Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 

Merita o Dacia noua 1.0 cheala?

- - - - -
  • Please log in to reply
212 replies to this topic

#181
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,028
  • Înscris: 29.06.2011
AC are si rol de dezumidificare a aerului care intra in habitaclu. Cele cu AC automat(nu stiu la cele cu manual) instalatia de AC are senzor de temperatura minima pentru a nu se supraraci circuitul.Cand este frig afara se ajunge foarte repede la aceasta temperatura minima iar compresorul de AC functioneaza foarte putin. La masina mea cred ca in jur de 30s, chiar si la temperaturi negative l-am auzit pornind. La mine AC este pornit non-stop.
Pacat ca ai renuntat sa achizitionezi o masina noua.

#182
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006

 utopium, on 15 februarie 2018 - 16:50, said:

Nu stiu cat de desteapta e, stiu doar ca nu am fost nevoit sa o pornesc iarna si nici nu am simtit ca ar porni singura.
Dar dacă ai fi citit manualul de utilizare al mașinii tale, ai fi aflat. Doar zic. ;)
Eu l-am căutat, de la Skoda ta. Mi-a luat vreo 5 minute să găsesc online PDFul, și să frunzăresc capitolul de climatizare.

Oameni buni, dacă nu vă cunoașteți nici propriile mașini, măcar nu mai dați sfaturi despre mașinile altora. Că induceți în eroare, chiar dacă nu asta o fi intenția voastră.

#183
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,154
  • Înscris: 19.09.2005
eu am vazut ca la mine (acum cand e rece afara) daca-i dau reciculare porneste automat compresorul si se aprinde becul de la ac.

#184
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,990
  • Înscris: 14.08.2007

 alexcrist, on 15 februarie 2018 - 17:08, said:

Oameni buni, dacă nu vă cunoașteți nici propriile mașini, măcar nu mai dați sfaturi despre mașinile altora. Că induceți în eroare, chiar dacă nu asta o fi intenția voastră.
Daca in aproape 2 ani de condus aproape zilnic nu am avut nevoie de A/C iarna ca sa dezaburesc, inseamna ca nu e necesar iarna Posted Image

Oricum in manual la dezghetare parbriz scrie sa apesi butonul Max ~ care da viteza aerului la maxim si il da pe parbriz. La fel scrie si la dezaburire: "Când parbrizul s-a aburit, apăsaţi tasta Max ~". Butonul de pornire a climei e in cealalta parte si sta inchisa cam din septembrie pana in mai ...

Edited by utopium, 15 February 2018 - 21:06.


#185
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006
Știi vorba aia, repetiția e mama învățăturii. Mai citește manualul, poate următoarea dată și înțelegi ce scrie în el. Sau dacă ai probleme de înțelegere, zi așa, să știm cu cine discutăm. Scuză-mă că ți-o zic așa direct, dar dacă în carte scrie negru pe alb, cât se poate de clar, că ACul e activat la comutarea fluxului spre geamuri, tu dacă o ții pe a ta nu spune decât lucruri despre tine. Și nimic bun. Eu cu asta am terminat, tu n-ai decât să rescrii legile fizicii după cum le visezi noaptea.

#186
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,990
  • Înscris: 14.08.2007
Am activat azi aerul spre geam (butonul care da aer spre parbriz) si nu s-a pornit clima ... acu' daca tu stii mai bine decat mine daca se porneste sau nu, poate o sa-ti fac un film sa te convingi. Ce a zis arg insa e adevarat, la recirculare se porneste, dar aia n-are nici o legatura cu dezaburirea ca nu pentru aia dai recirculare.

Si nu, nu scrie nicaieri ca trebuie sa fie pornit A/C-ul ca sa dezaburesti. De fapt si zice ca nici macar nu merge compresorul de racire cand sunt sub 2 grade Celsius, deci asta e o prostie ca pornesti A/C-ul ca sa dezgheti parbrizul, compresorul de racire nu se porneste la frig, merge doar ventilatia normala si atat. Daca geamul a inghetat se presupune ca sunt sub zero grade, deci compresorul de racire oricum nu porneste ... asa ca nu inteleg de ce insisti.

Edited by utopium, 15 February 2018 - 21:50.


#187
lula_canci

lula_canci

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,387
  • Înscris: 24.03.2007
Deci: https://ws.skoda-aut...wnersManual.pdf link la manual, sa priceapa toata lumea. pagina 86.

Si pentru cui ii e lene: https://screenshots.....skoda-auto.com

Mai clar de atat nici daca iti desenam nu era.

Porneste automat, compresorul merge stai linistit, nu merge la racire maxim, ca ingheata saracu, dar merge pentru dezumidificare aer, si implicit baga si aer mai rece.

TOT CE TREBUIE SA FACI E SA TESTEZI, nu sa ma crezi pe mine sau pe altcineva. Te urci in masina cand e frig. Stai 20 minute, ca sa o aburesti bine, si pornesti ventilatia simplu, si vezi cam cat ii ia sa se dezabureasca parbrizul. Apoi acelasi lucru pe Max ala, si inchide muzica, sa auzi compresorul daca se aude. Si vezi si acuma cat ii ia. E cel mai simplu. Nu vad de ce trebuie sa te juri pe rosu ca e cum spui, cand poti testa foarte usor. Ca manual propriei masini, scris de aia care ti-au facut masina, e plin de minciuni.

Edited by lula_canci, 15 February 2018 - 22:02.


#188
msjohntm

msjohntm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 970
  • Înscris: 08.04.2006
Pai daca apesi butonul Max porneste automat si recircularea (cel putin la mine) deci porneste si A/C-ul. Asta vara ca iarna nu e nevoie de dezaburire pentru ca umiditatea aerului e mult mai mica decat in celelalte anotimpuri. Iarna e nevoie doar de un jet de caldura orientat spre geam ca sa il dezghete (de regula pe exterior). Dar in interior nu se aburesc geamurile iarna in mod normal, cred ca ati observat si voi. De aceea nici nu e nevoie sa functioneze A/C-ul pentru functia de dezaburire iarna (pentru racire nici atat), totusi el functioneaza si iarna pentru intervale scurte de timp asta pentru a se unge compresorul, agentul de ungere fiind insasi freonul amestecat cu un ulei pentru ungere. Dar vara umiditatea aerului fiind mult mai mare condensul apare mult mai repede si instalatia de AC pe langa functia de racire a aerului din habitaclu mai are si functia de dezumidificare a aerului. Vaporii de apa care se gasesc in aerul cald, condenseaza prin racire in zona vaporizatorului, sunt colectati in tavita de condens si eliberati in exterior prin furtunul de condens si astfel aerul rece suflat inapoi in habitaclu va fi si cu o umiditate mai scazuta si vara si dezaburirea va fi mult mai rapida.

#189
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,990
  • Înscris: 14.08.2007

 lula_canci, on 15 februarie 2018 - 21:59, said:

Ca manual propriei masini, scris de aia care ti-au facut masina, e plin de minciuni.
Acelasi manual zice ca nu merge compresorul la sub 2 grade celsius pe pagina urmatoare ... plus ca mai sus cu doua pagini iti arata graficul tot cu dezaburire/dezghetare, dar fara A/C Posted Image Adica dezaburirea se face si daca folosesti ventilatia normala, si daca folosesti A/C-ul. Iar daca e prea frig oricum nu va merge compresorul de racire. Ca unii simt iarna eficienta unui compresor care de fapt nici nu merge pare a fi mai degraba auto-sugestie ...

PS: toata iarna am plecat de acasa la 7:30, adica cand era inca frig, si nu stateam sa incalzesc masina (doar cand era nevoie sa inlatur gheata de pe geamuri stateam un pic eventual cu motorul pornit, desi de obicei dau cu substanta care dizolva gheata si se duce rapid). Si totusi n-am avut probleme cu dezaburirea, in maxim un minut eram "ready to go". Fara A/C. Si nici n-as avea oricum timp sa stau sa dezaburesc geamuri 10 minute cum zic unii pe aici ca ar fi fara A/C, ca trebuie sa ajunga fiica-mea la scoala. Nu stiu care e "smecheria" de n-am probleme desi nu folosesc A/C iarna, dar daca producatorul zice ca oricum nu merge compresorul de racire decat de la 2 grade in sus, probabil ca asa e.

Edited by utopium, 15 February 2018 - 22:36.


#190
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,857
  • Înscris: 26.02.2010
Iarna la acționarea butonului de AC aerul trece prin dezumificator. Eu am observat ca se încălzește mai repede, dacă dau drumul și la AC.

#191
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Bai, hai sa dau și eu "cu parul": eu știu că la toate mașinile care au aer condiționat , atunci când vrei sa dezaburești parbrizul, se activează și compresorul de la aerul condiționat. Așa scria și la Beetle in manual, așa scrie și la Colt. E ca și cum ai folosi aerul condiționat de acasa pe aer cald, in loc de aer rece. Motivul e simplu (cred eu): acel compresor ajuta la crearea unei temperaturi dorite într-un timp mult mai scurt decât dacă ai folosi o simpla ventilație. Motiv pentru care e cât se poate de normal ca mașina sa meargă ca și cum ai folosi vara aerul condiționat. Iar la mașinile cu puteri reduse, credeti-ma că se simte când iarna pornești dezaburirea, ca vara când pornești aerul condiționat. Poate @utopium nu simte asta pentru că are motor mai puternic și oricum Skoda lui nu consuma cine știe ce. Deci omul nici nu-și dă seama daca e pornit și aerul condiționat, sau nu. :P

Edited by LauCalin, 16 February 2018 - 00:06.


#192
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007
Nu, la auto nu este nici pe departe ca la a/c de apartament... La masina, sub o anumita temperatura( de obicei maxim 2 grade), compresorul nu functioneaza, chiar daca indicatorul luminos se aprinde la actionarea manuala. A/c auto nu are nici cel mai mic aport, in nici un mod de utilizare, la incalzirea masinii, indiferent de temperatura exterioara. Iarna aerul este oricum  mult mai uscat datorita temperaturilor scazute (cum a mai afirmat deja cineva). Functionarea instalatiei de a/c sub anumite temperaturi, pe langa faptul ca nu este constructiv posibila, ar fi si total inutila.

@LauCalin -  sper ca postul tau este in gluma... :)

#193
denky

denky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,360
  • Înscris: 09.03.2009
Deci, concluzia pt initiator: fara AC nu merita luata.

#194
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,587
  • Înscris: 08.03.2017
Clar doar varianta cu AC ! indiferent ce marca alege.
Cu aburirea lateralelor am rezolvat-o de vreo 2-3 ani cu silicagel (asternut uscat pisici) pret 8 lei 2,5 kg + 2 perechi ciorapi armata plasate sub scaunele fata si prinse cu arici de spatele sezutului sa nu se plimbe la curbe . Odata la 6 luni scot tot, pun in vas rezistent la microunde , las 5 minute sa evapore apa si iar e nou . Nu am crezut in minunea asta dar are efect , am testat toamna pe umezeala si e total diferit . La pretul de 10 lei cat costa toata "instalatia" cred ca merita incercat .
Ac-ul il pornesc periodic fie iarna fie vara pentru gresarea garniturilor din compresor iar la 4 ani scot tot si schimb : ulei, freon la reprezentanta , vara , cand au oferte la 70-80 lei toata operatiunea.

#195
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,990
  • Înscris: 14.08.2007
Am facut teste diverse dimineata la fix 2 grade: concluzia e ca A/C-ul (compresorul) NU porneste la temperatura asta, chiar daca se aprinde beculetul de A/C.
In afara de faptul ca nu se aude compresorul, dovezile sunt foarte evidente ca nu merge:
- cu motorul mergand, stand pe loc scos din viteza, arata un consum de 0.5/ora ... cand pornesti A/C-ul si merge (vara sau cand e cald), sare la 0.7-0.8/h, acum insa nimic, ramane tot la 0.5
- cu motorul pe start/stop (adica oprit de sistemul start/stop, asteptand sa apesi ambreiajul ca sa porneasca din nou), cand pornesti A/C-ul si racirea merge, motorul porneste automat (impreuna cu compresorul), acum insa nimic, ramane oprit si motorul si compresorul

Butonul ala care in tabelul pus de lula_canci zice ca porneste A/C-ul automat la mine nu exista, se pare ca e doar la cele cu A/C manual. In schimb butonul Max ~ porneste A/C-ul automat, doar ca acum iarna compresorul nu porneste, deci e doar o simpla ventilatie data la maxim pe geam.

In concluzie iarna (la temperaturi joase) A/C-ul nu face nimic pentru dezaburire, pentru ca nu porneste racirea. Daca aveti nevoie de filmarea care demonstreaza chestiile de mai sus, cereti si o pun pe Youtube (n-am prins inca toate cazurile pe filmare, dar pot face una cu toate cazurile).

Edited by utopium, 16 February 2018 - 08:22.


#196
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006

 utopium, on 15 februarie 2018 - 22:25, said:

plus ca mai sus cu doua pagini iti arata graficul tot cu dezaburire/dezghetare, dar fara A/C Posted Image Adica dezaburirea se face si daca folosesti ventilatia normala, si daca folosesti A/C-ul.
Domnule dragă, din nou dovedești că ai probleme de înțelegere a textului scris.

Mai sus cu 2 pagini e capitolul pentru ”încălzire”, varianta de dotare fără AC. Ar fi fost mirific să pornească ACul pe o mașină care nu are așa ceva.

Felicitări, ai singura mașină din univers (nu model, ci exemplar unicat absolut) care învinge legile fizicii. ;)

#197
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,990
  • Înscris: 14.08.2007

 alexcrist, on 16 februarie 2018 - 08:43, said:

Felicitări, ai singura mașină din univers (nu model, ci exemplar unicat absolut) care învinge legile fizicii. Posted Image
Adica care nu porneste compresorul cand e frig? Bine ca ai tu una care il porneste, astept sa ne dovedesti cum iti porneste compresorul cand e frig Posted Image

 alexcrist, on 16 februarie 2018 - 08:43, said:

Mai sus cu 2 pagini e capitolul pentru ”încălzire”, varianta de dotare fără AC. Ar fi fost mirific să pornească ACul pe o mașină care nu are așa ceva.
Tocmai, sunt instructiuni de dezaburire pentru masini cu si fara A/C. Ambele variante functioneaza. Iar cand e frig nu ai A/C asa ca n-ai de ales oricum. Astept clipul care ne demonstreaza ca la tine cand e frig compresorul functioneaza, ca altfel inseamna ca si masina ta invinge "legile fizicii" ca si a mea si se descurca iarna sa dezabureasca fara A/C ...

Edited by utopium, 16 February 2018 - 08:50.


#198
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,028
  • Înscris: 29.06.2011
Deci te-ai convins ca dezaburirea porneste si AC-ul(asa iti arata si tie la masina-lucru de care habarnaveai), mai fa teste, ai sa vezi ca porneste compresorul, dar dupa ce functioneaza o vreme climatizarea cu AC-ul pornit deoarece la pornire, fiind rece, senzorul de temperatura nu porneste compresorul, numai dupa ce functioneaza ceva timp climatizarea, porneste.
Mie, azi, la 1 grad, mi-a pornit dar dupa ceva km(nu stiue excat cati, dar la un semafor dupa ce am mers aproximativ 5km am observat ca a pornit, a mers foarte putin si s-a oprit). In mers nu prea imi dau seama cand porneste, am diesel si nu se simte, doar la relantiu.
Initiator, pentru sh ce bucet ai ? In cat timp extimezi ca o sa cumperi masina ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate