Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Alegere polistiren pentru izolatie
#1
Posted 18 July 2017 - 05:27
Taica-meu vrea sa izoleze pe exterior casa si m-a intrebat ce materiale sa aleg. Eu nu ma pricep prea mult, asa ca va intreb si pe voi. Se doreste izolatie de 10cm grosime, pentru o suprafata utila (eliminat deja geamuri si usi) de 42mp. Polistirenul se va lipi peste BCA Ytong cu grosime de 20cm. Pe interior se gaseste gips-carton, cu vata minerala doar pe tavan.
Din ce m-am holbat pe internet, am gasit asta la Dedeman (Baudeman EPS 80 G10): https://www.dedeman....0-g10/p/6025881 Am mai gasit plasa de 165g, adeziv si dibluri de 10x150mm. De asemenea, s-ar dori ca primul rand de placi (de la baza in sus) sa fie grafitate. As prefera sa cumpar de la Dedeman pentru ca se afla relativ aproape de mine si ma pot ajuta cu transportul. E ceva ce nu se pupa din ceea ce-am ales? Ar fi alt brand mai calitativ de polistiren care sa se incadreze la ~50 lei / pachet? De asemenea, diblurile sunt destul de lungi? Multumesc, si scuzati eventuale aberatii pe care le-am scris din necunonstinta de cauza. Edited by Ann0nyym0us, 18 July 2017 - 05:42. |
#2
Posted 18 July 2017 - 07:33
Vata bazaltica.
Edited by StickyFingaz, 18 July 2017 - 07:34. |
#3
Posted 18 July 2017 - 08:09
De ce sa fie grafitate cele de jos? Mai repede sus, ca pe acolo se pierde mai multa caldura. Si nu uita ca izolatia la tavan trebuie sa fie dublu fata de cea la pereti. Sunt 20 cm vata la tavan? Poti sa mai izolezi si prin pod?
Intotdeauna cand am pus polistiren mi-a parut rau ca nu am luat unul mai gros si mai bun. Costul polistirenului raportat la costul total (materiale si manopera plus vopsea) este foarte mic, sub jumatate, poate un sfert. De exemplu in 2007 am pus polistiren de 5 la casa si acum mi se pare foarte putin, imi pare rau ca n-am pus macar 10, dar nici nu-mi vine sa il dau jos la cata mizerie se face. Iti recomand sa nu faci rabat la costul cu polistirenul, ia de 10 sau 12 cm neaparat grafitat, ceva cat mai aproape de lambda 0.030, chiar si sub daca gasesti Ultima data acum 2 ani am folosit la tara Austrotherm grafitat la 10 cm, costa vreo 60 ron / bax de 2.5 mp, gandeste-te ca 10 cm la lambda 0.032 au R=3.125, fac cat 12 cm la 0.038, fata de 50 lei/bax la 40 mp iesi mai scump cu 150 lei. Nu te uita la distanta ca deja la 20 de baxuri ti le aduc ei acasa, cauta pe net oferte, sunt muuulte firme. Edited by Oxigen1234, 18 July 2017 - 08:13. |
#4
Posted 18 July 2017 - 09:09
Am avut o discuție(contrazicere),în care eu susțineam grafitat în mod greșit,deoarece confundam extrudat cu grafitat.
Primul rând de jos,la casă(brâul),de multe ori,este expus la diferiți factori mecanici(copii îl lovesc cu mingea,pus bicicletă rezmată de zid,etc.). De aceea este recomandat extrudatul(în acel loc).Sau,extrudat cu grafit. Dar,poate merge expandat(dacă nu-s probleme de genul ăsta). Se găsește atât expandat cu grafit în compoziție,cât și extrudat cu grafit în compoziție. Polistirenul cu grafitul oferă o izolare superioară față de cel normal. Cât despre grosime,eu cred că ar fi bine să "mergi" cu grosimea de 10.Peste tot. Fie că pui brâul cu extrudat,iar restul expandat,indiferent că-s cu grafit sau nu. |
#5
Posted 18 July 2017 - 09:31
1. Extrudat e cel subtire si dur. Se pune in general la fundatii sau placari unde se doreste izolatie buna, dar nu e loc sau exista compresii mecanice (ex pe jos).
2. Expandat e cel clasic, cu "bile", moale. 3. Grafitat e cel negru. Are proprietati de izolare mai bune si mai ales e ingnifug. Braul de jos se pune cu extrudat (1) cca 0.5-1m Peste el se pleaca cu Expandat(2) si exista o margine unde se poate pune un profil de trecere. |
#6
Posted 18 July 2017 - 10:06
Extrudatul are coeficient mare de dilatatie termica. Daca bate soarele in el se va dezlipi plasa cu masa de spaclu si decorativa.
Expandatul ajunge de 80 mm. Cauta varianta cu " nut si feder " care se petrece la imbinari. EPS de la 80 in sus . Adezivul nu are proprietati termice ,. Daca pui drept , vei avea transfer de caldura la toate alaturarile placilor . Daca pui extrudat de 10 nu ajung diblurile de 15. Gandeste-te ca mai ai cel putin 15 mm adezivul , deci diblul mai intra 3.5 cm cel mult . Este prea putin . Eu as pune de 18-20 cm. Edited by JurasikMan, 18 July 2017 - 10:06. |
#7
Posted 18 July 2017 - 11:08
Vata bazaltica dura cu montare cu adeziv(dual layer)
Montarea este aceeasi ca la polistiren Singura diferenta de pret este la vata in sine Este pe viata(polistirenul imbatraneste si isi pierde integritatea structurala in 10-15 ani) este imuna la foc(polistirenul arde precum benzina) si este totap permisiva la vapori(cu polistiren imbraci casa in folie de plastic practic.) Edited by -Jinx-, 18 July 2017 - 11:11. |
#8
Posted 18 July 2017 - 11:48
Firar ai dreacu, erau niste dorei care au scos EPS-ul ingropat de 40 ani si cica nu au observat nicio "imbatranire", dar ei probabil nu vindeau nici gogosi si nici vata bazaltica . Apoi, EPS-ul ignifug nu arde precum benzina, oricum daca-ti arde casa conteaza mai putin ce are pe ea. Chestia cu permisivitatea trebuie sa ai toate elementele permisive la vapori ca sa functioneze, ceea ce nu se intampla in majoritatea cazurilor.
Daca faci comparatii, pune pe masa si plusurile si minusurile fiecaruia. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/F-MukIoQWbE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by laffin, 18 July 2017 - 11:51. |
#9
Posted 18 July 2017 - 12:02
Multumesc pentru raspunsuri. O sa incerc sa raspund pe rand la intrebari.
Cred ca si eu am inteles gresit cum sta treaba cu grafitatul, ideea este ca braul sa fie mai rezistent la socuri (desi vor fi mici spre deloc), si daca este posibil, si la umezeala. In tavan sunt 40cm de vata minerala. Diblurile ar fi mai indicat sa aiba 200mm in loc de 150? |
#10
Posted 18 July 2017 - 12:23
laffin, on 18 iulie 2017 - 11:48, said: Firar ai dreacu, erau niste dorei care au scos EPS-ul ingropat de 40 ani si cica nu au observat nicio "imbatranire", dar ei probabil nu vindeau nici gogosi si nici vata bazaltica . Apoi, EPS-ul ignifug nu arde precum benzina, oricum daca-ti arde casa conteaza mai putin ce are pe ea. Chestia cu permisivitatea trebuie sa ai toate elementele permisive la vapori ca sa functioneze, ceea ce nu se intampla in majoritatea cazurilor. Daca faci comparatii, pune pe masa si plusurile si minusurile fiecaruia. Intensionez sa am tencuiala de gips la interior si silicatica permisiva la vapori la casa mea. Nu ai vazut EPS detensionat? Eu am vazut.(imbatranire) Polistirenul ignifugat nu INTRETINE ARDEREA daca este singura sursa de flacara..... dupa cum vezi cand este expus la alta sursa de flacara decat cea proprie arde intr-o veselie cu degajare puternica de caldura De ce in strainatate sw folosesc in principiu vata bazaltica in sistem etics sau cea i sistem ventilat?...in nici un caz pt ca polistirenul e mai bun. Polistirenul e ca PVC la termopane...varianta saracului daca nu iti permiti vata bazaltica si aluminiu/lemn Ann0nyym0us, on 18 iulie 2017 - 12:02, said: Multumesc pentru raspunsuri. O sa incerc sa raspund pe rand la intrebari. Cred ca si eu am inteles gresit cum sta treaba cu grafitatul, ideea este ca braul sa fie mai rezistent la socuri (desi vor fi mici spre deloc), si daca este posibil, si la umezeala. In tavan sunt 40cm de vata minerala. Diblurile ar fi mai indicat sa aiba 200mm in loc de 150? Vine sub forma de placi dure la fel ca si polistirenul. Polistirenul grafitat nu este mai rezistent la socuri. Polistirenul grafitat e mai bun izolator teemic in anumite situatii. Daca vrei mai rezistent la socuri iti iei EPS (expandat) de densitate mare(>80 sau chiar 100). Nu are rost sa pui XPS(extrudat) pe fatada. Totusi iti recomand cu insistenta sa te interesezi despre avantajele vatei bazaltice. laffin, on 18 iulie 2017 - 11:48, said:
Daca faci comparatii, pune pe masa si plusurile si minusurile fiecaruia. Eu nu cunosc dezavantaje la vata bazaltica placi dure...daca stii tu lumineaza-ne te rog Edited by -Jinx-, 18 July 2017 - 12:29. |
|
#11
Posted 18 July 2017 - 12:46
Eu cunosc dezavantajul vatei bazaltice dure (care tot nu e la fel de dura ca XPS si uneori nici cat EPS) : pretul! Costa de 2-3 ori mai mult.
Iar pentru o casa "respirabila" recomand un sistem de circulare a aerului cu schimbator/recuperator de caldura. Circulatia aerului prin peretii de 40cm (caramida+vata+tencuiala+decorativa) e o gluma. |
#12
Posted 18 July 2017 - 12:58
Oxigen1234, on 18 iulie 2017 - 12:46, said:
Eu cunosc dezavantajul vatei bazaltice dure (care tot nu e la fel de dura ca XPS si uneori nici cat EPS) : pretul! Costa de 2-3 ori mai mult. Iar pentru o casa "respirabila" recomand un sistem de circulare a aerului cu schimbator/recuperator de caldura. Circulatia aerului prin peretii de 40cm (caramida+vata+tencuiala+decorativa) e o gluma. Si nu e nici o gluma circulatia aerului printr-un perete de 40 cm . Devine gluma abia cand pui polistiren pe el . |
#13
Posted 18 July 2017 - 13:11
Un sistem de recuperare cu 70% eficienta si 60 mc/ora costa 800 lei, cat diferenta intre polistiren si vata pentru 20 metri patrati!
Un birou de clasa A are 3 schimburi de aer pe ora, in mod casnic probabil un schimb de aer pe ora ajunge, iar 60 metri cubi = 25 metri patrati locuibili = cel putin 50 metri patrati de perete exterior. Cati metri cubi de aer pe ora trec prin peretele ala? Edited by Oxigen1234, 18 July 2017 - 13:14. |
#14
Posted 18 July 2017 - 13:21
Adm, on 18 iulie 2017 - 09:31, said:
1. Extrudat e cel subtire si dur. Ann0nyym0us, on 18 iulie 2017 - 05:27, said:
Polistirenul se va lipi peste BCA Ytong cu grosime de 20cm.. Edited by Baxon, 18 July 2017 - 13:22. |
#15
Posted 18 July 2017 - 13:31
Oxigen1234, on 18 iulie 2017 - 13:11, said:
Un sistem de recuperare cu 70% eficienta si 60 mc/ora costa 800 lei, cat diferenta intre polistiren si vata pentru 20 metri patrati! Un birou de clasa A are 3 schimburi de aer pe ora, in mod casnic probabil un schimb de aer pe ora ajunge, iar 60 metri cubi = 25 metri patrati locuibili = cel putin 50 metri patrati de perete exterior. Cati metri cubi de aer pe ora trec prin peretele ala? Sau ai vazut tu case de 25 mp ... Iar aia 50 mp de perete exterior pentru 25 mp locuibili cum i-ai calculat ? Ca si cand ar avea toti peretii afara ? Grea matematica asta , `tui mama masii ... PS Vezi si ca diferenta intre vata bazaltica de 10 si polistiren EPS 80 de 10 este de 24 de lei/mp , calculul tau e din start gresit . Edited by motanul13, 18 July 2017 - 13:32. |
|
#16
Posted 18 July 2017 - 13:41
Oxigen1234, on 18 iulie 2017 - 12:46, said: Eu cunosc dezavantajul vatei bazaltice dure (care tot nu e la fel de dura ca XPS si uneori nici cat EPS) : pretul! Costa de 2-3 ori mai mult. Iar pentru o casa "respirabila" recomand un sistem de circulare a aerului cu schimbator/recuperator de caldura. Circulatia aerului prin peretii de 40cm (caramida+vata+tencuiala+decorativa) e o gluma. Capacitatea peretilor de a transfera umiditatea nu are nici o legatura(sau mai degraba are o legatura fff mica) cu calitatea aerului interior si kai kulte de a face cu condensul si mucegaiul in interiorul peretelui in sine. Ventilatia e cu totul altceva...si 60mc\h nu e nici pe departe suficient pt o casa. Pe rezidential la 140mp utili voi avea 300mc/h cu eficienta de 92% dintr-un sistem centralizat....si costul cu tot cu manopera ajumge undeva in jur de 800 euro pt tot sistemul(tubulatura unitate si manopera) Nu ai cum sa compari. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users