Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

aprindere auto electronica

- - - - -
  • Please log in to reply
211 replies to this topic

#37
RAN

RAN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 446
  • Înscris: 04.07.2004
Daca scoti bateria cand motorul merge, tensiunea creste foarte mult (poate sa ajunga si la 100V daca nu ai consumatori).

#38
Dj Shock

Dj Shock

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,098
  • Înscris: 21.10.2005
SI cine excita alternatorul?! :o

#39
RAN

RAN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 446
  • Înscris: 04.07.2004
se autoexcita...

#40
eremia constantin

eremia constantin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 25.01.2006
alternatorul scoate max 30v si 30a sipoate scoate curent si fara excitatie

#41
RAN

RAN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 446
  • Înscris: 04.07.2004
Alternatorul obisnuit (de dacie) nu are nici un fel de limitare pentru tensiune. Daca nu are sarcina tensiunea creste foarte mult. Probabil aia max 30V reprezinta tensiunea maxima admisa la iesire, altfel se ard diodele din punte.

#42
DrFan

DrFan

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 28.02.2002
La dacia de ex poti scoate bateria linistit..e bine sa o ti putin turata..~1200-1500rpm ...intredevar se v-a observa o mica crestere a tensiunii de obicei.

La alte masini mai noi cu zeci de calculatoare and stuff like that nu am incercat..dar ar trebui sa mearga si aici.

#43
Acta non verba

Acta non verba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 10.12.2004

 augustin87r, on Jan 26 2006, 00:41, said:

...  Eu stiu ca din baterie .........hai cu pareri.....
:)  Roaga un vecin sa scoata borna de la baterie si gasesti singur raspunsul corect.

#44
augustin87r

augustin87r

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,013
  • Înscris: 11.09.2005
Pai ce vecin ma lasa sa ii scot borna.......... :))))?

Am inteles explicatiile, mersi mult. :)  Deci bateria nu se scoate.........

#45
Aragorn2903

Aragorn2903

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 29.01.2006
Poti sa scoti bateria la orice masina care are releu reulator electronic inclusiv la Dacie
Bateria este un element tampon ptr. alternator deci daca o decuplezi tensiunea tinde sa creasca foarte mult
(chiar 100 110V la alternatoare straine), aici intervine releul regulator care reduce curentul de excitatie reducand astfel tensiunea.
Cu o instalatie de incarcare bine pusa la punct tensiunea nu se modifica daca decuplezi bateria indiferent de turatia motorului si de nr. de consumatori

#46
augustin87r

augustin87r

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,013
  • Înscris: 11.09.2005
oricum, eu nu sunt de acord cu scoatearea bateriei dupa ce a pornit motorul . Cand decuplez o borna, poate tensiunea creste repede shi pana sa intervina releul regulator iti arde aparatele de bord.  Si pana la urma la ce tensiune sa reziste si releul regulator. O mare parte din tensiuna produsa de alternator e preluata de baterie.Si asa inca mai ramane surplus de tensiune ,care e regulat . ASa, daca scoti bateria ma gandesc ca surplusul ala o sa fie mult prea mare pt releu shi o sa il arda..........

#47
Jaxx

Jaxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 729
  • Înscris: 12.08.2003

 augustin87r, on Jan 29 2006, 20:44, said:

oricum, eu nu sunt de acord cu scoatearea bateriei dupa ce a pornit motorul . Cand decuplez o borna, poate tensiunea creste repede shi pana sa intervina releul regulator iti arde aparatele de bord.  Si pana la urma la ce tensiune sa reziste si releul regulator. O mare parte din tensiuna produsa de alternator e preluata de baterie.Si asa inca mai ramane surplus de tensiune ,care e regulat . ASa, daca scoti bateria ma gandesc ca surplusul ala o sa fie mult prea mare pt releu shi o sa il arda..........


Ai fost complet paralel cu electronica la postul ăsta. Eu am mers fără baterie de la Snagov la București. Se vărsase electrolitul din ea.  Am scos-o și am aruncat-o. După aia cu 3 prieteni am împins mașina să pornească și am plecat spre București. Fără încidente. Apropo...mașina pornește și fără baterie dacă ai suficienți mușchi să dai la manivelă sau să o împingi.

Voi vreți să spuneți că motocicletele fără baterie au instrumente de bord arse rsau relee care nu fac față? Până s-a inventat starterul electric mașinile au fost pornite la manivelă vreo 50 de ani.

#48
augustin87r

augustin87r

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,013
  • Înscris: 11.09.2005
Lasa ca la motocicletele fara baterie e sistemul de aprindere cu magnetou,care e mai simplu.  Bun, ma refeream la scoaterea bateriei dupa pornirea motorului, nu pornirea motorului fara baterie.ma gandeam ca in momentul cand o deconectezi apare un soc de curent oricat ar fi releul de bun.  De ce crezi ca scrie pe masini ca nu se scoate bateria dupa ce motorul e  pornit?

Mersi pt compliment oricum :)

#49
lucianf

lucianf

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 03.10.2004
Cineva zicea despre masinile cu computer  de bord and stuff...eu la un Cielo am patit...nu vrea fara batt. Chiar daca e pornit, cand iei jos borna...adio.
Iti dai seama cum e la alte masini...mai noi si mai de soi ;)

#50
augustin87r

augustin87r

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,013
  • Înscris: 11.09.2005
Pana la urma nu sunt asa paralel cu electronica :)))Avea dreptate tipul care explica despre infasurarea de excitatie a alternatorului.

Domnul  Jaxx, sistemul de aprindere cu magnetou de la motociclete e mai simplu decat sistemul baterie ruptor. Magnetoul are si rolul unei bobine de inductie.La masina bobina de inductie e un ridicator de tensiune care transforma curentul de la baterie in curent de inalta tensiune.

Oricum, eu am intrebat ce se intampla in cazul in care motorul e pornit si bateria decuplata.Topicul nu se referea la pornirea fara baterie.

#51
Jaxx

Jaxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 729
  • Înscris: 12.08.2003
Acum după ce ai căutat cu google nu te umple de muşchi. Nu am chef de dispute. Ideea e că un sistem clasic electric de pe un motor cu benzină nu are de suferit prin scoaterea bateriei. Bateria are un singur rol...să învârtă electromotorul de pornire. După asta, ea trebuie să fie pusă la o tensiune de încărcare. Releul de tensiune coboară tensiunea alternatorului de la 14 la 12V. La 14V nu se ard instrumentele de bord, dar se sulfatează bateria, d-aia e recomandat regulatorul de tensiune şi nu că tensiunea ar putea ajunge la 110V (cine dracu a scris asta mai sus? spuneţi-i să se ascundă). Curentul pentru scânteie şi toată energia necesară operării autevehiculului se obţin din alternator. Bateria nu are rol de nici un tampon sau alte băşini. De fapt un motor care se bazează pe baterie ca să funcţioneze, e un motor făcut de amatori şi trebuie să plece capul cine l-a făcut. Vezi exemplul meu. Ce ar fi însemnat să fiu în mijlocul pustietăţii şi să nu pornească maşina din cauză că bateria a pierdut electrolitul (circuit deschis = baterie ca şi inexistentă)? Păi scuze, dar în cazul ăsta să nu aud vreodată de Cielo. Acum trebuie să avem baterie de rezervă în portbagaj just in case??? Ce faci dacă moare bateria la -30 de grade pe câmp? Mori de frig că nu porneşte rahatul de maşină fără baterie?

Rog un inginer constructor de maşini să se exprime. Se iau în calcul astfel de posibilităţi? Eu sunt doar inginer constructor...

Edited by Jaxx, 30 January 2006 - 00:18.


#52
Acta non verba

Acta non verba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 10.12.2004

 Jaxx, on Jan 30 2006, 00:08, said:

...Eu sunt doar inginer constructor...
se vede... :)
Eu nu spun ca se ajunge la 100V (in gol fara sarcina si fara regulatorul de tensiune), dar... cine doreste poate sa experimenteze... B)
In orice caz regulatorul de tensiune are rolul asa cum spune si numele... :D  sa puna o piedica in cale cresterii tensiunii fie ca se alimenteaza doar un bec sau se incarca bateria... :rolleyes:
Deci fara afirmatii incorecte de tipul:

Quote

... Releul de tensiune coboară tensiunea alternatorului de la 14 la 12V. La 14V nu se ard instrumentele de bord, dar se sulfatează bateria, d-aia e recomandat regulatorul de tensiune și nu că tensiunea ar putea ajunge la 110V ...
Ca in practica exista si o magnetizare remanenta care poate produce o tensiune mica de amorsare urmata de alimentarea infasurarii de excitatie si drept urmare se produce cresterea tensiunii la bornele alternatorului pana la valoarea nominala limitata de releul regulator... asta este o alta poveste din ciclul practica bate  teoria... B)
PS: scoate tu releul (adica pune circuitul de excitatie pe direct!), scoate si  bateria si pune instrumentul de masura...

#53
Dj Shock

Dj Shock

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,098
  • Înscris: 21.10.2005

Quote

Bateria are un singur rol...să învârtă electromotorul de pornire.
Oau!! Ea invarte electromotorul? De pornire?? :lol:  Pai de ce? Electromotorul ce mai face atunci? :lol:  Invarte masina  :w00t:  :o
Cum ramane cu ala de oprire? Cine il invarte? Alternatoru nu ? ;)

Quote

Rog un inginer constructor de mașini să se exprime. Se iau în calcul astfel de posibilități?

Quote

Bateria nu are rol de nici un tampon sau alte bășini
Arunc-o! Si-asa, la fiecare pornire mai faci si tu niste muschi

Quote

La 14V nu se ard instrumentele de bord, dar se sulfatează bateria
Si daca iti spun ca merge incarcata pana la 14,4 :w00t:

Quote

Curentul pentru scânteie și toată energia necesară operării autevehiculului se obțin din alternator.
Mai, dar s-a gandit cineva ca alternatorul produce curent alternativ? :D DUpa redresare ii trebuie un filtraj baban, nu numai un releu, ca iti tremura instrumentele si calculatoru de bord, si casetofonu, si becurile.

#54
bit 61

bit 61

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,568
  • Înscris: 17.09.2005
Nu trebuie  "filtraj baban" deoarece frecventa este mare.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate