 27 January 2020 - 07:22
Topic deschis de cineva care pare ca nici nu stie cum functiona 4x4 la Aro dar stie ca nu mai sunt pe piata. Defapt ce crede intiatorul ca exista cum se numeste AWD cu cateva implementari puse pe toate masinile AWD si 4WD care exista pe masini care se vor un pic mai serioase in off-road cu diferse blocante electronice, ca doar traim in era electronicelor de vreo 20 de ani.
|
|
#12
Posted 27 January 2020 - 07:58
#13
Posted 27 January 2020 - 08:07
da bre, am condus, si poti lua linistit o curba cu fața cuplata ca are diferential si pe față
|
#14
Posted 27 January 2020 - 08:33
Acele diferentiale costa bani si sunt grele, iar majoritatea SUV-urilor abia daca isi murdaresc ghetutele prin latile patriei.
- 4x4 ieftin (motoare transversale) inseamna de fapt 98% din timp 4x2, iar la nevoie 4x4, cu un anumit procent din putere. Unele din acestea au si 4WD lock, cu limitare de viteza. Majoriatatea sunt asa, deci ipoteza ta e gresita! - 4x4 mai performant permanent, automat (Xdrive, Quattro) etc - 4x4 cu diferentiale blocabile pe SUV-urile de lux, ca optiune separata si total inutila. |
#15
Posted 27 January 2020 - 08:53
silesax, on 27 ianuarie 2020 - 08:07, said:
da bre, am condus, si poti lua linistit o curba cu fața cuplata ca are diferential si pe față Si diferentialul pe fata/spate nu este blocabil ? Strelok_-, on 27 ianuarie 2020 - 01:09, said:
Am si eu o curiozitate.De ce producatorii de masini din ziua de azi nu mai fac masini cu tractiune integrala decuplabila ca pe vremuri?Chiar nu-i inteleg.La batranul Aro fabricat la Campulung puteai decupla oricand doreai tractiunea integrala.La masinile moderne ,la majoritatea dintre ele se opteaza pt. tractiune 4x4 permanenta.De ce? Edited by bumpocbum, 27 January 2020 - 08:56. |
|
#16
Posted 27 January 2020 - 08:59
în general nu. foarte rare aveau blocabil. al meu cel putin nu avea.
aa, cred ca tu te referi ca nu avea diferential central.., nu, nu avea. Oricum lipsa diferentialului central nu este ca atunci cand diferentialul pe punte este blocat. Si oricum cu fata cuplata nu mergeai pe asfalt uscat.. dar de aici si până a spune ca atunci cand cuplai fața nu puteai sa mergi decat drept este cale lunga.. |
#17
Posted 27 January 2020 - 08:59
#18
Posted 27 January 2020 - 09:20
rumegus, on 27 ianuarie 2020 - 06:49, said:
La batranul Aro, aveai doar doua diferentiale, tractiunea pe fata o cuplai doar cand te impotmoleai, pu1teai merge doar drept. Masinile moderne au al 3-lea diferential, interaxial, care poate fi cuplat permanent, poti vira, ai aderenta mai buna permanent la toate rotile, poti accelera puternic fara sa fluiere cauciucurile. Diferential central au doar modelele dedicate off-road-ului. Nici pick-up-urile nu au diferential central, ci numai o cutie de transfer, care nu permite variatia transferului fata / spate. vali, on 27 ianuarie 2020 - 07:16, said:
Care se "unlock" cand vrea computeru'.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users