Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!
 Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 

aprindere auto electronica

- - - - -
  • Please log in to reply
211 replies to this topic

#19
julius771

julius771

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.10.2005

kml, on Oct 7 2005, 14:36, said:

ma abtin de la comentarii rautacioase.
Ai incercat TU varianta asta si NU MERGE?

btw: platina nu poate fi pusa la masa de catre montaj macar din cauza diodei D2.

<{POST_SNAPBACK}>

da, am incercat varianta asta si nu merge.
fara comentarii rautacioase: NU MERGE!
turometru nu mai arata nimic!
montajul de sus (cu cei 2 tranzistori) emuleaza punerea la masa a platinei.
dioda D2 si D1 sunt acolo pt separarea (protejarea) motajului de sus atunci cand platina e la masa....
cu montajul asta facut de mine masina functioneaza (porneste, se accelereaza, etc) chiar si fara conectarea platinei pentru turatii ale motorului cuprinse intre 800 si 1500 rot/min....
cele doua diode pot fi puse sau scurtcircuitate...
cum preferi, adica pot lipsi foarte bine din montaj...
singurul lor rol este de protectie....
ps. n-am vrut nici o clipa sa fiu rautacios...
pur si simplu am nevoie de parerile voastre, experienta etc....

#20
Acta non verba

Acta non verba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 10.12.2004
:D
Montajul are o eroare de proiectare...
Teoretic momentul declansarii scanteii trebuie sa fie sincron cu distributia. Acest lucru se face prin modul de actionare al platinii, prin cama respectiva. De aceea si aprinderea electronica trebuie sincronizata de platina. Curentul minim de curatare este dat in schema clasica de curentul care circula prin rezistenta R1 de 180 ohmi.
Daca se doreste multiscinteie se proiecteaza ''circuitul multivibrator'' sa fie sincronizat de catre platina. Logica semnalelor trebuie sa fie ''SI ''(cind se declanseaza platina apar si impulsurile produse de ''circuitul multivibrator'') nu ''SAU'' cum este acum, deci nu trebuie sa mearga aprinderea si fara platina... :w00t:

Edited by Acta non verba, 10 October 2005 - 13:18.


#21
julius771

julius771

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.10.2005

Acta non verba, on Oct 10 2005, 13:15, said:

:D
Montajul are o eroare de proiectare...
Teoretic momentul declansarii scanteii trebuie sa fie sincron cu distributia. Acest lucru se face prin modul de actionare al platinii, prin cama respectiva. De aceea si aprinderea electronica trebuie sincronizata de platina. Curentul minim de curatare este dat in schema clasica de curentul care circula prin rezistenta R1 de 180 ohmi.
Daca se doreste multiscinteie se proiecteaza ''circuitul multivibrator'' sa fie sincronizat de catre platina. Logica semnalelor trebuie sa fie ''SI ''(cind se declanseaza platina apar si impulsurile produse de ''circuitul multivibrator'') nu ''SAU'' cum este acum, deci nu trebuie sa mearga aprinderea si fara platina... :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

da dar nu stiu cum sa fac ce zici tu...
daca fac in asa fel incat multivibratoru' este alimentat doar cand platina este la masa o sa am un tren de scantei, dar nu este fiecare scanteie prea scurta atunci?
asta nu mai stiu eu.
o sa incerc sa vedem ce iese...
sper sa nu dau cu motorul in sus!
ca si-asa e destul de omorata saracuta de masina.....

#22
Paul_l

Paul_l

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,287
  • Înscris: 27.12.2004

julius771, on Oct 10 2005, 13:32, said:

da dar nu stiu cum sa fac ce zici tu...
daca fac in asa fel incat multivibratoru' este alimentat doar cand platina este la masa o sa am un tren de scantei, dar nu este fiecare scanteie prea scurta atunci?
asta nu mai stiu eu.
o sa incerc sa vedem ce iese...
sper sa nu dau cu motorul in sus!
ca si-asa e destul de omorata saracuta de masina.....

<{POST_SNAPBACK}>


Stai linistit ca schema e corecta. Cand platina este la masa impulsurile de la multivibrator nu ajung la baza tranzistorului sunt "date la masa". Cind platina e pe cama deci trebuie data scanteia impulsurile actioneaza baza tranzistorului.  

Personal , nu prea am mare incredere in aprinderile multi scanteie.  Se dau intr-adevar mai multe scantei dar senzatia mea e ca sunt mai slabe dar nu pot sti fara date exacte asuprea inductantei bobinei si circuirului de incarcare.  Acum de ce nu prea am incredere in afara de intuitia mea este ca sistemul nu se foloseste de catre nici un producator din cite stiu eu.  

Am avut o aprindere care dadea o scinteie imensa si care incarca un condensator de 1 micro la 300V si-l descarca pe bobina de inductie. Era o treaba ruseasca dar facea niste probleme groaznice la anumite temperaturi asa  ca am renuntat la ea.  Fa o aprindere in care cu platina declansezi un monostabil si deschizi un tranzistor un timp bine determinat.

#23
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005
julius,

Daca privesti schema cu atentie, constati ca circuitul realizat cu tranzistorii T1 si T2 este, asa cum spuneai, un circuit basaculant astabil, a carui frecventa este determinata in principal de valorile componentelor C1-R3 si C2-R2.  Cum aceste patru componente au valori fixe, evident, si CBA-ul are frecventa fixa. Acest etaj nu face decat sa simuleze platinele corespunzator unui singur regim de functionare al motorului.

Practic, circuitul T2-D1 indeplineste functia circuitului platina-D2, comandand comutatorul electronic realizat in jurul tranzistorilor Q1 si Q2 cu frecventa fixa a astabilului.

Turatia motorului insa trebuie sa fie variabila (in functie de grosimea caramizii de sub pedala de acceleratie!!!), deci si frecventa de deschidere a platinelor trebuie sa fie variabila.

In functie de valorile celor patru componente mentionate in primul paragraf, se ajunge la un moment dat in situatia de preluare a functiei de comanda a comutatorului electronic de la platina la astabil, aceasta ducand la limitarea turatiei.

Daca incerci sa "pacalesti" turometrul, nu faci decat sa-ti tragi singur teapa (in fond, pe tine te intereseaza asigurarea unui anumit regim de functionare a motorului, indicarea turatie nefiind decat o operatie de cosmetizare. Inca nu am auzit pe nimeni ca a tras pe dreapta pentru ca nu mai functiona indicatorul de turatie, dar sunt pline potecile de cei care se-nvart in jurul masinii al carei turometru este "brici" insa motorul "benzineste, scanteieste, dar, al dracu', nu porneste"!)

Trecand de gluma asta, ai doua alternative:
- sa elimini din circuit dioda D1;
- sa o inseriezi cu un intrerupator cu contact normal deschis, prin care sa comanzi comutatorul electronic atunci cand iti pica platinele (dar, nu uita, regimul de functionare al motorului va fi absolut diferit de cel normal pentru orice turatie diferita de cea simulata!).

Privind dorinta ta (aprindere electronica multiscanteie fara tiristori si transformatori), este nitel mai greu de realizat: aceasta presupune un circuit separat pentru incarcara-descarcarea condensatorului C4. Din cate imi amintesc, am pe undeva o astfel de schema, dar - vorbesc tot din amintiri - are totusi un tiristor. Daca te intereseaza, am s-o caut si o scanez.

Edited by m-marian, 10 October 2005 - 21:47.


#24
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005
P.S.

Intrebare: unde este instalata "sonda de impulsuri" la Dacia? Asta ar trebui sa salasuiasca undeva pe langa delcou, dar nici Mossad-ul daca ar cauta-o n-ar gasi-o acolo!

Asa cum spunea Paul, aprinderile electronice multiscanteie nu prea au dat iama-n producatorii de autoturisme, printre altele datorita tensiunii de alimentare si a inductantei bobinei de inductie, ambele fixe, care limiteaza posibilitatile de a mentine constanta energia scanteii la cresterea turatiei.

Unele masini rusesti, concepute pentru "briza si canicula siberiana" (sau din "siberiile" altora!!!) - in special autovehiculele militare - sunt echipate cu aprinderi electronice (tiristor+transformator&comp.); exista posibilitatea de decuplare a lor printr-un comutator cu doua pozitii, care prin Cambodgia, Vietnam, ba ziua chiar si prin Afganistan, dormeau pe "vacliucit" (la noi nu era cazul, dispozitivele dispareau imediat dupa ce treceau Prutul!)

Edited by m-marian, 10 October 2005 - 22:48.


#25
Acta non verba

Acta non verba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 10.12.2004

Paul_l, on Oct 10 2005, 20:20, said:

Stai linistit ca schema e corecta. Cand platina este la masa impulsurile de la multivibrator nu ajung la baza tranzistorului sunt "date la masa". Cind platina e pe cama deci trebuie data scanteia impulsurile actioneaza baza tranzistorului...
Maestre... poti sa desenezi o diagrama cu impusurile ideale si cele produse de montajul cu pricina de mai sus, pentru a demonstra ca montajul este corect?...  :rolleyes:

Quote

cu montajul asta facut de mine masina functioneaza (porneste, se accelereaza, etc) chiar si fara conectarea platinei pentru turatii ale motorului cuprinse intre 800 si 1500 rot/min....


#26
julius771

julius771

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.10.2005

m-marian, on Oct 10 2005, 21:17, said:

julius,

Daca privesti schema cu atentie, constati ca circuitul realizat cu tranzistorii T1 si

<{POST_SNAPBACK}>


in ceea ce priveste pacalirea turometrului era doar un fel de a spune pacali pentru ca motorul se tureaza normal, deci nu e nici o problema in functionarea motorului...
motorul functioneaza normal.
turometrul este cel care nu mai functioneaza corect.
de varianta asta ce ziceti?
asta era ideea initiala....

in ceea ce priveste schema ta, daca poti sa mi-o dai ar fi foarte bine.
multumesc anticipat

sau daca maresc condensatorul de 220n (C4 in schema) fac vreo treaba?

Attached Files


Edited by julius771, 11 October 2005 - 10:04.


#27
Paul_l

Paul_l

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,287
  • Înscris: 27.12.2004

julius771, on Oct 11 2005, 10:00, said:

sau daca maresc condensatorul de 220n (C4 in schema) fac vreo treaba?

<{POST_SNAPBACK}>


In mod normal condensatorii din multivibrator ar trebui alesi astfel incit bobina sa aiba timp sa acumuleze energie prin resistenta circuitului de alimentare si sa aiba timp sa o si dea afara in mod optim. deci respectivii condensatori ar fi dependenti de inductanta bobinei , rezistenta circuitului de alimentare, capacitatea condensatorului C4. etc.

Nu stiu cit de corect sunt calculate si nici nu pot calcula neavind datele de intrare.


Eu personal as incerca pe o Dacie ( dar nu am ca sa pot experimenta ) o aprindere electronica tip "loose spark"  ( parca asa i se spune cu scinteie pierduta) . A fost si pe niste Oltcit-uri. Este o aprindere fara distribuitor piesa care  care creeaza foarte multe probleme deobicei. Aprinderea se bazeaza pe faptul ca atunci cind un cilindru este la punctul mort superior pe compresie altul e la punctul mort inferior pe evacuare si pot sa-i frig o scinteie fara jena.  ALtfel spus sunt doua bobine de inductie si fiecare conectata tot timpul la doi cilindrii.  Sistemul e aplicat in foarte multe masini cu motor Otto acum .

Permite reglaj automat al avansului pe o plaja foarte mare care altfel nu ar fi permis de distribuitor. Elimina pierderea de tesiune pe distribuitor care este  importanta.  Da timpi mai mare de acumulare a energiei in bobina la turatii mari  si altele.

Edited by Paul_l, 11 October 2005 - 13:02.


#28
Acta non verba

Acta non verba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 10.12.2004
@Paul_I
Ai facut o afirmatie ca schema respectiva este corecta... poti sa o demonstrezi printr-o diagrama a impulsurilor?... :rolleyes:

#29
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005

julius771, on Oct 11 2005, 10:00, said:

"... daca maresc condensatorul de 220n (C4 in schema) fac vreo treaba?"

<{POST_SNAPBACK}>


Spre deosebire de aprinderea clasica, in care inmagazinarea energiei pe timpul cat contactele platinei sunt deschis are loc in primarul bobinei de inductie (cu o inductanta in jur de 10 mH), la aprinderea cu comutator electronic aceasta inmagazinare se face intr-un condensator (in cazul schemei tale, in C4).

Marind valoarea acestui condensator maresti constanta de timp a circuitului L1-C4, respectiv durata incarcarii condensatorului si poti ajunge in situatia in care, nefiind suficient de incarcat, sa ai la bujii scantei mult prea slabe.

Din pacate, pana acum nu am reusit sa gasesc decat schema de cablaj si pe cea de amplasare a componentelor pe placa (dar numai cu numerotarea lor, fara valori), nu si schema electrica. Ele au fost publicate in revista "Electronistul" nr. 1 si 2 ale seriei. Poate are cineva de pe forum si nr. 1 (oricum, mai dau din pinteni, poate o gasesc!). Ceea ce stiu este ca pe placa de circuit nu este montat tiristorul de (8... 10) A/800V si condensatorul de inmagazinare, de (470... 1000) nF/630V.

Edited by m-marian, 11 October 2005 - 16:28.


#30
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005

m-marian, on Oct 11 2005, 16:27, said:

Poate are cineva de pe forum si nr. 1..."

<{POST_SNAPBACK}>

P.S.
Incearca sa iei legatura cu 370677271050152 (cauta-l in lista de membri), poate ca te ajuta el. Avea nevoie de colectie si am inteles ca a reusit sa o procure.

Edited by m-marian, 11 October 2005 - 16:37.


#31
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005
Am reusit sa gasesc revistele si sa scanez paginile cu aprinderea promisa:
Attached File  AE1_Sch..gif   218.1K   608 downloadsAttached File  AE1_PCB.gif   217.19K   536 downloads

Edited by m-marian, 11 October 2005 - 21:43.


#32
julius771

julius771

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.10.2005

m-marian, on Oct 11 2005, 21:38, said:

Am reusit sa gasesc revistele si sa scanez paginile cu aprinderea promisa:
Attachment attachmentAttachment attachment

<{POST_SNAPBACK}>


multumesc inca o data.

am incercat aseara modificarile postate ieri de mine pe forum, si surpriza!
m-am lecuit de multi scanteie!
MAMA ce scanteie avea!
si ce TUPEU!
motorul adica...
avea putere mai mare (sau asa mi s-a parut....)
si o scanteie....
dar....
la pornire era problema...
mi l-a invartit inapoi de cateva ori de am crezut ca isi ia zborul!
rateuri, etc...
dar din (sa zicem) 10 incercari de a porni motorul 4 au fost reusite...
restul... se invartea inapoi...
concluzie: pana la o schema buna... adio multiscanteie....

#33
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005

julius771 said:

"... mi l-a invartit inapoi de cateva ori de am crezut ca isi ia zborul!"
Ai grija, daca-l mai dai mult pe invers, ramai doar cu blocul motor! Chestia se intampla cand nu se respecta ordinea scanteilor la bujii, iar in cazul enuntat de tine, poate fi determinata de un avans la aprindere mult deplasat!

Revenind la A.E. multiscanteie, ele furnizeaza un tren de scantei in acelasi punct ca si aprinderea clasica, deci chestia este cauzata tot de un reglaj incorect al unghiului de avans. Pentru orice eventualitate, verifica si functionarea avansului vacuumatic, nu cumva sa ai jocuri mecanice sau neetanseitati ori membrana defecta.

#34
augustin87r

augustin87r

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,013
  • Înscris: 11.09.2005
Hai  sa va intreb ceva.La sistemul de aprindere baterie si ruptor mai merge motorul daca dupa ce a fost pornit bateria e scoasa? De fapt cam ce se intampla dak scoti bateria dupa ce pornesti motorul? O iau razna aparatele de la bord ? E contraindicat sa se scoata bateria ,dar asa ca problema, mai merge ? Scanteile si le ia din alternator ?  Eu stiu ca din baterie .........hai cu pareri.....

#35
Dj Shock

Dj Shock

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,098
  • Înscris: 21.10.2005
Exista doua sisteme diferite de aprindere. Pe benzina, aprinderea este bazata pe scanteie, sincronizata, distribuita blah blah, si daca ai scos bateria nu se mai realizeaza aprinderea. Ce sa mai zic de pompa...Cat despre alternator, el nu are magnet permanent, ci functioneaza pe baza de EXCITATIE! Adica are o infasurare pe care vine tensiune de la baterie, si el produce la randul lui tensiune cu un curent mai mare care incarca bateria. Scotand alternatorul, ori o sa ramana fara excitatie, ori o sa dea odata o tensiune mare (neavand sarcina - bateria) si iti arde lautarii - casetofonul. Ramai fara scanteie, pompa...
Pe motorina aprinderea se face prin compresie, deci scapi usor :D

#36
eremia constantin

eremia constantin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 25.01.2006
bateria la masina este folosita la pornire dupa,alternatorulincepe sa dea curent

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate