Masurare consumatori pe baterie auto
Ultima postare: oct 06 2018 10:42, Inițiat de
fonrabie
, oct 13 2010 22:33
·
0
#57
Publicat: 22 decembrie 2015 - 01:17
menegerul, on 20 decembrie 2015 - 20:59, said:
Va salut.Datorita faptului ca bateria la masina ramane fara curent ,am hotarat astazi sa masor ce consumatori pot avea cand masina este complet inchisa.Rezultatul pe multimetru arata o fluctuatie de la 0.80 la 1.40 .Ce spuneti ?Multumesc. Depinde cit de noua este masina. La astea mai noi trebuie sa astepti si pina la 30 deminute, pina cind computerele intra in sleep mode. Abia pe urma trebuie sa citesti valoarea masurata |
#58
Publicat: 08 februarie 2016 - 15:43
Salut. Am citit cele scrise mai sus si vroiam sa întreb: am măsurat cu multimetrul amperajul cu motorul oprit si am un consum de 0,42 a. Este mare. Menționez ca bateria este achiziționata de 2 saptamâni?. La borne cu motorul pornit am 14,2 fara consumatori si 14,01 cu faruri si aeroterme on. Am rămas de multe ori fara baterie si numai stiu ce sa fac. Cand masina sta parcata ii scot borna de -, altfel dimineața e moarta. Totodata este adevărat ca mai mult de 20 km pe zi nu fac cu ea.
|
#63
Publicat: 09 februarie 2016 - 19:13
Pai nu funcționează dupa ce scot cheia sau nu se vede. Dar am scos siguranta de la casetofon si acesta încă mai funcționează. E legat in alta parte?? Dupa ce am scos siguranta aceea numai am consumul acela de o, 42 pe multimetru. Nici daca pun siguranta la loc cum era numai am consum ))). Voi ce părere aveti? Am fost la electrician si mi-a măsurat alternatorul: aveam la borne 13,68v. A zis ca trebuie schimbată puntea la alternator. Acasa cand am măsurat eu aveam 14,2v. Poate merge alternatorul cu intreruperi?
|
#67
Publicat: 11 februarie 2016 - 03:15
Salutari tuturor,
apelez si eu la acest topic intr-ucat am o problema similara cu bateria si alternatorul. Este vorba despre un BMW E36 316i, motor 1600 cc, benzina, anul 1994. Nu are alarma auto. Pe masina am avut initial o baterie Varta Blue Dynamic 60Ah/540A.Bateria a fost folosita 5 ani iar in iarna asta am avut cateva evenimente neplacute cu ea, mai precis nu a mai pornit masina de 2 ori. Adevarul ca nu o foloseam des, cateodata statea cu zilele inainte sa fie folosita si asta doar pt drumuri scurte in oras. Prima data cand nu a vrut sa porneasca am pus bateria pe redersor(dupa ce a stat asa descarcata pe masina vre-o doua saptamani la temperaturi si de -10 grade). Am incarcat bateria pe redresor apoi dupa ce am montat-o am mai folosit-o vre-o 2 zile dar cu drumuri de 200 km. In a treia zi i-am mai masurat si curentul de incarcare si imi arata 14V, la relanti, fara consumatori( cu un multimetru analogic cu ac). Tot in a treia zi am facut mai multe drumuri scurte prin oras si seara nu a mai vrut sa pornesca. Am pus iar bateria pe redresor iar dimineata am dat sa pornesc dar nu mai pornea deloc desi farurile functionau cu cat curent avea bateria. Am deschis un geam( sunt geamuri electrice) iar de inchis nu mai avea forta sa-l inchida. Am tot incercat de mai multe, martorii din bord mi se aprindeau normal dar nu se auzeau decat niste clantanituri, ticaituri ceva ca de releu. Pana la urma am zis ca bateria e dusa de tot si I-am dat curent de la alta masina. A pornit si am mers vre-o 15 minute doar pana am luat alta baterie de exact acelas tip, tot Varta Blue Dynamic 60Ah/540A. Comerciantul a facut si testul la baterie, cu un fel de aparat tester,si a zis ca sunt cu incarcarea la limita ii dadea 13.8 V, la relanti, cu consumatori gen faruri pornite. Am ajuns acasa si am zis sa masor si eu curentul de incarcare si mie imi arata doar 13.5 V in relanti. Masurat si direct la bornele alternatorului si tot 13.5 V imi arata, dar din cand in cand mai aparea cate o variatie la 14 V apoi revenea inapoi la 13.5 V. Cand masuram direct la bornele bateriei, in relanti, tot timpul constant imi arata 13.5 V. Nu am masurat consumatorii pt ca abia acum m-am dumirit cum se face, citind acest topic. Am vorbit cu un electrician si mi-a sugerat sa mai las bateria asa cateva zile si apoi sa masor din nou sa vad ce valori imi da la incarcare. Zicea ca bateria e nou nouta si asa ar fi mai bine. E posibil ca bateria fiind noua incarcarea sa-ti arate mai putin decat e normal? Daca ma decid sa schimb prima data puntea de diode am inteles ca se poate schimba fara sa mai demontezi alternatorul de pe masina, e posibil, e complicat? Care e riscul sa tot merg cu masina asa si incarcarea sa-mi fie de doar 13.5V? Orice sugestii sau sfaturi sunt binevenite. Ca idee las o poza cu modelul de multimetru pe care il folosesc, in poza se masura o mufa dar la o alta masina. Banuiesc ca daca e analogic nu ar trebui sa fie vre-o problema. Fișiere atașate |
#69
Publicat: 11 februarie 2016 - 09:36
Andrei nu am alarma, am doar închidere. Nu stiu daca asta o fi dar cand închid din telecomanda se închid doar 3 usi, cea din spate stânga rămâne deschisă-trebuie sa las siguranta manual si apoi sa închid iar. De asemena daca închid cu cheia se Inchide decât ușa la șofer si atât. Închiderea sa imi mănânce bateria??O sa încerc si chestia cu casetofonul .
|
|
#70
Publicat: 12 februarie 2016 - 14:48
Pana la urma s-au lamurit lucrurile. Citirile mele cu multimetru analogic aveau eroare. In functie de pozitia in care il tii trebuie sa reglezi acul la zero iar la mine imi dadea o eroare de 0.5, o gradatie. M-am dus la un electrician si a masurat el si facut si test la baterie.
Bateria cu masina oprita-13 V la pornire-11.40 V la relanti, fara alti consumatori-14-14.01 V la relanti dar cu consumatori- 13.87 V A zis s-o las asa ca e bine. Ii mai fac un test peste trei luni sa vad cum e. Editat de gogu_crocodilu, 12 februarie 2016 - 14:49. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi