Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 

o curiozitate despre tractiunea 4x4

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#1
Strelok_-

Strelok_-

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 390
  • Înscris: 17.10.2019
Am si eu o curiozitate.De ce producatorii de masini din ziua de azi nu mai fac masini cu tractiune integrala decuplabila ca pe vremuri?Chiar nu-i inteleg.La batranul Aro fabricat la Campulung  puteai decupla oricand doreai tractiunea integrala.La masinile moderne ,la majoritatea dintre ele se opteaza pt. tractiune 4x4 permanenta.De ce?

#2
corina_geo

corina_geo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,093
  • Înscris: 30.09.2008
Permanenta? Esti sigur?

#3
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
$$$$
in ziua de azi gasesti orice, bani sa ai.

#4
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
La batranul Aro, aveai doar doua diferentiale, tractiunea pe fata o cuplai doar cand te impotmoleai, pu1teai merge doar drept. Masinile moderne au al 3-lea diferential, interaxial, care poate fi cuplat permanent, poti vira, ai aderenta mai buna permanent la toate rotile, poti accelera puternic fara sa fluiere cauciucurile.

#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Majoritatea pickupurilor inca au cutie de transfer. Restul nu mai seamana cu Aro.

#6
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
si cu aro dc mergeai doar drept? îți sudase vreunu volanu? :))

#7
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Cum nu se fabrica? Duster,Vitara,Qashqai, are 4x2,4x4 si AUTO. Ce mai vrei?

Edited by mariovrs, 27 January 2020 - 07:12.


#8
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001

 Strelok_-, on 27 ianuarie 2020 - 01:09, said:

Am si eu o curiozitate.De ce producatorii de masini din ziua de azi nu mai fac masini cu tractiune integrala decuplabila ca pe vremuri?Chiar nu-i inteleg.La batranul Aro fabricat la Campulung  puteai decupla oricand doreai tractiunea integrala.La masinile moderne ,la majoritatea dintre ele se opteaza pt. tractiune 4x4 permanenta.De ce?

Pai se cheama evolutie si adaptare la cerintele pietei. Sistemul folosit la Aro este (era) tractiune spate (adica propulsie) cu posibilitatea cuplarii puntii fata .... ca sa conduci masini cu propulsie sunt necesare ceva abilitati in sofat in plus fata de a conduce masinii cu tractiune ... mare parte a accidentelor datorita pierderii controlul masinii in viraje se intmpla masinilor cu propulsie conduse neadecvat acesui sistem.
Cuplarea manuala are deja zeci de ani de cand a devenit demodata ... alernativa sunt introducerea in lantul cinematic a diferentialelor centrale si (sau) sistemelor de cuplare automate sau comandate ... dar la aceste capitole inductria nationala nu a stat niciodata pra bine (din cei care setin masinu 4x4 romanesti la cati functioneaza actionarea vacumatica sau elrctrica a blocantului? ... eu din ce stiu TOATE au cazut in cativa ani ... iar cine mai are inca taraboante "indigene" ori a inlocuit sistemul ori nu le mai foloseste

#9
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,892
  • Înscris: 03.12.2001
sunt destule mărci care au tracțiune permanentă. Subaru și BMW îmi vin în minte. dar da, la majoritatea SUV-urilor și mașinilor cu tracțiune declarată 4x4 tracțiunea este față și computerul decide când e nevoie de 4x4. unele au 4wd lock.

#10
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Topic deschis de cineva care pare ca nici nu stie cum functiona 4x4 la Aro dar stie ca nu mai sunt pe piata. :) Defapt ce crede intiatorul ca exista cum se numeste AWD cu cateva implementari puse pe toate masinile AWD si 4WD care exista pe masini care se vor un pic mai serioase in off-road cu diferse blocante electronice, ca doar traim in era electronicelor de vreo 20 de ani.

#11
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Tarzy, mai au loc intâlnirile aroiștilor?

#12
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011

 silesax, on 27 ianuarie 2020 - 07:00, said:

si cu aro dc mergeai doar drept? îți sudase vreunu volanu? Posted Image)
Ai condus vreodata un ARO? Ai incercat sa iei o curba cu fata cuplata? Te bagi aiurea in seama... Nu trebuie sudat volanul, ajunge sa ai putin habar de fizica si mecanica.

#13
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
da bre, am condus, si poti lua linistit o curba cu fața cuplata ca are diferential si pe față :)

#14
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Acele diferentiale costa bani si sunt grele, iar majoritatea SUV-urilor abia daca isi murdaresc ghetutele prin latile patriei.

- 4x4 ieftin (motoare transversale) inseamna de fapt 98% din timp 4x2, iar la nevoie 4x4, cu un anumit procent din putere.
Unele din acestea au si 4WD lock, cu limitare de viteza.
Majoriatatea sunt asa, deci ipoteza ta e gresita!

- 4x4 mai performant permanent, automat (Xdrive, Quattro) etc
- 4x4 cu diferentiale blocabile pe SUV-urile de lux, ca optiune separata si total inutila.

#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 silesax, on 27 ianuarie 2020 - 08:07, said:

da bre, am condus, si poti lua linistit o curba cu fața cuplata ca are diferential si pe față Posted Image

Si diferentialul pe fata/spate nu este blocabil ?

 Strelok_-, on 27 ianuarie 2020 - 01:09, said:

Am si eu o curiozitate.De ce producatorii de masini din ziua de azi nu mai fac masini cu tractiune integrala decuplabila ca pe vremuri?Chiar nu-i inteleg.La batranul Aro fabricat la Campulung  puteai decupla oricand doreai tractiunea integrala.La masinile moderne ,la majoritatea dintre ele se opteaza pt. tractiune 4x4 permanenta.De ce?
Dusterul are Haldex. 4x2, auto sau blocabil la 50/50.

Edited by bumpocbum, 27 January 2020 - 08:56.


#16
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
în general nu. foarte rare aveau blocabil. al meu cel putin nu avea.

aa, cred ca tu te referi ca nu avea diferential central.., nu, nu avea.
Oricum lipsa diferentialului central nu este ca atunci cand diferentialul pe punte este blocat. Si oricum cu fata cuplata nu mergeai pe asfalt uscat..


dar de aici si până a spune ca atunci cand cuplai fața nu puteai sa mergi decat drept este cale lunga..

#17
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001

 silesax, on 27 ianuarie 2020 - 07:43, said:

Tarzy, mai au loc intâlnirile aroiștilor?

Da ... dar mult mai rar fata de acum 10 ani ... cam 2 - 3 pe an si nu aproape saptamanal :)

#18
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 rumegus, on 27 ianuarie 2020 - 06:49, said:

La batranul Aro, aveai doar doua diferentiale, tractiunea pe fata o cuplai doar cand te impotmoleai, pu1teai merge doar drept. Masinile moderne au al 3-lea diferential, interaxial, care poate fi cuplat permanent, poti vira, ai aderenta mai buna permanent la toate rotile, poti accelera puternic fara sa fluiere cauciucurile.
De fapt, mai mult un sistem de ambreiaje comandate electronic, la "masinile moderne".
Diferential central au doar modelele dedicate off-road-ului.
Nici pick-up-urile nu au diferential central, ci numai o cutie de transfer, care nu permite variatia transferului fata / spate.

 vali, on 27 ianuarie 2020 - 07:16, said:

sunt destule mărci care au tracțiune permanentă. Subaru și BMW îmi vin în minte. dar da, la majoritatea SUV-urilor și mașinilor cu tracțiune declarată 4x4 tracțiunea este față și computerul decide când e nevoie de 4x4. unele au 4wd lock.
Care se "unlock" cand vrea computeru'.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate