Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2
 ping digi?

Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București
 BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta
 Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s
 

Casa langa Cluj

- - - - -
  • Please log in to reply
245 replies to this topic

#145
catalijns

catalijns

    je

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,231
  • Înscris: 14.05.2007
Nu inteleg de ce nu ai fost la statia de betoane sa pui hyseal direct in malaxorul din statie, asa aveai garantie 100% ca se omogenizeaza. Da, hyseal fluidizeaza sin intarzie priza, la 28 de zile e posibil chiar sa nu atingi clasa de beton dar ulterior o depasesti cu 17-18% doar datorita hyseal.
Faina treaba cu grafitatul ala sub placa, are ceva densitate mai mare, macar 100?
Plasa aia sudata a fost ridicata pe ceva capre sau sta direct pe polistiren? Au bagat ceva ranga sub ea sa o ridice sau au lasat-o direct pe polistiren la "fundul placii"?  Caz in care rezistenta oferita de armatura e cam reziduala.

Despre dren: nu cred ca vrei sa mai pui pamant de umplutura in acel sant, eventual sa sapi putin daca nu ai ajuns la cota de dren dorita. Ai grija cat sapi, faci un unghi de 45 de grade catre exterior din coltul fundatiei si de bucata dinspre casa nu trebuie sa te atingi, acolo se disipa fortele structurii.
Vezi de asemenea ca panta drenului e cam 1% pe cand la pluviale 2%, ai grija cum le asezi pentru ca in 10m pluvialele coboara cu 10 cm mai repede decat drenajele, fa-ti calculele bine de unde pleci si unde vrei sa ajungi cu drenaje/pluviale.

Niste detalii despre drenaje m-ar ajuta si pe mine, la ce distanta si adancime vrei sa le faci in zona cu demisol?

#146
mariachi'

mariachi'

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 02.07.2007
Nu am fost la statie pentru ca n-am stiut de unde vine. E a doua oara cand se intampla. Cand statia cu care lucram de obicei este foarte aglomerata si nu poate livra cand avem nevoie, invarte constructorul niste relatii de-ale lui si vine beton, dar nu stim de unde, pentru ca e cam la a treia mana: un amic de-al lui stie pe cineva cu pompe, ala se invarte si de cifa, dar numele statiei nu mai ajunge pana la noi... Prima data telefonul asta fara fir ne-a transformat comanda de 6,5 mc in 9 mc :). Au turnat 2,5 mc in fundatie (trebuiau oricum ridicate fundatiile de la living) si abia apoi am aditivat si s-a turnat ce-si planificasera). Si mai fain a fost ca telefonul fara fir ne-a adus de fapt beton de la statia de unde aduceam de obicei, si eu si soferul am fost foarte surprinsi de revedere. Deh, aventuri Posted Image .
Casa fiind pe seminivele, avem destul de multe turnari in program...

Plasa o ridicau pe masura ce turnau. Nu e direct pe polistiren, dar nici departe, cam 2-3 cm e beton sub ea.

#147
dan78_

dan78_

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 29.03.2018

View Postcatalijns, on 21 aprilie 2018 - 06:56, said:

Faina treaba cu grafitatul ala sub placa, are ceva densitate mai mare, macar 100?

Despre dren: nu cred ca vrei sa mai pui pamant de umplutura in acel sant, eventual sa sapi putin daca nu ai ajuns la cota de dren dorita. Ai grija cat sapi, faci un unghi de 45 de grade catre exterior din coltul fundatiei si de bucata dinspre casa nu trebuie sa te atingi, acolo se disipa fortele structurii.
Vezi de asemenea ca panta drenului e cam 1% pe cand la pluviale 2%, ai grija cum le asezi pentru ca in 10m pluvialele coboara cu 10 cm mai repede decat drenajele, fa-ti calculele bine de unde pleci si unde vrei sa ajungi cu drenaje/pluviale.

Niste detalii despre drenaje m-ar ajuta si pe mine, la ce distanta si adancime vrei sa le faci in zona cu demisol?

Polistirenul grafitat e cotat de producator cu ">=80kPa" resistenta la compresiune, deci echivalentul unui EPS80 fara grafit, insa atat mie cat si constructorilor ni s-a parut a fi vizibil mai rezistent fata de EPS80. Aici nu am facut prea multe mofturi pentru ca polistiren de 20 cm se gaseste destul de greu in Cluj. Asta pe care l-am pus era pe stoc si avea si caracteristici destul de bune asa ca nu am mai asteptat dupa ceva cu 100+kPA.

La dren si noi facem dupa cum ne-am documentat de pe net, nu suntem specialisti, asa ca nu stiu daca e bine sa se ia cineva dupa noi sau nu Posted Image . Am incercat insa sa filtram multitudinea de informatii contradictorii folosind ceva logica si filtre de "bun simt". Atasez doua poze: prima cu ce e acum (de fapt acum lipseste XPS-ul de pe diafragme dar ala e clar ca va fi acolo - cu ceva amorsa bituminoasa intre el si zid) si a doua cu ce am vrea sa facem.
M-am grabit un pic la desenat si am stricat un pic proportiile (placa de sub demisol e de fapt un pic mai sus, in punctul cel mai inalt al drenului ar pica in mijlocul pietrisului). Ideea de baza la noi e ca sapatura e deja realizata pana la cota fundatiei si prin urmare in partea "de sus" a drenului trebuie sa umplem cu ceva ca sa-i dam panta. Folia cu crampoane o sa o asezam un pic in L, peste ea sa punem un strat de inaltime variabila de nisip ca sa dam panta (in punctul cel mai inalt vor fi cca 20 cm de nisip). Peste nisip am vrea sa punem si o folie banala de pvc ca sa "ajutam" apa sa ramana in tub si sa nu o ia (rezidual) si prin nisip in jos. Din ce informatii am gasit eu drenul cu tub poate avea pante cuprinse intre 0.2% si 10% si ma gandeam sa fac si drenul si pluvialele la 2%. (Tocmai vad inca o greseala in schita facuta: in jurul tubului de pluviale, deasupra geotextilului o sa fie pietris/nisip sa stabilizeze tubul si abia dupa aia pamant de umplutura).
Acum ... intrebarile:
-exista metode de a lasa "ceva" care pe viitor sa-mi permita sa verific daca drenul e inca in regula sau e colmatat?
-la pluviale e nevoie de camine de vizitare separate sau se poate pune un "Y" de vizitare pe burlanul vertical care vine de la acoperis si sa poata fi folosit si pentru tubulatura orizontala?
-exista pe undeva formule de calcul pentru dimensiunile tuburilor pentru apele pluviale in functie de suprafata acoperisului si zona geografica? nu am gasit pe nicaieri, dar empiric as zice ca 2x110mm e suficient pentru un acoperis de 132 mp.

Acum avem insa alta dilema: oare cat de OK ar fi sa avem un colt de zid din BCA aflat sub CTA? La noi fiind seminivele am vrea ca pe una din laturile in panta sa facem si trotuarul paralel cu solul natural (dar ar trebui sa "ingropam" un triunghi de zid de BCA de cca 1.5 mp). Bineinteles ca am vrea sa-l hidroizolam (BCA, amorsa bituminoasa, hidroizolatie bituminoasa, 2 x 10 cm XPS, membrana cu crampoane). Credeti ca putem risca sa facem asta sau ar trebui sa gasim solutii alternative, gen trotuar in 2 nivele cu scari intre ele (am prefera sa nu facem asa ca avem pe latura opusa scari si am vrea si un trotuar in rampa) sau sa inlocuim o parte din acel BCA cu o diafragma din beton (dar care ne-ar indeparta un pic de la proiect si saptamana viitoare probabil o sa ajungem fix la peretele ala).

Attached Files



#148
catalijns

catalijns

    je

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,231
  • Înscris: 14.05.2007
Despre dren: nu cred ca e ok sa pui folia de plastic sub dren pentru ca in cazul in care urca panza freatica drenul trebuie sa preia apa respectiva. In plus e bine sa se scurga apa cat mai repede in pamant iar daca pui folia nu il ajuti.
In ce anume conduci apele drenului? ceva put absorbant, canalizare? Eu am citit in diverse locuri ca trebuie panta mai mica decat la pluviale si anume 1% (pluvialele au cam 2%). Nu cred ca e necesar sa pui nisip, pietris PESTE "tubul" de geotextil, oricum acolo intra pamant de deasupra. Mai degraba sus as pune o folie mai ingusta de pvc a.i. sa previna colmatarea, apa se scurge din lateral (partea din exterior) fara probleme.

Daca ai vazut vreodata in gard din bca putin stricat de ploi iti dai seama de ce nu e indicat sa il pui sub CTA. Inteleg ca il protejezi dpdv hidro dar daca totusi o sa fie ceva probleme atunci vei avea o problema de structura, ceva mai mare chiar decat problema infiltratiilor cu apa. Nu cred ca e asa scump betonul, probabil ai diferenta de cate sute de lei ca sa il faci din beton (si ceva sute de lei pt fier..  :) ).

#149
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,901
  • Înscris: 27.02.2008
cred ca depinde de tipul drenului..Sunt unii care fac un pat de beton la nivelul talpii..pe care curge izolatia de la cota zero..pe elevatii..talpa..si pe acel pat..iar teava de dren de pun cu pietris pe acel pat de beton..Eu daca as fi facut dren la fundatie..cred ca asa as fi facut..si asa ar fi intentionat si constructorul..(el asa zicea ca a mai facut.)..In felul asta nu mai sunt necesare folii..si alte alea..

Attached Files


Edited by manghels, 23 April 2018 - 10:18.


#150
dan78_

dan78_

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 29.03.2018
@catalijns: In proiect am drenul pus pe pat de beton, cam cum recomanda si @manghels doar ca pozitionat un pic mai sus (deasupra fundatiei, cam in dreptul elevatiei), deci nu cred ca e important sa absoarba apa si de jos, ca apa aia nu ar putea urca prin beton (si de fapt noi nu avem nici un fel de probleme cu apele in sol la locatia aia - e undeva aproape in varf de deal si sol foarte uscat). Drenul ni l-a recomandat doar ca sa fie o masura de siguranta in plus pentru un caz la multi ani cand apar cine stie ce ploi torentiale sustinute.
Apele drenului o sa vreau sa le duc intr-un put absorbant sau un fel de tunel de percolare. Canalizare nu este in zona. Ma tot intreb daca ar merge sa duc in acelasi put/tunel si apa de la fosa septica.
Pietrisul/nisipul de peste dren nu l-am gandit sa ajute la dren ci sa stabilizeze mai bine tuburile pentru pluviale.
Tocmai am fost sa masor cam pe ce adancime ar trebui sa "ingrop" acel zid care e de BCA in proiect si in punctul cel mai "adanc" ar fi cca 45 de cm. Pana la urma iti dau dreptate cu BCA-ul (si eu aveam indoielile mele legate de performantele lui daca il pun sub nivelul solului) si ma gandesc serios sa fac o mica diafragma de beton impermeabilizat acolo (cred ca mai am un pic de Hyseal si pentru bucatica aia). Nu stiu insa cat afecteaza  restul structurii modificarea asta de prioect. O sa incercam sa intrebam dirigintele sa vedem ce ne recomanda. Ar fi de pus beton intre 2 stalpi (unul deja turnat si unul neturnat inca) aflat la distanta de 2.40 m (interax) si pe o inaltime de 60 cm. Ma gandesc ca ar merge pus si fara centura deasupra - doar o plasa sudata indoita un U si asezata invers (cu deschiderea in jos). Dezavantajul pe care il vad e ca stalpul care nu e turnat inca va trebui turnat in 2 etape (o data pana la 60 cm, odata cu diafragma) si restul ulterior, cand ridicam si zidul de BCA de peste acea diafragma si zidul mai lung de pe cealalta parte a stalpului.


#151
catalijns

catalijns

    je

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,231
  • Înscris: 14.05.2007

View Postdan78_, on 23 aprilie 2018 - 21:42, said:

@catalijns: In proiect am drenul pus pe pat de beton, cam cum recomanda si @manghels doar ca pozitionat un pic mai sus (deasupra fundatiei, cam in dreptul elevatiei), deci nu cred ca e important sa absoarba apa si de jos, ca apa aia nu ar putea urca prin beton (si de fapt noi nu avem nici un fel de probleme cu apele in sol la locatia aia - e undeva aproape in varf de deal si sol foarte uscat). Drenul ni l-a recomandat doar ca sa fie o masura de siguranta in plus pentru un caz la multi ani cand apar cine stie ce ploi torentiale sustinute.
Apele drenului o sa vreau sa le duc intr-un put absorbant sau un fel de tunel de percolare. Canalizare nu este in zona. Ma tot intreb daca ar merge sa duc in acelasi put/tunel si apa de la fosa septica.
Pietrisul/nisipul de peste dren nu l-am gandit sa ajute la dren ci sa stabilizeze mai bine tuburile pentru pluviale.

Inteleg acum treaba cu patul de beton sub drenu, contextul vostru e diferit, la noi uneori panza freatica are suficienta presiune sa se ridice pana acolo, cel putin o data la cativa ani.
NU duce apele de la fosa in put absorbant, pe langa faptul ca e ilegal iti otravesti propria panza freatica, poluare.. Eventual daca vrei sa duci apele in absorbant cumpara statie de epurare (costa cateva sute eur in plus fata de fosa) , apele din fosa sunt "tratate" cam 70% pe cand cele din statie peste 90%.

Inteleg si treaba cu nisip peste dren, este logica dar ai in vedere ca acel nisip intra prin geotextil si iti va colmata rapid drenul. Poate pui o folie pvc sub acel nisip sa nu ii permita infiltrarea in geotextilul de dedesubt, apa ajunge la dren din laterale, nu iti face griji ca isi gaseste drum, este foarte descurcareata. Un singur punct vulnerabil daca vei avea la subsol si 100% il va gasi.. :)
Avem aceeasi lucrare de efectuat si am analizat putin subiectul, mai tine cont si de pantele diferite intre dren si pluviale, am mai ridicat subiectul.

#152
mmmgigi

mmmgigi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 252
  • Înscris: 20.06.2008
De unde moda asta de pus EPS in pamant? Adica de aruncat banii degeaba?
EPS nu se baga in pamant NU pentru ca nu este suficient de rezistent ci pentru ca in momentul in care se umezeste izolatia termica pe care o ofera este ZERO!
De ce credeti ca scrie pe pagina producatorului asta:
Plăci din polistiren expandat grafitat pentru termosisteme la faţade lipite, faţade ventilate şi pereţi uşori (lemn).
Plăci striate din polistiren extrudat pentru faţade ventilate, diafragme (b.a.) dublate de sistem EPS, pereţi de subsol şi elevaţii la fundaţii. ?

Edited by mmmgigi, 24 April 2018 - 07:19.


#153
dana84

dana84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,663
  • Înscris: 14.06.2013
Strict parere personala: mi se par risipiti banii pe acel beton turnat sub dren.
Eu am facut asa: am pornit din coltul cel mai de sus de fundatie (diametral opus zonei unde voiam sa se intaleasca toate tevile) si de acolo am venit cu panta pana in coltul diametral opus.
Am pus geotextil pe fundul santului, un strat subtire de piatra cat sa se aseze bine tubul de dren, apoi tubul (iti recomand tubul de dren din Dedeman sau ceva similar; e mult mai bun dpdv calitativ fata de cel galben, folosit uzual de constructori), un strat de piatra de 25 cm aprox si apoi am inchis geotextilul. Am mai pus intre 20 si 40 cm de piatra (astfel incat sa am panta corecta pentru pluviale), inca un geotextil mai ingust care doar acopera piatra asta, un strat de pamant(vreo 10 cm), apoi teava de pluviale (in jurul careia am pus nisip), iarasi pamant si gata.
Teava de la pluviale a iesit atunci destul de sus, undeva la ctn-20. Poate chiar -10. Insa eu a trebuit sa inalt toata curtea destul de mult, deci peste teava de pluviale am acum cel putin 30 cm de pamant.

#154
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,901
  • Înscris: 27.02.2008
Cred ca patul de beton la nivelul talpii e mai mult recomandat cand ai si demisol..sa fii 'sigur' ca tii apele la distanta de talpa casei..Eu n-am mai facut dren perimetral casei..doar am bagat niste pietris langa talpa...apoi pamant compactat...Panta terenului fiind mare..si cum pluvialele o sa le ingrop..nu cred ca fie probleme. Cel putin pana acu..in 3 ani..demisolul pare ok..chiar daca au baltit apele pe langa casa, neavand inca trotuare. Cred ca ma 'ajuta' si tupul pamantului galben de umplutura adus..se face ca betonul..cand e compactat.

Apropo de impermeabilizare..Imi aduc aminte ca am turnat placa peste demisol in toamna-iarna lui 2015..si a dus-o asa o iarna..si cateva luni in 2016 pana am inceput sa zidesc. M-am dus expres in demisol de cateva ori sa vad daca se infiltra apa prin placa sau pereti..apa baltind din cand in cand pe placa sau langa fundatie..si nu intrase nimic..

Edited by manghels, 24 April 2018 - 08:52.


#155
dan78_

dan78_

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 29.03.2018
@catalijns: Fosa septica va fi de fapt o ministatie de epurare asa ca ma astept sa scoata ape aproape curate. Dilema mea era daca sa deversez si drenul si ministatia in acelasi loc sau risc diverse probleme cu retur de apa pe unde nu ma astept.
Am mai studiat un pic problema cu panta si pentru dren 1% ar fi optima. O sa vad cum impac 1% la dren cu 2% la pluviale. Cel mai usor ar fi prin metoda folosita de @dana84. Ce ma mai sperie pe mine e ca voi vorbiti de drenuri si pluviale ingropate la -0.3/-0.5 (deci relativ accesibile in caz ca e nevoie), iar eu pe latura "cea mai din deal" ar trebui sa pun si drenul si pluvialele pe la -2.7 (si evident ca foarte greu mai ajung acolo ulterior daca va fi nevoie). Pun si 2 poze cu "santul" meu de dren.
Si o sa renunt si la ideea de a pune nisip peste dren, O sa stabilizez tuburile alea cu pietris ca sa nu risc sa treaca prin geotextil/folie.
@mmmgigi: Producatorul declara la EPS-ul ala "Absorbție de apă de lungă durată prin imersie, (%) WL(T)3 < 3 SREN 12087". O absorptie de apa de max %3 mi se pare aproape neglijabila. Am mai observat in decursul timpului ca polistiren expandat se mai foloseste la plutitoare (inclusiv la majoritatea bazinelor de toalete), la cofraje pentru piscine (!) etc. Dupa cum spuneam mai sus casa e aproape in varf de deal, solul e foarte uscat, elevatiile au fost impermeabilizate, sub EPS am o folie si un strat de pietris asa ca riscurile de imersie mi se par ca tind la zero. Iar factorul decisiv a fost ca nu imi aduce nimeni in Cluj XPS de 20 cm (cel putin nu in cantitatile de care aveam nevoie si chiar daca voiam un TIR dura de ordinul saptamanilor sa vina). Pentru exteriorul elevatiilor si diafragmelor voi chinui constructorii sa puna 2 straturi de XPS de 10cm, dar pentru zona aia de sub placa am calculat ca nu merita artificiul si ca merge la fel de bine si EPS-ul ala.
@dana84: Pietrisul "suport pentru pluviale" doar l-ai acoperit cu geotextil sau l-ai invelit cu totul ca pe ala de dren? Conexiunile verticale pentru pluviale le-ai lasat conform proiectului de arhitectura sau aveai deja proiect detaliat de la furnizorul/executantul acoperisului? Ma tot intreb daca ce am pe proiectul de arhitectura ii va multumi pe cei cu acoperisul sau risc sa-mi schimbe pozitia burlanelor si sa nu mai corespunda cu ce las eu acum. Iar acum nu am ales nici macar producatorul de tigla asa ca nu am cum sa fac repede si un proiect de acoperis ca sa-mi calculez pluvialele dupa el
.
Voi cu ce ati etansat strapungerile in elevatii aflate sub nivelul solului? (alimentare cu apa, scurgere, cabluri etc)? Pana acum m-am oprit la mastic bituminos in tuburi tip silicon, dar inca mai sper sa existe si solutii mai bune ("ceva" injectabil sub presiune - stil spuma poliuretanica - dar care sa fie bun impermeabilizant si de preferinta si usor elastic sa absoarba posibilele mici deplasari ulterioare ale conductelor cauzate de terenul adiacent). Acolo unde am tub in tub sau cablu in tub o sa pun peste imbinare tub termo.

Attached Files


Edited by dan78_, 24 April 2018 - 18:56.


#156
catalijns

catalijns

    je

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,231
  • Înscris: 14.05.2007

View Postdan78_, on 24 aprilie 2018 - 18:55, said:

Voi cu ce ati etansat strapungerile in elevatii aflate sub nivelul solului? (alimentare cu apa, scurgere, cabluri etc)? Pana acum m-am oprit la mastic bituminos in tuburi tip silicon, dar inca mai sper sa existe si solutii mai bune ("ceva" injectabil sub presiune - stil spuma poliuretanica - dar care sa fie bun impermeabilizant si de preferinta si usor elastic sa absoarba posibilele mici deplasari ulterioare ale conductelor cauzate de terenul adiacent). Acolo unde am tub in tub sau cablu in tub o sa pun peste imbinare tub termo.
Pai de ce sa ai strapungeri de cabluri sub nivelul CTA? Cat mai putine strapungeri sub CTA, apa si scurgerea sunt must in rest ..deasupra CTA.
Recomand swell proof de la mxxxi, il protejezi cu CR 90 la fata zidului si dupa ce se usuca acesta ii dai si cu hidro bituminoasa la fel ca pentru restul zidului.

Cu Eps nu mi-as face  probleme mai ales in contextul tau, daca era un EPS de densitate si mai mare (minim 120 sa zicem) era si mai bine, este si mai rezistent la umiditate/apa. Rezidual si ocazional va avea putina umiditate dedesubt dar imersie ..poate doar la inundatii. Ok, si daca ii vor fi afecatate proprietatile rezidual cu 5-10%...ai ditamai stratul acolo, relax, have a wine! :)

Observatie: peretii demisolului sunt deja uscati ca sa ii poti da cu hidro? Parca ai turnat de curand..

#157
mariachi'

mariachi'

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 02.07.2007
Foto cu ce s-a mai facut in ultimele zile:
- s-a turnat placa de peste demisol
- s-au zidit primii 6 paleti de Ytong

Attached Files



#158
mariachi'

mariachi'

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 02.07.2007
Nimic nou in ultimele zile, azi se intorc baietii la lucru :)

Intrebare: stiti sa fie vreo problema daca punem buiandrugi de caramida (gen Porotherm), zidaria fiind de bca? :)

#159
danmannx

danmannx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,355
  • Înscris: 03.08.2007
In foto nu se vad asizele. Exista? Da, poti sa folosesti buiandrugi ceramici.

#160
mariachi'

mariachi'

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 02.07.2007

View Postdanmannx, on 02 mai 2018 - 13:12, said:

In foto nu se vad asizele. Exista? Da, poti sa folosesti buiandrugi ceramici.
Personal, e prima data cand aud de "asiza". Am cautat un picut pe google si vad ca este "ASÍZĂ s.f. Strat orizontal de material (cărămidă, mortar etc.) în construcția unui zid.".
Daca te referi la stratul de mortar dintre randurile de Ytong, evident ca el exista, doar ca e foarte subtire, il pun baietii cu un pieptene de 4 mm.
Daca te referi la altceva, te rog lamureste-ma, niciodata nu e prea tarziu sa mai invat cate ceva si sper sa nu fie prea tarziu nici pentru remedierea unor eventuale erori la zid :).

Intre timp, reprezentantul de la Ytong ne-a lamurit ca e OK sa folosim buiandrugi ceramici, doar ca e posibil sa apara mici fisuri pe la colturi. Nu deranjeaza structural sau functional, ci doar estetic. Pe exterior vor fi ascunse de termosistem, pe interior sub tencuiala, la care, in zona colturilor, ne recomanda sa folosim si plasa. Fisurile, din cate zice el, vor fi superficiale, de 5 pana in 10 cm si nu vor avansa in timp.

Attached Files



#161
dana84

dana84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,663
  • Înscris: 14.06.2013
Asizele sunt niste U-uri din fier, care imbraca stalpii si leaga stalpul de zidarie. Se pun de obicei la doua randuri de caramida.

#162
danmannx

danmannx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,355
  • Înscris: 03.08.2007

View Postdana84, on 02 mai 2018 - 16:16, said:

Asizele sunt niste U-uri din fier, care imbraca stalpii si leaga stalpul de zidarie. Se pun de obicei la doua randuri de caramida.
Foto dreapta jos!

Attached Files



Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate