Nelamurire presiune roti pe canicula
Last Updated: Sep 10 2023 10:17, Started by
Mirceagh
, May 01 2022 17:22
·
12
#37
Posted 01 May 2022 - 20:56
Nu ai luat în considerare faptul că cele două manometre să indice eronat? 🤣🤣🤣
|
#38
Posted 01 May 2022 - 21:03
Eu cand plec la drum le umflu la 2.8 - 3.0. Pe drum imi creste maxim pana la 3.2 conform computerului masinii. Pana acum n-au crapat.
Vazusem un clip cu un pilot de raliu care spunea ca umfla cauciucurile la 1.6, iar dupa cursa are peste 2.0. Altii le umfla mai tare si le crapa pana la sosire. Edited by wld-ro, 01 May 2022 - 21:03. |
#39
Posted 01 May 2022 - 21:22
Piotul ala de raliu nu e prost.Le poti umfla mai putin,gen 1,6 ca in primii km parcursi aerul se va dilata si va ajunge pe la 2 bar.Dezavantajul este ca pina se va ajunge la 2 bar anvelopa se va uza puternic si neuniform pe coamele benzii de rulare,ruland cu presiune prea mica.....Tot la azot se ajunge,ca solutie optima,parerea mea.
Edited by Melteanu, 01 May 2022 - 21:23. |
#40
Posted 01 May 2022 - 21:26
alexcrist, on 01 mai 2022 - 19:15, said:
Reflex greșit în multe situații, inclusiv în derapaj. Ar fi bine să ți-l educi/controlezi. Din fericire, toate autoturismele noi (si chiar si cele fabricate in ultimii 10 ani sa zicem, daca nu si mai vechi) au toate sisteme ESP pentru cazurile astea. Pana si petarda mea de Logan din 2014 are. |
#41
Posted 01 May 2022 - 21:29
Melteanu, on 01 mai 2022 - 21:22, said:
Tot la azot se ajunge,ca solutie optima,parerea mea. Acum nu am chef, dar poate vreun coleg incearca sa faca un calcul referitor la cresterea de presiune in functie de temperatura aerului din anvelopa. Eu nu am observat (ochiometic) o crestere/scadere semnificativa in functie de temperatura. Probabil ca e prea putin gaz acolo ca sa se modifice substantial presiunea in conditii normale de utilizare. Edited by pasilla, 01 May 2022 - 21:30. |
#42
Posted 01 May 2022 - 21:32
Eu inainte sa afirm ceva am nspe pagini deschise ce atesta si confirma spusele mele,in citeva limbi straine.Ca Dorel de la vulcanizare ti-a pus tie doar 3 secunde de azot din pistol,e alta socoteala.
|
#43
Posted 01 May 2022 - 21:34
Si e secret ? Nu ne impartasesti noua fizica din spatele acelor pagini ? In limba romana, nu in toate limbile staine. Pls !
Edited by pasilla, 01 May 2022 - 21:35. |
#44
Posted 01 May 2022 - 21:34
Aici un articol referitor la beneficiile teoretice ale azotului:
https://www.promotor...-video-14630115 pasilla, on 01 mai 2022 - 21:29, said:
Eu nu am observat (ochiometic) o crestere/scadere semnificativa in functie de temperatura. Probabil ca e prea putin gaz acolo ca sa se modifice substantial presiunea in conditii normale de utilizare. Pai cam asta e ideea...in conditii de utilizare normala a masinii, beneficiile sunt destul de greu de observat. La raliu/formula 1 cu siguranta se vad beneficiile. Edited by george_alexandru, 01 May 2022 - 21:36. |
#45
Posted 01 May 2022 - 21:42
#46
Posted 01 May 2022 - 21:50
Pentru un drum lung de vacanta, eu recomand fie presiuneà recomand at de producator, fie un 10% mai mult. Am drumuri facute dintro bucata, lungi de 1700 km, de m am saturat eu de ele. Mai mult de atit discutii inutile si bataie de cap degeaba
|
|
#47
Posted 01 May 2022 - 21:52
Asta cu rigiditatea e cam la fel e un fel de abureala.Daca eu am perceput acea rigiditate prima oara cu o masina de 1000 euro acum 19 ani sunt mai sensibil?Sau preferam sa bem citeva beri de banii de azot si sa afirmam ca nu se simte nici o diferenta?
|
#48
Posted 02 May 2022 - 06:14
Mirceagh, on 01 mai 2022 - 17:22, said:
Eu doar caut sa plec si sa ma intorc in siguranta daca intelegeti, atat. Cica recomandare in caz de explozie de cauciuc, sa nu franezi, sa o tii in frana de motor, sau sa calci cat mai putin frana si sa tii drept de volan. Pai la viteza mare imi e greu sa cred ca nu ma dau peste cap sau direct in sant, iar reflexul e sa calci tare frana orice ar fi. Eu, țin anvelopele la o presiune puțin mai mare decât minimul recomandat de producător și ultima explozie am avut-o în 1998 dar și atunci cauza principală a cedării anvelopei a fost vârsta acesteia și deteriorarea în timp a carcasei. |
#49
Posted 02 May 2022 - 06:42
Mie producatorul pe fata imi recomanda 2.6. Cred ca de doua ori am pus 2.6 si nu mi-a mai trebuit. Ajungea presiunea la 2.9 si era extrem de rigida masina. Si la 2.6 mi se parea rigida, la 2.9 mi se parea groaznic.
Si cica in regim de autostrada imi recomanda 2.8 (ca sa ma duc in 3 cand merg) Am scazut la 2.4 si asa o las. |
#50
Posted 02 May 2022 - 06:46
Eu sunt mai norocos, îmi zice mașina singură ce presiune ar trebui să fie în funcție de temperatura de afară...
|
#51
Posted 02 May 2022 - 07:24
dorin_2k, on 01 mai 2022 - 17:59, said:
Pune azot sau alt gaz inert ce nu își modifică parametrii cu temperatura. Personal o țin cu cat e scris pe capacul rezervor. 2.1. Fac presiunea lunar iar la stânga spate săptămânal că e o problema acolo dar nu am timp de vulcanizare. @ initiator - producatorul masinii tale stie ca tu sau altul mergi cu 160 pana in Grecia si ca temperatura pneului atinge 70 de grade sau mai mult. Cand ti-a recomandat presiunea aia la rece el a facut teste inainte sa vada cum se comporta masina la diferite temperaturi iar producatorul pneului a facut si el calculele astea sa vada pana la ce presiune tine, cred ca sunt marcate si pe pneu ,la Bridgestone scrie 44 psi |
|
#52
Posted 02 May 2022 - 09:00
Inițiator:
Dacă ceri o fișă tehnică de produs de la o anvelopă, vei găsi acolo mai multe informații, de exemplu: dimensiuni la rece, dimensiuni la temperatura de lucru, presiune de umflare, marje și toleranțe etc etc. Ideea este că anvelopele sunt mult mai complex gândite și manufacturate decât crezi/știi tu. Tot ce ai descris tu a fost deja testat și răstestat, să nu crezi că ai descoperit ceva nou. Cumpără un set de anvelope noi (de preferat de la producător european), nu mai vechi de 2 ani de la data fabricației, umflă-le (la rece) la presiunea indicată de producătorul vehiculului, evită pe cât posibil deformări extreme (borduri, gropi etc) și schimbă-le la fiecare 3 ani. Cu puțină grijă, nu vei mai avea nevoie de vulcanizare deloc. Spală mașina (și roțile) după fiecare parcurs pe drumuri neasfaltate, mai pipăie din când în când suprafața anvelopelor (ciupituri, pietricele, sârme etc), direcția reglată anual, fără încărcări peste limită, fără burnout-uri, nu umbla toată iarna fără să speli măcar roțile (și pasajele) și nu amâna rezolvarea niciunei probleme tehnice în general. P.S. Azotul se poate folosi la umflarea roților (și chiar e recomandat), din cauză că nu se încălzește ca și aerul atmosferic. Problema este că ateliere care fac această operațiune așa cum ar trebui sunt foarte puține (nu e simplu). |
#53
Posted 02 May 2022 - 09:01
#54
Posted 02 May 2022 - 09:31
pasilla, on 01 mai 2022 - 21:29, said:
Nu vad ce rezolva azotul. Acum nu am chef, dar poate vreun coleg incearca sa faca un calcul referitor la cresterea de presiune in functie de temperatura aerului din anvelopa. Eu nu am observat (ochiometic) o crestere/scadere semnificativa in functie de temperatura. Probabil ca e prea putin gaz acolo ca sa se modifice substantial presiunea in conditii normale de utilizare. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users