Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Playlist melodii radio - unde?

P0335 senzor arbore cotit - senzo...

Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...
 Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet
 Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!
 Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac
 

Trasee ciudate ale avioanelor

  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#109
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 11.06.2010

View PostLORELYAN, on 14 iunie 2015 - 09:52, said:

sau "ieczista " alte explicatii ?
De fapt avioanele stau pe loc si Pamantul incepe sa se invarta mai repede.

#110
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Uite-l aici: Attached File  Captură.PNG   42.08K   35 downloads

11.5 ore pt 10k km - adica zboara in linie dreapta, ca in desenul tau de mai sus. Dar asta o poate face doar un quad ca A340 (sau A380, B747) care nu e subiect al limitarilor ETOPS, un twin ca A330/B777 trebuie sa zboare pe rute ETOPS.

#111
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007

View PostSIR, on 30 iunie 2015 - 19:49, said:

Uite-l aici: Attachment Captură.PNG

11.5 ore pt 10k km - adica zboara in linie dreapta, ca in desenul tau de mai sus. Dar asta o poate face doar un quad ca A340 (sau A380, B747) care nu e subiect al limitarilor ETOPS, un twin ca A330/B777 trebuie sa zboare pe rute ETOPS.
Zborul pe un traiect direct poate fi facut de orice aeronava. ETOPS- Extended-range twin-engine operations- se refera la distanta (mare) de zburat in conditii specific, nu neaparat la nr. de motoare. Dupa cum vezi nu este necesar sa fie un cvadrimotor sa fie in stare de un extended range flight. Seria B 757-767-777-787 sint bimotoare.

View PostRixthinna, on 22 iunie 2015 - 21:04, said:

Ca și in medicină, răspunzi de viața oamenilor.
Așadar, nu e loc "de întors".
Ești bun sau pleci.

De aceea e interesanta și importanta meteorologia.
În aviație sunt importante datele meteo la nivel global.
Un zbor peste pol sau nu, e la fel de important.
Multe date meteo sunt free, dar aici nu merge cu emoticoane soare, nor, ploaie.
Sau fete zâmbitoare la tv.
Și, important, un aviator trebuie să știe cu ce se mănâncă meteorologia.
Am toată admirația pentru cei ce lucrează în domeniu.
Da, m-am gândit ca în domeniul aviației se poate câștiga bine ca și meteorolog, însă
vreau altceva, să lucrez în cercetare, în domenii conexe meteorologiei.
(agricultura, energie, fizică, etc.)
Deși ar fi frumos, ar interveni rutina. Aduce plus experiență, dar nu asta îmi doresc.
Vreau să fie mereu ceva nou, ceva incomplet studiat.
Și slavă domnului, sunt destule de aflat.


Te asigur ca in aviatie este intotdeauna ceva nou. Si cind sa zici ca nu mai e... mai erupe cite un Vulcan pe ici pe colo.
Si apoi se poate face cercetare si in aviatie dar you will miss the action...

Edited by Skytalker, 07 July 2015 - 16:05.


#112
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Cred ca faci doua-trei afirmatii discutabile:

View PostSkytalker, on 07 iulie 2015 - 16:04, said:

Zborul pe un traiect direct poate fi facut de orice aeronava...

Arata-mi un twin care zboara direct  un traseu de 10k ca cel exemplificat. Poti incerca chiar cu noul A350XWB-900 tocmai certificat cu excepționalul ETOPS 370, fa-i ruta de zbor de la PER la JNB cu aeroporturi de divert in limita ETOPS-ului de certificare si vezi cat de directa e.
Oricum mi-am pierdut speranta ca l-am lamurit pe initiator referitor la "traseele ciudate" ETOPS daca am clarificarea asta cu tine Posted Image

Quote

ETOPS- Extended-range twin-engine operations- se refera la distanta (mare) de zburat in conditii specific, nu neaparat la nr. de motoare.

Certificarea ETOPS are relevanta pentru toate aeronavele twin-engine care "nu neaparat de numarul de motoare" sunt fix "twin engine" adica au doua motoare, si certificarea se refera strict la timpul de zbor monomotor, nu la distanta.  Daca insisti pe tema gaseste-mi cu link certificarile ETOPS pt quadurile A340 si A380. Intradevar FAA forteaza de curand un abuz de acronim si pentru quaduri, oarecum derutant si mult mai putin relevant pentru ca se refera la situatii complexe.

Quote

Dupa cum vezi nu este necesar sa fie un cvadrimotor sa fie in stare de un extended range flight. Seria B 757-767-777-787 sint bimotoare.

Apreciez intentia didactica  Posted Image

#113
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007
Da-l naibii de Google, cred totusi ca faci o mica confuzie:
ETOPS or EROPS sint foarte clar reglementate in ICAO A6 Operation of ACFT Ch.4.
Se refera la "flight time at the one power-unit inoperative cruise speed (in ISA and still air conditions), from a point on the route to an adequate alternate aerodrome, is greater than the threshold time approved by the State of the Operator."

Mai departe:
"In approving the operation, the State of the Operator shall ensure that:
a) the airworthiness certification of the aeroplane type;
Posted Image the reliability of the propulsion system; and
c) the operator’s maintenance procedures, operating practices, flight dispatch procedures and crew training programmes;

provide the overall level of safety intended ... . In making this assessment, account shall be taken of the route to be flown, the anticipated operating conditions and the location of adequate alternate aerodromes."

Deci aeronave diferite, ETOPS times diferite. Dar in limita pragului aeronava va zbura direct, nu neaparat pe relatia pe care ai indicat-o. Atentie: direct inseamna pe Ortodroma nu pe linie dreapta. Altminteri nu poti pretinde unei aeronave care are autonomie 8k km sa zboare 10k. Propun sa fim rezonabili.

Si acum:
"In order to maintain the required level of safety on routes where an aeroplane with two power-units is permitted to operate beyond the threshold time, it is necessary that:
a) the airworthiness certification of the aeroplane type specifically permits operations beyond the threshold time, taking into account the aeroplane system design and reliability aspects;
Posted Image the reliability of the propulsion system is such that the risk of double power-unit failure from independent causes is extremely remote;
c) any necessary special maintenance requirements are fulfilled;
d) specific flight dispatch requirements are met;
e) necessary in-flight operational procedures are established; and
f) specific operational authorization is granted by the State of the Operator."

Deci lucrurile sint un "pic" mai complicate.

In final, in limita certificarii de zbor, aeronava va zbura INTOTDEAUNA conform aprobarii organului de trafic aerian indiferent de planul de zbor depus de aeronava. Ruta din planul de zbor nu tine cont numai de ETOPS ci de mult mai multe elemente, asa cum am mai spus.
Aeronavele NU zboara in linie dreapta intre 2 puncte, decit pe distante scurte si nicidecum de la origine la destinatie.

Edited by Skytalker, 08 July 2015 - 00:02.


#114
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Chiar nu inteleg ce si de ce discutam aici. Intrebarea era de ce aeronave care au range de 14k km+ (ca A350-900 propus pt discutie) nu zboara direct de la A la B 10k km pe rute transoceanice. Raspunsul scurt si la obiect era din cauza limitarilor ETOPS pt aeronave twin engine. Am gasit apoi un exemplu in care un quad acoperea ruta direct (da, stiu ca globul e rotund...), nefiind limitat de ETOPS. De asta si companiile care opereaza in emisfera sudica cumpara 90% din quaduri, ca sa zboare rute directe economice si nu sa faca zig-zac-uri cu twinurile.

Imi propui sa fiu rezonabil si sa nu "pretind sa acopar ruta asta cu un mediu range limitat la 8k km"?! Discutam serios sau facem retorica? Fraze nul informationale incepute cu "Deci" ("Deci aeronave diferite, ETOPS times diferite.") si paragrafe incomplete si nu chiar relevante din ICAO nu ajuta - pentru ca primul paragraf nu contazice nimic din ce am spus, al doilea vorbeste de "operate beyond the threshold time" care e un timp definit ca rezonabil pt intoarcerea la aeroportul de plecare - in majoritatea cazurilor limitat pt twin engines la 60 minute.

View PostSkytalker, on 07 iulie 2015 - 23:51, said:

Deci lucrurile sint un "pic" mai complicate.

In final, in limita certificarii de zbor, aeronava va zbura INTOTDEAUNA conform aprobarii organului de trafic aerian indiferent de planul de zbor depus de aeronava.

Da, toata lumea stie ca ATC-ul e the only true God in the Sky...

Quote

Te asigur ca in aviatie este intotdeauna ceva nou.
...
Pentru oricine interesat in informatia concisa pentru discutia asta, cu o exemplificare grafica facila si reglementarile relevante ICAO:

http://www.skybrary....ngine_Operation

Edited by SIR, 08 July 2015 - 11:23.


#115
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007

View PostSIR, on 08 iulie 2015 - 10:57, said:

Chiar nu inteleg ce si de ce discutam aici. Intrebarea era de ce aeronave care au range de 14k km+ (ca A350-900 propus pt discutie) nu zboara direct de la A la B 10k km pe rute transoceanice. Raspunsul scurt si la obiect era din cauza limitarilor ETOPS pt aeronave twin engine. Am gasit apoi un exemplu in care un quad acoperea ruta direct (da, stiu ca globul e rotund...), nefiind limitat de ETOPS. De asta si companiile care opereaza in emisfera sudica cumpara 90% din quaduri, ca sa zboare rute directe economice si nu sa faca zig-zac-uri cu twinurile.

Imi propui sa fiu rezonabil si sa nu "pretind sa acopar ruta asta cu un mediu range limitat la 8k km"?! Discutam serios sau facem retorica? Fraze nul informationale incepute cu "Deci" ("Deci aeronave diferite, ETOPS times diferite.") si paragrafe incomplete si nu chiar relevante din ICAO nu ajuta - pentru ca primul paragraf nu contazice nimic din ce am spus, al doilea vorbeste de "operate beyond the threshold time" care e un timp definit ca rezonabil pt intoarcerea la aeroportul de plecare - in majoritatea cazurilor limitat pt twin engines la 60 minute.



Da, toata lumea stie ca ATC-ul e the only true God in the Sky...


...
Pentru oricine interesat in informatia concisa pentru discutia asta, cu o exemplificare grafica facila si reglementarile relevante ICAO:

http://www.skybrary....ngine_Operation

Revin din nou cu o clarificare.

Inainte de orice ETOPS, aeronava trebuie sa zboare pe sistemul de rute care este implementat in mod curent. Iar acel sistem este FIX. Recent s-au implementat asa numitele "free routes" dar acelea sint destul de scurte daca ne gindim ca opereaza punct intrare iesire dintr-o tara sau cel mult in a 2-a tara. Nici o aeronava nu zboara direct origine destinatie pentru ca trebuie sa urmeze fluxul de traffic aerian pe routele publicate in EUR-ANP si AIP.

Rutele transocianice se publica functie de diferiti parametrii zilnic. ETOPS necesar in general este 120 dar exista si 180 chiar si 240.
Acum sincer nu inteleg ce vrei sa demonstrezi: ca pe o relatie origine destinatie se zboara direct ? Raspunsul este NU, niciodata. Nici macar cvadrimotoarele.

PS. Imi dai mie link catre Skybrary de la EUROCONTROL ? Posted Image

Edited by Skytalker, 08 July 2015 - 20:05.


#116
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006
doi "specialisti" nu se pun de acord.....evident !...directiile sunt "dictate" dintr-un turn de control mai putin accesibil !

#117
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007

View PostLORELYAN, on 08 iulie 2015 - 21:35, said:

doi "specialisti" nu se pun de acord.....evident !...directiile sunt "dictate" dintr-un turn de control mai putin accesibil !

Gresesti prietene din nou.
In primul rind se numeste Centru regional de dirijare a zborurilor, nici o treaba cu turnul. Ala saracu' dirijeaza pe pista si in vecinatatea aerodromului, nu are nici o treaba cu zborul pe ruta.

Cel putin Sir pricepe ceva din mecanismul de planificare si executie a zborurilor pe cind tu nu prea.
Cit sintem noi de specialisti sau nu, este dincolo de remit-ul tau.

Ceea ce gasesc insa trist este faptul ca nici la ora asta dupa atitea pagini nu esti convins ca nu ai dreptate.

Edited by Skytalker, 08 July 2015 - 23:14.


#118
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Oameni buni, nu vedeti ca nu pricepe?
Motivul e limpede. Nu ati scris cu litere mari. Si el are vederea slaba....
Glumeam, evident. Nu are vederea slaba....

#119
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006

View PostSkytalker, on 08 iulie 2015 - 23:00, said:

Gresesti prietene din nou.
In primul rind se numeste Centru regional de dirijare a zborurilor, nici o treaba cu turnul. Ala saracu' dirijeaza pe pista si in vecinatatea aerodromului, nu are nici o treaba cu zborul pe ruta.
.....

Am omis sa pun ghilimelele, dar nu vorbim despre acelasi ..."turn de control"  care dirijeaza !

o sa ma straduiesc sa inteleg ce s-a dorit a spune cu : "decit pe distante scurte si nicidecum de la origine la destinatie"

#120
emilian1996

emilian1996

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 30.12.2012
din start va spun ca nu sunt expert pe acest forum...
voi incerca sa atasez doua printscreen ce arata  doua zboruri din China spre orasul Dallas(SUA), la aceeasi ora..
E diferenta mare privind traseul...unul e in linie, aproximativ, dreapta , celalalt ocoleste prin Siberia( Marea Bering)...
Am citit toate postarile anterioare..si totusi, nu prea am inteles care e scopul ocolirii... Posted Image

Attached Files



#121
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006
Observ ca au aparut "diverse" abordari pe aceasta tema ce parea interzisa la vremea deschiderii topic-ului !

De data aceasta, unii sunt cu capul in nori la propriu, altii sunt cu capul in nori la figurat !

Asta in timp ce unii nu-si gasesc capul iar altii nu-si gasesc norii !

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate