Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Hidrogenul - combustibilul viitorului
Last Updated: Mar 13 2006 13:58, Started by
Adi_B
, Mar 13 2006 13:16
·
0
#1
Posted 13 March 2006 - 13:16
Hidrogenul este recunoscut de experti din intreaga lume ca cea mai potrivita sursa de energie din viitorul automobilelor. Grupul BMW cerceteaza si dezvolta de zeci de ani motoare alimentate cu hidrogen. Tehnologia BMW foloseste hidrogenul lichid drept combustibil pentru motoarele cu ardere interna.
In septembrie 2004, BMW si-a demonstrat stadiul avansat in dezvoltarea tehnologiei pe baza de hidrogen prin stabilirea a noua recorduri mondiale pentru masini alimentate cu hidrogen, cu modelul BMW H2R. Acest prototip unic este dotat cu un motor de 6 litri V12 care dezvolta o putere de 285 de cai. BMW_H2R.jpg 51.21K 86 downloads Cu aplicatie mai apropiata, BMW pregateste o productie limitata pentru un model Seria 7 capabil sa functioneze atat cu hidrogen cat si cu benzina. BMW a prezentat un motor care poate functiona cu doua feluri de combustibil, dar si un rezervor special de hidrogen. Hidrogenul produs regenerativ difera fundamental de combustibilii fosili. Folosirea lui la motoare cu ardere interna nu produce emisii de dioxid de carbon. Cele doua elemente cheie ale vehicolelor alimentate cu hidrogen sunt motorul cu ardere interna si rezervorul de hydrogen. In ceea ce priveste tehnologia pe baza de hidrogen, BMW este dedicat motoarelor cu ardere interna si performantelor specifice acestuia. In timpul dezvoltarii acestor motoare a fost atins nivelul de 170 kW / 230cp, dar potentialul maxim nu a fost obtinut inca. Tehnologia “bi-fuel” presupune posibiliatea comutarii intre hydrogen si benzina. Hidrogenul racit in stare lichida are cea mai mare densitate de energie. Pentru a mentine hidrogenul lichid la o temperature constanta de -253˚ C, rezervorul este izolat folosind tehnoloia de ultima ora: are pereti dubli si este bazat pe principiul termosului. Intre cei doi pereti, in vid, se afla 70 de straturi de folie sintetica acoperita in aluminiu. Pentru a ajunge la acest nivel de izolatie ar fi nevoie de un strat de polistiren gros de 17 metri. BMW a expus aceste ultime inovatii in folosirea hidrogenului la Hydrogen Expo 2006 din Statele Unite (12-14 martie, Long Beach, California), confirmandu-si primul loc in cercetarea si dezvoltarea conceptelor inovatoare pentru un viitor mai sigur si mai curat. Bi_fuel_engine_V12_BMW.jpg 33.1K 74 downloads |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users