Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Trasee ciudate ale avioanelor

  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
120 răspunsuri în acest subiect

#73
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.328
  • Înscris: 09.09.2006

Vizualizare mesajLORELYAN, pe 21 iunie 2015 - 10:55, a scris:

...sa gasesc pe cineva din domeniu...
pentru...altfel de raspunsuri !
Tu de fapt nu vrei "altfel de răspunsuri". Tu vrei pe cineva care să te bată pe spate și să aplaude cât de dibaci ești. Tu vrei să auzi că ești cel mai tare și cum ai prins tu șmecheria asta cu conspirațiile liniilor aeriene.  Care linii aeriene,  ale dreaq, se încăpățânează să zboare cât mai aproape de ruta cea mai scurtă și între orașe/centre urbane care au potențialul de a oferi volumul de călători care să facă ruta respectivă profitabilă.
Skytalker ți-a dat niște explicații mai din interiorul industriei, eu ți-am zis niște chestii prin prisma mea ca om care a trebuit să petreacă 19 ore (în avion și pe aeroporturi) între punctul de îmbarcare și destinația finală. Asta în condițiile în care traseul zbourului era chiar aproape de trasa ideală. Tu nu vrei să pricepi lucrurile astea, și continui cu ideile "da' de ce nu zboară avioanele 5 ore în plus și 4000km mai la stânga, ca să mă simt EU bine?"
Uite încă o explicație: TU și angoasele tale sunteți nesemnificativi pentru liniile aeriene și forurile dirigiuitoare. Majoritatea pasagerilor vor durate cât mai scurte ale zborurilor și bilete cât mai ieftine. Asta se cere, asta se oferă. Nu-ți convine, mergi cu trenul sau cu vaporul. Succesuri!

#74
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.704
  • Înscris: 15.08.2006

Vizualizare mesajbuntzi, pe 21 iunie 2015 - 11:47, a scris:

Tu de fapt nu vrei "altfel de răspunsuri". Tu vrei pe cineva care să te bată pe spate și să aplaude cât de dibaci ești. Tu vrei să auzi că ești cel mai tare și cum ai prins tu șmecheria asta.............

se spune ca vremea dinozaurilor a trecut !

Vizualizare mesajgingisKHAN2015, pe 21 iunie 2015 - 11:41, a scris:

Lorelyan , pe mine  ma crezi ? Ai incredere in mine ?...

da, marite Han !

Vizualizare mesajgingisKHAN2015, pe 21 iunie 2015 - 11:41, a scris:

...., urmareste mai in aval ..............

te-a luat valul si n-ai prins ideea din amonte !
dar am incredere in tine !

#75
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 22.349
  • Înscris: 23.02.2015
Sory , in amonte era .   Posted image

#76
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 16.125
  • Înscris: 23.09.2005

Vizualizare mesajbuntzi, pe 21 iunie 2015 - 09:20, a scris:

Zi repede de ce ar fi preferabil să lungești cu vreo 5000km drumul numai ca să zbori deasupra...cui? A Siberiei? Da, că acolo e plin de orașe mari și centre care să poată asigura asistență de urgență în caz de dezastru. Ești tare-n clanță pe teoria conspirației. Bagă o alternativă! Pe unde ar fi trebuit să fie ruta zborului LAX-SMV?

Prin pãmânt!!! Posted image

[ http://www.askamathematician.com/wp-content/uploads/2012/08/coredEarth.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#77
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.711
  • Înscris: 10.11.2007

Vizualizare mesajLORELYAN, pe 21 iunie 2015 - 10:55, a scris:


...sa gasesc pe cineva din domeniu...
pentru...altfel de raspunsuri !

Sint din domeniu, nu tie clar, ce vrei sa iti spun mai mult ?

#78
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 22.349
  • Înscris: 23.02.2015
Sky , omul a inteles si  e de acord .Nu spune mai mult .E suficient  .

#79
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.328
  • Înscris: 09.09.2006
Yeah, right. Dar tot n-a răspuns la nici o întrebare. Da' nu-i nimic, mai scrie două fraza fără sens și se dă criptic.

#80
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 36.152
  • Înscris: 10.07.2013
Pana la urma care este concluzia finala baeti?Posted image

#81
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.021
  • Înscris: 16.11.2014

Vizualizare mesajAdm, pe 14 iunie 2015 - 10:13, a scris:

Ai vazut cred ca adesea nu depasesc 800 Km/h.

Conteaza si directia de deplasare raportat la rotatia planetei. Cand am zburat in China am folosit aceeasi companie (Airfrance), aceeasi aeronava (Boeing 777). La dus a avut viteza la sol 1020 kmph, la intoarcere in jur de 850 kmph (zbor mai lung cu o ora si ceva). Rotatia planetei imprima o forta de tractiune suplimentara cand avionul zboara in sensul rotatiei planetei si il infraneaza cand zboara in sens invers rotatiei planetei. Daca vrei e in linii mari principiul pe care functioneaza maglev.

Editat de Groot, 22 iunie 2015 - 07:40.


#82
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.317
  • Înscris: 06.08.2005
Exact, si eu cand merg la servici imi ia o ora, si cand ma intorc jumatate de ora, cred ca tot din cauza rotatiei pamantului, se roteste a draqu sub mine ceva de speriat :)

#83
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 30.908
  • Înscris: 25.01.2007
pe mine m-ai pierdut. cum adica pamantul imprima forta de tractiune avionului?!? ai putea sa explici asa, ca pentru unii mai nestiutori in ale fizicii?

Vizualizare mesajSIR, pe 22 iunie 2015 - 07:54, a scris:

Exact, si eu cand merg la servici imi ia o ora, si cand ma intorc jumatate de ora, cred ca tot din cauza rotatiei pamantului, se roteste a draqu sub mine ceva de speriat Posted image

zi mersi ca ajungi acasa, ca daca aveai mersul asa, mai saltaret, cum pamantul se roteste cu 1250km/h sub tine, riscai sa pleci acasa si sa ajungi in china...

#84
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.711
  • Înscris: 10.11.2007
Discrepanta de timp intre zborurile tur-retur (West-East) se datoreaza curentilor JET, foarte importanti in aviatie.

In general, dar nu numai, curentii jet "bat" de la Vest la Est fiecare emisfera avind un jet tropical (33,000–52,000 ft) si unul polar (23,000–39,000 ft).
Acest curent are o "latime" de aprox.10- 20km chiar mai mult uneori, si "sufla" cu o viteza de 100 -200 kts(noduri). ceea ce inseamna min. 180km/h. Lungimea acestor curenti se intinde pe mii de mile.

Aeronavele au tot interesul sa zboare in el, avind in vedere  ca viteza fata de sol (GS) creste cu min. 100 kts, daca jetul este vint de spate. Asta este motivul pentru care aeronavele au o viteza, in general, mai mare catre Est daca se zboara in acest curent. Asta inseamna viteza mai mare, tractiune mai mica, economie la consum de combustibil.
La planificarea rutelor se ia in consideratie sa se zboare in acest curent.

Pot lua nastere in timpul verii si alti curenti jet care "curg" de le Est la Vest. Acestia sint prognozati de meteorologi in buletinele lor meteo spre cunostinta pilotilor.
Dezavantajul acest curenti este intlnirea ocazionala a ceea se numeste CAT, turbulenta in aer clar. Cred ca toti ati observat in timpul zborurilor internationale la mare altitudine, turbulenta cind e senin afara.

Acesti curenti iau nastere din cauza combinarii efectului de rotatie a pamintului cu incalzirea atmosferica datora radiatiilor solare daca este sa explicam foarte simplu.

Editat de Skytalker, 22 iunie 2015 - 08:38.


#85
Rixthinna

Rixthinna

    Khenifra

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.096
  • Înscris: 19.04.2015
Harta curentilor-jet la 300hpa, prognoza 23 iunie 2015

[ http://expert-images.weatheronline.co.uk/daten/proficharts/en/2015/06/22/basis00/euro/jet3/15062315_2200.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Observam atat jetul polar cat si cel tropical.

#86
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.328
  • Înscris: 09.09.2006
Habar n-aveți!
E conspirația reptilienilor să zboare avioanele cât mai sus, ca să:
a ) iradieze pasagerii, să facă cancer și să moară;
b ) să cadă avioanele toate pe la polul nord și prin oceane;
c ) să-i ajute pe ăia din Emirate să preia controlul regiunii;
Toate astea au ca scop preluarea totală a controlului asupra resurselor mondiale de pizza și shaworma!

#87
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 22.349
  • Înscris: 23.02.2015
Maestre Sky , respect  !  Clar , concis , documentat . Adica in limbaj popular : meserie  !   Posted image

#88
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.877
  • Înscris: 11.12.2006
De aia aviatia plateste bine oameni destepti.

#89
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 25.602
  • Înscris: 28.07.2004

Vizualizare mesajLORELYAN, pe 14 iunie 2015 - 09:52, a scris:

de curios, urmaream pe
http://www.flightradar24.com/
avioane care strabat spatiul aerian al Romaniei.
vad ( daca dai click pe avion ti se dau detalii despre zbor) - Mumbai -  München
ma uit pe o harta a lumii, Ok !,
reduc din scroll sa vad toata harta , deasupra Siberiei vad ANA215 zbor Tokyo - Paris - Boeing 787
auzisem eu ceva legat de curba geodezica, aprofundez, aflu ca pe cercul maxim dpdv al circumferintei,  trebuie sa se afle cele doua puncte (orase in cazul meu) astfel incat arcul de cerc dintre cele doua puncte sa fie de lungimea cea mai mica.
nu am rechizita gen glob pamantesc la indemana ( maine cumpar sa vad daca au astia dreptate), dar ma incita traseul in sine - riscul de a strabate regiuni polare.
cel mai naspa mi s-a parut Seattle - Dubai
oare mai marii companiilor aeriene sunt in stare sa pericliteze viata pasagerilor doar ca sa obtina un cost scazut al transportului ?
sau "ieczista " alte explicatii ?

Mi-e lene sa citesc 5 pagini, asa ca daca s-a mai zis...ata ete. La calculul rutei de zbor trebuie tinut cont si de rotatia pamintului. Suna probabil banal, dar mai ales la zborurile lungi este esential, altminteri te trezesti in alta parte cu tot cu curba ta geodezica

#90
Rixthinna

Rixthinna

    Khenifra

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.096
  • Înscris: 19.04.2015
Ca și in medicină, răspunzi de viața oamenilor.
Așadar, nu e loc "de întors".
Ești bun sau pleci.

De aceea e interesanta și importanta meteorologia.
În aviație sunt importante datele meteo la nivel global.
Un zbor peste pol sau nu, e la fel de important.
Multe date meteo sunt free, dar aici nu merge cu emoticoane soare, nor, ploaie.
Sau fete zâmbitoare la tv.
Și, important, un aviator trebuie să știe cu ce se mănâncă meteorologia.
Am toată admirația pentru cei ce lucrează în domeniu.
Da, m-am gândit ca în domeniul aviației se poate câștiga bine ca și meteorolog, însă
vreau altceva, să lucrez în cercetare, în domenii conexe meteorologiei.
(agricultura, energie, fizică, etc.)
Deși ar fi frumos, ar interveni rutina. Aduce plus experiență, dar nu asta îmi doresc.
Vreau să fie mereu ceva nou, ceva incomplet studiat.
Și slavă domnului, sunt destule de aflat.


Vizualizare mesajvata_pa_batz, pe 22 iunie 2015 - 20:54, a scris:



Mi-e lene sa citesc 5 pagini, asa ca daca s-a mai zis...ata ete. La calculul rutei de zbor trebuie tinut cont si de rotatia pamintului. Suna probabil banal, dar mai ales la zborurile lungi este esential, altminteri te trezesti in alta parte cu tot cu curba ta geodezica

Nu! Nu e satelit! Doar de curenții de aer se ține cont, și de forța Coriolis.
Mai ales la tranzitarea Polului....

Apropo, sateliții ies de sub incidenta forței Coriolis.
Ei sunt independenți de rotațiaTerrei. Doar orbiteaza.
Pe când avionul și atmosfera prin care trece se rotesc odată cu Terra.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate