Prabusirea unei portiuni de autostrada (Genova)
Last Updated: Jul 07 2022 13:02, Started by
mediasick
, Aug 14 2018 18:36
·
0
#109
Posted 17 August 2018 - 17:46
silverflower, on 15 august 2018 - 14:38, said:
- Dacă am Ăźnțeles bine, arhitectul care l-a proiectat s-a sinucis Ăźn 1989 (nu știu motivul). Pe cine mai tragi la răspundere după atĂźta vreme? Americanii dupa ce l-au cazut cateva poduri au folosit coeficienti globali de siguranta mai mari de 5. Proactic podurile alea inca lucreaza in domeniul elastic si nu au suferit deformatii remanente. Edited by arg, 17 August 2018 - 17:50. |
#110
Posted 17 August 2018 - 18:26
Dar podul ala facut de Anghel Saligny acum mai bine de o suta de ani, cum de o rezistat atat de bine in fata actiunii timpului?
|
#111
Posted 17 August 2018 - 18:36
A fost intretinut si a fost reparat pe multi bani.
Iar pentru ca nu mai corespunde traficului contemporan, din 1987 nu se mai circula pe el. Este clasificat monument istoric. In alta ordine de idei, un pod metalic pe grinzi cu zabrele, nu cedeaza catastrofic fara sa anunte. Ai timp cacalau sa vezi ca se fractureaza/deformeaza, sa iei masuri pentru stoparea degradarii, nici vorba sa cada sub tine si sa te ia cu el ca un pod de beton precomprimat cu cu armatura pretensionata/postintinsa. Asta este pacatul betonului supra-armat sau cu armaturi tensionate. Pot ceda catastrofic intr-o fractiune de secunda fara niciun avertisment. Edited by izometric, 17 August 2018 - 18:36. |
#112
Posted 17 August 2018 - 18:45
Vorbesti prosti, betonul supra armat nu cedeaza neaparat casant, chiar si ala pre sau post tensionat nu cedeaza casant.
La podul ala problema e vechie, au stiut ca-i cedeaza elementele si au tras de el, l-au tot carpit ca de acolo iese grosu de bani. |
#113
Posted 17 August 2018 - 18:46
Mda. Eu sunt podar (CFDP), dar ma contrazic toti papagalii agramati (prostii -> doi i). Cel mai grav e ca papagalul habar nu are sa deseneze o diagrama de moment.
Edited by izometric, 17 August 2018 - 18:49. |
#114
Posted 17 August 2018 - 20:49
Podarule stai calm tata ca-ti deraiaza convoaiele de forte.
Ma intreb daca ai dimensionat, calculat, desenat si urmarit in executie vreun pod sau macar podet. Edited by arg, 17 August 2018 - 20:50. |
#116
Posted 18 August 2018 - 02:37
Noi, pe aici prin Romania, avem poduri construite pe acelasi principiu?
|
#117
Posted 18 August 2018 - 11:03
#118
Posted 18 August 2018 - 11:55
Da, avem poduri hobanate cu tablier din grinzi de beton precomprimat cu armatura post-intinsa. Tehnologia exista de mai bine de 50 de ani. Am avut podari de soi pe vremuri in Romania. Acum au strainii.
|
|
#119
Posted 18 August 2018 - 15:38
Costel2014, on 18 august 2018 - 11:03, said: Chiar, buna intrebare! Cei care se pricep in domeniu, ne-ar putea lamuri. Dar trebuiesc uarite in timp daca cedeaza sau nu (se duce acea tensionare). La noi se folosesc coeficienti mari de siguranta si obligatoriu structura aia trebuie aiba si rezilienta (chiar daca cedeaza un element, nu cedeaza si structur). La podurile rutiere de la noi (din cate am vazut eu) grinzile sunt dese si legate intre ele, daca una cedeaza nu cade jos iar pe latinea ei de cca 1m nu se face o gaura prin care ar putea ceadea ceva de pe pod. Problema e ca toate masurile de siguranta costa suplimentar si in goana dupa bani (mai ales daca e cu licitatie) se ignora multe. Edited by arg, 18 August 2018 - 16:01. |
#120
Posted 18 August 2018 - 16:06
Pentru mine cel mai clar exemplu e avaria de la dersorul barajului oroville de anul trecut.
Acolo aveau un deversor suplimentar, de siguranta dar care in loc sa dea intr-o zona betonata, varsa pe un versant cu pamant. Dava vreti ii facem un topic si discutam si evenimentul ala. |
#121
Posted 19 August 2018 - 10:16
Numarul vicitmelor a ajuns la 43, printre care si doi romani. Ca ipoteza a cauzei prabusirii podului se vorbeste acum de ruperea unui cablu de otel. Compania care administreaza podul a anuntat ca refacerea lui va dura 8 luni si va costa 500 de milioane de euro, incluzand si compensatiile acordate victimelor. https://www.digi24.r...-a-murit-982771
|
#122
Posted 19 August 2018 - 21:15
Noi suntem in siguranta, stam chiar mai bine decat Franta
Franța anunță că deține 840 de poduri care riscă să se prăbușească în următorii ani. CNAIR a anunțat joi că “niciun pod din România nu este în pericol să se prăbușească”. Edited by don_dannielo, 19 August 2018 - 21:16. |
#123
Posted 21 August 2018 - 19:14
Fotografie de la inmormantarea regretatelor victime. Majoritatea fac poze cu telefonul, rad, glumesc...
In ce societate bolnava am ajuns sa traim... Attached Files |
|
#124
Posted 21 August 2018 - 20:21
YourFan, on 21 august 2018 - 19:14, said:
Fotografie de la inmormantarea regretatelor victime. Majoritatea fac poze cu telefonul, rad, glumesc... In ce societate bolnava am ajuns sa traim... Edited by Costel2014, 21 August 2018 - 20:22. |
#125
Posted 21 August 2018 - 21:26
#126
Posted 22 August 2018 - 08:19
andreic, on 21 august 2018 - 21:26, said:
Pai si ce vrei sa faca ? Se resemneaza si aia e, doar nu o sa stea sa boceasca precum la noi... In plus au nvenit niste oficiali, e normal sa faca poze... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users