Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
aprindere auto electronica
Ultima postare: mai 02 2010 23:36, Inițiat de
celebris3
, sep 28 2004 14:48
·
0
#42
Publicat: 26 ianuarie 2006 - 11:33
La dacia de ex poti scoate bateria linistit..e bine sa o ti putin turata..~1200-1500rpm ...intredevar se v-a observa o mica crestere a tensiunii de obicei.
La alte masini mai noi cu zeci de calculatoare and stuff like that nu am incercat..dar ar trebui sa mearga si aici. |
#45
Publicat: 29 ianuarie 2006 - 20:11
Poti sa scoti bateria la orice masina care are releu reulator electronic inclusiv la Dacie
Bateria este un element tampon ptr. alternator deci daca o decuplezi tensiunea tinde sa creasca foarte mult (chiar 100 110V la alternatoare straine), aici intervine releul regulator care reduce curentul de excitatie reducand astfel tensiunea. Cu o instalatie de incarcare bine pusa la punct tensiunea nu se modifica daca decuplezi bateria indiferent de turatia motorului si de nr. de consumatori |
#46
Publicat: 29 ianuarie 2006 - 20:44
oricum, eu nu sunt de acord cu scoatearea bateriei dupa ce a pornit motorul . Cand decuplez o borna, poate tensiunea creste repede shi pana sa intervina releul regulator iti arde aparatele de bord. Si pana la urma la ce tensiune sa reziste si releul regulator. O mare parte din tensiuna produsa de alternator e preluata de baterie.Si asa inca mai ramane surplus de tensiune ,care e regulat . ASa, daca scoti bateria ma gandesc ca surplusul ala o sa fie mult prea mare pt releu shi o sa il arda..........
|
|
#47
Publicat: 29 ianuarie 2006 - 21:23
augustin87r, on Jan 29 2006, 20:44, said: oricum, eu nu sunt de acord cu scoatearea bateriei dupa ce a pornit motorul . Cand decuplez o borna, poate tensiunea creste repede shi pana sa intervina releul regulator iti arde aparatele de bord. Si pana la urma la ce tensiune sa reziste si releul regulator. O mare parte din tensiuna produsa de alternator e preluata de baterie.Si asa inca mai ramane surplus de tensiune ,care e regulat . ASa, daca scoti bateria ma gandesc ca surplusul ala o sa fie mult prea mare pt releu shi o sa il arda.......... Ai fost complet paralel cu electronica la postul ăsta. Eu am mers fără baterie de la Snagov la București. Se vărsase electrolitul din ea. Am scos-o și am aruncat-o. După aia cu 3 prieteni am împins mașina să pornească și am plecat spre București. Fără încidente. Apropo...mașina pornește și fără baterie dacă ai suficienți mușchi să dai la manivelă sau să o împingi. Voi vreți să spuneți că motocicletele fără baterie au instrumente de bord arse rsau relee care nu fac față? Până s-a inventat starterul electric mașinile au fost pornite la manivelă vreo 50 de ani. |
#48
Publicat: 29 ianuarie 2006 - 21:37
Lasa ca la motocicletele fara baterie e sistemul de aprindere cu magnetou,care e mai simplu. Bun, ma refeream la scoaterea bateriei dupa pornirea motorului, nu pornirea motorului fara baterie.ma gandeam ca in momentul cand o deconectezi apare un soc de curent oricat ar fi releul de bun. De ce crezi ca scrie pe masini ca nu se scoate bateria dupa ce motorul e pornit?
Mersi pt compliment oricum :) |
#50
Publicat: 29 ianuarie 2006 - 22:32
Pana la urma nu sunt asa paralel cu electronica :)))Avea dreptate tipul care explica despre infasurarea de excitatie a alternatorului.
Domnul Jaxx, sistemul de aprindere cu magnetou de la motociclete e mai simplu decat sistemul baterie ruptor. Magnetoul are si rolul unei bobine de inductie.La masina bobina de inductie e un ridicator de tensiune care transforma curentul de la baterie in curent de inalta tensiune. Oricum, eu am intrebat ce se intampla in cazul in care motorul e pornit si bateria decuplata.Topicul nu se referea la pornirea fara baterie. |
#51
Publicat: 30 ianuarie 2006 - 00:08
Acum după ce ai căutat cu google nu te umple de muşchi. Nu am chef de dispute. Ideea e că un sistem clasic electric de pe un motor cu benzină nu are de suferit prin scoaterea bateriei. Bateria are un singur rol...să învârtă electromotorul de pornire. După asta, ea trebuie să fie pusă la o tensiune de încărcare. Releul de tensiune coboară tensiunea alternatorului de la 14 la 12V. La 14V nu se ard instrumentele de bord, dar se sulfatează bateria, d-aia e recomandat regulatorul de tensiune şi nu că tensiunea ar putea ajunge la 110V (cine dracu a scris asta mai sus? spuneţi-i să se ascundă). Curentul pentru scânteie şi toată energia necesară operării autevehiculului se obţin din alternator. Bateria nu are rol de nici un tampon sau alte băşini. De fapt un motor care se bazează pe baterie ca să funcţioneze, e un motor făcut de amatori şi trebuie să plece capul cine l-a făcut. Vezi exemplul meu. Ce ar fi însemnat să fiu în mijlocul pustietăţii şi să nu pornească maşina din cauză că bateria a pierdut electrolitul (circuit deschis = baterie ca şi inexistentă)? Păi scuze, dar în cazul ăsta să nu aud vreodată de Cielo. Acum trebuie să avem baterie de rezervă în portbagaj just in case??? Ce faci dacă moare bateria la -30 de grade pe câmp? Mori de frig că nu porneşte rahatul de maşină fără baterie?
Rog un inginer constructor de maşini să se exprime. Se iau în calcul astfel de posibilităţi? Eu sunt doar inginer constructor... Editat de Jaxx, 30 ianuarie 2006 - 00:18. |
|
#52
Publicat: 30 ianuarie 2006 - 01:37
Jaxx, on Jan 30 2006, 00:08, said: ...Eu sunt doar inginer constructor... Eu nu spun ca se ajunge la 100V (in gol fara sarcina si fara regulatorul de tensiune), dar... cine doreste poate sa experimenteze... B) In orice caz regulatorul de tensiune are rolul asa cum spune si numele... :D sa puna o piedica in cale cresterii tensiunii fie ca se alimenteaza doar un bec sau se incarca bateria... :rolleyes: Deci fara afirmatii incorecte de tipul: Quote ... Releul de tensiune coboară tensiunea alternatorului de la 14 la 12V. La 14V nu se ard instrumentele de bord, dar se sulfatează bateria, d-aia e recomandat regulatorul de tensiune și nu că tensiunea ar putea ajunge la 110V ... PS: scoate tu releul (adica pune circuitul de excitatie pe direct!), scoate si bateria si pune instrumentul de masura... |
#53
Publicat: 30 ianuarie 2006 - 06:12
Quote Bateria are un singur rol...să învârtă electromotorul de pornire. Cum ramane cu ala de oprire? Cine il invarte? Alternatoru nu ? ;) Quote Rog un inginer constructor de mașini să se exprime. Se iau în calcul astfel de posibilități? Quote Bateria nu are rol de nici un tampon sau alte bășini Quote La 14V nu se ard instrumentele de bord, dar se sulfatează bateria Quote Curentul pentru scânteie și toată energia necesară operării autevehiculului se obțin din alternator. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi