Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Trasee ciudate ale avioanelor

  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#37
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006

View PostDany_Darke, on 14 iunie 2015 - 12:16, said:




care e acel raspuns?

ca oameni ca voi merg unde vrea calul !

eu nu sunt la fel ca voi !

#38
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
pai cine te tine sa iti deschizi o companie aeriana si sa zboare avioanele pe unde vrei tu?

sau iti iei avion si zbori pe unde te taie capul.

n-am inteles ce vrei de la noi, vad ca esti cam antisocial, fara suparare, dar te deranjeaza civilizatia din cate observ.

#39
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Nici daca isi deschide companie nu zboara chiar pe unde vrea el ,Companiile si oricine de altfel  , au culoare de zbor stabilite prin tratate si conventii de zeci de ani intre tari . Ca nu te poti falfai pe la   nasul   apararilor antiaeriene cum ti se nazare tie .  Cine o face risca si sunt zeci de cazuri de curse doborate chiar daca erau civile .Iraniene , coreene , malaieziene et stuff .

#40
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
pai asta verau, sa vada si el ce inseamna de fapt reglementarile. sa nu mai stea cu capul in nori gandind ca respectiva companie are ceva cu el si nu il duce de toti banii care ia dat pe bilet.

#41
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
E de ajuns sa vizioneze drama aeronavei iraniene doborata de  americani  si intelege   .A fost pe" dezastre in aer "  recent .  Un banal radio care nu era comutat pe  frecventa  potrivita ca sa fie auzit si de americani au pricinuit o tragedie in care au murit 200 si ceva de oameni .

Edited by gingisKHAN2015, 14 June 2015 - 14:58.


#42
Rixthinna

Rixthinna

    Khenifra

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,096
  • Înscris: 19.04.2015
Din cauza protocoalelor rigide, și a obligativitatea survolării sau apropierii de Islanda,
când a fost problem' acolo au preferat să spună stop.
Nu au avut rute de rezervă, a stabili alte protocoale....era complicat.
Nu știu dacă au învățat ceva în acest sens.

Edit. Scuze mici greșeli, pe mobil, în mișcare.

#43
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Stai linistita , am inteles bine .

#44
Clovis

Clovis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,215
  • Înscris: 24.04.2007

View PostAdm, on 14 iunie 2015 - 10:13, said:

Principala problema a companiilor aeriene este costul => se foloseste cea mai scurta ruta, cu cel mai mic consum de combustibil.
Asta implica adesea traversarea Siberiei si folosirea unei viteze "optime". Ai vazut cred ca adesea nu depasesc 800 Km/h.
Asta se datoreaza economiei de combustibil!
Daca e asa cum spui tu ...ca companiile cauta ruta cea mai scurta..... atunci de ce ca sa ajungi de la  Perth (Australia) la Johannesburg (Africa de Sud) toate cursele trec prin Dubai sau Arabia Saudita sau Germania ?

PS:  Eu stiu raspunsul dar vreau sa-l descoperi singura.

View PostLORELYAN, on 14 iunie 2015 - 09:52, said:

de curios, urmaream pe
http://www.flightradar24.com/
avioane care strabat spatiul aerian al Romaniei.
vad ( daca dai click pe avion ti se dau detalii despre zbor) - Mumbai -  München
ma uit pe o harta a lumii, Ok !,
reduc din scroll sa vad toata harta , deasupra Siberiei vad ANA215 zbor Tokyo - Paris - Boeing 787
auzisem eu ceva legat de curba geodezica, aprofundez, aflu ca pe cercul maxim dpdv al circumferintei,  trebuie sa se afle cele doua puncte (orase in cazul meu) astfel incat arcul de cerc dintre cele doua puncte sa fie de lungimea cea mai mica.
nu am rechizita gen glob pamantesc la indemana ( maine cumpar sa vad daca au astia dreptate), dar ma incita traseul in sine - riscul de a strabate regiuni polare.
cel mai naspa mi s-a parut Seattle - Dubai
oare mai marii companiilor aeriene sunt in stare sa pericliteze viata pasagerilor doar ca sa obtina un cost scazut al transportului ?
sau "ieczista " alte explicatii ?
Raspunsul te va surprinde de aceea cel mai bine e sa-l gasesti singur.....
PS: Companiile aeriene cunosc un secret pe care multi nu-l cunosc....si mai mult de atat oamenii nici nu-si pun intrebari asa cum iti pui tu.

Edited by Clovis, 18 June 2015 - 22:55.


#45
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006

View PostClovis, on 18 iunie 2015 - 22:49, said:

Raspunsul te va surprinde de aceea cel mai bine e sa-l gasesti singur.....


whau...te-a pus si pe tine pe ganduri cuvantul ..."DUBAI" prezent in atatea rute ?
poate am ajuns pe alte cai (chiar daca mai intortochetae, d-aia am postat la ...paranormal) la ceea ce preconizezi tu ca mai pot afla si altii  ! chiar ma bucur !...ca nu sunt singur !

Edited by LORELYAN, 18 June 2015 - 23:01.


#46
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004

View PostClovis, on 18 iunie 2015 - 22:49, said:


Daca e asa cum spui tu ...ca companiile cauta ruta cea mai scurta..... atunci de ce ca sa ajungi de la  Perth (Australia) la Johannesburg (Africa de Sud) toate cursele trec prin Dubai sau Arabia Saudita sau Germania ?

PS:  Eu stiu raspunsul dar vreau sa-l descoperi singura.


Raspunsul te va surprinde de aceea cel mai bine e sa-l gasesti singur.....
PS: Companiile aeriene cunosc un secret pe care multi nu-l cunosc....si mai mult de atat oamenii nici nu-si pun intrebari asa cum iti pui tu.

Atatea basini mai rar.
Lumineaza-ne si pe noi geniule.

#47
Clovis

Clovis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,215
  • Înscris: 24.04.2007

View PostLORELYAN, on 18 iunie 2015 - 22:58, said:

whau...te-a pus si pe tine pe ganduri cuvantul ..."DUBAI" prezent in atatea rute ?
poate am ajuns pe alte cai (chiar daca mai intortochetae, d-aia am postat la ...paranormal) la ceea ce preconizezi tu ca mai pot afla si altii  ! chiar ma bucur !...ca nu sunt singur !
Eu am aflat raspunsul acum cateva luni. Daca l-ai aflat si tu bravo tie.... dar ca sfat prietenesc ...tine-l pentru tine nu-l mai spune nimanui ....

#48
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006

View Postdon_dannielo, on 18 iunie 2015 - 23:04, said:

Lumineaza-ne si pe noi ...

Luminati-va singuri !
link-ul de la postul #1
click pe fiecare avion in parte si apare in banda din stanga traseul in amanunt
daca nu se poate tine minte, se poate nota, evident
se vor studia diverse zone, pe rand, aproape...pana la epuizare !
daca nu aveti timp....big-bang-ul nascut odata cu prima "licarire" va crea si timpul necesar studiului ( progresia va fi logaritmica si de indata ce va atinge un fel de apogeu se vor constientiza anumite consecinte si se va diminua, treptat, rata de expansiune a cercetarii
daca big-bang-ul nu are loc, probabil nu sunteti dispusi-predispusi la a intelege ....diverse alte lucruri
bafta!

Edited by LORELYAN, 19 June 2015 - 19:13.


#49
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,492
  • Înscris: 19.04.2009
Cate aberatii am putut citi pe topicul asta...de la pretul biletelor in functie de distanta pana la conspiratii ca te inconjoara tot globul.


Oameni buni, luati Google Earh si un manual de Geografie clasa a VII-a.
Cititi umpic, aruncati un ochi peste harta lumii

Apoi, vedeti ca in Earth aveti un tool de masurat distante. Masurati Amsterdam-Tokyo si o sa vedeti ca cea mai scurta ruta e prin siberia.
Sunt 9222 Km prin Siberia
Aproape 12.000km prin mijlocul pamantului.


Alt exemplu fain: Tokyo-NY, sa vedeti ce scurt e traseul.

Nu de alta, dar pe ruta aia chiar m-am plictisit...


si apropo de rutele catre australia, majoritatea au stop-over de alimentare in asia/ india. Si toate rutele din zona sau inspre zona golfului sunt facute astfel incat sa evite zone precum Pakistan si Afganistan ( si din EU catre Asia/ golf, Ukraina si zona caucazilor ).

Edited by lex404, 20 June 2015 - 07:35.


#50
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
E grea logica..
Nu, nu e troll...E ..

#51
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006
Hai mă, ce-s acolo 3500km între prieteni? Scria într-un ziar local ca ăia de la Etihad au făcut un "zbor ideal" și au reușit prin metoda asta să economisească 4 tone de combustibil.
Lorelyan și Clovis au oarece dificultăti cu noțiuni gen "hub" sau "open sky policy", da' conspirațiile reptilienilor le citesc imediat! Swift!

#52
Hedonist

Hedonist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 10.03.2014
Temperatura "acolo sus" e cam aceeasi, si avioanele nu sunt afectate de acele temperaturi.
Cat despre pericolul de la sol, pt a atinge avioane la altitudinea aia ai nevoie de rachete AA de cca 2 tone, sisteme radar de ghidare cu diametru de 10m cu puteri de cateva sute de KW si operatori bine instruiti.

Defapt a ocoli e mai periculos, a face mai multe ore de zbor inseamna risc de potential defect mai mare, oboseala cumulata a pilotilor ce poate conduce mai repede la erori de pilotaj, si dupa cum am zis mai sus, cu exceptia aterizarii si decolarii, tehnologia darmarii avioanelor e cam scumpa si dificila.

Edited by Hedonist, 21 June 2015 - 00:26.


#53
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007
In lumea asta exista un plan de navigatie (ANP- Air Navigation Plan) gestionat de ICAO (International Civil Aviation) si organizatiile guvernamentale regionale (de exemplu in Europa este EUROCONTROL, in USA- FAA, etc).

Traiectele aeronavelor se agreaza, ante sezonal, cu toti actorii, respectiv, operatori  companii aeriene dar si furnizori de servicii de TRAFIC aerian. Totul este supervizat de EASA (European Aviation Safety Agency) si NSA-urile nationale cum ar fi Autoritatea Civila Aeronautica Civila si armonizat de ICAO. Dupa asta se publica in documentele de informare aeronautica spre stiinta tuturor utilizatorilor de spatiu aerian.

Zborurile se planifica pe ortodroma, asa numitul Great Circle, ceea ce reprezinta drumul cel scurt dintre 2 puncte pe o sfera, mai precis pe caile aeriene aferente acestora (din planul de navigatie), luindu-s in calcul si restrictiile e zbor preconizate de diversi utilizatori de spatiu aerian, in perioada in care se preconizeaza zborul.

Toate aste fac obiectul unui plan de zbor (absolut toate zborurile se desfasoara in baza unui plan) care este distribuit in urma prelucrarii (verificare/corectare) de catre un sistem centralizat care este situat in Europa de Vest, catre toti cei interesati si aici ma refer la organele de dirijare si control cu suficient timp inainte ca zborul in cauza sa le survoleze spatiul aerian de responsabilitate.

Aeronava poate devia de la traiectul initial din planul de zbor datorita interventiei tactice ale organelor de trafic aerian care au responsabilitate asupra esalonarii acestora.

Temperatura in atmosfera ISA scade constant cu aprox. 6.5 grade C pe 1000m astfel incit la 11 km avem aprox. -54 grade C de unde ramine constanta cam pina la 20 km altitudine MSL, asta fie ca zbori in Siberia sau deasupra Ecuatorului.

Acum din punct de vedere a accidentelor nu trebuie sa iti fie frica pentru ca ele se intimpla rar. Cind se intimpla.... nu mai conteaza ca te prabusesti deasupra Siberiei, a Ecuadorului sau in orice mare. Din punct de vedere supravietuire rezultatul este acelasi.

Sper ca am fost suficient de clar.

N.B.- ceea ce se vede pe Fradar24 nu este tocmai exact din punct de vedere a originii/destinatiei de zbor. Aplicatia nu are access la planul de zbor nici la masurile tactice de rerutare a traficului aerian. Datele provin de la ceea ce numeste ADS-B, care calculeaza pozitia aeronavei utlizind sistemele GNSS sau conventionale si o injecteaza in sistemele de sol. ADS-B nu stie ruta aeronavei si chiar de ar sti-o formatul datelor nu ii permite sa o transmita sistemelor aeriene sau terestre.
F24.com afiseaza originea/ destinatia dintr-o baza de date statistica aferenta zborului cu nr. respectiv sau inregistrand istoricul progresiunii zborului aeronavei. Asta este si motivul pentru care aplicatia nu iti da toata ruta ci doar ce s-a inregistrat pina in momentul afisarii pozitiei ADS-B.

Edited by Skytalker, 21 June 2015 - 01:58.


#54
mandrku

mandrku

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,989
  • Înscris: 31.12.2007
-54 grade?

Edited by mandrku, 21 June 2015 - 08:28.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate